Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Τεχνολογία στην Εκπαίδευση Εισαγωγή
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 30/9/2019
2
Γιατί τεχνολογία στη μάθηση?
4
Η έκθεση των παιδιών στην τεχνολογία https://www. youtube. com/watch
Η έκθεση των παιδιών στην τεχνολογία “Digital native”, ψηφιακά εγγράμματος Τα περισσότερα σπίτια έχουν τουλάχιστον ένα υπολογιστή Αρχικά είχαμε PC σε κάθε σπίτι (όταν έγιναν οικονομικά) Τώρα με τα laptop και το wifi έχουμε υπολογιστή έξω από το σπίτι Το ιντερνέτ είναι η καθημερινότητα μας, έχουμε πρόσβαση μέσα από πολλούς τύπους συσκευών οπουδήποτε Έχουμε πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφορίας, υπηρεσίες Π.χ. βιβλία, αεροπορικά εισιτήρια, τράπεζες, κλπ. Μπορούμε να μιλήσουμε και να συνεργαστούμε με οποιονδήποτε στον πλανήτη
5
Στατιστικά (Ηνωμένο Βασίλειο 2016)
16% των παιδιών 8-11 έχουν 5 ή περισσότερες συσκευές 72% των παιδιών έχουν 3 ή περισσότερες συσκευές 51% των σπιτιών με παιδί 3-15 έχουν tablet Η αλλαγή έγινε μέσα σε 10 χρόνια Τι θα γίνει τα επόμενα 5? Ίσως και 100% των σπιτιών να έχουν ψηφιακές συσκευές
6
Οι υπολογιστές έχουν μεταμορφώσει το γραφείο και το σπίτι
Όλοι έχουν κάποια τεχνολογία στην τσέπη τους ή στο σπίτι
7
Γιατί δεν υπάρχουν υπολογιστές στα σχολεία?
Τι γίνεται στα σχολεία Όταν τα παιδιά πάνε σχολείο, όλα αυτά απαγορεύονται! Κάποιος το χαρακτήρισε αυτό σαν “walking into a desert” Κόστος! Ένας υπολογιστής ανά μαθητή κοστίζει πολύ Η αντίληψη ότι η τεχνολογία αποσπά τους μαθητές από τη μάθηση (όταν βαριούνται κοιτούν το κινητό) Έλλειψη εκπαίδευσης των δασκάλων Έλλειψη υποστήριξης Γιατί δεν υπάρχουν υπολογιστές στα σχολεία?
8
Τι θα μπορούσε να δώσει η τεχνολογία μέσα σε μια τάξη?
Πρόσβαση σε πληροφορία Συνεργασία και επικοινωνία με άλλους (ακόμη και μακριά) Να μιλήσουν οι μαθητές με επαγγελματίες Να βοηθήσει στην κατανόηση (π.χ. έννοιες φυσικής μέσω πειραματισμού) Σε όλα τα αντικείμενα: μαθηματικά, γλώσσες, επιστήμες, γεωγραφία, κλπ. Γενικά: πιο πλούσια πληροφορία, περισσότερη διάδραση, διερεύνηση, ανατροφοδότηση, πλούσια εμπειρία μάθησης Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει αλλάξει, αλλά ο κόσμος άλλαξε με την τεχνολογία
9
Ποιος είναι ο στόχος της εκπαίδευσης
11
1. Creativity and learning https://www. youtube. com/watch
Δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον, είναι μη προβλέψιμο Η εκπαίδευση πρέπει να σχεδιαστεί για να μας οδηγήσει στο μέλλον Ένα παιδί που ξεκινά το σχολείο σήμερα θα πάρει σύνταξη το 2070 Πώς θα είναι ο κόσμος τότε? Δεν γνωρίζουμε, και όμως πρέπει να εκπαιδεύσουμε το παιδί για το τι θα συναντήσει
12
Η εκπαίδευση μας είναι κάτι σημαντικό για μας
2. Creativity and learning Η εκπαίδευση μας είναι κάτι σημαντικό για μας Αν ρωτήσουμε κάποιον τι έχει σπουδάσει θα μας πει πολλά Γιατί είναι κάτι που προσδιορίζει την προσωπικότητα μας
13
3. Creativity and learning https://www. youtube. com/watch
Οι άνθρωποι είναι πολύ δημιουργικά όντα Πολλές φορές δεν γνωρίζουμε τις δεξιότητες τους Που μπορεί να είναι πέρα από τα παραδοσιακά μαθήματα (μαθηματικά, γλώσσες) Η δημιουργικότητα είναι τόσο σημαντική όσο και η ικανότητα ανάγνωσης
14
3. Creativity and learning https://www. youtube. com/watch
Τα παιδιά δε φοβούνται τον πειραματισμό Δεν φοβούνται να κάνουν λάθος Αν κάποιος φοβάται να κάνει λάθος δεν μπορεί να παράγει τίποτε πρωτότυπο Οι ενήλικες το έχουν χάσει αυτό σε μεγάλο βαθμό
15
3. Creativity and learning https://www. youtube. com/watch
Οι ενήλικες το έχουν χάσει αυτό Γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα τιμωρεί τα λάθη Ουσιαστικά μας προετοιμάζει για εξέταση εισαγωγής στο πανεπιστήμιο Αυτό σκοτώνει τη δημιουργικότητα στο σχολείο Ο Πικάσο είπε ότι όλα τα παιδιά γεννιούνται καλλιτέχνες, το δύσκολο είναι να παραμείνουν καλλιτέχνες όταν μεγαλώσουν
16
Τι μαθαίνουμε στο σχολείο
1η προτεραιότητα: μαθηματικά, γλώσσες 2η προτεραιότητα: ανθρωπιστικές επιστήμες (ιστορία, γεωγραφία, κλπ.) 3η προτεραιότητα: τέχνες
17
Είναι αυτό το μόνο που χρειαζόμαστε?
Κριτική σκέψη Αναλυτική σκέψη Ικανότητα συνεργασίας Ικανότητα επικοινωνίας Ικανότητα να μαθαίνουμε Δημιουργικότητα κ.α.
18
Γιατί είναι απαραίτητες αυτές οι δεξιότητες?
Ακριβώς επειδή τα παιδιά πρέπει να ετοιμαστούν για ένα μέλλον που συνεχώς θα εξελίσσεται Δεν υπάρχουν μαθήματα που να επικεντρώνονται συγκεκριμένα στις εγκάρσιες δεξιότητες Στο βαθμό που αναπτύσσονται, αναπτύσσονται μέσα από άλλα μαθήματα
19
Μάθηση Ευρεία έννοια Γνώση σε συγκεκριμένα αντικείμενα (βασικές γνώσεις) Εγκάρσιες δεξιότητες Δημιουργικότητα Αναλυτική σκέψη Κριτική σκέψη Ικανότητα να μαθαίνουμε Ικανότητα να συνεργαζόμαστε Ικανότητα να επικοινωνούμε Η μάθηση γίνεται σε όλη τη ζωή μας Γιατί ο κόσμος εξελίσσεται
20
Μάθηση Γενικότερος όρος από την «εκπαίδευση»
Την εκπαίδευση την αντιλαμβανόμαστε σαν διαδικασία μέσα στην τάξη «Μάθηση» παντού και συνεχώς Όχι μόνο μέσα στην τάξη αλλά και άτυπα Στην εργασία Στην καθημερινότητα Από φίλους και συναδέλφους Από τα λάθη μας με πειραματισμό Μέσω ψυχαγωγίας, εξερεύνησης, συνεργασίας Σε όλη μας τη ζωή, καθημερινά!
21
Πώς γίνεται η μάθηση Παραδοσιακός τρόπος (με διαλέξεις)
Αναδυόμενες μεθοδολογίες Exploration Διερεύνηση – πειράματα Collaboration Συνεργασία Action Κάνοντας Experimentation Πειραματισμός Simulation Προσομοιώσεις Communities Κοινότητες On the job Στην εργασία In real life Στην πραγματική ζωή
22
Εδώ μπαίνει η τεχνολογία
Μπορεί να ωφελήσει τις νέες μεθοδολογίες μάθησης Μεγαλύτερη διάδραση, increase interaction Περισσότερη διερεύνηση, increase exploration Άμεση ανατροφοδότηση, feedback Μεγαλύτερη συμμετοχή, increase engagement Κίνητρο, increase motivation
23
Το μάθημα
24
«Διεπιστημονικό» μάθημα
1. Εκπαίδευση - μάθηση 2. Τεχνολογία Σχεδόν ισοβαρή … γιατί ξεκινάμε από τις ανάγκες του χρήστη Με έμβαση στην πράξη και ερευνητικές δραστηριότητες Μάθηση Τεχνολογία
25
Μάθηση παντού και συνεχώς
Όχι μόνο μέσα στην τάξη αλλά και άτυπα Στην εργασία Στην καθημερινότητα Από φίλους και συναδέλφους Από τα λάθη μας με πειραματισμό Μέσω ψυχαγωγίας, εξερεύνησης, συνεργασίας Σε όλη μας τη ζωή, καθημερινά!
26
Η Τεχνολογία ως μέσο Ας σκεφτούμε ως μηχανικοί!
Αντιμετωπίζουμε ανάγκες χρηστών, δίνουμε λύσεις Δεν είναι ο τελικός σκοπός αλλά το μέσο για να πετύχουμε ένα στόχο Σε πολλούς τομείς Υγεία Εκπαίδευση Επικοινωνίες Ηλεκτρονική διακυβέρνηση Διασκέδαση Δεν είναι δάσκαλος, αλλά συνέταιρος στη μάθηση (Μητροπούλου)
27
Μάθημα πεδίου Πως εφαρμόζεται η γνώση που αποκτούμε στη σχολή
Για να καλύψουμε ανάγκες συγκεκριμένης ομάδας χρηστών Ξεκινάμε από το χρήστη!
28
Τεχνολογία στην εκπαίδευση
ΜΑθΜαΜαη Μεθοδολογίες μάθησης Μαθησιακές ανάγκες Στόχοι μάθησης Τεχνολογία Μαθησιακή διαδικασία Ξεκινάμε από το χρήστη (ανάγκες) Καταλήγουμε στο χρήστη (στόχοι) Θα μιλήσουμε για την τεχνολογία στα πλαίσια της γενικότερης διαδικασίας της μάθησης
29
Συμπληρωματικότητα με Άλλα Αντικείμενα (Κορδάκη, 2004)
Σχεδιασμός λογισμικού (software engineering) Αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή (human – computer interaction) Τεχνολογία πολυμέσων (multimedia technology) Τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence) Γνωστικές επιστήμες (cognitive science) Βάσεις δεδομένων (data bases) Data science, analytics, big data Δίκτυα, cloud computing Social media, κλπ.
30
Επιρροές από σχεδιασμό λογισμικού
Αναγνώριση χρηστών Ανάλυση αναγκών Σχεδιασμός μάθησης Χρήση τεχνολογίας ως εργαλείο Εφαρμογή Αγξιολόγηση
31
Η τεχνολογία ως μέσο επιλέγεται με βάση τις ανάγκες και τους στόχους
Σχεδιάζουμε τη διαδικασία μάθησης σαν γενικότερη δραστηριότητα Ανάλυση αναγκών χρηστών Σχεδιασμός Υλοποίηση Αξιολόγηση (αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι) Η τεχνολογία δίνει πιθανές λύσεις σε ανάγκες (στην υλοποίηση): Αναζήτηση πληροφορίας, οργάνωση πληροφορίας (βάσεις) Χτίσιμο γνώσης (υποστηρικτικό λογισμικό) Επικοινωνία (κοινωνικά δίκτυα) Συνεργασία, διάλογος Μοντελοποίηση πληροφορίας, αναπαράσταση ιδεών (Web 2.0)
32
Αντικείμενα που καλύπτει το μάθημα
33
Ανάλυση εκπαιδευτικών αναγκών
Ανάλυση ομάδων στόχου, ορισμό στόχων της διδασκαλίας Τις εκπαιδευτικές ανάγκες Την υπάρχουσα κατάσταση Τη χρήση της τεχνολογίας για βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας και πιστότερη επίτευξη στόχων
34
Νέες μεθοδολογίες μάθησης
Συνεργασία Διερεύνηση Μάθηση με δράση (active learning) Flipped classroom Αξιολόγηση ως εργαλείο μάθησης Πειραματισμός, αιτιατή μάθηση, προσομοίωση Αφήγηση (narration, digital narration) Μάθηση μέσω όμοιων (peer learning) Μάθηση από απόσταση (eLearning) Μάθηση σε κοινότητες Gamification και μάθηση μέσω παιχνιδιών
35
Θεωρία Τις απόψεις γενικά αποδεκτών ερευνητών
Piaget: φάσεις ανάπτυξης της νόησης Papert: μικρόκοσμοι, ενεργή μάθηση, σύνθεση γνώσης Resnick: σύνθεση γνώσης στην πράξη, Life Long Kindergarten deFreitas (παιδαγωγικές θεωρήσεις)
36
Τεχνολογικές λύσεις που ενισχύουν τη μαθησιακή διαδικασία / εμπειρία
Τη μεθοδολογία Την επίτευξη των στόχων μάθησης Τη διαδικασία, τις σχέσεις, τη διάδραση Παραδείγματα τεχνολογικών λύσεων Μάθηση από απόσταση Μάθηση σε κίνηση (mobile learning) Internet of things, wearable devices Προσομοιώσεις, εικονικά πειράματα, εικονική πραγματικότητα (augmented reality) Διεπαφή χρήστη – συστήματος / εφαρμογής (web, touch screen) Student response systems Εκπαιδευτικά παιχνίδια (serious games, gamification) Κοινότητες Learning analytics MOOCs Επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) Διάχυτη μάθηση (pervasive learning), πλαίσιο (context-aware systems)
37
Παραδείγματα λογισμικού και υπηρεσιών
Scratch (προγραμματισμός) Lego Mindstorms (ρομποτική) Coursera, Khan Academy, Udemy (αυτόνομη μάθηση) Udemy Socrative (διάδραση) Coding games (προγραμματισμός) App inventor (εύκολος σχεδιασμός εφαρμογών)
38
Δημοσιεύσεις – τεχνολογία και μάθηση
Παραδείγματα σχεδιασμού υπηρεσιών Εμπειρίες από τη χρήση τεχνολογίας στη μάθηση ΙοΤ, εικονική πραγματικότητα, σοβαρά παιχνίδια, κλπ. Εκπαιδευτική καινοτομία με χρήση της τεχνολογίας Ανοιχτή μάθηση – πρόσβαση σε μάθηση Ερευνητικές δραστηριότητες Δημοσιεύσεις: εμπειρίες για το τι δουλεύει και τι όχι στην πράξη
39
Ερευνητικά προγράμματα
Που αντιμετωπίζουν ανάγκες Μαθητών, φοιτητών, επιστημόνων, τεχνικών Για ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων Για ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων Για ανάπτυξη γνώσης σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας / εκπαίδευσης Υγεία, επιχειρηματικότητα, γλώσσες Για επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων της οικονομίας και κοινωνίας Ανταγωνιστικότητα, αντιμετώπιση της ανεργίας, αποφυγή αποκλεισμού ομάδων, συνοχή, κλπ.
40
Από προγράμματα Δια βίου εκπαίδευσης, Erasmus+ Εκπαίδευση μαθητών, ενηλίκων, επαγγελματική κατάρτιση, ατόμων με ειδικές δεξιότητες, κλπ. Horizon Συστήματα που προσαρμόζονται στη συμπεριφορά του χρήστη Δημιουργία μόνιμης γνώσης, διαδραστικότητα, συνεργασία, context-awareness Serious games Learning analytics Pervasive learning Κλπ.
41
Περισσότερα για τα αντικείμενα ….
Μάθηση γλωσσών Θετικές επιστήμες (μαθηματικά, φυσική, τεχνολογία – STEM) Επιχειρηματικότητα και καινοτομία Υγεία και υγιεινός τρόπος ζωής Ανάπτυξη εγκάρσιων δεξιοτήτων Προγραμματισμός Ιστορία, πολιτισμός Γεωγραφία
42
Μάθηση για συγκεκριμένες ομάδες-στόχους
Δημοτικό Γυμνάσιο, λύκειο Τριτοβάθμια εκπαίδευση Επαγγελματίες: μηχανικούς, επαγγέλματα υγείας, δασκάλους, κλπ Εξειδικευμένες μαθησιακές ανάγκες
43
Οργάνωση εργασίας
44
Project σε ομάδες Ο αριθμός των project εξαρτάται από το πόσοι θα δηλώσουν το μάθημα 2 project Εργασία σε ομάδες Ιδανικά 5-6 Προετοιμασία θέματος και παρουσίαση στην τάξη Η κάθε ομάδα αξιολογείται από τις άλλες (η διδάσκουσα βαθμολογεί!)
45
Δομή Παρουσιάσεων Σε ομάδες, παρουσιάζουν όλα τα μέλη
Παρουσίαση περίπου λεπτά Ερωτήσεις από τις άλλες ομάδες Αξιολόγηση από το ακροατήριο με φόρμες Σε τι βαθμολογείστε: Κάλυψη του θέματος Δομή και περιεχόμενο παρουσίασης Ερωτήσεις που συνθέτετε για τις άλλες ομάδες Σχόλια στη φόρμα αξιολόγησης των άλλων ομάδων
46
Εργασία – έρευνα Σε ομάδες Χρήση και αξιολόγηση υπηρεσιών μάθησης
Παράδοση με τη μορφή ρεπόρτ
47
Βαθμολόγηση Παρουσιάσεις: 3 μονάδες (1.5 για κάθε μια)
Αξιολόγηση των άλλων ομάδων: 4 μονάδες Ατομικές αξιολογήσεις των παρουσιάσεων Ερωτήσεις (1-2) ανά ομάδα προς την ομάδα που παρουσιάζει 1 εργασία πάνω σε αξιολόγηση συγκεκριμένων λογισμικών (3 μονάδες) Σύνολο: 10 μονάδες
48
Πιθανές εργασίες Παρουσίαση εκπαιδευτικής χρήσης λογισμικών για συγκεκριμένα αντικείμενα Παρουσίαση μιας δημοσίευσης για καλές πρακτικές χρήσης τεχνολογίας στην εκπαίδευση Ανάπτυξη ενός διδακτικού πλάνου που χρησιμοποιεί τεχνολογία για διδασκαλία συγκεκριμένου αντικειμένου Χρήση συγκεκριμένων εργαλείων με ευρεία αποδοχή (Scratch, Alice, κλπ) Σχεδιασμός μιας υπηρεσίας που βοηθά στη μάθηση
49
Πηγές Ελληνικά συνέδρια http://www.etpe.gr/tel/ Συνέδριο ΤΠΕ Σύρου
Educa On-line IATED.org EduLearn
50
Συγγράμματα Ουσιαστική μάθηση με την τεχνολογία, Βασιλική Μητροπούλου, εκδόσεις Μέθεξις Μετάφραση από David Jonassen, Jane Howland, Rose M. Marra, David Crismond
51
Ιστοσελίδα μαθήματος Στο eClass: Τεχνολογίες Εκπαίδευσης 23 μαθήματα
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.