Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
12o “Μονοπάτι Επιχειρηματικότητας’’
ΑΡΧΕΣ ΜΑΝΑΤΖΕΜΕΝΤ 12o “Μονοπάτι Επιχειρηματικότητας’’ Άλιμος 2/2/2016
2
Συστάσεις Εισηγητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΤΗΣ Μέλος του ΚΕΜΕΛ
τ. Πρόεδρος των Παγωτών ALGIDA/Unilever Hellas Σύμβουλος Επιχειρήσεων Πιστοποιημένος Maser Coach
3
Ποιοι είμαστε στο ΚΕΜΕΛ
Συστάσεις Ποιοι είμαστε στο ΚΕΜΕΛ Περίπου 50 ενεργά και πρώην ανώτατα διευθυντικά στελέχη Τουλάχιστον 25 χρόνια εμπειρία ο καθένας και τουλάχιστον 10 χρόνια σε υψηλές θέσεις μεγάλων Ελληνικών και διεθνών εταιριών Εμπειρία και τεχνογνωσία από πολλούς διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας. Εμπειρία από Γενική Διεύθυνση, Marketing, Πωλήσεις, Παραγωγή, Supply Chain Management, Οικονομική Διεύθυνση, Human Resources, Information Management
4
Συστάσεις Οι αρχές του ΚΕΜΕΛ Δωρεάν Παροχή Υπηρεσιών Εμπιστευτικότητα
Αντικειμενικότητα Διαφάνεια, Αποτελεσματικότητα, Επαγγελματική Δεοντολογία Το ΚΕΜΕΛ δεν ανταγωνίζεται τους επαγγελματίες συμβούλους. Απευθύνεται όπου δεν υπάρχουν τα μέσα και επαρκείς πόροι. Counseling και Mentoring .
5
Συστάσεις H Αποστολή του ΚΕΜΕΛ
Να συμβάλει εθελοντικά στην ανάπτυξη της νεανικής καινοτόμου επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, αξιοποιώντας την εκτεταμένη πρακτική εμπειρία και τεχνογνωσία των μελών του
6
Συναντήσεις ένας προς ένα
Συστάσεις Συναντήσεις ένας προς ένα Πάνω από αιτήματα από μεμονωμένους νέους και υπό εκκόλαψη επιχειρηματίες έχουν απαντηθεί. Πάνω από 700 συναντήσεις μαζί τους
7
Συστάσεις Υποστήριξη και ενεργή συμμετοχή σε πρωτοβουλίες για τη νεανική επιχειρηματικότητα Πανεπιστήμια Θερμοκοιτίδες και επιταχυντές Συνεργατικοί χώροι Οργανισμοί χρηματοδότησης Οργανισμοί νέων επιχειρηματιών
8
Συστάσεις Μέντορες σε ομάδες που φιλοξενούνται σε θερμοκοιτίδες αλλά και εκτός αυτών EGG Venture Garden Orange Grove AEPHORIA . NET ΓΗ PRAKSIS Innovathens Athens Center of Entrepreneurship and Innovation /ΟΠΑ
9
Ανάπτυξη έτοιμων επιχειρηματικών σχεδίων
Συστάσεις Ανάπτυξη έτοιμων επιχειρηματικών σχεδίων Σαλιγκαροτροφείο ανοικτού τύπου Παραγωγή και εμπορία μελιού Μύρτιλλα (blueberries) Small Luxury Hotel
10
Γνωρίστε το ΚΕΜΕΛ – www.kemel.gr
11
Αρχές Μάνατζμεντ
12
Αρχές Μάνατζμεντ Τα Θέματα μας Τι είναι Μάνατζμεντ Κύκλος Χρήματος
Στρατηγικό Σχεδιασμό Όραμα Σκοπός / Αποστολή Αξίες Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Επιλογή Προσωπικού / Συνεργατών 4 Τύποι Επαγγελματικής Προσωπικότητας Ηγεσία στην Πράξη
13
Αρχές Μάνατζμεντ Μάνατζμεντ = Διοίκηση
Ο Τρόπος καλύτερης Οργάνωσης & Λειτουργίας Ανθρώπων και Παραγωγικών Πόρων… Η Άριστη (optimum) επίτευξη Στόχων Δίνει Έμφαση στον Άνθρωπο Εστιάζει στο Αποτέλεσμα Εναρμονίζει τους Προσωπικούς Στόχους των μελών με αυτούς της Επιχείρησης
14
Ο Κύκλος του Χρήματος σε μία Επιχείρηση
Αρχές Μάνατζμεντ Ο Κύκλος του Χρήματος σε μία Επιχείρηση
15
Στρατηγικός Σχεδιασμός
Αρχές Μάνατζμεντ Στρατηγικός Σχεδιασμός Όραμα Τι Σκοπός/Αποστολή Γιατί Αξίες Πως
16
Στρατηγικός Σχεδιασμός
ΟΡΑΜΑ Τι θέλουμε να πετύχουμε!!!
17
Στρατηγικός Σχεδιασμός
Τι είναι ΟΡΑΜΑ Μια ζωντανή προσωπική εικόνα (πχ: Κέρδισα το λαχείο) Η αίσθηση της όρασης (πχ: η δύση του ηλίου) Η Φαντασία (πχ: καλικάτζαροι) Μια Θρησκευτική ή μυστικιστική εμπειρία (πχ: «εν τούτω νίκα») Τέλος το ΟΡΑΜΑ της ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ!!
18
Στρατηγικός Σχεδιασμός
….. ΟΡΑΜΑ Δεν είναι απλά μόνο μία Ιδέα Παρέχει Εστίαση και Ενέργεια για μάθηση
19
Στρατηγικός Σχεδιασμός
Κοινό ΟΡΑΜΑ
20
Πετυχημένα Επιχειρηματικά ΟΡΑΜΑΤΑ
Στρατηγικός Σχεδιασμός Πετυχημένα Επιχειρηματικά ΟΡΑΜΑΤΑ To refresh the world... To inspire moments of optimism and happiness... To create value and make a difference.
21
Πετυχημένα Επιχειρηματικά ΟΡΑΜΑΤΑ
Στρατηγικός Σχεδιασμός Πετυχημένα Επιχειρηματικά ΟΡΑΜΑΤΑ “To bring inspiration and innovation to every athlete* in the world.”
22
Στρατηγικός Σχεδιασμός
Σκοπός / Αποστολή Απαντάει στο «γιατί;» Γιατί; λειτουργούμε σε αυτή την Αγορά Γιατί; ικανοποιούμε τους Πελάτες μας και ποιοι είναι αυτοί Γιατί; ικανοποιούμε το Προσωπικό μας και πώς Γιατί; ικανοποιούμε τους Μετόχους μας και πώς Γιατί; η Εταιρία μας «εκπέμπει» την συγκεκριμένη εικόνα και πώς…
23
Στρατηγικός Σχεδιασμός
Αξίες Με ποιες Αξίες και Αρχές λειτουργεί η Εταιρία μας, ώστε να εκπέμπει την συγκεκριμένη Εικόνα προς τους «Εσωτερικούς & Εξωτερικούς» της Πελάτες. (πχ: Δικαιοσύνη, Αξιοπιστία, Διαφάνεια, Τιμιότητα, Εμπιστευτικότητα, Εμπιστοσύνη, Αξιοκρατία, Αποτελεσματικότητα, Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη….)
24
Συστάσεις H Αποστολή του ΚΕΜΕΛ
Να συμβάλει εθελοντικά στην ανάπτυξη της νεανικής καινοτόμου επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, αξιοποιώντας την εκτεταμένη πρακτική εμπειρία και τεχνογνωσία των μελών του
25
Συστάσεις Οι αρχές του ΚΕΜΕΛ Δωρεάν Παροχή Υπηρεσιών Εμπιστευτικότητα
Αντικειμενικότητα Διαφάνεια, Αποτελεσματικότητα, Επαγγελματική Δεοντολογία Το ΚΕΜΕΛ δεν ανταγωνίζεται τους επαγγελματίες συμβούλους. Απευθύνεται όπου δεν υπάρχουν τα μέσα και επαρκείς πόροι. Counseling και Mentoring .
26
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Αρχές Μάνατζμεντ Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Προγραμματισμός Οργάνωση Διεύθυνση Έλεγχος Planning Organizing Commanding Controlling
27
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Αρχές Μάνατζμεντ Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Προγραμματισμός Οργάνωση Διεύθυνση Έλεγχος Planning Organizing Commanding Controlling
28
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Προγραμματισμός Κατάρτιση Στόχων ανά δραστηριότητα Τι πρέπει να γίνει Γιατί Πού Πότε Πώς Ποιος κάνει τι
29
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Προγραμματισμός
Κατάρτιση Στόχων Οι Στόχοι είναι αναλυτικοί και καλύπτουν όλο το φάσμα της Επιχειρηματικής δραστηριότητας. Οι Στόχοι πρέπει να είναι: SMART S pecific M easurable A chievable R ealistic T ime bounded Συγκεκριμένοι Μετρήσιμοι Εφικτοί Ρεαλιστικοί Εντός Χρόνων
30
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Προγραμματισμός Γιατί; Κατάρτιση Στόχων Για Συντονισμένη Προσπάθεια…. ….Για να προκύψουν και οι Αναγκαίοι Πόροι
31
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Προγραμματισμός
32
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Αρχές Μάνατζμεντ Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Προγραμματισμός Οργάνωση Διεύθυνση Έλεγχος Planning Organizing Commanding Controlling
33
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Οργάνωση Αποτελεί την φυσική συνέχεια του Προγραμματισμού Η Επιχείρηση δεν ξεκινά με την Οργάνωση πριν ορισθούν οι Σκοποί, τους οποίους θα εξυπηρετήσει Δημιουργεί τον μηχανισμό μετατροπής του Προγραμματισμού σε Αποτέλεσμα
34
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Οργάνωση Αναθέτει το συνολικό έργο που ορίστηκε με τον Προγραμματισμό στον κάθε εργαζόμενο Σχέσεις Εξουσίας Ευθύνη του καθενός Πλαίσιο Επικοινωνίας Πλαίσιο λήψης Αποφάσεων
35
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Αρχές Μάνατζμεντ Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Προγραμματισμός Οργάνωση Διεύθυνση Έλεγχος Planning Organizing Commanding Controlling
36
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Διεύθυνση Κατευθύνει και Συντονίζει τις ενέργειες των εργαζομένων /υφισταμένων, για την εκπλήρωση των στόχων που καθορίστηκαν στον Προγραμματισμό.
37
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Διεύθυνση Ο Συντονισμός επιδιώκει την εξασφάλιση και διατήρηση της συνεργασίας Ο Συντονισμός επιτυγχάνει Επίλυση Προβλημάτων Ενοποίηση Προσπαθειών Αμοιβαία Κατανόηση & Διατήρηση Καλών Σχέσεων
38
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Αρχές Μάνατζμεντ Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Προγραμματισμός Οργάνωση Διεύθυνση Έλεγχος Planning Organizing Commanding Controlling
39
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
Έλεγχος Τι είναι «Έλεγχος» Είναι η διαδικασία που ασχολείται: με την συνεχή μέτρηση της απόδοσης σε σύγκριση της με τους στόχους και - απόφαση για διορθωτικές κινήσεις Είναι μία συνεχής διαδικασία καθ’όλη την διάρκεια υλοποίησης των στόχων
40
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Έλεγχος
Τα βήματα του Ελέγχου Ο καθορισμός σε σαφή μορφή των Στόχων που έχουν τεθεί Η συλλογή πληροφοριών που μετρούν την Απόδοση Η σύγκριση της παρούσας Απόδοσης σε σχέση με αυτή των στόχων Ο καθορισμός των επόμενων δράσεων αλλά και αναπροσαρμογών, ώστε να συμβαδίζουν / πλησιάζουν τους Στόχους
41
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Έλεγχος
Οι Βασικές Αρχές εφαρμογής του Ελέγχου Πρέπει να είναι Επίκαιρος και Τακτικός Πρέπει να Τηρούνται Αρχεία, απ’ όπου να προκύπτουν οι Τάσεις και Αποκλίσεις Πρέπει να είναι Επικεντρωμένος στις Αποκλίσεις και στους Τρόπους Επαναφοράς στο Επιθυμητό Πρέπει να Εντοπίζονται τυχόν Ευθύνες και Παραλήψεις, όχι για να τιμωρηθούν, αλλά για να διορθωθούν και να αποφευχθούν στο μέλλον
42
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ
43
Επιλογή Προσωπικού / Συνεργατών
Γιατί υπάρχει η ανάγκη της Επιλογής Επάνδρωση της επιχείρησης Κάλυψη κενών θέσεων εργασίας Ελλείψεις σε Ειδικότητες / Εμπειρία Επέκταση /Ανάπτυξη
44
Επιλογή Προσωπικού / Συνεργατών
Τα βήματα της διαδικασίας Επιλογής Ορίζουμε την οργανωτική ανάγκη που προκύπτει και τα απαιτούμενα προσόντα του/της υποψηφίου Δημοσιοποιούμε το ενδιαφέρον μας για πρόσληψη και αναμένουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους υποψηφίους Επιλέγουμε τον κατάλληλο συνεργάτη
45
Επιλογή Προσωπικού / Συνεργατών
Κατηγορίες Επιλογής Εσωτερική Επιλογή (από το ήδη υπάρχον προσωπικό) με όφελος την: - εξοικονόμηση χρόνου & χρήματος - γνώση ικανοτήτων & πάθους για την επιτυχία - παρακίνηση για καλύτερη απόδοση και δημιουργία καριέρας για τον εργοδότη για τον εργαζόμενο Εξωτερική Επιλογή (από την αγορά) μέσω: - συστάσεων (γνωστούς, άλλους υπαλλήλους ή συνεργάτες) - αγγελιών (εφημερίδες, κλαδικά περιοδικά, internet sites) - κέντρα εκπαίδευσης & πανεπιστήμια - γραφεία συμβούλων
46
Επιλογή Προσωπικού / Συνεργατών
Περιγραφή Θέσης Εργασίας Ποια είναι η Θέση Εργασίας (λογιστής/τρια, γραμματέας κλπ) Σε ποιο Τμήμα της Εταιρίας υπάγεται (οικονομικές υπηρεσίες, πωλήσεις κλπ) Ποια είναι τα Καθήκοντα και οι Αρμοδιότητες της θέσης Σε ποιον αναφέρεται Ποια πρέπει να είναι τα Προσόντα του υποψηφίου (βασικά και προαιρετικά) Ποια πρέπει να είναι η σχετική με τη θέση Εμπειρία του υποψηφίου Τι προσφέρει η Εταιρία
47
Επιλογή Προσωπικού / Συνεργατών
Προσέλκυση Υποψηφίων Πρέπει να τους δημιουργήσουμε το ενδιαφέρον για: - την Θέση Εργασίας (αγγελία) - την Εταιρία (περιγραφές αντικειμένου εργασίας, σωστά δομημένη αγγελία κλπ) Πρέπει να έχει μελετηθεί πολύ καλά - η επιλογή εντύπου καταχώρησης της αγγελίας - η ημέρα & ημερομηνία καταχώρησης της αγγελίας - το site που θα επιλεγεί ανάλογα με την θέση & το αντικείμενο
48
Επιλογή Προσωπικού / Συνεργατών
Επιλογή / Πρόσληψη Υποψηφίων Πως θα γίνει η συνέντευξη - θα υπάρχει δομημένο ερωτηματολόγιο - θα είναι μια ελεύθερη συζήτηση Κοινός τρόπος για όλους τους υποψηφίους (ίση μεταχείριση) Κοινά κριτήρια (ικανότητες, εμπειρία, προσωπικότητα, να «δένει» με την ομάδα κλπ) Κατάρτιση Short List Πρόσφορά / Πρόσληψη Ετοιμασία & Αποστολή ευχαριστήριας επιστολής
49
4 Τύποι Επαγγελματικής Προσωπικότητας
Αρχές Μάνατζμεντ 4 Τύποι Επαγγελματικής Προσωπικότητας Commander Visionary Strategist Executor
50
4 Χαρακτηριστικά του Μάνατζμεντ
Αρχές Μάνατζμεντ 4 Χαρακτηριστικά του Μάνατζμεντ Γνώση Ικανότητες Κουλτούρα Συστήματα
51
Αρχές Μάνατζμεντ Ηγεσία στην Πράξη
«Όταν μάθεις να διοικείσαι, τότε θα μάθεις να διοικείς» (Σόλων 650 – 560 πΧ) «Η εξουσία αποκαλύπτει τον χαρακτήρα» (Βίας Πριηνεύς 625 – 540 πΧ) «Ο ισχυρός πρέπει να είναι πράος, ώστε περισσότερο να τον ντρέπονται παρά να τον φοβούνται» (Χίλων ο Λακεδαιμόνιος 6ος αιώνας πΧ) «Δεν είναι καλό να υπάρχει πολυφωνία. Πρέπει να υπάρχει ένας Αρχηγός, ένας Βασιλιάς.» (Όμηρος 800 – 750 πΧ) «Το διοικείν εστί προβλέπειν» (Αλκιβιάδης 450 – 404 πΧ)
52
Μετάβαση από τον Μάνατζερ στον Ηγέτη
Ηγεσία στην Πράξη Μετάβαση από τον Μάνατζερ στον Ηγέτη Από το να μετράς αξία… θα προσθέτεις αξία! Από κύκλους «δύναμης»…. σε κύκλους «επιρροής». Από την εναρμόνιση με standard διαδικασίες… σε κουλτούρα καινοτομίας.
53
Ηγεσία στην Πράξη Μετάβαση από …
54
Ηγεσία στην Πράξη σε …
55
Ηγεσία στην Πράξη … ώστε
56
Αρχές Μάνατζμεντ Ερωτήσεις
57
Αρχές Μάνατζμεντ Ευχαριστώ !
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.