Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ-ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ-ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ-ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ
Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών Απόφοιτος Η σειράς ΕΣΔΔ, τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης

2 «Προϊστορία» 2ος αιώνας π.Χ. Οι Ρωμαίοι κατακτούν τον κόσμο της Μεσογείου χρησιμοποιώντας στον Στρατό τους μεσαία επαγγελματικά στελέχη 19ος αιώνας μ.Χ. Στους ευρωπαϊκούς στρατούς σταδιοδρομούν επαγγελματίες αξιωματικοί απόφοιτοι ειδικών Σχολών. Η προέλευσή τους από αριστοκρατία, μεγαλοαστική και μεσαία αστική τάξη. Ανοδος τόσο λόγω δικτύων γνωριμιών όσο και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ, στους διάφορους πολέμους.

3 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (ΒΕΜΠΕΡ)& ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ...
Πρόσληψη με αντικειμενικό τρόπο Βασικό προσόν η γνώση και η συναφής ικανότητα Ανάδειξη λόγω αξιολόγησης των ικανοτήτων «αξιοκρατικά» Προώθηση βασικά σκοπών οργάνωσης και όχι προσωπικών Εγρήγορση για συνεχή ανταπόκριση Ηθος/δεοντολογία Ανάδειξη λόγω καταγωγής, «οικογενειοκρατία» Ανάδειξη λόγω προσωπικών γνωριμιών, «παρεοκρατία» Ανάδειξη λόγω πολιτικής θέσης, «κομματοκρατία» Υποστήριξη λόγω όμοιας θέσης σε οργάνωση «συντεχνία»

4 ΙΔΡΥΣH ΤΗΣ Ε.Ν.Α. (ECOLE NATIONALE D ADMINISTRATION) ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΤΟ 1945
1944: Επάνοδος Δημοκρατίας και επικράτηση δυνάμεων που αντιτάχθηκαν στους Γερμανούς κατακτητές, υπό τη στιβαρή ηγεσία του στρατηγού Ντε Γκωλ. Ανάγκη κάθαρσης κρατικού μηχανισμού από συνεργασθέντες με κατακτητές ( ). Ταυτόχρονα ανάγκη εκσυγχρονισμού... 1945: Ιδρυση ΕΝΑ. Αμεση λειτουργία. Αξιοκρατική εισαγωγή, δυνατότητα κρατικού φροντιστηρίου πριν τις εξετάσεις, προέλευση από όλες τις ανθρωπιστικές πανεπιστημιακές Σχολές (οι μηχανικοί εκπαιδεύονται στην Πολυτεχνική Σχολή). Τμήματα και Διοικητικής Δικαιοσύνης και Διπλωματίας και Διοίκησης. 1948: πρώτοι απόφοιτοι. Αρχική τοποθέτηση σε ανώτερο επίπεδο (υπο-νομάρχες, βοηθοί επιθεωρητές, δικαστές σε Συμβούλιο Επικρατείας κλπ). Παράλληλη απομάκρυνση προηγούμενων... Σταδιακή ανάπτυξή της, δημιουργία σώματος ανωτάτων στελεχών Διαρκής πολιτική υποστήριξη, χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών, αλληλοϋποστήριξη αποφοίτων.

5 Η Ε.Ν.Α. Σ Η Μ Ε Ρ Α: Ολοι σχεδόν οι Πρόεδροι και οι Πρωθυπουργοί, όπως και πολλοί Υπουργοί ανεξαρτήτως κόμματος είναι απόφοιτοι ΕΝΑ (Ζισκάρ Ντ Εσταίν, Μιττεράν, Σιράκ, Ροκάρ, Ζιπέ, Ντε Βιλπέν) Ολα σχεδόν τα ανώτατα στελέχη της Δ.Δ. Ολοι σχεδόν οι πρόεδροι των Ανώτατων Διοικητικών Δικαστηρίων (CdE, CC) Οι Διευθυντές των μεγάλων εταιριών Οι Περιφερειάρχες και οι Νομάρχες κλπ

6 Ελληνική Δημόσια Διοίκηση 1944-1983
ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ διαπίστωση προβλήματος σε στελέχωση, πρόταση για ίδρυση Σχολής Διοίκησης όπως στη Γαλλία ΕΚΘΕΣΗ ΒΑΡΒΑΡΕΣΣΟΥ Πρώτιστο βήμα για την οικονομική ανόρθωση, η δημιουργία αποτελεσματικής Δημ. Διοίκησης ΕΚΘΕΣΗ LANGROD Ελλειψη σώματος ανωτάτων στελεχών, πολλές ελληνικές διοικήσεις (μπαϊράκια) EKΘΕΣΗ WILSON EKΘΕΣΗ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

7 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Η έντονη παρουσία της πολιτικής ηγεσίας, το μεγάλο βάρος του πολιτικού συστήματος με ταυτόχρονη καχεξία του διοικητικού. Η αναξιοκρατία, τόσο κατά την πρόσληψη όσο και κατά τη σταδιοδρομία των δημοσίων υπαλλήλων Ο συγκεντρωτισμός στις δομές και στη λήψη αποφάσεων. Η γραφειοκρατία, δηλαδή ένα πλέγμα πολύπλοκων διαδικασιών- πολυνομίας, ασάφειας και νομικισμού. Η έλλειψη ειδικευμένων στελεχών σε θέματα διοίκησης και γενικότερα η έλλειψη σοβαρής πολιτικής ανάπτυξης προσωπικού. Ο κομματισμός, η εύνοια δηλαδή και η διαφορετική μεταχείριση των υπαλλήλων ανάλογα με το κόμμα το οποίο υποστηρίζουν. Η απουσία κουλτούρας εξυπηρέτησης του πολίτη αλλά αντίθετα η κυριαρχία εσωστρέφειας.

8 Γενικότερο κλίμα «ΑΛΛΑΓΗΣ»
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟ 1980 Συμπερασματικά, Η υστέρηση της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης ήταν εμφανέστατη στις αρχές της δεκαετίας του 80. Η ανάγκη μεταρρύθμισης ήταν πιεστική εν όψει και της ένταξης στην ΕΟΚ ( ) Γενικότερο κλίμα «ΑΛΛΑΓΗΣ»

9 Οι βασικές εναλλακτικές δυνατότητες ήταν δύο :
Α. Ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΜΕΣΩ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (γαλλικό μοντέλο) Β. Ή ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (βρετανικό μοντέλο)

10 Νόμος 1388/1983, Ιδρυση Ε.Κ.Δ.Δ. ομόφωνη συμφωνία της Βουλής!
Νόμος 1388/1983, Ιδρυση Ε.Κ.Δ.Δ. ομόφωνη συμφωνία της Βουλής! Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης . Για την προσέλκυση και εκπαίδευση εξ αρχής στελεχών, της Διοίκησης, της Διοικητικής Δικαιοσύνης και της Διπλωματίας, ώστε να αναλάβουν και να προωθήσουν τις αναγκαίες εκσυγχρονιστικές μεταρρυθμίσεις, ως σώμα στελεχών διυπουργικού χαρακτήρα Το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης. Για την επιμόρφωση των υπηρετούντων υπαλλήλων, ώστε να παίξουν έναν ρόλο συμπληρωματικό των αποφοίτων ΕΣΔΔ, στη μεταρρυθμιστική προσπάθεια

11 Ε.Σ.Δ.Δ. Ιστορία Αργοπορημένη έναρξη λειτουργίας ΕΚΔΔ, (5 Απριλίου 1985 στο Ψυχικό). 1986 Νέο βαθμολόγιο υπαλλήλων, (2 βαθμίδες προϊσταμένων με θητεία) 1988, αποφοίτηση 1ης σειράς 1988, νόμος για καθεστώς αποφοίτων 1988 ΕΚΘΕΣΗ ΚΕΠΕ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 1989, απομάκρυσνη τμήματος Διπλωματών (σε Διπλωματική Ακαδημία) 1990, απομάκρυνση τμήματος Διοικητικής Δικαιοσύνης (σε Εθνική Σχολή Δικαστών)

12 Ε.Σ.Δ.Δ. Ιστορία... 1990 ΕΚΘΕΣΗ «100», (ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ)
Ε.Σ.Δ.Δ. Ιστορία... 1990 ΕΚΘΕΣΗ «100», (ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ) 1991 ΕΚΘΕΣΗ ΖΟΛΩΤΑ 1992 ΕΚΘΕΣΗ ΔΕΚΛΕΡΗ (Δ.Δ. 2000) 1992 Κοινοτική χρηματοδότηση ΕΚΔΔ (75% κοινοτικοί πόροι, κόλπα με 25%) αμφ 1996 Νέο ιδιόκτητο κτίριο στον Ταύρο 1997 Χρηματοδότηση από πρόγραμμα ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ (ανάπτυξη ΕΚΔΔ/ΕΣΔΔ, αύξηση εισαγομένων αλλά και ανάδειξη ΙΝΕΠ λόγω αποροφήσεων...) Παράλειψη διυπουργικής εκπαίδευσης...

13 Νόμος 1810/1988: ειδικές διατάξεις για σταδιοδρομία αποφοίτων ΕΣΔΔ
Οι απόφοιτοι κατατάσσονταν στο βαθμό Α (επί τριών συνολικά Α,Β,Γ). Εντάσσονταν στον οικείο κλάδο (ανάλογα με το πτυχίο τους). Εντάσσονταν στην κατηγορία ΠΕ (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης). Καταλάμβαναν προσωποπαγή θέση. Λάμβαναν τις αποδοχές του 11ου Μισθολογικού Κλιμακίου (επί 16 υφισταμένων, με 1ο το καταληκτικό). Τοποθετούνταν «παρά διευθυντή κεντρικής υπηρεσίας». Στη θέση αυτή, ασκούσαν τα καθήκοντα που ορίζονταν (κάπως ασαφώς αλλά δεν ορίζονταν για κανέναν άλλον) σε συνεργασία με τους τμηματάρχες της Διεύθυνσης. Μετά από 18 μήνες μπορούσαν να κριθούν για την κατάληψη θέσης τμηματάρχη, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών γενικά διατάξεων. Μετά από την άσκηση καθηκόντων τμηματάρχη για μια πλήρη θητεία (3 ετών) μπορούσαν να κριθούν για θέση Διευθυντή (την ανώτατη τότε). ΜΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΚΛΑΔΟ....

14 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΟΜΟΥ... Ούτε η νομιμότητα είναι εμπεδωμένη πραγματικότητα στην ελληνική Διοίκηση ούτε μία Διοίκηση υπάρχει... Ανάλογα με το Υπουργείο (!) ο ίδιος νόμος άλλού εφαρμόστηκε πλήρως ( Γ.Γ.Ε.Τ.του Ανάπτυξης) αλλού μερικώς (Οικονομικών) αλλού για ορισμένο διάστημα (Εσωτερικών) αλλού ...καθόλου (Πολιτισμού, Υγείας, Γ.Γ.Εμπορίου, Εθνικής Οικονομίας). Χαρακτηριστικό: Δεν εκδόθηκε ούτε μία ενημερωτική-διευκρινιστική εγκύκλιος...

15 1988-1997 κατάσταση έντασης... 1988-95 ατομικές προσπάθειες...
1995 ίδρυση ΕΝΩΣΗΣ, συλλογική έκφραση.. 1 Διευθυντής, 20 τμηματάρχες αντί 220 περίπου το 1997 Δικαστήρια... Ρόλος Ν.Σ.Κ. Μηνύσεις και πρόβλημα

16 Χαρακτηριστικά.... (απόσπασμα εγγράφου προς Πολιτική ηγεσία..)
Από τους 545 συνολικά αποφοιτήσαντες, 14 έχουν ήδη παραιτηθεί, προτιμώντας άλλες θέσεις, είτε στην εκπαίδευση (μέση και ανώτερη) είτε στον ιδιωτικό τομέα, επιστρέφοντας τα δίδακτρα στο ΕΚΔΔ. -Από τους 14 Μορφωτικούς ακολούθους, κανένας δεν βρίσκεται σε πρεσβεία. 3 υπηρετούν ως εμπειρογνώμονες στο Υπουργείο Εξωτερικών (κατόπιν δικαίωσής τους στα Διοκητικά Δικαστήρια...), 3 έχουν παραιτηθεί, 5 έχουν αποσπασθεί σε άλλες υπηρεσίες (πχ Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) ή μεταταχθεί (στο Υπουργείο Τύπου) και οι υπόλοιποι χρησιμοποιούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού ως απλοί διοικητικοί υπάλληλοι. -Κανένας σχεδόν από τους αποφοίτους Κοινοτικής κατεύθυνσης δεν χρησιμοποιείται σε αντίστοιχες θέσεις. Το τμήμα δεν ξαναλειτούργησε... -Από τους 100 της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΥΠΕΣΔΔΑ πολλοί χρησιμοποιούνται σε αντικείμενα άσχετα με θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. -Γενικότερα, οι απόφοιτοι κάθε ειδικότητας, δεν χρησιμοποιούνται σε εργασίες επεξεργασίας και εφαρμογής πολιτικών (για τις οποίες και εκπαιδεύτηκαν και όπου θα μπορούσαν να προσφέρουν τα μέγιστα) αλλά σε εργασίες καθημερινής διαχείρισης, όπου και οι δεξιότητές τους απαξιώνονται και οι ίδιοι απογοητεύονται.

17 Νόμος 2527/1997 1. Οι απόφοιτοι διακρίνονταν σε αριστούχους και μη.
1.     Οι απόφοιτοι διακρίνονταν σε αριστούχους και μη. 2.     Οι απόφοιτοι κατατάσσονταν στο βαθμό Β (επί τεσσάρων συνολικά Α,Β,Γ,Δ). 3.     Εντάσσονταν στον οικείο κλάδο. 4.     Εντάσσονταν στην κατηγορία ΠΕ. 5.     Καταλάμβαναν προσωποπαγή θέση. 6.     Τοποθετούνταν σε τμήμα αλλά μέσα στην πρώτη τριετία της υπηρεσίας τους, έπρεπε να τοποθετηθούν και σε άλλα 2 τουλάχιστον. 7.     Οι αριστούχοι έπαιρναν τον Α βαθμό σε 3 χρόνια ενώ οι υπόλοιποι σε 5 8. Κατά τις κρίσεις προϊσταμένων, το 20% των θέσεων τμηματάρχη και το 10% των θέσεων Διευθυντή, έπρεπε να καταλαμβάνεται από αυτούς.

18 ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ 1999 ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΟΡΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΣΔΔ Β βαθμός + 2έτη
Δ βαθμός (+3/2 έτη) Γ βαθμός (+5/4 έτη) Β βαθμός (+6/5 έτη) Α βαθμός (Κρίση Υπηρ. Συμβ.) Τμηματάρχης (κρίση ΥΣ) Διευθυντής (κρίση Ειδ.Υ.Σ.) Γενικός Διευθυντής ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΣΔΔ Β βαθμός + 2έτη (+ 3έτη) Α βαθμός (Κρίση, 20%) Τμηματάρχης (κρίση, 10%) Διευθυντής Γενικός Διευθυντής

19 ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ (Διαχείριση αιτημάτων)
ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ (Υπουργεία Εσωτερικών, Μεταφορών, Οικονομίας, Υγείας, Εργασίας κλπ) απαντάει σε ερωτήματα πολιτών ή κρατικών φορέων με βάση το νόμο ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ (Υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, πολεοδομίες, τεχνικές υπηρεσίες κλπ) Κατασκευάζει ή επιβλέπει υλικές ενέργειες με βάση την τεχνική και το νόμο (Εμπειρία) ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ (Υπουργείο Οικονομικών, ΔΟΥ, Τελωνεία κλπ) Οικονομική διαχείριση-έλεγχος (Ιδιαιτερότητα)

20 ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥ (Επιτελικός)
ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥ (Επιτελικός) ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ, ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ & ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ -Αναζήτηση και εξεύρεση χρήσιμων στοιχείων (δημογραφικών, στατιστικών, ιστορικών, θεσμικών, διεθνών, επιστημονικών κλπ) -Επεξεργασία των στοιχείων και χρησιμοποίησή τους στη διαμόρφωση συνεκτικής πολιτικής -παρουσίαση, υποστήριξη νέας πολιτικής ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ -Συγκέντρωση στοιχείων εφαρμογής -Ελεγχος ανταπόκρισης σε σχέδια -Πρόταση για λήψη διορθωτικών μέτρων ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΛΛΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

21 ΒΑΣΙΚΗ ΠΗΓΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ:
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ-ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

22 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ...
Κατάργηση κρατικής Νομαρχίας και ίδρυση Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης το 1994. Θεωρία Οργανώσεων: 1)Αποστολή 2) Αρμοδιότητες 3) Οργάνωση 4) Προσωπικό 5) Πόροι Προβλέφθηκε: η αποστολή ελλιπώς, η οργάνωση πληθωρικά... Εμειναν αδιευκρίστες οι Αρμοδιότητες, το οριστικό καθεστώς του προσωπικού, οι πόροι... Επακολούθησε χάος... Πρόβλεψη σε εργασίες σπουδαστών ΕΣΔΔ

23 ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ 1997-2000 1998 Εκθεση καθηγητή Σπράου
Διαπίστωση γνωστών προβλημάτων. Αδυναμίες οικονομικών δομών-ελέγχων. Απουσία Σώματος Ανωτάτων Στελεχών, όπου θα έπρεπε να εντάσσονται οι απόφοιτοι ΕΣΔΔ 1999 Νέος Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων. Κριτική ΕΝΩΣΗΣ: «απολίθωμα», ανάγκη αναθεώρησης. Τροποποιήσεις από 2001 συνέχεια. Σήμερα, αναμένουμε τον νέο... 1999 Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας. Βήμα εκσυγχρονισμού ! Στάση ΕΝΩΣΗΣ: δημοσίευση σε ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΟΝ με προτροπή εφαρμογής (Απρίλιος 1999). Εγκύκλιος Υπουργείου τον Σεπτέμβριο Σήμερα, ζητούμενο η εφαρμογή... 2000 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΔΔ/ΕΣΔΔ (έκθεση Παπούλια) Πλήρης δικαίωση θέσεων ΕΝΩΣΗΣ.... Μόνο 15% των αποφοίτων αξιοποιούνται...

24 ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ...
1993 «Πρόγραμμα Διοικητικού εκσυγχρονισμού » 1997 «Στρατηγικό σχέδιο διοικητικής μεταρρύθμισης» το πρώτο που εντάχθηκε και χρηματοδοτήθηκε και από κοινοτικούς πόρους (πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ») 2001 «Πολιτεία, 21ος αιώνας» 2002 «Πολιτεία, 10 θέσεις» 2004 Αναθεωρημένο Πολιτεία «Η επανίδρυση της Δημ Διοίκησης »

25 ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ... -ΕΚΘΕΣΗ ¨ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ¨ (20 χώρες Ε.Ε) Με άριστα το 10, η Ελλάδα με 3 στην τελευταία θέση μαζί με Σλοβακία, Σλοβενία... -ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΙΝΕ ΓΣΕΕ): 2001/31η θέση, 2002/36η, 2003/42η, 2004/44η θέση -ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ: 1999/36η, το Ελλάδα 50η θέση! -Αξιοποίηση Κ.Π.Σ. περιορισμένη...Πρόβλημα με Γ ΚΠΣ.. Αντί η μεταρρύθμιση να καταπολεμήσει τη γραφειοκρατία, η γραφειοκρατία ενσωμάτωσε τη μεταρρύθμιση....

26 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) 1.
Η απουσία ενός αξιόπιστου συστήματος μέτρησης και αξιολόγησης της απόδοσης, υπηρεσιών και προσωπικού Η μη εφαρμογή του ν. 3230/2004 με τον οποίο καθιερώθηκε σύστημα μέτρησης απόδοσης με βάση την επίτευξη προαποφασισμένων στόχων Η αδυναμία εξεύρεσης και εφαρμογής ενός σταθερού βαθμολόγιου που να εγγυάται την απρόσκοπτη σταδιοδρομία Η απουσία ενός δίκαιου μισθολόγιου, δημιουργώντας σε πολλούς υπαλλήλους το πικρό συναίσθημα της αδικίας Η απουσία προσδιορισμού των καθηκόντων και αξιολόγησης κάθε θέσης εργασίας.

27 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) 2..
Η αδικαιολόγητη κατάτμηση των υπαλλήλων, ανάλογα με την ειδικότητά τους, σε πολύ μεγάλο αριθμό διαφορετικών κλάδων (963 σήμερα), χωρίς καμία οργανωτική ωφέλεια. Η απουσία δομών οριζόντιας επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών αφενός και κινητικότητας των υπαλλήλων αφετέρου. Η ανορθολογική λειτουργία και εφαρμογή προγραμμάτων επιμόρφωσης. Η απαξίωση των αρμόδιων για θέματα προσωπικού διοικητικών οργάνων (υπηρεσιακών συμβουλίων, επιτροπών κλπ), λόγω των καταλυτικών επιρροών του κομματισμού και γενικότερα της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας.

28 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) 3...
ΔΟΜΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Από , υπάρχει ένας περίπου σταθερός αριθμός Υπουργείων: γύρω στα 20. Από το 1990 ιδιαίτερα ο αριθμός δεν αλλάζει. Αλλάζουν μόνο τα ονόματα… Σημεία προβληματικότητας : Η αδυναμία σύνταξης σύγχρονων οργανισμών. Η αδυναμία συνένωσης χωριστών υπουργείων. Η ίδια αδυναμία, κατάληξης σε μια σύγχρονη δομή, παρουσιάζεται και σε άλλους φορείς : Περιφέρειες Νομ. Αυτοδιοικήσεις ΕΚΔΔ (Θέσπιση οργανισμού το )

29 ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Καμία αλλαγή δεν πρόκειται να προωθηθεί με επιτυχία εάν δεν την αναλάβουν τα κατάλληλα άτομα. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ αποτελεί τον αποφασιστικό παράγοντα για την καλή λειτουργία οποιασδήποτε οργάνωσης και προπάντων, για την επιτυχία μιας μεταρρύθμισης. Οι μεταρρυθμίσεις αποτυγχάνουν γιατί ανατίθενται σε ακατάλληλα άτομα. Σε εκείνους οι οποίοι έχουν φέρει την κατάσταση σε αυτό το σημείο και έχουν συμφέρον στη διατήρησή της και όχι στην αλλαγή της....Στη Γαλλία το 1945, οι παλαιότεροι υπάλληλοι έφευγαν παράλληλα με την ανάδειξη των αποφοίτων ΕΝΑ... «Δεν μπορείς να χτίσεις το καινούριο με τα παλαιά μπάζα...» Για την επιτυχή προώθηση μιας μεταρρύθμισης, εκτός των άλλων (πολιτική βούληση, σχέδιο, σύγχρονη τεχνολογία, οικονομική υποστήριξη), χρειάζεται η ανάθεσή της στα κατάλληλα άτομα. Μάλιστα, όχι άτομα ξεχωριστά και συγκεκριμένα αλλά διακριτό Σώμα προσωπικού που θα έχει τη συγκεκριμένη αποστολή. Τέτοιο σώμα μπορούν να συνθέσουν καταρχήν οι απόφοιτοι ΕΣΔΔ και συμπληρωματικά οι διάφοροι ειδικοί επιστήμονες. ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Η «παλαιά» από τη «σύγχρονη» αντίληψη δεν είναι θέμα ηλικίας αλλά προπάντων ΗΘΟΥΣ και τρόπου προσέγγισης.

30 ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (τέλη 2005)
ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (τέλη 2005) Γενικοί Διευθυντές - Διευθυντές 18 Τμηματάρχες 115 Σύνολο 133 Δικαιούχοι 700 περίπου Απόφοιτοι σε υπηρεσία 1114 113 υπηρεσίες εντός Ελλάδας, 55 εκτός

31 ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ... Σήμερα 1114/133 προϊστάμενοι
/¨250¨ προϊστάμενοι Οι ανάγκες διαρκώς αυξάνονται, οι παλαιάς νοοτροπίας υπάλληλοι συνταξιοδοτούνται...Μένουν οι παλαιάς νοοτροπίας πολιτικοί... ΣΗΜΑΣΙΑ εχει να επιταχυνθούν οι αλλαγές...


Κατέβασμα ppt "ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ-ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google