Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPiero Georgopoulos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
2
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Συντονισμός - Επιμέλεια Χριστίνα Δρακοπούλου (ΠΕ 05) Συνεργάτης εκπ/κος Aναστασία Παπαχαραλάμπους (ΠΕ 02) Σχολική Μονάδα που υλοποιήθηκε το έργο ΓΕΛ Σκύρου Σχολ. έτος 2010 - 2011 ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ “euro-good” news […] Έργο Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) e-twinning
3
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Π λαίσιο που υπάγεται η δράση «Καλές Πρακτικές με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ή την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας (συνεργασία με άλλες τάξεις / με άλλα σχολεία)». • Γνωστικό/-ά αντικείμενο/-α της Διδακτικής Πρακτικής: Διαθεματικό: Νέες Τεχνολογίες, Ξένες Γλώσσες, Eπαγγελματικός Προσανατολισμός […] • Άξονας του έργου: Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτό-πληροφόρησης και επικοινωνίας κάνοντας χρήση του σχολικού τηλεοπτικού καναλιού. Τwinspace: Ημερολόγιο Έργου: • Σχέση με ΔΕΠΠΣ – Θεματικός Άξονας: «Το Ελληνικό Σχολείο στην Ευρωπαϊκή Κοινωνία - Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Click on Project Diary
4
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Περίληψη της καινοτόμου δράσης - H Eλλάδα (Γεν. Λύκειο Σκύρου), είναι χώρα υποδοχής, συνεργαζόμαστε με Ολλανδία, Τουρκία και Ιταλία πάνω στην εξής ιδέα: Αναζητούμε καλές ειδήσεις και δουλεύουμε για τη δημιουργία ενός δελτίου "καλών" ειδήσεων που εμπεριέχει πλήθος καλών ειδήσεων από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο σε τομείς όπως εκείνοι της Εκπαίδευσης, των Επιστημών, της Πολιτικής, του Περιβάλλοντος, του Πολιτισμού κλπ Οι μαθητές (twinners) είναι δημοσιογράφοι και παρουσιάζουν τις Καλές ειδήσεις στο Ίντερνετ μέσω της τεχνολογίας Live Streaming (το κανάλι μας αποτελεί ήδη μία πραγματικότητα: Δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις στις Νέες Τεχνολογίες. Ο χρόνος διαρκείας της Διδακτικής Πρακτικής υπολογίστηκε σε σχέση με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών, το ΑΠΣ και το συνολικό πρόγραμμα του σχολείου. Ενδεικτική διάρκεια: Έξι (06) μήνες. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) “Euro-Good” News […] Livestream Channel Ειδικοί Στόχοι
5
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση; Μερίδα παιδιών μετέχουν εδώ και χρόνια ως αρθρογράφοι σε έντυπο μέσο (σχολική εφημερίδα Γυμνασίου). Στο τεύχος Ιουνίου 2010 μία μαθήτρια έγραψε ένα άρθρο με τίτλο: «Ένα φανταστικό δελτίο», που πραγματευόταν το όνειρο - προοπτική ενός κόσμου χωρίς κλοπές, χωρίς πείνα, χωρίς βία, πόλεμο [….] Η σχολική εφημερίδα για οικονομικούς λόγους δεν μπόρεσε να εκδοθεί φέτος. Για να κρατήσουμε την φωνή δυνατή και εν μέσω μιας εποχής που μας κατακλύζουν από παντού θλιβερές ειδήσεις, αποφασίζουμε να γίνουμε αναζητητές της «καλής» είδησης, της είδησης που δίνει ελπίδα και δύναμη στους νέους να συνεχίσουν να έχουν όραμα. Επίσης με βάση το παιδαγωγικό δεδομένο ότι κάθε χρονιά καλό είναι να διαφέρει από την προηγούμενη και το δυνατόν να παρουσιάζει νέες – βελτιωμένες πρακτικές, βασιζόμενοι στην απήχηση που είχε ο σχολικός ραδιοφωνικός σταθμός (σχολ έτος 2009 – 2010) http://gymlykskyro.listen2myradio.com αποφασίζουμε να κινηθούμε πάλι στον χώρο των media, πάντοτε ως μέσο και όχι ως αυτοσκοπό. http://gymlykskyro.listen2myradio.com Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
6
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα (1) Αναλυτικό Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης – Προγραμματισμός – Τρόπος Ενσωμάτωσης στη Σχολική Διαδικασία Α΄Φάση • Συγκρότηση ομάδας – Το know us better • Παρουσίαση Εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν • Ανάθεση ρόλων (δημοσιογράφοι, διευθυντής καναλιού, επιμελητές κειμένων, μεταφραστές, καλλιτεχνική διεύθυνση, σήμα εκπομπής, λογότυπο, μουσική, μασκότ, δημιουργία τάξης - στούντιο). Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) To know us better - Go to url Tools - Go to url
7
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα (2) • Οργάνωση εργασίας μαθητών: • Κοινοί κατάλογοι τυπολογίας ειδήσεων που θα αναζητηθούν – Πηγές πληροφόρησης • Kατασκευή / αναζήτηση κούκλας που θα παρουσιάζει τις ειδήσεις (για δεοντολογικούς λόγους οι μαθητές δανείζουν μόνο τις φωνές τους). • Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης προγράμματος στο σύνολό του και μεμονωμένα των εκπομπών: Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) To do (pupils) – go to url Information sources Working Plan
8
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα (3) • Ίδρυση καναλιού: www.livestream.comwww.livestream.com • Εβδομαδιαίες τακτικές συναντήσεις (κυρίως μέσω διαδικτύου) Β΄Φάση • Αναζητήσεις στο διαδίκτυο - στον περιοδικό και ημερήσιο τύπο Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των παιδιών είναι η μοναδική σελίδα που δεν έχετε πρόσβαση, φαίνεται όμως η κατηγοριοποίηση των ειδήσεων. • Σύγκριση ειδήσεων : Αντικειμενικότητα είδησης - ηθικές πτυχές • Δραστηριότητες επικοινωνίας ανά ζευγάρια και ανά ομάδες Ενδεικτικά ένα από τα εργαλεία που εργάζονται από κοινού και on line: Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) The Good News Research Our Scribblar
9
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα (4) Γ΄ Φάση •Αρχισυντάκτες – πληκτρολόγηση κειμένων •Καλλιτεχνική επιμέλεια: Οι παράλληλες δραστηριότητες περιλαμβάνουν επιμέρους ομάδες πχ: Kαλλιτεχνική Ομάδα που εργάζεται πάνω στο Λογότυπο ή το Μουσικό Σήμα Δελτίου Ειδήσεων. Επίσης υπήρξε παράλληλη δραστηριότητα την περίοδο των Χριστουγέννων μέσω ραδιοφώνου http://eurogoodnews.listen2myradio.com οι μαθητές επικοινώνησαν «μουσικά» με τα υπόλοιπα σχολεία στην Ευρώπη. http://eurogoodnews.listen2myradio.com Οι εκπομπές είναι αναρτημένες στο twinspace. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Preparing the “Euro-Good” News Bulletin Parallel Tasks
10
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα (5) Γ΄ Φάση • Τοποθέτηση αποτελεσμάτων στο Twin Space • Βιντεοσκόπηση – ήχος – κατασκευή των δελτίων: Με χρήση του προγράμματος Windows Movie Maker και της εφαρμογής animoto - http://animoto.com To trailer του σχολικού καναλιού μπορείτε να το βρείτε και στο twinspace αλλά και …http://animoto.com •Προγραμματισμένη Προβολή δελτίου με (στα) αδελφοποιημένα σχολεία. (Σε εξέλιξη) Δ΄ Φάση από τις 16 Φεβρουαρίου εγκρίθηκε από την υπηρεσία Livestream.com και εκπέμπει σε απεριόριστο αριθμό ταυτόχρονων χρηστών. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) To κανάλι μας
11
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας (1) Η εν λόγω δράση είναι διαθεματική. Μπορεί να διευρυνθεί και σε άλλους τομείς / αντικείμενα της σχολικής μονάδας. Ακόμη και αν η ιδέα της αναζήτησης «καλών ειδήσεων» παραμείνει ίδια, προκειμένου να κρατήσουμε «ζωντανό» το ενδιαφέρον τόσο των συμμετεχόντων, όσο και των θεατών, μπορούμε να αναζητήσουμε και άλλους εναλλακτικούς τρόπους προβολής και προώθησης των δελτίων. π.χ Καλλιτεχνική αναπαράσταση μιας καλής είδησης (αποτύπωση των συναισθημάτων των παιδιών – Καλλιτεχνικά μαθήματα) ή και δημιουργία cartoon. Γραφική αναπαράσταση ποσοτικών στοιχείων μια είδησης (Μαθηματικά). Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
12
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας (2) Αλλά αντικείμενα που έχουν συνάφεια και εμπλέκονται με την υλοποίηση του προγράμματος: • Επιλογή Μουσικής Επένδυσης δελτίων (Μουσική) • Μετάφραση δελτίων (Ξένες Γλώσσες) Σε μελλοντικό χρόνο μια πιθανή διεύρυνση του προγράμματος, θα μπορούσε να αφορά στην εφαρμογή του στα Γαλλικά. • Σύνταξη δελτίων στη μητρική (Νεοελλ. Γλώσσα) και κατόπιν στην γλώσσα εργασίας. • Χρήση Νέων Τεχνολογιών (Πληροφορική) Γενικότερα κάθε καλό νέο που εντοπίζεται μπορεί να γίνει αντικείμενο σχολιασμού σε κάθε συγγενή διδακτική ενότητα. • Το ίδιο το πρόγραμμα μπορεί εύκολα να εφαρμοσθεί και από άλλες σχολικές μονάδες. Και αυτή η προοπτική ελήφθη εξαρχής υπόψη, γι’ αυτό και η οργάνωση του Twinspace του έργου υπήρξε αναλυτική (βλ. Project Activities) Tέλος, η διεύρυνση συμπεριλαμβάνει και την συμμετοχή απεριόριστου αριθμού μαθητών. Κάθε μαθητής μπορεί να μετέχει σύμφωνα με την ιδιοσυγκρασία του και τους ρυθμούς του. Μπορεί να αναλάβει ρόλους από το να εντοπίζει καλές ειδήσεις, να ετοιμάζει ένα ερωτηματολόγιο, να δημιουργεί ένα λογότυπο, να μοντάρει τα βιντεάκια, ή να δανείζει τη φωνή του για την παρουσίαση του δελτίου. Μπορεί να συμβάλει ακόμη κι αν ανεβάσει στο προφίλ του σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης το δελτίο καλών ειδήσεων, με αυτό τον τρόπο συμβάλει στη διάδοση των καλών ειδήσεων και της ίδιας της δράσης. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
13
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Προϋποθέσεις που θεωρούνται απαραίτητες για την καλύτερη ανάπτυξής της στο σχολείο • Κλίμα συνεργασίας μεταξύ μαθητών • Κλίμα συνεργασίας μεταξύ συνεργαζομένων εκπαιδευτικών* • Συμπαράσταση και ενθάρρυνση για κάθε πτυχή του προγράμματος από μέρους της δ/νσης του σχολείου. • Σύγχρονο εργαστήριο πληροφορικής. Δυστυχώς σε αυτό τον τομέα αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε πλήθος προβλημάτων στο σχολείο (συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο κυρίως). • Ελλείψη αιθουσών και δεδομένου ότι στην Ελλάδα το πρόγραμμα «έτρεχε» απογευματινές ώρες, (οι εταίροι το είχαν εντάξει στο ωρολόγιο πρόγραμμα), για έκτακτες συναντήσεις απαιτείται η κατανόηση και σπανιότερα παραχώρηση κάποιας διδακτικής ώρας από άλλο μάθημα. Σημείωση: Επειδή είναι πρόγραμμα που εντάσσεται στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής αδελφοποίησης, η φυσική παρουσία των μαθητών δεν είναι τόσο απαραίτητη, γεγονός που διευκόλυνε τη συμμετοχή ακόμη και εκείνων που διέμεναν σε μακρινή απόσταση από το σχολείο και που αντικειμενικοί λόγοι πρόσβασης (ανυπαρξία τοπικών δρομολογίων) δεν θα τους επέτρεπαν να συμμετάσχουν. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
14
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικότερα συμπεράσματα Τα συμπεράσματα είναι συνάρτηση των γενικότερων επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων Εκείνο που μας χαροποίησε ήταν ότι δήλωσαν συμμετοχή ακόμη και μαθητές που άλλοτε δεν δραστηριοποιούνταν σε παράλληλες δράσεις. Υπήρξαν συμμετοχές ακόμη και από όσους δεν γνώριζαν επαρκώς την Αγγλική Γλώσσα, αλλά πρόσφεραν με τον τρόπο τους στο πρόγραμμα ανάλογα με την προσωπικότητα και τα ενδιαφέροντά τους. Δεν πιέσαμε ποτέ, ούτε υποχρεώσαμε κάποιο να μετέχει συνεχώς. Σεβόμασταν τους ρυθμούς τους. Μαζί με τους συμμαθητές τους από Ολλανδία, Τουρκία και Ιταλία, αποτελούν μια εικονική τάξη, αλλά αληθινή. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι στο μέλλον θα είναι πιο «ανοιχτά» ως προς τη συμμετοχή τους σε παρόμοιες δράσεις. Και βέβαια υπήρξαν προβλήματα τουλάχιστον στην αρχή μέχρι να εξοικειωθούν με την χρήση Νέων Τεχνολογιών, με επιμονή και συνεχείς επεξηγήσεις οι όποιες δυσκολίες ξεπεράστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
15
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τον καινοτόμο χαρακτήρα του υποβαλλόμενου έργου • Αποτελεσματική ένταξη του σχολείου στην ευρύτερη Κοινωνία, μέσα από δραστηριότητες αλλά και θεματολογία που θέτουν στο κέντρο την νέα γενιά. • «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής»: Ο μαθητής παίρνει πρωτοβουλίες, επιχειρηματολογεί, δρα Οι γνώσεις των μαθητών οικοδομούνται πλέον μέσα από βιωματικές εμπειρίες και όχι αποκλειστικά από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Η υλοποίηση του προγράμματος βασίσθηκε στην Ομαδοσυνεργατική Μέθοδο. Οι μαθητές αφενός εργάζονται με τους προσωπικούς τους ρυθμούς, δεν παύει όμως να υπάρχουν και προθεσμίες που οφείλουν να γίνονται σεβαστές, μια που η πρόοδος του έργου είναι υπόθεση του συνόλου. Άλλη μία αρχή της Ομαδοσυνεργατικής Διδασκαλίας που αποδείχθηκε στην πράξη είναι ότι σε μεγάλο βαθμό καλλιεργήθηκαν οι επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών. Επίσης δόθηκε έμφαση στο «πως» γίνεται κάτι, πως φτιάχνεται ένα βίντεο στην περίπτωση που μας αφορά, έτσι ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν και γνωστικού τύπου αποσκευές (που ίσως αποτελέσουν κίνητρο και για τις επαγγελματικές επιλογές τους). Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
16
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή του έργου στη βελτίωση της διδακτικής πράξης Όπως προαναφέρθηκε στην αρχή υπήρξε δυσκολία εφαρμογής κάποιων προγραμμάτων. Ήταν απαραίτητη από πλευράς του εκπ/κου η ένας προς ένα επεξήγηση του τρόπου λειτουργίας κάποιων διαδραστικών εργαλείων. Στην πορεία όλα ομαλοποιήθηκαν. • Οι μαθητές έμαθαν να αναζητούν πληροφορίες, αλλά και να τις διαχειρίζονται προβάλλοντας το πιο ουσιαστικό τους μέρος. Η συμμετοχή αρχικά ήταν μειωμένη, (αναμενόμενο μια που η Έλληνική ομάδα ήμασταν αρχάριοι, άρα η νέα προοπτική που ανοίχθηκε, κάποιους τους «φόβισε». • Στην πορεία αυξήθηκε το ποσοστό συμμετοχής καθώς και οι τρόποι έκφρασής αυτής της συμμετοχής (άμεσοι και έμμεσοι). Άμεσοι με απευθείας συμμετοχή στις δραστηριότητες του έργου, έμμεσοι με θετικά σχόλια και εντυπώσεις που τους προκάλεσε η δράση στο σύνολό της. • Το εκπαιδευτικό υλικό – προϊόν της δράσης μας, δεν είναι έντυπο, αλλά ψηφιακής μορφής. Πρόκειται για τις εκπομπές οι οποίες αντικατοπτρίζουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών όχι μόνο των Ελλήνων. Πλέον το όλο εγχείρημα αποκτά μια ευρωπαϊκή διάσταση, τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι είναι μοναδικά, παράλληλα έχουν παρόμοιες ανάγκες και ανησυχίες με άλλα από άλλες χώρες. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
17
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά την παιδαγωγική αξία του έργου (1) • Η Αυτονόμηση μαθητών ακόμη δεν επετεύχθη, οι συμμετέχοντες ήταν αρχάριοι, σε περίπτωση που συνεχίσουμε την δράση και το προσεχές σχολικό έτος αναμένουμε καλύτερα αποτελέσματα σε αυτόν τον τομέα. Ανάπτυξη πρωτοβουλιών – καλλιέργεια συνεργατικού πνεύματος • Σε προσωπικό επίπεδο έγινε προσπάθεια οι μαθητές να μάθουν να διαχειρίζονται τον χρόνο τους και αυτοβούλως να φέρουν σε πέρας κάποια καθήκοντα που τους αναθέτονταν. • Κοινωνικοποιήθηκαν (πλέον έχουν φιλικές επαφές με άλλα παιδιά που μετείχαν στο πρόγραμμα. Έγινε μερική και σε κάποιες περιπτώσεις ολική άρση κάποιων προκαταλήψεων που αντιμετωπίσαμε στην αρχή της συνεργασίας μας με άλλες χώρες, μέσω παράλληλων δραστηριοτήτων. Και με τα ίδια όμως «καλά νέα» όπως εκείνα συλλέγονται, προωθείται και η πολιτιστική τους καλλιέργεια. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
18
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά την παιδαγωγική αξία του έργου (2) • Η λεκτική επιβράβευση αποτέλεσε το βασικό κίνητρο για να κινητοποιηθούν ακόμη περισσότερο. Αποδείχθηκε ότι έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κάθε φορά που οργανώνονταν δραστηριότητες επικοινωνίας με τις άλλες χώρες, γι’ αυτό και ήταν κάτι που επιδιώκαμε συχνά. (επικέντρωση στις επικοινωνιακές τους ανάγκες). • δόθηκε έμφαση στη διασταύρωση της πληροφορίας και • στον σεβασμό των πνευματικών δικαιωμάτων. Όπου είναι εφικτό αναγράφεται η πηγή της είδησης και στοιχεία οποιουδήποτε άλλου προσώπου ή φορέα συμβάλλει έμμεσα στην παραγωγή του δελτίου. • Η επίδειξη του τρόπου εφαρμογής και η υλοποίηση από μέρους των μαθητών της πλειοψηφίας των δραστηριοτήτων (που δεν έχει φτάσει ακόμη στο επιθυμητό αποτέλεσμα) βασίζεται στην αρχή του να «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω». Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
19
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης/μονάδας • Εύκολη εφαρμογή • Δεν απαιτείται εξεζητημένος εξοπλισμός. • Απαραίτητη η συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο. • Δεν επιβαρύνεται ο οικονομικός προϋπολογισμός του σχολείου. • Βελτίωση του σχολικού κλίματος - η όποια διαχωριστική γραμμή μεταξύ εκπ/κου – μαθητή τείνει να ξεθωριάζει μέσα από τέτοιου είδους συνεργασίες που αποβλέπουν σε έναν κοινό σκοπό. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
20
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές (1) Έντυπες πηγές (ενδεικτικές / μη δεσμευτικές): •«Οδηγό Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Α΄ Β΄ Γ΄ Γυμνασίου – εκδ. ΟΕΔΒ (διανεμημένος στα σχολεία, αναρτημένος και στη σελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) •101 Ιδέες για Πρωτοπόρους εκπαιδευτικούς – Παραγγελία της Μicrosoft Oυγγαρίας – Επιμέλεια κειμένων και προσαρμογή στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα - Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Συγκεντρωμένες δ/νσεις που αφορούν σε media
21
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Opening sign Salutations Teck GN AquanautsCulture GNYouth GN Edu GN epilogue Ending sign Activism
22
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ευχαριστίες προς: Ιουλία Γκίκα Πρεσβευτή δράσης e-twinning 2010 - 2012 (Κεντρική Ελλάδα) Λάμπρο Δράκο Πρεσβευτή δράσης e-twinning 2010 - 2012 (Αττική 2) Παγώνα Παναγιωτίδη Πρεσβευτή Δράσης e-twinning 2009 ΝSS Eθνική Υπηρεσία Στήριξης etwinning (Xρύσα Καπράλου – Θάνος Πανούσης – Ιωάννα Κομνηνού) Eυχαριστώ για την προσοχή σας christinadrak@sch.gr Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
23
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Παράρτημα (1) Aναλυτικά οι Ειδικοί Στόχοι της Καινοτόμου Δράσης • Ενεργοποίηση μαθητών στη συλλογή και οργάνωση πληροφοριών • Επικοινωνία με πολίτες Ευρωπαϊκής Κοινότητας • Ευαισθητοποίηση Πολιτών • Σύνδεση Σχολείου - Κοινωνίας • Εικονική Σχολική Επιχείρηση • Γνωριμία με εικονικό περιβάλλον επικοινωνιών • Eπεξεργασία κειμένων - εικόνας – ηχητικών σημάτων • Απόκτηση εργασιακής εμπειρίας σε εικονικές συνθήκες εργασίας • Εξάσκηση στην Γλώσσα – Ικανότητα ανάγνωσης / συγγραφής • Κοινωνικοποίηση • Ευρωπαϊκή ταυτότητα • Διαπολιτισμικότητα • Σεβασμός πνευματικών δικαιωμάτων • Κριτική σκέψη (επιλογή – οργάνωση πληροφορίων) • Συνεργασία – συνεργατική συγγραφή • Nέες φιλίες Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
24
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Παράρτημα (2) Πηγές πληροφόρησης Ενδεικτικά αναφέρονται: http://kala-nea.gr http://www.happynews.com / http://www.happynews.com / http://www.timelineindex.com/content/home/forced
25
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Παράρτημα (3) Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Χρησιμοποιούμενα μέσα (υλικοτεχνικός εξοπλισμός) • Ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές • Dvd camera • Live streaming • podcast • λογισμικό επεξεργασίας κειμένων • λογισμικό επεξεργασίας φωτογραφιών • εκτυπωτές • mp3 • λογισμικό παρουσιάσεων • βίντεο • εικόνες • chat • e-mail Συγκεντρωτικά τα εργαλεία Νέων Τεχνολογιών που έχουν έρθει σε επαφή οι twinners. Euro-good news webmix Wall wisher Scribblar Glogster surprise Wall wisher II SoundCloud I SoundCloud II SoundCloud III ♫ vote Animoto Trailer Channel
26
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Παράρτημα (4) Γενικότερα επιδιωκόμενα αποτελέσματα για εξαγωγή συμπερασμάτων • Δεξιότητες αυτοπληροφόρησης (πράγματι τα παιδιά μαθαίνουν να αναζητούν πληροφορίες) • Αρχείο Πληροφόρησης (μυούνται σε έννοιες όπως εκείνες της οργάνωσης και της ταξινόμησης των πληροφοριών) • Αρχείο Εκπομπών (σε εξέλιξη – στις 10 Ιουνίου «ανέβηκε» το δεύτερο δελτίο «καλών ειδήσεων». Το κανάλι παρέχει την δυνατότητα προβολής ειδήσεων “on demand” • Διαδικτυακές τηλεοπτικές εκπομπές • Μultimedia Παρουσιάσεις : οι μαθητές έρχονται σε επαφή με πλήθος εργαλείων και επιλέγουν εκείνο που τους ταιριάζει περισσότερο. • Προβολή σύγχρονων αλλά και παλαιότερων θετικών δράσεων της Ευρώπης αλλά και των παγκοσμίων σε τομείς Eκπαίδευσης, Επιστημών, Πολιτισμού, Πολιτiκής, Οικονομίας […] => Συμπληρωματικότητα με άλλους κλάδους. • Πιθανή διατήρηση του σχολικού καναλιού • Εξοικείωση με νέες τεχνολογίες • Ένα μετά-κανάλι (Το e-twinning θα μιλά για το e-twinning): Δεν θα αποτελεί σκοπό αλλά μέσο ανάδειξης εργασίας άλλων e-twinners εκτός ορίων της χώρας τους => Συμπληρωματικότητα με άλλα προγράμματα • Πρόγραμμα συνεργασίας μαθητών • Οι ιδέες να μετουσιωθούν σε δεξιότητες Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.