Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «ΝΑ.Μ.Ε» Μάθημα: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «ΝΑ.Μ.Ε» Μάθημα: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «ΝΑ.Μ.Ε»
Μάθημα: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Εισηγητές: Κωνσταντίνος Αλιμπέρτης Αναστασία Γεωργικοπούλου Αλέξιος Τρίγκας Μαρία Τσακίρη Ιωάννης Τσιπιζίδης

2 ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Α΄ΜΕΡΟΣ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Α΄ΜΕΡΟΣ

3 « Σωστό και χρήσιμο είναι να τιμώνται οι καπεταναίοι και έμποροι με το να κάθονται στα πρώτα καθίσματα στο θέατρο και στους αγώνες » Ξενοφών (περ. 427 π.Χ.-355 π.Χ.) ο Αθηναίος

4 Εισαγωγή Η ελληνόκτητη ναυτιλία συνεχίζει και παραμένει στην κορυφή διεθνώς και πιο συγκεκριμένα ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 3,325 πλοία (άνω των 1,000 gt ) με 226,92 εκατομμύρια dw, αποτελόντας το 14,83% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dw. Την έβδομη θέση στην παγκόσμια κατάταξη κατέχει η ελληνική σημαία και την δεύτερη θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε dw.

5

6

7 Ναυτική Εκπαίδευση ΕΠΑ.Λ Α.Ε.Ν.  Ρόλος  Κριτήρια Εισαγωγής
ΡΟΛΟΣ Α.Ε.Ν . ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ  955 ( ) ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΙΣ Α.Ε.Ν. ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ Α.Ε.Ν. ΠΡΟΦΙΛ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Α.Ε.Ν. ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ  816 ( ) ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ Α.Ε.Ν.

8

9

10

11 Θεσμικό – Νομικό Πλαίσιο Ναυτικής Εκπαίδευσης
Θεσμικό – Νομικό Πλαίσιο Ναυτικής Εκπαίδευσης Διεθνής Σύμβαση STCW Ελλάδα Ευρωπαϊκή Ένωση

12 Θεσμικό – Νομικό Πλαίσιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (συνέχεια)
Θεσμικό – Νομικό Πλαίσιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (συνέχεια) Ελλάδα: Κυριότεροι Νόμοι Ν.4011/1930  θέτει για πρώτη φορά τη βάση λειτουργίας των Σχολών Εμπορικής Ναυτιλίας Το 1950 επέρχεται διαχωρισμός Δημοσίων Σχολών από Τεχνολογικές Ν.576/1976 Ν.2638/1998  αναδιοργάνωσε τη ναυτική εκπαίδευση, ιδρύοντας Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ως περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Ν.3153/2003  ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών Σχολών Ν.Ε.Κ.Ε. Ν.4550/2006  σκοπός του η ανωτατοποίηση των ΑΕΝ και η ελεύθερη συμμετοχή και εισαγωγή υποψήφιων γυναικών στις ΑΕΝ

13 Θεσμικό – Νομικό Πλαίσιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (συνέχεια)
Θεσμικό – Νομικό Πλαίσιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (συνέχεια) Ευρωπαϊκή Ένωση Οδηγία 89/48/ΕΚ του Συμβουλίου σχετικά με ένα γενικό σύστημα αναγνώρισης των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών Οδηγία 92/51/ΕΚ του Συμβουλίου σχετικά με ένα δεύτερο γενικό σύστημα αναγνώρισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, που συμπληρώνει την Οδηγία 89/48/ΕΚ Οδηγία 2001/25/ΕΚ η οποία τροποποιήθηκε με την Οδηγία 2003/103/ΕΚ Οδηγία 2008/106/ΕΚ

14 Σπουδαστές ΑΕΝ Πλοιάρχων για Ιδιωτική Εκπαίδευση
ΝΑΙ (%) ΌΧΙ (%) Σύνολο 35,8 64,2 ΑΕΝ Ασπροπύργου 42,9 57,1 Μακεδονίας 39,3 60,7 Ηπείρου 52,4 46,7 Κύμης 22,4 77,6 Ιονίων Νήσων 31,0 69,0 Ύδρας 22,3 77,7 Σύρου 29,6 70,4 Κρήτης 38,1 61,9 Πηγή: Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Στατιστικής 07/03/2013

15 Σπουδαστές ΑΕΝ Μηχανικών για Ιδιωτική Εκπαίδευση
ΝΑΙ (%) ΌΧΙ (%) Σύνολο 28,9 71,1 ΑΕΝ Ασπροπύργου 40,9 59,1 Μακεδονίας 27,0 73,0 Χίου 23,3 76,7 Κρήτης 23,7 76,3 Πηγή: Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Στατιστικής 07/03/2013

16 Maritime Education and Training Institutions.
Αποτελούν το βασικό μέσο εκπαίδευσης των ναυτικών. Η εκπαίδευση διαχωρίζεται σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο (ταξίδια). Ο IMO με την σύμβαση STCW (Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers) οριοθετεί τις βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν την ναυτική εκπαίδευση.

17 Νέες Τεχνολογίες και ΜΕΤ
Εμπειρίες καθηγητών που δεν ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα. Νέοι καθηγητές με έλλειψη πρακτικών γνώσεων. προγράμματα συνεχούς επιμόρφωσης των καθηγητών.

18 Νέες Τεχνολογίες και ΜΕΤ
Προσομοιωτές: Μείωση συνολικού κόστους εκπαίδευσης. Αποτελεσματικότερη χρήση συστημάτων από τους δοκίμους σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Μείωση λαθών. Σύμβαση STCW.

19 Προβλήματα ΜΕΤ Συγχρηματοδότηση των ΜΕΤ από το κράτος και τις ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες. Ναυτιλιακές Εταιρείες: Απαξίωση ακριβών πληρωμάτων. Κράτος: Μη αποτελεσματικές πολιτικές και στρατηγικές.

20 Προβλήματα ΜΕΤ Σπουδαστές:
Υψηλός αριθμός νέων που δεν ολοκληρώνουν την εκπαίδευση. Δεν λαμβάνουν την κατάλληλη υποστήριξη. Δεν έχουν την κατάλληλη πληροφόρηση για το ναυτικό επάγγελμα. Το μαθητικό τους υπόβαθρο δεν τους επιτρέπει να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του προγράμματος.

21 Πολιτική ενθάρρυνσης στην εκπαίδευση
Ιρλανδία Πολιτική ενθάρρυνσης στην εκπαίδευση Ιρλανδικό Ναυτιλιακό Γραφείο Ανάπτυξης (Irish Maritime Development Office - IMDO) Χρηματοδοτική στήριξη εκπαιδευόμενου Σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα Χρηματοδότηση υποδομών Φορολογικές ελαφρύνσεις για ναυτικούς

22 «Εθνικό Ναυτιλιακό Κολέγιο της Ιρλανδίας» National Maritime College of Ireland (NMCI) 1/2
Cork, Ringaskiddy PPP - Cork Institute of Technology (CIT) - Ιρλανδική Υπηρεσία Ναυτικού Irish Naval Service (INS) - Focus Education

23 «Εθνικό Ναυτιλιακό Κολέγιο της Ιρλανδίας» National Maritime College of Ireland (NMCI) 2/2

24 Γερμανία 7 Δημόσιες σχολές 3 ετούς φοίτησης
Βόρεια Γερμανία 3 ετούς φοίτησης Ένας χρόνος θαλάσσιας υπηρεσίας Πτυχίο Bachelor of Science (B.Sc.) Προϋποθέσεις εισαγωγής στην 3τοβάθμια εκπαίδευση

25 ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Β΄ΜΕΡΟΣ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Β΄ΜΕΡΟΣ

26 Μελέτη στατιστικών στοιχείων με βάση τον αριθμό διπλωμάτων Πλοιάρχων και Μηχανικών Ε.Ν την τελευταία πενταετία ( ) Διπλώματα Πλοιάρχων και Μηχανικών Γ ’ Τάξης ( ) Εισακτέοι και Απόφοιτοι* Πλοίαρχοι – Μηχανικοί Α.Ε.Ν ( ) Σύγκριση Διπλωμάτων Αξιωματικών Ε.Ν. με Συνταξιούχους Αξιωματικούς Ε.Ν. (2008 – 2012)

27

28

29

30

31 ΑΕΝ Πλοιάρχων: 462 άτομα, ποσοστό 14%
Συνοψίζοντας: Πίνακας πηγή: ΥΝΑ Με βάση τον Πίνακα 1 τα ποσοστά διαρροής κατα την διάρκεια σπουδών ήταν τα εξής: ΑΕΝ Πλοιάρχων: 462 άτομα, ποσοστό 14% ΑΕΝ Μηχανικών: 628 άτομα, ποσοστό 25% Σύνολο ΑΕΝ: άτομα, ποσοστό 19%

32

33

34 Αξίζει να αναφερθεί ότι:
Για τους Πλοιάρχους στα έτη (μέχρι σήμερα) : 154 άτομα πήραν δίπλωμα ως Πλοίαρχοι Γ' και Πλοίαρχοι Β', 106 άτομα πήραν δίπλωμα Πλοιάρχων Β' και Πλοιάρχων Α' αλλά το δίπλωμα Πλοιάρχου Γ' το είχαν πάρει εκτός πενταετίας , κανένα άτομο δεν πήρε και τα τρία διπλώματα (Γ-Β-Α) μέσα στην πενταετία. Για τους Μηχανικούς στα έτη (μέχρι σήμερα) : 50 άτομα πήραν δίπλωμα Μηχανικών Γ' και Μηχανικών Β', 47 άτομα πήραν δίπλωμα Μηχανικών Β' και Μηχανικών Α' αλλά το δίπλωμα Μηχανικού Γ' το είχαν πάρει εκτός πενταετίας , κανένα άτομο δεν πήρε και τα τρία διπλώματα (Γ-Β-Α) μέσα στην πενταετία.

35

36 Ευρωπαϊκή Ένωση & Ναυτική Εκπαίδευση
Έμφαση στην  Ασφάλεια  Παροχή ποιότητας υπηρεσιών Διεθνής Σύμβαση STCW τροποποιήσεις Μανίλας 2010 αναγνώριση των εκπαιδευτικών συστημάτων επαγγελματικά προσόντα Δεξιότητες Εναρμόνιση των τροποποιήσεων στο Κοινοτικό Δίκαιο με βάση την αρχή της επικουρικότητας και την αρχή της αναλογικότητας

37 Ευρωπαϊκή Ένωση & Ναυτική Εκπαίδευση (συνέχεια)
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί: δίκτυο Ναυτικών Ακαδημιών με συνεργασία μεταξύ τους συμπερίληψη Ναυτικών Ακαδημιών στα προγράμματα Erasmus και Leonardo ανάγκη εκπαίδευσης των εκπαιδευτών (training the trainers) την ύπαρξη υποδομών με την ανάλογη τεχνολογία

38 Διάρθρωση των Ναυτικών Σπουδών σε Ελλάδα και Ευρώπη
ΕΛΛΑΔΑ Ναυτικά Λύκεια Ναυτικές Ακαδημίες (όχι εκπαιδευτικοί αλλά επαγγελματικοί οργανισμοί) ΕΥΡΩΠΗ Δύο μοντέλα Κάθετη σπονδυλοποίηση Πίστωση έτους φοίτησης Σκωτία – Ηνωμένο Βασίλειο Νορβηγία - Δανία

39 Αναβάθμιση Ναυτικής Εκπαίδευσης
Ν.3450/2006  Γενική αναφορά σε αναβάθμιση: αναγνώριση πτυχίου Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης ως ισότιμου πτυχίου ΤΕΙ όμως οι ΑΕΝ ανήκουν στη βαθμίδα επαγγελματικής εκπαίδευσης και όχι της ακαδημαϊκής φορέας λειτουργίας τους το Υπουργείο Ναυτιλίας και όχι Παιδείας Αναβάθμιση  εκπαιδευτικό προσωπικό  υποδομές  εκπαιδευτικό πρόγραμμα Τυπική αναβάθμιση όχι ουσιαστική Έλλειψη έμφασης στην ποιότητα σπουδών και στο συσχετισμό της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας

40 Ναυτική εκπαίδευση & Εξωτερικό Σιγκαπούρη
Σκοπός της είναι να αναχθεί σε διεθνές κέντρο ναυτιλιακής εκπαίδευσης. Δημιουργεί ελκυστικό περιβάλλον ώστε να προσελκύσει ναυτιλιακές εταιρείες. Τα πανεπιστήμια συγχρηματοδοτούνται από το κράτος και ιδιωτικές εταιρείες. .

41 Σιγκαπούρη Το 1996 ιδρύει τον οργανισμό Maritime and Port Authority of Singapore. Υποστηρίζει με κρατικά κονδύλια τα προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης. Αποτελεσματικός τρόπος σύνδεσης του ακαδημαϊκού κόσμου με τις ανάγκες του εργασιακού τομέα.

42 Σιγκαπούρη Integrated Simulation Centre : το κέντρο στο οποίο είναι συγκεντρωμένοι όλοι οι προσομοιωτές. Δώδεκα (12) σύγχρονοι προσομοιωτές. Πρόγραμμα σπουδών σύμφωνα με τα πρότυπα της STCW.

43 Κίνα Τα πανεπιστήμια ναυτικής και ναυτιλιακής εκπαίδευσης βρίσκονται σε μεγάλα λιμάνια και διαμετακομιστικά κέντρα. Οι ναυτικές σχολές αποτελούν επιμέρους τμήματα των πανεπιστημιακών ιδυμάτων.

44 Shanghai Maritime University (SMU)
Εισαγωγή φοιτητών μετά από προβλεπόμενες από το εκπαιδευτικό σύστημα εξετάσεις. Υποχρέωση σε φυσικές και ψυχολογικές εξετάσεις. Χρήση σύγχρονων προσομοιωτών . Training ships.

45 Qingdao Ocean Shipping mariners College
Χρηματοδοτείται από τις China Ocean Shipping Companies (COSCO Group). Το πρόγραμμα σπουδών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες των εταιρειών που την χρηματοδοτούν. Άμεση πρακτική άσκηση και μετέπειτα απορρόφηση.

46 Τουρκία Σκοπός της Τουρκίας είναι η κάλυψη των νέων απαιτήσεων σε ανθρώπινο δυναμικό από ημεδαπή πληρώματα. Το Turkish Maritime Education Foundation (TUDEV) και ο τούρκικο ναυτικό επιμελητήριο δημιουργούν το Piri Reis University.

47 Τουρκία Το πρόγραμμα σπουδών διαμορφώθηκε με βάση:
IMO STCW Άλλα πανεπιστήμια. Η συνεχής συνεργασία με αλλοδαπά πανεπιστήμια συμβάλλει στη βελτίωση του πανεπιστημίου.

48 Τουρκία Συνεχής αξιολόγηση καθηγητών, φοιτητών και υποδομών.
Ιδιαίτερη μνεία στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. Η πρακτική άσκηση διαρκεί ένα χρόνο και αποτελείται από τρία ταξίδια.

49 SWOT analysis ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ
Εμπειρία Ελλήνων ναυτικών. Ελλιπείς υλικοτεχνικές υποδομές. Εκπαιδευτικά ταξίδια. Προβληματικά προγράμματα σπουδών. Συμμετοχή Α' Πλοιάρχων και Α' μηχανικών ως εκπαιδευτικοί. Απαρχαιωμένα εργαστήρια και συγγράμματα διδασκαλίας. Ναυτική παράδοση. Έλλειψη γραφείου καριέρας. Άμεση επαφή με μεγάλο αριθμό Ναυτιλιακών Εταιριών. Ελλιπής κρατική υποστήριξη. Γεωπολιτική θέση. Καμπάνια προσέλκυσης ναυτικών. ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ Πολυάριθμος Ελληνικών συμφερόντων στόλος. Ξένες ΑΕΝ με ανταγωνιστικότερες συμβάσεις εργασίας για τους αξιωματικούς που παράγουν. Υψηλή ανεργία σε επαγγέλματα ξηράς. Καλύτερες υποδομές ξένων ΑΕΝ. Παγκόσμιες, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες.

50 Εξελίξεις με αλλαγές στο κράτος Προτεινόμενη Στρατηγική της Ελληνικής Πολιτείας
Οι δημοσιονομικές εξελίξεις τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, έφεραν αλλαγές στον σχεδιαμό και την στρατηγική του κράτους. Ιδιωτικοποιήσεις – Αποκρατικοποιήσεις Το Φεβρουάριο του 2013 είχαμε : Πρόταση για Ιδιωτικές σχολές ναυτικής εκπαίδευσης και κατάργηση Α.Ε.Ν. με στόχο την εξοικονόμηση πόρων.

51 Οι λόγοι μιας τέτοιας πρότασης
Η δυσκολία εξεύρεσης και προσέλκυσης κατάλληλου διδακτικού προσωπικού. Οι ελλείψεις σε σύγχρονο εκπαιδευτικό εξοπλισμό. Τα υψηλά λειτουργικά και διοικητικά έξοδα εγκαταστάσεων μικρών περιφερειακών σχολών συγκριτικά με την δυναμικότητα τους σε σπουδαστές.

52 Μετά την Ολοκλήρωση των διαδικασιών στόχος είναι να λειτουργούν μόνο πέντε Α.Ε.Ν. :
Της Μακεδονίας Της Ηπείρου Της Χίου Της Κρήτης Του Ασπρόπυργου

53 1η Εναλλακτική πρόταση Στις καταργούμενες Α.Ε.Ν. να λειτουργήσουν σχολές σωστικών, θαλαμηπόλων και άλλα εξειδικευμένα σχολεία στο πλαίσιο του ΚΕΣΕΝ. 2η Εναλλακτική πρόταση Να διατηρηθούν οι πέντε Α.Ε.Ν. διπλής κατεύθυνσης, ενώ οι άλλες Ακαδημίες να λειτουργούν ως εισαγωγικά τμήματα ενός ή δύο εξαμήνων σπουδών, στην διάρκεια των οποίων θα διδάσκονται μαθήματα υποδομής, κυρίως θεωρητικού χαρακτήρα και γενικής ενημέρωσης.

54 Αυξημένη ζήτηση και περιορισμένες δυνατότητες στις Α.Ε.Ν.
Όπως λένε οι αρμόδιοι η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται από : Αυξημένη ζήτηση για τις ναυτικές σχολές Περιορισμένες δυνατότητες στις ήδη υπάρχουσες σχολές Το Υπουργείο επιζητά : Παροχή ομοιόμορφης ποιότητας επιλογών ναυτικής εκπαίδευσης Προσέλκυση επενδύσεων Παράλληλη αναβάθμιση του οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Πλήρη εναρμόνιση με την ανανεωμένη διεθνή σύμβαση STCW

55 Πρότυπα για το επίπεδο εξοπλισμού
Απαιτούνται : Ο ελάχιστος απαιτούμενος εκπαιδευτικός και εργαστηριακός εξοπλισμός σύμφωνος με τα προβλεπόμενα πρότυπα εκπαίδευσης της Διεθνούς Σύμβασης STCW/78 όπως έχει τροποποιηθεί Όλα τα απαραίτητα εποπτικά μέσα διδασκαλίας Τηλεπικοινωνιακός και ηλεκτρονικός εξοπλισμός Εργαστηριακός εξοπλισμός και εποπτικά μέσα Ναυτικά ηλεκτρονικά όργανα Πλωτά μέσα Προσομοιωτές και εγκαταστάσεις

56 Δύο πλευρές ... Κατά του σχεδίου
Υπέρ του σχεδίου Πάρα πολλοί Έλληνες εφοπλιστές έχουν ταχθεί υπέρ του Νομοσχεδίου περί ιδιωτικών σχολών Ναυτικής εκπαίδευσης. Το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη ώστε να ανοίξουν οι δουλείες και οι θέσεις εργασίας. Κατά του σχεδίου Τα μελλοντικά μέτρα για τις ιδιωτικές σχολές στην Ναυτιλία, έφεραν αρκετές αντιδράσεις κυρίως από τους φορείς του δημόσιου τομέα όπως είναι οι Εκπαιδευτικοί Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης.

57 Η δική μας Προτεινόμενη Στρατηγική (1/2)
Μείωση αριθμού ΑΕΝ Καθιέρωση ανώτατου ορίου εισακτέων σε συνδυασμό με τις ανάγκες της αγοράς. Εισαγωγή σπουδαστών μέσω πανελληνίων μόνο και όχι με απολυτήριο λυκείου, επενδύοντας στην ποιότητα των υποψηφίων αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού Εκσυγχρονισμός υποδομών Συνεχής επιμόρφωση εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω σεμιναρίων Εισαγωγή ορίου ηλικίας για την πρόσληψη καθηγητών Πλοιάρχων και Μηχανικών Α’ και έλεγχο κατά την επιλογή του διδακτικού προσωπικού

58 Η δική μας Προτεινόμενη Στρατηγική (2/2)
Να γίνονται δωρεές και στις ελληνικές Α.Ε.Ν. από τον εφοπλισμό και όχι μόνο σε αλλοδαπές Συνεργασία του Υ.Π.ΟΙ.Α.Ν. με μεγάλες Ναυτιλιακές Εταιρείες για την βιντεοσκόπηση με βιντεοκάμερες διαφόρων περιοχών του κόσμου που συγκεντρώνουν ενδιαφέρον π.χ. Παναμάς, Στενό του Μαγγελάνου, Μεγάλες Λίμνες, Τόκυο, Σιγκαπούρη, Νέα Υόρκη. Παραγωγή DVD διάρκειας μίας έως δύο ωρών και διανομή του σε Λύκεια όλης της Επικράτειας όπου θα φαίνονται διάφορες φάσεις της εργασίας των Αξιωματικών και Πλοιάρχων στα πλοία. Αποστολή νέων Αξιωματικών έως τριάντα πέντε ετών (Ανθυποπλοιάρχων, Υποπλοιάρχων και Πλοιάρχων), οι οποίοι φοιτούν στο Κ.Ε.Σ.Ε.Ν. Πλοιάρχων, στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας για την παρουσίαση του επαγγέλματος αμοίβωντάς τους αναλόγως. Campus Ναυτικών Σπουδών

59 Συμπεράσματα Η ναυτική εκπαίδευση χρειάζεται σίγουρα αναβάθμιση στο μέλλον. Χρειάζεται εκπαίδευση με ποιότητα. Χρειάζεται στήριξη στους νέους ναυτικούς Το θέμα των ιδιωτικών σχολών διχάζει


Κατέβασμα ppt "Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «ΝΑ.Μ.Ε» Μάθημα: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google