Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ- ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών Διδάσκουσα: Χρηστίδου Βασιλεία Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών: Ζώπτου Χριστίνα, Τσίκου Μαρία, Σουμπενιώτη Κωνσταντίνα Εξάμηνο: 5ο

2 Μικροδιδασκαλία Θέμα Διδασκαλίας : Εναλλαγή μέρας και Νύχτας
Ενότητα: Παιδί και Περιβάλλον (Φυσικό) Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσικό Περιβάλλον Και Αλληλεπίδραση Τίτλος Δραστηριότητας: Μαθαίνοντας για την μέρα και τη νύχτα Διάρκεια: 45’

3 Αντιλήψεις των παιδιών - Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν:
Οι αντιλήψεις των παιδιών τις οποίες θα προσπαθήσουμε να αναδομήσουμε είναι : α) ότι η Γη είναι σταθερή και δεν περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της, β) ότι ο ήλιος κινείται γύρω από τη Γη και δεν είναι σταθερός.

4 Στόχοι: Να διατυπώσουν τις ιδέες τους για τη μέρα και τη νύχτα και την επαναλαμβανόμενη εναλλαγή τους Να χρησιμοποιούν μοντέλα αναπαράστασης της Γης και της κίνησής της γύρω από τον εαυτό της Να περιγράψουν την εναλλαγή μέρας και νύχτας και να αντιληφθούν ότι οφείλεται στη περιστροφή της Γης περί τον άξονα της Να αντιληφθούν την επαναληπτικότητα (μοτίβο) του φαινομένου της εναλλαγής μέρας και νύχτας

5 Εποπτικά μέσα: Βίντεο κινουμένων σχεδίων ( ) Η/Υ( για την αναπαραγωγή του βίντεο) Υλικά δραστηριότητας: Υδρόγειος σφαίρα Λάμπα Κουκλάκια Κάρτες Ντέφι

6 Παρουσίαση των σταδίων διαδικασίας της δραστηριότητας :
α. Στάδιο Προσανατολισμού: (5’ ) Ο/Η νηπιαγωγός έχει τοποθετήσει στη γωνιά της παρεούλας δυο κουκλάκια που απεικονίζουν τους 2 πρωταγωνιστές-κινούμενα σχέδια από ένα στιγμιότυπο του βίντεο της Pixar σχετικά με την εναλλαγή μέρας και νύχτας, που θα προβάλει στη συνέχεια. Τους λέει ‘ Αυτοί είναι οι δύο φίλοι μας για σήμερα, ο Πωλ και ο Τομ.. Θα δούμε την ιστορία τους στο βίντεο που ακολουθεί’. Καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής ο/η νηπιαγωγός σταματάει το βίντεο σε συγκεκριμένα σημεία που θεωρεί σημαντικά και κάνει ερωτήσεις στα παιδιά.

7 β. Στάδιο ανάδειξης ιδεών: (10’ )
O/Η Νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά: Τα δύο κινούμενα σχέδια είναι ίδια; Τι διαφορετικό βλέπετε; Τι δείχνει ο Τομ στον Πωλ; Έχετε δει πυροτεχνήματα; Πότε βλέπουμε πυροτεχνήματα τη μέρα ή τη νύχτα; Τι δείχνει ο Πωλ στον Τομ; Έχετε δει ουράνιο τόξο; Πότε το είδατε τη μέρα ή τη νύχτα;

8 Ο Πωλ και ο Τομ ζουν σε διαφορετικές χώρες, ο Πωλ ζει στην Ελλάδα ενώ ο Τομ στην Αμερική. Όπως είδαμε στο βίντεο όταν ο Πωλ ξυπνάει, ο Τομ ακόμα κοιμάται. Άρα, όταν στην Ελλάδα είναι μέρα, στην Αμερική είναι μέρα ή νύχτα; Γιατί πιστεύετε ότι γίνεται αυτό; Πώς νομίζετε ότι αλλάζει η μέρα και γίνεται νύχτα και μετά ξανά μέρα; Που πηγαίνει ο ήλιος το βράδυ;

9 γ. Στάδιο αναδόμησης: (10’ )
Ο/Η Νηπιαγωγός τοποθετεί πάνω σε ένα θρανίο μία υδρόγειο σφαίρα με πολιτικό χάρτη και ένα κίτρινο σφαιρικό φωτιστικό τοποθετημένα σε κάποια απόσταση μεταξύ τους. Ο/η νηπιαγωγός ζητά αρχικά από τα παιδιά να αναγνωρίσουν τη γη και τον ήλιο Στη συνέχεια περιστρέφει αργά την υδρόγειο γύρω από τον άξονα της συζητώντας με τα παιδιά για την περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της. Συγκεντρώνονται όλα τα παιδιά γύρω από την υδρόγειο και με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού βρίσκουν την Ελλάδα και τοποθετούν πάνω της μια μικρογραφία του Πωλ έπειτα βρίσκουν την Αμερική και αντίστοιχα τοποθετούν τον Τομ.

10 Ο /Η Νηπιαγωγός ανάβει τη λάμπα έτσι ώστε να φωτίζεται η Ελλάδα και ρωτάει
‘Για κοιτάξτε πού φωτίζει ο ήλιος; Εμείς είμαστε σε αυτό το μέρος, συμφωνείτε; Υπάρχει κάποιος που διαφωνεί; Πιστεύετε ότι στην Ελλάδα είναι μέρα ή νύχτα; ’ Ο/Η Νηπιαγωγός περιστρέφει την υδρόγειο και την τοποθετεί σε σημείο όπου φωτίζεται η Αμερική και εμφανώς όχι η Ελλάδα. Οδηγεί τα παιδιά με τις παρακάτω ερωτήσεις προς την εκδοχή της νύχτας στην Ελλάδα. ‘Τώρα πού φωτίζει ο ήλιος; Πιστεύετε ότι στην Αμερική είναι μέρα ή νύχτα; Στην Ελλάδα τι πιστεύετε ότι είναι τώρα;’ ‘Την ώρα που ο ήλιος φωτίζει τη Γη τον βλέπουμε να κινείται τι πιστεύετε ότι συμβαίνει;’

11 δ. Στάδιο εφαρμογής νέων ιδεών (10’ )
Σε αυτό το στάδιο ο/η νηπιαγωγός προσπαθεί να χρησιμοποιήσει και να επεκτείνει τις νέες γνώσεις σε καταστάσεις από την καθημερινή ζωή των παιδιών. Ο/η νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά κάρτες με εικόνες από καθημερινές συνήθειες των παιδιών που είναι χαρακτηριστικές και εύκολα αναγνωρίσιμες σχετικά με την ημέρα και τη νύχτα. Ο/Η νηπιαγωγός προτρέπει τα παιδιά να σχηματίσουν ένα μοτίβο με τις ενέργειες που κάνει ο Πωλ κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας αλλά σε σχέση με το χρόνο( δηλ. τις ενέργειες και της επόμενης μέρας και της επόμενης νύχτας ώστε να κατανοήσουν την επαναληπτικότητα του φαινομένου). Στη συνέχεια κάνει το ίδιο χρησιμοποιώντας τις ίδιες κάρτες για την καθημερινότητα του Τομ.

12 ε. Στάδιο ανασκόπησης (αξιολόγησης) (10’ )
ε. Στάδιο ανασκόπησης (αξιολόγησης) (10’ ) Ο/η νηπιαγωγός προτείνει στα παιδιά να παίξουν ένα παιχνίδι ρόλων προσομοιώνοντας το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας-νύχτας. Ο/Η νηπιαγωγός χωρίζει τα παιδιά σε ομάδες. Ένα παιδί θα παριστάνει τον ήλιο Δυο ζευγάρια εναλλάξ θα παριστάνουν τη γη ενώ είναι πιασμένα πλάτη πλάτη Οι υπόλοιποι θα είναι κριτές. Το κάθε ζευγάρι περιστρέφεται ρυθμικά γύρω από τον εαυτό του ενώ ακούγεται ο ήχος από το ντέφι. Όταν ο ήχος σταματάει τα ζευγάρια σταματάνε να κινούνται και όποιο παιδί βλέπει το παιδί- ήλιο φωνάζει "μέρα" ενώ όποιο παιδί δεν τον βλέπει φωνάζει "νύχτα". Τα υπόλοιπα παιδιά που θα έχουν το ρόλο του ‘κριτή’ και θα ελέγχουν αν το ζευγάρι αναπαριστά σωστά το φαινόμενο

13 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ! Ζώπτου Χριστίνα, Τσίκου Μαρία, Σουμπενιώτη Κωνσταντίνα
ΤΕΛΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ! Ζώπτου Χριστίνα, Τσίκου Μαρία, Σουμπενιώτη Κωνσταντίνα


Κατέβασμα ppt "Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google