Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018

2 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
Το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στην απάλειψη των Λατινικών από τη Μέση Εκπαιδευτική Βαθμίδα Ήδη προβλέπεται ο περιορισμός της διδα- σκαλίας του μαθήματος στη Γ΄ Λυκείου 17/9/2018

3 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
Ανάγκη ιστορικογραμματειακής υποστήρι- ξης των κειμένων του εγχειριδίου Πληρέστερη κατανόηση και πολύπλευρη ερμηνεία της Ρωμαϊκής γλώσσας, λογοτεχνίας και γενικό-τερα του Ρωμαϊκού πολιτισμού Περιγραφή βασικών διαστάσεων της Ρωμαϊκής γραμματείας (γλώσσα, γένεση, εποχές, εξέλιξη, γενικά χαρακτηριστικά) Αξιοποίηση της εισαγωγής και των εισαγωγικών σημειωμάτων των κειμένων 17/9/2018

4 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
Διδακτικοί Στόχοι Να ενταχθεί το κείμενο στο λογοτεχνικό είδος στο οποίο ανήκει – ο συγγραφέας – λογοτεχνική περίοδος Να φωτισθούν τα γεγονότα και οι πρωταγωνιστές Να προβληθούν θέματα που αφορούν τη Ρωμαϊκή σκέψη, ιδεολογία και στοιχεία της καθημερινής ζωής 17/9/2018

5 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
Αξιοποίηση των κατακλειδίων ανεκδότων των lectiones Χρησιμοποιούνται τα ήδη υπάρχοντα ή αντικαθί-στανται από άλλα εκτός βιβλίου ανάλογα με το κείμενο κάθε φορά 17/9/2018

6 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
Πρακτικό μέρος Διδασκαλία του βασικού λεξιλογίου και των γραμ-ματικών και συντακτικών φαινομένων Κριτήριο αξιολόγησης 17/9/2018

7 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΜΑΘΗΜΑ 11 LECTIO UNDECIMA Η ΡΩΜΗ ΚΑΙ Η ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ Hannibal, dux Carthaginiensis, VI et XX annos natus, omnes gentes Hispaniae bello superavit et Saguntum vi expugnavit. Postea Alpes, quae Italiam ab Gallia seiugunt, cum elephantis transiit. Ubi in Italia fuit, apud Ticinum, Trebiam, Trasumenum et Cannas copias Romanorum profligavit et delevit. Populus Romanus cladem Cannensem pavidus audivit. In agro Falerno Hannibal ex insidiis Fabii Maximi se expedivit. Postquam XIV annos in Italia complevit, Carthaginienses eum in Africam revocaverunt. Ibi Hannibal bellum cum Romanis componere frustra cupivit. Denique cum P. Scipione apud Zamam dimicavit, sed Romani victoriam reportaverunt. 17/9/2018

8 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ 17/9/2018

9 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΣΥΝΕΚΦΟΡΕΣ dux Carthaginiensis omnis gens populus Romanus clades Cannensis ager Falernus 17/9/2018

10 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Κοντά σε ρήματα υπεροχής «νικώ, υπερέχω», η αφαιρετική που δηλώνει κυρίως μάχη, πόλεμο (bello, acie, proelio) χαρακτηρίζεται ως αφαιρετική οργανική. Όταν κύριο γεωγραφικό όνομα προσδιορίζει γεωγραφικό όρο αυτό που βρίσκεται δεύτερο είναι παράθεση στο πρώτο. 17/9/2018

11 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις ενικού και πληθυντικού των τριτόκλιτων ουσιαστικών που σχηματίζουν τη γενική πληθυντικού σε –ium. Να μεταφερθούν τα ρήματα της 2ης συζυγίας και της 4ης συζυγίας του κειμένου στο αντίστοιχο πρόσωπο της οριστικής Ενεστώτα, Παρατατικού και Μέλλοντα Ενεργητικής Φωνής. 17/9/2018

12 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟ 9: Tarquinius Superbus, septimus atque ultimus regum, hoc modo imperium perdit. Filius eius pudicitiam Lucretiae, uxoris Collatini, laedit. {Maritus et pater et Iunius Brutus eam maestam inveniunt. Illis femina cum lacrimis injuriam aperit et cultro se ipsam interficit. Brutus ex vulnere dolore magno cultrum extrahit et delictum punire parat.} Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018

13 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1) Να μεταφραστεί το κείμενο μέσα στις αγκύλες. (40 μονάδες) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2)regum, uxoris, pater, cultro: Να γραφούν η κλητική ενικού και η γενική πληθυντικού (30 μονάδες) 3) interficit, inveniunt: Να γραφούν το β΄ ενικό και γ΄ πληθυντικό πρόσωπο. (10 μονάδες) 4) Να χαρακτηριστούν συντακτικά οι απρόθετες αφαιρετικές του κειμένου. (20 μονάδες) Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018

14 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Δ.Ζ. Νικήτας «Τα Λατινικά του Λυκείου Desiderata et proposita» Φιλόλογος 94 (χειμώνας 1998), Θ.Δ. Παπαγγελής «Χρειάζονται ακόμη τα Λατινικά;», εφ. Το Βήμα, 3/12/2000. Θ.Δ. Παπαγγελής «Η Ρώμη και ο κόσμος της», Θεσσαλονίκη 2005, ΙΝΣ. 17/9/2018

15 «Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»
Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018


Κατέβασμα ppt "«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google