Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ Ανάπτυξη παντού Ανάπτυξη για όλους
2
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ∆ΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ
Ολοήμερο σχολείο ή γιαγιά; (Σε σχέση με την Οικογενειακή πολιτική στην Ελλάδα και τα νέα µοντέλα οικογένειας)
3
ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Είναι σύγχρονος εκπαιδευτικός και κοινωνικός θεσμός με σύγχρονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Αναβαθμίζει ποιοτικά την λειτουργία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με την εισαγωγή στο Πρόγραμμα σπουδών νέων γνωστικών αντικειμένων και δράσεων. Υπηρετεί τους ευρύτερους σκοπούς της εκπαίδευσης, καλλιεργώντας την ανάγκη για δημιουργία και κριτικό πνεύμα. Απαντά στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και απαιτήσεις. Δημιουργεί τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση Και την ισότητα των εκπαιδευτικών ευκαιριών όλων των μαθητών.
4
ΣΤΟΧΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ Προετοιμασία των μαθητών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας. Προσφορά αντισταθμικής αγωγής και ενισχυτικής διδασκαλίας. Συνδυασμός της γνώσης με τη μάθηση και το παιχνίδι. Κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτ'ικών αναγκών των μαθητών. Περιορισμός της αναζήτησης εκπαιδευτικού έργου από την οικογένεια στην ελεύθερη αγορά. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ Ικανοποιεί τις ανάγκες των εργαζόμενων γονέων και των σύγχρονων οικογενειών παρέχοντας ασφαλή προστασία στους μαθητές στο φυσικό τους χώρο. Καλλιεργεί την κοινωνικότητα και τη συλλογικότητα. Μειώνει το κόστος αγοράς υπηρεσιών εκπαίδευσης απότην ελεύθερη αγορά.
5
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
1. Μελέτη – Προετοιμασία Παρέχεται η δυνατότητα μελέτης και προετοιμασίας για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας και πραγματοποιείται ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά. 2. Αγγλική Γλώσσα Η ένταξη της Αγγλικής Γλώσσας στο ολοήμερο πρόγραμμα έχει εμπεδωτικό χαρακτήρα, με στόχο να δώσει στους μαθητές περισσότερες ευκαιρίες απόκτησης γλωσσικής παιδείας και ανάπτυξη της επικοινωνιακής τους ικανότητας με δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές ταινίες, ανάπτυξη διαλόγου μεταξύ των μαθητών, δημιουργία εφημερίδων κ.λ.π.
6
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
3. Θεατρική Αγωγή Επιδιώκει την αισθητική καλλιέργεια των μαθητών, την ελευθερία της έκφρασης, την αυτογνωσία, την απόκτηση γνώσεων που τους βοηθούν να κατανοήσουν και να αξιολογήσουν το θεατρικό γεγονός, τη δημιουργική επαφή των μαθητών με την τέχνη του θεάτρου μέσα από υη δραματοποίηση κειμένων και την επαφή μα τα καλλιτεχνικά και πολιτιστικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας. 4. Μουσική Αγωγή Έχει σκοπό την αισθητική καλλιέργεια και ψυχαγωγία των μαθητών και την ισόρροπη ανάπτυξη των νοητικών και ψυχικών ικανοτήτων τους.
7
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
5.Αθλητισμός Έχει σκοπό να βοηθήσει τη σωματική ανάπτυξη των παιδιών, να συμβάλλει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια και στην αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία. 6. Χορός Με το χορό καλλιεργείται η κίνηση, η αισθητική, η ισορροπία, η έμπνευση και η δημιουργικότητα των μαθητών. Με τους παραδοσιακούς χορούς οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τη μουσικοχορευτική παράδοση διαφόρων ελλαδικών περιοχών, αναπτύσσουν τη χορευτική τους ικανότητα και γνωρίζουν την πολιτισμική τους κληρονομιά.
8
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
7. Εικαστικά Οι μαθητές μέσα από το διδακτικό αντικείμενο των εικαστικών έρχονται σε επαφή με διάφορες τεχνικές και τρόπους έκφρασης, πειραματίζονται και αξιοποιούν τις δυνατότητες τους στο χειρισμό απλών υλικών, δημιουργούν εικαστικά έργα, έρχονται σε επαφή με έργα τέχνης και μαθαίνουν να εκτιμούν, να κρίνουν και να αξιολογούν την ελληνική και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. 8.Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Ο σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή, η επαφή με τις διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας και ως εργαλείου αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων.
9
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ Α. ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ (7:00-8:00)
Υποδοχή και προετοιμασία για το προγραμμα της ημέρας Β. ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (8:00-12:50 Α', Β' τάξη) (8:00-13:30 Γ',Δ',Ε', ΣΤ' τάξη) Συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του σχολείου Γ. ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΖΩΝΗ (12:50-16:00 Α',Β' τάξη) (13:35-16:00 Γ',Δ',Ε',ΣΤ' τάξη) Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι προαιρετική αλλά η παρακολούθησή του υποχρεωτική, εφόσον κάποιος δηλωσει συμμετοχή Για πληροφορίες και περισσότερη ενημέρωση καθώς και για εγγραφή, απευθυνθείτε στη Διεύθυνση του σχολείου
10
Το ολοήμερο σχολείο μπορεί να συμβάλλει:
Στην ποιοτική διαφοροποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και, μέσα από τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας, στην ανάδειξη διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών πρακτικών και τρόπων μάθησης. (Είναι σαφές ότι οι εναλλακτικοί τρόποι μάθησης συμβάλλουν στην αποσαφήνιση και στην πληρέστερη κατανόηση των γνωστικών αντικειμένων ακόμη και από μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.) Στη δημιουργία εσωτερικών κινήτρων μάθησης. Στην αντιμετώπιση του ευαίσθητου ζητήματος των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.
11
Η χρήση των νέων μορφών της παιδαγωγικής γνώσης, καθώς και των διδακτικών μεθοδολογιών που απορρέουν απ' αυτές, μπορεί να οδηγήσει σε μια πολύπλευρη αξιοποίηση των βασικών γνώσεων που διαχειρίζεται το εκπαιδευτικό σύστημα και να συμβάλει:
12
Στην ενίσχυση της συμμετοχής και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης του μαθητή, ώστε αυτός να αναζητά όλες τις πιθανές λύσεις ενός προβλήματος. Στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας του μαθητή και στην παραγωγή πρωτότυπων ιδεών. Στην εξοικείωση του μαθητή με τις πολυδύναμες μεθόδους των σχεδίων εργασίας και της ομαδο-συνεργατικής διδασκαλίας. Στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών πρακτικών, οι οποίες θα περιορίζουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες κ.λπ.
13
Πώς και ποιες αλλαγές στη λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος; Πώς μπορεί να καλυφθεί ο διευρυμένος χρόνος λειτουργίας του;
14
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΜΑΣ !!!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.