Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚαϊάφας Γλυκύς Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Επίπεδο-αποδοχή μαθητών:
Τάξη: Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο αλλά συνεργατικό Επάρκεια εποπτικών μέσων: χάρτης Π.Π. διαδραστικός πίνακας πλήρης λογισμικά
2
2. Τι διδάσκω; a. Διδακτική ενότητα : ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
β. Αναλυτικές παράγραφοι: Εισαγωγή, Ηλεκτρονιακή δομή ατόμων, Κατάταξη στοιχείων-Χρησιμότητα του Π.Π. γ. Διαθέσιμος διδακτικός χρόνος: 1 ώρα Επεξήγηση των όρων: ταξινόμηση, περιοδικότητα, Ιστοριολογική εξέλιξη: Newlands (κανόνας οκτάβων) Mendeleev (νόμος περιοδικότητας) Λέξεις κλειδιά: αλκάλια, αλκαλικές γαίες, αλογόνα, ατομικός αριθμός, ευγενή αέρια, μέταλλα, ομάδα, περίοδος
3
Διδακτικοί στόχοι (αναλυτικού προγράμματος)
3. Πώς διδάσκω; Διδακτικοί στόχοι (αναλυτικού προγράμματος) α. Να διατυπώνουν το νόμο της περιοδικότητας και με βάση αυτόν να ερμηνεύουν την κατάταξη των στοιχείων στον π.π. β. Να περιγράφουν τη σύγχρονη μορφή του π.π. γ. Να εντοπίζουν στον π.π. στοιχεία με παρόμοιες ιδιότητες δ. Να εντοπίζουν στον π.π. μέταλλα, αμέταλλα
4
ii. Διδακτική διαδικασία
1. επιλογή διδασκαλίας: συνδυαστική 2. πορεία μαθήματος: έλεγχος προαπαιτούμενων γνώσεων και ανάκλησή τους: - χημικά στοιχεία, κοινές ιδιότητες π.χ., μέταλλα, αμέταλλα, ευγενή - δομή ατόμου, παρουσίαση στον πίνακα της πορείας του μαθήματος: - ενδεικτικός περιοδικός πίνακας - ομάδες και περίοδοι - περιοδικότητα ιδιοτήτων - σπουδαιότερες ομάδες και ιδιότητές τους διέγερση της προσοχής των μαθητών: - ιστορικά στοιχεία για την εξέλιξη του Π.Π.* - άρθρο για το Mendeleev το «χορογράφο των χημικών στοιχείων» - ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια
5
iii. βοηθήματα α. αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών
β. σχολικά συγγράμματα: Β’ γυμνασίου Α’ και Γ’ λυκείου γ. εξωσχολικά βοηθήματα δ. επιστημονικά συγγράμματα ε. πρόσθετα εποπτικά βοηθήματα: Χάρτης Π.Π. στ. διαθεματικότητα: προγράμματα ΔΕΠΠΣ
6
iv. εποπτικά μέσα Χάρτης με Π.Π. (μπορεί και μικροί π.π. ανά θρανίο)
Μικρά κομμάτια μετάλλων (π.χ. χαλκός, σίδηρος, αλουμίνιο, ψευδάργυρος κ.ά.) Video με ιδιότητες και παιγνίδια στον π.π. Video 2 Π.Π. δυναμικός Ετυμολογία των ονομάτων των στοιχείων Διαφάνειες
7
4. Αξιολόγηση της διδασκαλίας
Ερωτήσεις προφορικές για την ανάδειξη των διδακτικών στόχων Ολιγόλεπτη γραπτή ανώνυμη αξιολόγηση (Φύλλο Εργασίας) 4. Συμπεράσματα Διάγνωση αποτυχημένων στόχων Διορθωμένη και συμπληρωματική επαναδιδασκαλία
8
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Στόχοι:
α. Να διατυπώνουν το νόμο της περιοδικότητας και με βάση αυτόν να ερμηνεύουν την κατάταξη των στοιχείων στον π.π. - Να συμπληρώσετε την παρακάτω πρόταση: Οι ……………….. των χημικών στοιχείων είναι περιοδική συνάρτηση του ………………….. ……………………… - Να συμπληρωθεί η πρόταση: Τα στοιχεία που βρίσκονται κατά μήκος της ίδιας κατακόρυφης στήλης του Π.Π. αποτελούν μια ……………….. του και έχουν: παρόμοιες ιδιότητες παραπλήσιο ατομικό αριθμό ίδιο αριθμό στιβάδων ίδιο αριθμό ηλεκτρονίων β. Να περιγράφουν τη σύγχρονη μορφή του π.π. - Με ποιο κριτήριο κατατάσσονται τα στοιχεία στο σύγχρονο π.π.; Τι επιτυγχάνεται μ’ αυτό; γ. Να εντοπίζουν στον π.π. στοιχεία με παρόμοιες ιδιότητες - Ποια/ες από τις παρακάτω τριάδες περιέχει/ουν στοιχεία με ίδια χημική συμπεριφορά; α. S, Cl, Br, β. Ca, Ba, Cl, γ. Νe, Ar, Au δ. Na, K, Li, δ. Να εντοπίζουν στον π.π. μέταλλα, αμέταλλα - Σε ποιες ομάδες του π.π. μπορούμε να συναντήσουμε μέταλλα και σε ποιες αμέταλλα; - Να βρείτε δύο τουλάχιστον μέταλλά που να μην ανήκουν στην ίδια ομάδα και δύο μέταλλα που να ανήκουν στην ίδια ομάδα.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.