Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈχείμ Παπακώστας Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας είναι η παροχή υπηρεσιών προσεγγίζοντας πάντα την ισορροπία μεταξύ κόστους – αποτελεσματικότητας. Η αποδοτική διαχείριση των ανθρώπινων και υλικών πόρων έχει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική διαχείριση του συστήματος. Οι εκτιμήσεις κόστους – αποτελεσματικότητας, κόστους χρησιμότητας, κόστους αποδοτικότητας αποτελούν συνισταμένες επίτευξης των λειτουργικών σκοπών και στόχων του συστήματος Μ.Φ.Υ.
2
Παροχή Μακροχρόνιας Φροντίδας σε τοπικό επίπεδο.
Ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Σύστημα υγείας και περίθαλψης. Παράγοντες που επιδρούν στον καταμερισμό των πόρων. Καθορισμός των στόχων του συστήματος. Βαθμός ικανοποίησης του χρήστη των υπηρεσιών. Συνεχή αξιολόγηση των υπηρεσιών.
3
Α. ΦΑΣΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ:
Εισαγωγή συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Μακροχρόνια Φροντίδα: Α. ΦΑΣΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ: Σε αυτή την φάση αποτυπώνεται η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οργανισμός πώς; √ με συνεντεύξεις και συζητήσεις του προσωπικού, √ με απ’ ευθείας παρατήρηση και έλεγχο της εκτελούμενης εργασίας - διαδικασίας, √ με συλλογή στοιχείων της οργανωτικής δομής του οργανισμού.
4
Β. ΦΑΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ:
Εισαγωγή συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Μακροχρόνια Φροντίδα: Β. ΦΑΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ: Επιμέρους ενέργειες: √ απόφαση – αντίληψη όλων (διοίκησης, εργαζομένων) ότι η εφαρμογή ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας είναι σημαντική. √ αποτυπώνονται οι εσωτερικοί και εξωτερικοί παράγοντες (πελάτες, ανταγωνιστικό περιβάλλον, προϊόντα και υπηρεσίες).
5
Γ. ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ:
Φάσεις εισαγωγής συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Μακροχρόνια Φροντίδα: Γ. ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Επιμέρους ενέργειες: √ καθορισμός των στόχων του οργανισμού. √ διάγραμμα ροών αποτύπωση των ενεργειών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της κάθε λειτουργίας π.χ. ένας οργανισμός με ποιόν τρόπο παραδίδει τις υπηρεσίες του προϊόντα, αλληλουχία των εισροών – εκροών - αποτελέσματος.
6
Γ. ΦΑΣΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ Επιμέρους ενέργειες:
Φάσεις εισαγωγής συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Μακροχρόνια Φροντίδα: Γ. ΦΑΣΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ Επιμέρους ενέργειες: √ εισαγωγή νέων αναγκαίων οργανωτικών αλλαγών. √ παροχή των έγγραφων διεργασιών. √ επίλυση των προβλημάτων.
7
Εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Οι πιστοποιήσεις κατά ISO (ISO certification) θεωρούνται από τα πιο αξιόπιστα συστήματα αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας στην Ευρώπη (Chaw CO 2000) Ο καθορισμός της ποιότητας από τον ασθενή περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
8
Εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
√ Απτότητα: ξενοδοχειακός εξοπλισμός, περιβάλλοντας χώρος, εγκαταστάσεις, ποιότητα φαγητού. √ Αξιοπιστία: η ικανότητα του νοσοκομείου να παρέχει τις σωστές ιατρικές υπηρεσίες. √ Ανταπόκριση: η εξυπηρέτηση και η άμεση ανταπόκριση του προσωπικού στους ασθενείς.
9
Ο καθορισμός της ποιότητας από τον ασθενή περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
√ Διασφάλιση: η ικανότητα και οι γνώσεις του προσωπικού προκειμένου να το εμπιστευτούν οι ασθενείς, χρόνος αναμονής – λειτουργίες - υποστήριξη. √ Ενσυναίσθηση: η ευαισθησία του προσωπικού για το πρόβλημα υγείας του ασθενή και οι οδηγίες προς αυτούς.
10
Το πλαίσιο συνέργειας και δικτύωσης του δικτύου Μ.Φ.Υ.
Συνεργασία και δικτύωση των Υπηρεσιών Το πλαίσιο συνέργειας και δικτύωσης του δικτύου Μ.Φ.Υ. Α) Εσωτερικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται τα κέντρα υγείας και τα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων τα οποία εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας Β) Εξωτερικό περιβάλλον όπου εντάσσονται τα δημοτικά ιατρεία, ιατρεία ΕΟΠΠΥ, ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, ιδιωτικά ιατρεία ευρύτερου συστήματος υγείας, Δικτύωση των υπηρεσιών σε επιμέρους δράσεις και ενέργειες όπως είναι η ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων κατάρτισης για το στελεχιακό δυναμικό.
11
Ικανοποίηση του ασθενή:
Μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του ασθενή από τις παρεχόμενες υπηρεσίες λαμβάνοντας υπόψη τα κέρδη και τις ζημιές που προκύπτουν από μια διαδικασία περίθαλψης. Η ικανοποίηση του ασθενούς μπορεί να θεωρηθεί ως ένας από του επιθυμητούς στόχους της παροχής υγειονομικής περίθαλψης, ή ακόμη και ένα δομικό στοιχείο του υγειονομικού συστήματος. Αποτύπωση της ικανοποίησης ή της δυσαρέσκειας μπορεί να αποτελεί επίσης η κρίση του ασθενή για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
12
Ικανοποίηση του ασθενή:
Για την επιτυχή παροχή της Μακροχρόνιας Φροντίδας απαραίτητη είναι η σύνδεση του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών με τους στόχους των προσφερόμενων υπηρεσιών. Απλό περιστατικό: ο ασθενής έχει συγκεκριμένες προσδοκίες τις οποίες τις συγκρίνει με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Όσο η πρακτική εμπειρία υπερβαίνει τις αρχικές προσδοκίες τόσο ικανοποιημένος είναι. Όταν η πρακτική εμπειρία υπολείπεται των αρχικών προσδοκιών τότε έχουμε δυσαρέσκεια και μη ικανοποίηση του ασθενή. Υψηλή ικανοποίηση υπηρεσίες με υψηλότερη ποιότητα από αυτή που προσδοκούσε.
13
Ολοκληρωμένη Παροχή Υπηρεσιών Υγείας με την Τοπική Κοινωνία.
Πολύπλοκο περιστατικό ο ασθενής μπορεί να ανακατασκευάσει τις αρχικές του προσδοκίες και να διαμορφώσει μια διαφορετική άποψη – εκτίμηση από την αρχική κατά την διάρκεια εξέλιξης της θεραπείας. Αυτό μπορεί να συμβεί λόγω του ότι ο ασθενής δεν κατανόησε πλήρως το πρόβλημα υγείας του και το ποιες υπηρεσίες υγείας θα πρέπει να του χορηγηθούν. Έτσι θα μπορούν να θεωρηθούν υψηλά τα ποσοστά ικανοποίησης σε ένα πολύπλοκο περιστατικό και χαμηλότερα σε παροχές υπηρεσιών που αφορούν επιμέρους υπηρεσίες.
14
Ο βαθμός ικανοποίησης του ασθενή από τις παρεχόμενες υπηρεσίες εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τρεις παράγοντες που σχετίζονται με: √ Τις προσδοκίες του από την υπηρεσία √ Τις προσωπικές του προτιμήσεις √ Την παρεχόμενη προς αυτόν φροντίδα (ποιότητα φαγητού, περιβάλλον, νοσηλευτική φροντίδα, προγραμματισμένες επισκέψεις, ιατρική περίθαλψη και πληροφόρηση
15
Σημαντικός δείκτης στην ικανοποίηση των ασθενών είναι και η σχέση του ασθενή με τον γιατρό του.
Ικανοποιημένος είναι ο ασθενής όταν εκπληρώνεται η ανάγκη του ασθενή για γνώση του προβλήματος που αντιμετωπίζει και για θεραπεία της ασθένεια του. Γιατρός Βαθμός ικανοποίησης Ανάγκη του ασθενή για θεραπεία της ασθένειας που αντιμετωπίζει Ανάγκη του ασθενή να είναι γνώστης του προβλήματος που αντιμετωπίζει
16
Σε αυτό το πλαίσιο η ανάπτυξη ενός δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας θα πρέπει να στηρίζεται στην αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. √ Δημιουργία τοπικών μονάδων παροχής υπηρεσιών με την κινητοποίηση επαγγελματιών και εθελοντών για την δημιουργία ευέλικτων δομών χαμηλού κόστους. √ Ανάπτυξη δράσεων πρόληψης εκπαίδευσης, ευαισθητοποίησης, καταγραφή των αναγκών υγείας, μέτρηση ειδικών δεικτών ικανοποίησης και ποιότητας ζωής. √ Εκμετάλλευση υφιστάμενων παροχών βοήθειας στο σπίτι. √ Χρήση υπηρεσιών τηλεϊατρικής.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.