Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Πέτρος κλιάπης 2004.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Πέτρος κλιάπης 2004."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Πέτρος κλιάπης 2004

2 Τ Ι ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ; Ταχύτητα; Πολυπλοκότητα; Σύγχυση; Πολλαπλές ταυτότητες; Παγκοσμιοποίηση των δικτύων; Πολυπολιτισμικότητα; Εικονική πραγματικότητα; Ψηφιακή επανάσταση; Νέες μορφές αναλφαβητισμού; Νέα παραδείγματα μάθησης;

3 Πολλαπλές νοημοσύνες Συναισθηματική νοημοσύνη Ταχύρυθμη μάθηση Στυλ μάθησης Οι 4 πυλώνες της εκπαίδευσης

4 ΟΙ 4 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΠΡΑΤΤΩ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΩ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΖΩ

5 ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ Το ζητούμενο της ποιότητας στην εκπαίδευση είναι διαχρονικό, γιατί υπάρχει ανακολουθία θεωρίας και πράξης Η εκπαίδευση παραμένει ουραγός μέσα στις ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας Το εκπαιδευτικό μας σύστημα με τα υποσυστήματά του έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης και αλλαγής Οι ανομοιογενείς τάξεις δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα, γιατί διατηρούν ακόμη τις πρακτικές του επιλεκτικού σχολείου Επιτακτική η ανάγκη της αλλαγής όλης της οικολογίας του σχολείου

6 Ποσοτικό- γνωσιοκεντρικό Δασκαλοκεντρικό Ανταγωνιστικό Ατομικιστικό Ισοπεδωτικό Αυτιστικό Αντιφατικό

7 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Σεβασμός της μοναδικότητας Έμπρακτος σεβασμός της διαφορετικότητας Η μάθηση είναι θέμα αλληλεπίδρασης Η διδασκαλία δεν επιφέρει πάντοτε τη μάθηση Η μάθηση προϋποθέτει ενεργοποίηση του μαθητή

8 Διδασκαλία σημαίνει ενεργοποίηση του δασκάλου Μάθηση σημαίνει ενεργοποίηση του μαθητή

9

10 Η σχολική τάξη πρέπει να αποτελεί μικρογραφία μιας δημοκρατικής κοινωνίας και η συνεργασία σε ομάδες αποτελεί το κλειδί της δημοκρατικής ζωής. Το σχολείο πρέπει να είναι τόπος συνεργασίας, επικοινωνίας, συναναστροφής, ομαδικής εργασίας και ενεργού συμμετοχής John Dewey

11 Προσωπική ταυτότητα Δημιουργικότητα Κοινωνική ταυτότητα ΠΟΙΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

12 Κοινότητα μάθησης Αυτονομία Ποιότητα Αναβάθμιση του μαθησιακού περιβάλλοντος Προσωπική και συλλογική ευθύνη Κοινωνικοκεντρικό Ανοικτό στην τοπική κοινωνία Ανοικτό στην παγκόσμια κοινωνία Μαθητοκεντρικό Έμπρακτος σεβασμός της διαφορετικότητας Ευελιξία Χαρά της μάθησης Συνεργατική Μάθηση

13 ΤΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ

14 ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μαθησιακό έργο – Πρόβλημα για λύση Μικρές ομάδες (2-6 μέλη) Ανομοιογένεια στη σύνθεση των ομάδων Αλληλεπίδραση Αλληλεξάρτηση Συνεργατικές δεξιότητες Ίσες ευκαιρίες για επιτυχία Προσωπική ευθύνη Συλλογική ευθύνη

15 ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟΧΩΝΕΡΓΟΥΡΟΛΩΝΠΗΓΩΝΑΜΟΙΒΩΝ

16 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Βιοσωματικές Γνωστικές ή νοητικές Συναισθηματικές Κοινωνικές Εθνικές-Πολιτισμικές

17 ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΕΣ(Gardner) ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΛΟΓΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΟΠΤΙΚΗ-ΧΩΡΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΔΟΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΥΣΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗ

18 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αγνοείται Ομοιογενείς τάξεις (streaming) Ομοιογενείς ομάδες (setting) Ανομοιογενείς τάξεις Ανομοιογενείς ομάδες (Συνεργατική Μάθηση) Εξατομίκευση Ανοικτή τάξη

19 ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ Ευελιξία Πολλαπλές επιλογές Έμφαση στην ποιότητα Πολλοί δρόμοι προς τη μάθηση Ποικιλία μεθόδων Ευχέρεια διακίνησης μαθητών Ευέλικτη ομαδοποίηση

20 ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ 1.Περιεχομένου και στόχων 2.Μαθησιακού περιβάλλοντος 3.Μεθόδων 4.Αξιολόγησης 5.Ρόλων

21 1. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Έμφαση στην ποιότητα Στόχοι προσιτοί σε όλους Διαβάθμιση στόχων Έμφαση στις έννοιες κλειδιά (πυρηνική γνώση) Ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων Διαθεματικότητα Δημιουργική σκέψη(αποκλίνουσα σκέψη) Συναισθηματική νοημοσύνη

22 2. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ευελιξία στην οργάνωση του χώρου και των επίπλων Ευελιξία στη διακίνηση των μαθητών Ποικιλία πηγών και μέσων μάθησης Δικτυακή μάθηση Άνοιγμα του σχολείου στην τοπική και την παγκόσμια κοινωνία

23 3. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ Μετωπική διδασκαλία Εξατομικευμένη μάθηση Αλληλοδιδακτική Ιδεοθύελλα Διερευνητική Μικρές μελέτες Συνεργατική Μάθηση

24 4. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Έμφαση και στη διαγνωστική αξιολόγηση Περιγραφική αξιολόγηση Ενδοπροσωπική αντί διαπροσωπική Διαβαθμισμένα δοκίμια Αυτοαξιολόγηση του μανθάνοντα Αλληλοαξιολόγηση Διαμορφωτική ή συντρέχουσα είναι καλύτερη από την τελική Αξιολόγηση και με μικρές μελέτες

25 5α. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Γνωρίζει τον κάθε μαθητή Γνωρίζει τις μορφές νοημοσύνης και τον τρόπο μάθησης του μαθητή Προγραμματίζει τη μάθηση Οργανώνει το μαθησιακό περιβάλλον Διεγείρει το ενδιαφέρον για μάθηση Παρακολουθεί και στηρίζει τη μάθηση Εμψυχώνει

26 5β. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ Γίνεται περισσότερο συμμαθητής Γίνεται και πομπός και δέκτης Γίνεται ερευνητής της γνώσης Συνεργάζεται Αυτοκαθορίζεται Αυτοαξιολογείται

27 ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Δείγμα: 808 μαθητές Ε΄ τάξης Δημοτικού από 40 σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας Διάρκεια εφαρμογής: 45 μέρες Μέθοδος: Πειραματική έρευνα με ομάδα ελέγχου και αρχικές και τελικές μετρήσεις.

28 ΕΠΙΛΟΓΟΣ Πίστη στην ανάγκη της αλλαγής Αλλαγή από την κορυφή προς τη βάση και από τη βάση προς την κορυφή Διαμόρφωση συλλογικού οράματος Εμπέδωση μιας νέας κουλτούρας για το σχολείο και τη μάθηση Ανάγκη συστημικής αλλαγής Υπέρβαση των αντιφάσεων θεωρίας και πράξης Περισσότερη αυτονομία στη σχολική μονάδα Στρατηγικός σχεδιασμός της αλλαγής Δράση

29

30 Όραμα χωρίς δράση π αραμένει όνειρο. Δράση χωρίς όραμα είναι σ π ατάλη χρόνου. Όραμα μαζί και δράση μ π ορούν ν ’ αλλάξουν τον κόσμο.


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Πέτρος κλιάπης 2004."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google