Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας Σχόλή Χημικών Μηχανικών Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Παπαγιαννάκης Λευτέρης Καθηγητής Σχολής Χημ. Μηχ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας Σχόλή Χημικών Μηχανικών Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Παπαγιαννάκης Λευτέρης Καθηγητής Σχολής Χημ. Μηχ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας Σχόλή Χημικών Μηχανικών Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Παπαγιαννάκης Λευτέρης Καθηγητής Σχολής Χημ. Μηχ. ΕΜΠ Δαμίγος Δημήτρης Λέκτορας Σχολής Μετ. Μηχ. ΕΜΠ Καστέλλη Ιωάννα Υ.Δ. Σχολής Χημ. Μηχ. ΕΜΠ Γιώργος Μαυρωτάς Λέκτορας Σχολής Χημ. Μηχ. ΕΜΠ 3 ο Συνέδριο ΤΕΕ για τη Βιομηχανία «Ελληνική Βιομηχανία: Προς την Οικονομία της Γνώσης» Αθήνα, 3-5.7.2006 Σπουδές Επιχειρηματικότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Προκλήσεις για ένα Ανώτατο Τεχνολογικό Ίδρυμα.

2 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Περιεχόμενα  Ιστορικό  Διεθνές περιβάλλον  Βασικά ερωτήματα  Επιχειρηματικότητα και μηχανικοί  Το πρόγραμμα «Τεχνολογία και Επιχειρηματικότητα στο ΕΜΠ»  Συμπεράσματα

3 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Πώς έρχεται στην επικαιρότητας το θέμα της επιχειρηματικότητας;  Τα μεταπολεμικά χρόνια αναπτύχθηκε κυρίως στις δυτικοευρωπαϊκές κοινωνίες μια νοοτροπία αποστροφής προς το ρίσκο.  Οι μεγάλες επιχειρήσεις και η σιγουριά της υπαλληλικής σχέσης σε αντιδιαστολή με την επιχειρηματική δραστηριότητα  Κορεσμός του μοντέλου των «εθνικών πρωταθλητών» (αποκαθετοποίηση, outsourcing)  Προσπάθειες αναστροφής του κλίματος προς το «επιχειρείν» και λόγω των ευκαιριών απασχόλησης

4 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Ιστορικό της διδασκαλίας της επιχειρηματικότητας  ΗΠΑ  1947, Harvard, “Management of new enterprises”  1953, New York “Entrepreneurship and Innovation”  1967, Babson College  Ευρώπη  1971, Manchester  Άνθιση από δεκαετία 90  Προσπάθειες να εισαχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

5 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Η επιχειρηματικότητα στα Πανεπιστήμια  ΗΠΑ  Μικτά σχήματα διδασκαλίας  Ευρώπη  Πιο ακαδημαϊκή χροιά Γαλλία: Ακαδημία επιχειρηματικότητας από ΑΕΙ  Από δεκαετία 90 άνθιση  Πρωτοπορία: Μ. Βρετανία, Σκανδιναβικές χώρες  Εντονη δραστηριότητα στις πρώην ανατολικές χώρες

6 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Βασικά ερωτήματα  Διδάσκεται η επιχειρηματικότητα;  Προγράμματα σπουδών επιχειρηματικότητας  Περιεχόμενο προγραμμάτων  Μέθοδοι διδασκαλίας και διδάσκοντες

7 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Διδάσκεται η επιχειρηματικότητα;  Οι απόψεις συγκλίνουν στο ότι υπάρχουν στοιχεία της επιχειρηματικότητας που διδάσκονται (στόχος των προγραμμάτων)  «…κι αν δεν διδάσκεται, ενθαρρύνεται και καλλιεργείται»  Σκοπός: Αναγνώριση ευκαιριών, ορθολογική ανάληψη ρίσκου, εξοικείωση με αβεβαιότητα.  Το βασικό ζητούμενο των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας είναι να δώσουν τα βασικά εφόδια για το πώς μια ιδέα μπορεί να μετατραπεί σε ένα αξιοποιήσιμο αγαθό.

8 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Ο χαμένος κρίκος Αξιοποίηση της γνώσης Γνώση Επιχειρηματικότητα

9 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Προγράμματα σπουδών επιχειρηματικότητας  Ενδο-πανεπιστημιακά  Κυρίως σε σχολές διοίκησης επιχειρήσεων, που απευθύνονται σε φοιτητές τους  Διαπανεπιστημιακά  Απευθύνονται σε φοιτητές και άλλων σχολών και προσαρμόζονται στις σχετικές συνθήκες

10 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Περιεχόμενο προγραμμάτων  Διαφοροποίηση σε σχέση με τα μαθήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων  Μεγάλη ποικιλία - Διεπιστημονικό πεδίο  Στοιχεία οικονομίας  Βιομηχανική οργάνωση  Διαχείριση πόρων  Θεωρία αποφάσεων  Αξιολόγηση επενδύσεων  Στοιχεία ψυχολογίας  …………………………..

11 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Μέθοδοι διδασκαλίας και διδάσκοντες  Μέθοδοι διδασκαλίας  Διαλέξεις, μελέτες περίπτωσης, κατάρτιση επιχειρηματικών σχεδίων, προσομοιώσεις, επισκέψεις σε επιχειρήσεις  Εμφαση στις αλληλεπιδραστικές μεθόδους  Διδάσκοντες  Μίγμα πανεπιστημιακών-εμπειρικών Στην Ευρώπη πιο ακαδημαϊκή χροιά  Χρειάζεται εκπαίδευση των διδασκόντων

12 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ  Αρχικά μόνο απόφοιτοι σχολών Οικονομίας και Διοίκησης  Στη συνέχεια επεκτάθηκε (μηχανικοί, ιατροί κλπ)  Οι μηχανικοί αποτελούν σημαντικό target group των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας  Εξοικείωση με νέες τεχνολογίες Επιχειρηματικότητα - τεχνολογική καινοτομία εύκολη προσαρμογή στο νέο επιχειρησιακό περιβάλλον  Αναλυτική σκέψη, πρακτική νοοτροπία Επιχειρηματικότητα και μηχανικοί

13 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ  Αλλαγή του ρόλου του μηχανικού στις σύγχρονες επιχειρήσεις (περισσότεροι μηχανικοί σε θέσεις ευθύνης)  Ανάγκη επαφής με τη σύγχρονη κοινωνικο- οικονομική πραγματικότητα  Πώς λειτουργεί η αγορά  Πώς σκέφτονται οι επιχειρήσεις  Σήμερα αποτελεί σημαντική διέξοδος απασχόλησης Γιατί εκπαίδευση μηχανικών;

14 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Το πρόγραμμα «Τεχνολογία και Επιχειρηματικότητα» στο ΕΜΠ

15 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ  Αρχικά σχεδιάστηκε η εισαγωγή ενός νέου μαθήματος επιλογής  Στην πορεία αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολο να προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολής  Επιλέχθηκε η δημιουργία μιας δεξαμενής σχετικών μαθημάτων από την οποία ο καθένας διαλέγει αυτά που ταιριάζουν στο πρόγραμμα της σχολής  Βασικός σκοπός να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις επιχειρηματικές αποφάσεις Εισαγωγικά

16 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Δομή

17 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ http://liee.ntua.gr/eclass

18 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ http://epixeirein.ntua.gr

19 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ  9 ο εξάμηνο ΧΜ - μάθημα επιλογής – «Προσομοίωση επιχειρηματικών αποφάσεων»  Στο PC-LAB με εξειδικευμένο λογισμικό  Οικονομικοτεχνική μελέτη σκοπιμότητας Με βάση το νόμο 3299/2004  Επιχειρηματικό σχέδιο Έμφαση στην ανάλυση ευαισθησίας  Επιχειρηματικό παιχνίδι (προσομοίωση) Σε ομάδες Πρώτα δείγματα

20 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ  Πολύ θετική γνώμη φοιτητών  Μεγάλη ανταπόκριση στην αλληλεπιδραστική διδασκαλία  Επιθυμία των φοιτητών για ακόμα μεγαλύτερη αυτενέργεια Πρώτες εντυπώσεις

21 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Μελλοντικές προοπτικές

22 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ  Επιχειρηματικότητα: σήμερα, εκτός των άλλων, είναι και μια διέξοδος απασχόλησης  Ειδικά στους απόφοιτους υψηλότερων εκπαιδευτικών βαθμίδων (…και ιδιαίτερα στους μηχανικούς)  Το βασικό ζητούμενο των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας είναι να δώσουν τα βασικά εφόδια για το πώς μια ιδέα μπορεί να μετατραπεί σε αξιοποιήσιμο αγαθό, μέσω μιας δομημένης διαδικασίας όπως είναι η λειτουργία μιας επιχείρησης  Δεδομένων των συνθηκών, οι νέοι μηχανικοί μπορούν καλύτερα από τον καθένα να αξιοποιήσουν τις σημερινές ευκαιρίες  Πρώτα δείγματα: Θετική ανταπόκριση φοιτητών Συμπεράσματα

23 Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, ΕΜΠ Ευχαριστώ πολύ…


Κατέβασμα ppt "Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας Σχόλή Χημικών Μηχανικών Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Παπαγιαννάκης Λευτέρης Καθηγητής Σχολής Χημ. Μηχ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google