Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Best practices - Benchmarking

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Best practices - Benchmarking"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Best practices - Benchmarking
Καλυψώ Ν. Λάζου – Μπαλτά

2 Ως εκπαιδευτικό παράδειγμα, η «Ευρώπη της Γνώσης» συνδέεται άμεσα με την κατασκευή «ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού χώρου», που είναι μετρήσιμος με βάση τεχνολογίες επιτελεστικότητας, απόδοσης, επιτήρησης, αξιολόγησης και λογοδοσίας. Προωθεί τη σύγκλιση των εκπαιδευτικών συστημάτων. σεβόμενη ταυτόχρονα πλήρως την αρμοδιότητα καθενός στη διαμόρφωση του περιεχομένου της διδασκαλίας και στην οργάνωση του εκπαιδευτικού τους συστήματος, καθώς και την πολιτιστική και γλωσσική τους πολυμορφία (άρθρο 126 Συνθήκη Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μάαστριχτ, 1992). Αρχή της επικουρικότητας.

3 Η Ευρώπη της γνώσης Σύγκλιση εκπαιδευτικών πολιτικών κρατών μελών Αρχή της επικουρικότητας

4 8 ομάδες εργασίας (clusters) εθνικών εμπειρογνωμόνων συστάθηκαν στη διετία , με στόχο τη διάχυση της τεχνογνωσίας μεταξύ των κρατών μελών, στο πλαίσιο μιας συγκριτικής αξιολόγησης, με τη βοήθεια εργαλείων μέτρησης προόδου. Προώθησαν την επίλυση προβλημάτων, διαμέσου της αμοιβαίας πληροφόρησης και της μάθησης, καθώς και του ανταγωνισμού, της συμμόρφωσης και της συνεργασίας.

5 Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται σταθερά από τις διάφορες ομάδες εργασίας συνιστούν τις τέσσερις βασικές αρχές του συντονισμού. Πρόκειται για: α) τα κριτήρια αναφοράς (benchmarks), β) τους δείκτες (indicators), γ) την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών (best practices) και δ) την αξιολόγηση από ομοτέχνους ή ομοιοβάθμους (peer review / peer pressure).

6 Indicators Benchmarks Best Practices Peer Review
clusters Indicators Benchmarks Best Practices Peer Review indicators, benchmarks, best practices, peer review,

7 Τα εργαλεία αυτά υπηρετούν την ελευθερία, τη συμμετοχικότητα και την ανοιχτότητα. Η μιμητική διαδικασία θεωρείται ως ένας τρόπος σταδιακής επίλυσης των εθνικών & τοπικών προβλημάτων, μεταβιβάζοντας την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων από το εθνικό στο υπερεθνικό επίπεδο. Στο πλαίσιο της συγκριτικής ανταλλαγής και εκμάθησης πολιτικής, οι μετρήσιμες οντότητες είναι πιθανό να γίνουν σημαντικοί καταλύτες για τη διαμόρφωση των εθνικών εκπαιδευτικών πολιτικών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που προβλέπει η Επιτροπή.

8 Ελευθερία Συμμετοχικότητα Ανοιχτότητα Υιοθέτηση των προτάσεων της Επιτροπής Μιμητική διαδικασία

9 Δια βίου εκπαίδευση Γλώσσα, Μαθηματικά, Νέες δεξιότητες, Να μαθαίνω πώς να μαθαίνω, Ενεργός πολίτης, Πολιτιστικές και κοινωνικές δεξιότητες, Πρόσβαση στη δια βίου μάθηση, Συμμετοχή στη δια βίου μάθηση, Επένδυση στη δια βίου μάθηση, Εκπαιδευτές και εκμάθηση, ΤΠΕ στη μάθηση, Στρατηγικές της δια βίου μάθησης, Συνοχή της προσφοράς, Συμβουλευτική και καθοδήγηση, Πιστοποίηση, Εξασφάλιση ποιότητας.    

10 Σχολική αυτονομία

11 Η έννοια της (σχετικής) αυτονομίας του σχολείου αφορά στις σχέσεις εξουσίας μεταξύ κεντρικής, περιφερειακής και τοπικής διοίκησης. Συνδέεται με :

12 λήψη αποφάσεων, αποσυγκέντρωση, αποκέντρωση της κρατικής εξουσίας, εκχώρηση αρμοδιοτήτων στις περιφερειακές και τοπικές αρχές επαγγελματική ανάπτυξη και αυτονομία εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολείων

13 Σχολική Αυτονομία ενίσχυση συλλογικότητας διαδικασίες αυτοαξιολόγησης αύξηση εξωτερικού ελέγχου βελτίωση εκπαιδευτικού έργου

14 Διακρίνονται δύο γενικοί τύποι αξιολόγησης της εκπαίδευσης που καθορίζονται από τη θέση του φορέα που εκτελεί την αξιολόγηση σε σχέση με τη σχολική μονάδα: Η εξωτερική αξιολόγηση και η εσωτερική αξιολόγηση, η οποία τις τελευταίες δεκαετίες εφαρμόζεται σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες (στις περισσότερες παράλληλα με την εξωτερική). Στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την ενεργοποίηση των εκπαιδευτικών. Επικρατέστερες μορφές της είναι:

15 α. Ιεραρχική Εσωτερική Αξιολόγηση β
α. Ιεραρχική Εσωτερική Αξιολόγηση β. Εσωτερική Αξιολόγηση - Αυτοαξιολόγηση

16 Συλλογική εσωτερική αξιολόγηση συλλογικές διαδικασίες αξιολόγηση ομοτέχνων ετεροπαρατήρηση δικτύωση διάχυση βέλτιστων πρακτικών

17 bottom – up

18 Τα αποτελέσματα κοινοποιούνται από τα σχολεία προς τα ανώτερα κλιμάκια της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, όχι μόνο για λόγους ενημέρωσης, αλλά και για να υιοθετούν, να προτείνουν, να προωθούν και να υποστηρίζουν πρωτοβουλίες και δράσεις εκπαιδευτικής πολιτικής.

19 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Best practices - Benchmarking"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google