Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στρατηγική Αειφορικής Διαχείρισης Προορισμών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στρατηγική Αειφορικής Διαχείρισης Προορισμών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στρατηγική Αειφορικής Διαχείρισης Προορισμών
Eco-Destinations ecodestinations-eplatform.eu

2 Αειφόρος Ανάπτυξη & Επιχειρήσεις
Η αειφόρος ανάπτυξη είναι μια σημαντική έννοια επιχειρηματικής πολιτικής, πρακτικής και θεωρίας. Οι επιχειρήσεις συμβάλουν στην αειφόρο ανάπτυξη μέσω αύξησης της περιβαλλοντικής τους αποδοτικότητας, η οποία θεωρείται όλο και περισσότερο ένα στοιχείο προτεραιότητας κατά το σχεδιασμό των στρατηγικών ανάπτυξης των τουριστικών επιχειρήσεων

3 Συμμετοχή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων
Τα τελευταία χρόνια η χρήση της συμμετοχής στη διαδικασία λήψης αποφάσεων έχει αυξηθεί ολοένα και περισσότερο, γεγονός που δείχνει την εμπλοκή των μερών που ενδιαφέρονται για τις αποφάσεις ή έχουν χρήσιμες γνώσεις να μοιραστούν. Ο όρος «συμμετοχή» μπορεί να συσχετιστεί με διαφορετικές έννοιες, από μία απλή μεταφορά πληροφοριών (μονής κατεύθυνσης), σε μια ενεργό συμμετοχή, που βασίζεται στη συνεργασία πολλών φορέων, όπως πολιτικών, πολιτών, εμπειρογνωμόνων, εταίρων. Με την ενεργό συμμετοχή νοείται η «συμμετοχή διαφόρων ενδιαφερόμενων», στους οποίους όχι μόνο δίνεται η δυνατότητα να ακούν και να παρακολουθούν, αλλά και η δύναμη να αλληλοεπιδρούν με τις διαδικασίες, αποδεχόμενοι την πιθανότητα ότι θα μπορούν και αυτοί να τις αλλάξουν.

4 Συνένωση Φορέων Η θεματική συνένωση δυνάμεων συναντάται στη χώρα μας κυρίως μέσα από κοινούς φορείς, σε τοπικό επίπεδο, με επίκεντρο τουριστικό πόρο-πόλο κάποιας συγκεκριμένης μορφής (πχ Πανελλήνιος Σύλλογος Ιαματικών Πηγών και Λουτροπόλεων Ελλάδας). Δεν έχει όμως ακόμη επιτευχθεί με επιτυχία η συνεργασία του Δημόσιου με το Ιδιωτικό στο χώρο μιας συγκεκριμένης θεματικής μορφής τουρισμού προς όφελος και των δύο μερών.

5 Παραδείγματα Συνένωσης Φορέων – Το παράδειγμα της Φιλανδίας
Παραδείγματα Συνένωσης Φορέων – Το παράδειγμα της Φιλανδίας Λίμνη Ulu: Κοινοπραξία ανάπτυξης αγροτικών και τουριστικών δραστηριοτήτων Κοινοπραξία των τοπικών φορέων και ενώσεων «Βήμα προς βήμα» προσέγγιση. Στόχος: δικτύωση ΟΤΑ και Τουριστικών Επιχειρήσεων για την καλύτερη ανάπτυξη και προβολή του Τουρισμού σε συνδυασμό με τον τοπικό αγροτικό τομέα. Διαδικασία: Έρευνα από δυο Πανεπιστήμια ώστε να εντοπιστούν προβλήματα και ευκαιρίες. Δημιουργία αναπτυξιακού σχεδίου και συγκρότηση κοινής οργάνωσης τουριστικών επιχειρήσεων Σχεδιασμός νέων παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων που συνέβαλαν στην καλύτερη οργάνωση και προβολή της περιοχής Υιοθέτηση κοινής εμπορικής επωνυμίας Δημιουργία Τουριστικών Οδηγών Σημεία ενημέρωσης και πληροφόρησης Πρόγραμμα Μάρκετινγκ Επισκέψεις στην περιοχή επαγγελματιών του Τουρισμού για καλύτερη γνωριμία Ομάδες συνεργασίας ανάμεσα σε ιδιοκτήτες Δικτυακός Τόπος

6 Παραδείγματα Συνένωσης Φορέων – Το παράδειγμα της Ισπανίας
Παραδείγματα Συνένωσης Φορέων – Το παράδειγμα της Ισπανίας Αναβάθμιση του τοπικού «τουριστικού προϊόντος»: Κοινοπραξία με πρωτοβουλία διαφορετικών φορέων και του τοπικού Δήμου Συστηματικός και μακροχρόνιος σχεδιασμός με συμμετοχή και κινητοποίηση διαφορετικών ομάδων συμφερόντων. Στόχος: Βιώσιμη και ελεγχόμενη ανάπτυξη του Τουρισμού Διαδικασία: Έρευνα κατάστασης τουριστικής ανάπτυξης Συστηματική διαβούλευση φορών για το σχεδιασμό αναπτυξιακού σχεδίου Επιλογή 6 θεματικών περιοχών που χρήζουν ανάπτυξης Ποιότητα ζωής, Περιβάλλον Πολεοδομία κλπ. Στρατηγικές παρεμβάσεις σε 10 διαφορετικά πεδία Βασικά συστατικά επιτυχίας: Συστηματική, συναινετική και συμμετοχική διαδικασία Μακροπρόθεσμος και συνεπής σχεδιασμός από την Έρευνα έως την Υλοποίηση των έργων

7 Ανάπτυξη Αειφόρου Τουρισμού
Στην προσπάθεια ανάπτυξης αειφόρου τουρισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος των πολιτικών και των στρατηγικών που διαμορφώνονται σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Σημαντικότερος όλων είναι ο ρόλος των δράσεων που στοχεύουν στην ενίσχυση της εφαρμογής αειφόρων πρακτικών από τις τουριστικές επιχειρήσεις Ένας από τα σημαντικότερα εργαλεία ανάπτυξης αειφόρου τουρισμού είναι τα εργαλεία δικτύωσης και συνεργασιών

8 Εργαλεία δικτύωσης και συνεργασιών
Η σύμπραξη δημόσιων και ιδιωτικών φορέων αποτελεί το κυριότερο εργαλείο ανάπτυξης αειφόρου τουρισμού. Σύμπραξη: Οι αρμόδιοι φορείς, που διαμορφώνουν με τις αποφάσεις και τις επιλογές τους το είδος και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες ενός τουριστικού προορισμού, θα συνεργαστούν με τεχνοκράτες του τομέα. Η σύμπραξη οραματίζεται, αποφασίζει και ενεργεί με κοινό σκοπό: Την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του προορισμού σε όρους βιώσιμης ανάπτυξης.

9 Παράδειγμα Επιτυχημένης Σύμπραξης – Βαρκελώνη
Στην περίπτωση της Βαρκελώνης: η δημιουργία του Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού, του Turisme de Barcelona, με σκοπούς: ενίσχυση της ελκυστικότητας του προορισμού, βελτίωση της αποτελεσματικότητας του μάρκετινγκ του προορισμού, αύξηση της παραγωγικότητας του προορισμού, βελτίωση ολόκληρης της διοίκησης του τουριστικού συστήματος, δημιουργία ανταγωνιστικής τουριστικής βιομηχανίας γενικότερα.

10 Συνεργασίες, Σύμπραξης Βαρκελώνης
Ο Turisme de Barcelona ανέπτυξε στρατηγικές συνεργασίες για την προώθηση του τουρισμού κρουαζιέρας με ειδικά τουριστικά λεωφορεία με αφετηρία το αεροδρόμιο ανάλογα με τις αφίξεις των αεροπλάνων με το Επιμελητήριο της Βαρκελώνης για την δημιουργία δικτύου εμπορικών δρόμων με τα ξενοδοχεία της Βαρκελώνης και δημιούργησαν γραφεία πωλήσεων στην Νέα Υόρκη και το Μαϊάμι Το αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών ήταν η Βαρκελώνη να αποκτήσει ισχυρή θέση στην αγορά της κρουαζιέρας.

11 Ενδεικτικοί Φορείς Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα για δημιουργία Σύμπραξης
ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΟΤ Περιφερειακή Ενότητα ΔΟΤ ΤΕΔΚΔ Δήμοι (Πολιτιστικοί Οργανισμοί, Πολεοδομία, Τεχνικές Υπηρεσίες κ.λπ.) Επιμελητήρια Αρχαιολογία Λιμενικό Ταμείο Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Λιμεναρχείο Αστικές Συγκοινωνίες ΚΤΕΛ Υπηρεσίες Υγείας Αστυνομία και άλλοι … Ένωση Ξενοδόχων Ομοσπονδία Ενοικιαζόμενων Δωματίων Σύλλογος Εστιατόρων Εμπορικοί Σύλλογοι Σύλλογοι Καταστηματαρχών Σωματείο Ξεναγών Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Σύλλογος Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων Σωματείο Ταξί Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Σωματείο Αρχαιοφυλάκων Σύλλογος Ξενοδοχοϋπαλλήλων Εργατικό Κέντρο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ινστιτούτο Καταναλωτών και άλλοι …..

12 Ενδεικτικοί Φορείς Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα για δημιουργία Σύμπραξης
Το σχήμα αυτό φαίνεται πολύπλοκο, ο ρόλος όμως του καθένα είναι διακριτός και η αλληλολειτουργία και η αλληλοσυμπλήρωση τους θα οδηγήσει στην επιτυχία επίτευξης των κοινών στόχων. Κοινός παρονομαστής των οργανισμών διεθνώς είναι ο προσδιορισμός και η αποδοχή από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη των εξής σημείων: Ενιαίο όραμα Κοινός σκοπός Χάραξης ενιαίας στρατηγικής Καθορισμός στόχων

13 Βασικές Αρχές περιβαλλοντικής Αειφορίας

14 Ενσωμάτωση της Αειφορίας στην Τουριστική Ανάπτυξη
Οι γενικές τάσεις και προτεραιότητες αλλάζουν Πρωταρχική πρόκληση για τον τομέα του τουρισμού είναι να παραμείνει ανταγωνιστικός Μακροπρόθεσμα, η ανταγωνιστικότητα εξαρτάται από την αειφορία Η σωστή ισορροπία μεταξύ της ευεξίας των τουριστών, των αναγκών του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, καθώς και της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας των τόπων προορισμού και των επιχειρήσεων, απαιτείται μια ολοκληρωμένη και ολιστική πολιτική προσέγγιση της οποίας όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη επιδιώκουν τους ίδιους στόχους.

15 Κίνητρα επιχειρήσεων για Υιοθέτηση Αειφόρων πρακτικών

16 Βιώσιμη «Πράσινη» επιχειρηματικότητα
Οι βασικότερες προϋποθέσεις για την οικονομική βιωσιμότητα της πράσινης επιχειρηματικότητας είναι: Διαθεσιμότητα φυσικών πόρων Συμμόρφωση επενδυτών με αρχές Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και αποδοχή κοινωνικού περιβάλλοντος Θεμιτή αξιοποίηση πόρων Καταλληλότητα επιχειρηματικού σχεδίου μακροχρόνιας προοπτικής και με εναλλακτικές προτάσεις διαχείρισης Επενδύσεις που να σχετίζονται με την ανάπτυξη της περιοχής (Δημόσιος τομέας, τοπική αυτοδιοίκηση) Θεσμοθετική υποστήριξη-ένταξη (δίκτυα σήμανσης ποιότητας, συνεργασία με περιβαλλοντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις)

17 ecodestinations-eplatform.eu


Κατέβασμα ppt "Στρατηγική Αειφορικής Διαχείρισης Προορισμών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google