Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΔάφνη Γούσιος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ Μπαλοπήτου Ραφαηλία 1, Ηλιοπούλου Ευαγγελία 1, Πολυκανδριώτη Μαρία2 Φοιτήτριες Νοσηλευτικής ΤΕΙ, Αθήνας Επίκουρος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής ΤΕΙ, Αθήνας ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η εκπαίδευση ασθενών με ΣΔ τύπου ΙΙ συμβάλλει σημαντικά στη σωστή μεταβολική ρύθμιση και στην πρόληψη των επιπλοκών. Θέτει ρεαλιστικούς στόχους ως προς την αλλαγή στη συμπεριφορά και βοηθά αποτελεσματικά τους ασθενείς στη διαχείριση της νόσου. Η εκπαίδευση στοχεύει στον αυτοέλεγχο της νόσου (self management) για τη διατήρηση της νορμογλυκαιμίας. Η αποτελεσματική εκπαίδευση αναγνωρίζει το ίδιο το άτομο ως κύριο υπεύθυνο της φροντίδας του και ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή του στη λήψη αποφάσεων από κοινού με τους επαγγελματίες υγείας (participatory decision making, PDM). Επιπλέον, θα πρέπει να εστιάζεται σε πρακτικά θέματα ή καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς στην καθημερινή τους πραγματικότητα ώστε να αυξάνεται η εμπιστοσύνη τους στις ικανότητες αυτοδιαχείρισης της νόσου. Ωστόσο, η μάθηση ποικίλει από άτομο σε άτομο καθώς βασίζεται στην στάση, στις πεποιθήσεις και στα κίνητρα του κάθε εκπαιδευόμενου, στην ικανότητα κατανόησης των θεραπευτικών οδηγιών, θα πρέπει να εστιάζεται στον κάθε ασθενή ξεχωριστά (patient-centered approach) και να διερευνά λεπτομερώς τις εκπαιδευτικές του ανάγκες και τις προσδοκίες του, τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη νόσο, την ικανότητα αυτοδιαχείρησης της νόσου και άλλους δημογραφικούς, κοινωνικούς, κλινικούς και ψυχολογικούς παράγοντες. Η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής στάδια : α) ιεράρχηση των αναγκών και καθορισμός ρεαλιστικών στόχων, β) προσδιορισμός των περιεχομένων, γ) επιλογή των μεθόδων διδασκαλίας και δ) τακτική επανεκτίμηση της αποκτηθείσας γνώσης. Η χρήση κατανοητής γλώσσας με αποφυγή επιστημονικών όρων, η διάθεση επαρκούς χρόνου για, ο συνδυασμός προφορικού και γραπτού λόγου και οι σύγχρονοι τρόποι μετάδοσης γνώσης όπως η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και η αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων ( ) αναδύονται ολοένα και περισσότερο , παρότι συχνά τίθεται το ερώτημα της εξοικείωσης με αυτές τις μεθόδους. ΕΙΣΑΓΩΓΗ O σακχαρώδης διαβήτης (ΣΔ) είναι μια χρόνια, εξελισσόμενη μεταβολική νόσος που σχετίζεται με υψηλή νοσηρότητα και θνησιμότητα. Ως εκπαίδευση ορίζεται η διαδικασία βελτίωσης της γνώσης και των δεξιοτήτων του ατόμου η οποία έχει ως σκοπό την τροποποίηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς για τη διατήρηση ή βελτίωση της υγείας. Ως ανάγκη για εκπαίδευση ορίζεται το κενό ανάμεσα στην επάρκεια γνώσης και το παρών επίπεδο γνώσης του μαθητευόμενου. Το ουσιαστικότερο βήμα στην εκτίμηση αυτού του κενού είναι η προσωπική άποψη του εκπαιδευόμενου όσον αφορά την διαφορά μεταξύ του σημείου που βρίσκεται και του σημείου που θα πρέπει να φθάσει. Σκοπός της εργασίας ήταν η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά την εκπαίδευση ασθενών με ΣΔ τύπου ΙΙ. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιελάμβανε βιβλιογραφική αναζήτηση στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων MEDLINE, CINAHL και SCOPUS. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η εκπαίδευση αποτελεί σημείο-κλειδί για την προαγωγή της αυτοφροντίδας, την πρόληψη των επιπλοκών και κατά συνέπεια τη βελτίωση της ποιότητας ζωής ασθενών με ΣΔ.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.