Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΝίκη Αβραμίδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση» Κλεάνθους Αφροδίτη Μανούρα Αλεξάνδρα
2
Luis Moll Mια ματιά στην έρευνα του
ΘΕΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ «Γνωρίζοντας τους μαθητές μέσα απο προσωπικές και κρυφές οικογενειακές πηγές» Πώς μπορεί μια κοινότητα εκπαιδευτικών , να ενισχύσει τις δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης φτωχών και μειονοτικών μαθητών; Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση
3
Μια πιο θετική προσέγγιση
Ο Moll υποστηρίζει ότι το μειονέκτημα στις υφιστάμενες πρακτικές των τάξεων είναι ότι υποτιμούν και περιορίζουν τις νοητικές λειτουργίες και ικανότητες Λατίνων και άλλων μαθητών Το μυστικό για να μη γίνεται αυτό σύμφωνα με τον Μoll είναι τα σχολεία να επενδύουν και να διερευνούν τα –άγνωστα στην κυρίαρχη ομάδα- «κεφάλαια γνώσεων» των μειονοτικών μαθητών μέσα απο τις οικογένειες τους
4
Διαδικασία της έρευνας του Moll
Έρευνα στην εργατική τάξη Μεξικανο- Αμερικανών φοιτητών και των οικογενειών τους στην περιοχή της Αριζόνας Εθνογραφική ανάλυση Συλλογή στοιχείων για το ιστορικό κάθε οικογένειας
5
Ευρήματα της έρευνας του Μοll
Η έρευνα αποκάλυψε ότι αυτές οι οικογένειες έκρυβαν πλούσιο ιστορικό σε διάφορες γνώσεις που το σχολείο μέχρι τότε αγνοούσε Παραδείγματα γνώσεων κάποιων οικογενειών βρήκαν ότι είναι : γεωργία, εξόρυξη,θρησκεία, καλλιέργεια φυτών και ζώων, ξυλουργική, βιολογία, αρχαιολογία, λαϊκή αγορά, μαθηματικά Αυτή η ανταλλαγή πληροφοριών έδωσε στον Moll τη δυνατότητα να συμπεράνει ότι οι οικογένειες αυτές εαν κινητοποιηθούν θα αποτέλεσουν σημαντικό κοινωνικό και πολιτισμικό πόρο για το σχολείο
6
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην έρευνα του Moll
Αποφυγή κανονιστικού μοντέλου προσέγγισης των μαθητών μέσα στην τάξη Πραγματικό νόημα στις δραστηριότητες και προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών Να ενεργοποιηθούν οι μαθητές δίνοντας τους κοινωνικά καθήκοντα Με αυτόν τον τρόπο επωφελούνται όλοι, ιδιαίτερα οι δίγλωσσοι μαθητές
7
Καινοτόμες εκπαιδευτικές στρατηγικές απο τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν
Οι εκπαιδευτικοί άρχισαν να αντιμετωπίζουν τους μαθητές ως ενεργά μέλη και να χρησιμοποιούν τον εγγραμματισμό ως εργαλείο επικοινωνίας και σκέψης
8
Η επιτυχία ενός εκπαιδευτικού
Hilda Angulio : Aκολουθώντας τόσα χρόνια την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας και προσέγγισης των μαθητών, ανέλαβε με ρίσκο να ακολουθήσει τη μέθοδο διδασκαλίας της έρευνας του Moll Οι μαθητές άρχισαν να παίρνουν πρωτοβουλίες για τα μαθήματα, να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη διεξαγωγή του μαθήματος Ενεπλάκησαν οι οικογένειες των παιδιών και η ευρύτερη κοινότητα όπως έθιξε ο Moll, δημιουργώντας έτσι νέα εκπαιδευτική ρουτίνα, ξεπερνώντας το αναλυτικό πρόγραμμα
9
Τελικά η επιτυχία της Hilda ήταν στο γεγονός ότι όλοι οι μαθητές συνέβαλαν με τον δικό τους τρόπο, σύμφωνα με τις δικές τους ικανότητες στην εκπαιδευτική διαδικασία Δουλεύοντας με αυτόν τον τρόπο η Hilda και βλέποντας τα αποτελέσματα αυτής της προσέγγισης του Moll, καθιέρωσε τη «διδασκαλία μέσα απο την κοινότητα», θεσπίζοντας το κοινωνικο – πολιτισμικό δίκτυο για την τάξη της
10
O Moll συμπεραίνει Καλεί τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τα δικά τους κοινωνικά δίκτυα στην τάξη Αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ των εκπαιδευτικών και κοινοτήτων ώστε να επωφεληθούν και οι δύο απο αυτούς τους πόρους Τότε θα υπάρξει μια καλύτερη πιθανότητα να βοηθηθούν οι δίγλωσσοι μαθητές και οι μαθητές μειονοτικών ομάδων
11
Ερωτήσεις ως προς την ανάπτυξη εγγραμματισμού απο το Μοll
Πόσο καλά το σχολείo συνδέει τη μάθηση των μαθητών με τις οικογένειες και τις κοινότητες τους; Το σχολείο παρέχει τη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των γονέων ώστε αυτοί να βοηθούν τα παιδιά τους; Εκτός απο την αποστολή σημειώσεων και κάλώντας στο σπίτι, πώς οι καθηγητές εμπλέκουν την κάθε οικογένεια στην εκπαίδευση των παιδιών τους; Έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί την κατάρτιση και είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν, ώστε να χρησιμοποιήσουν την οικογένεια των μαθητών, τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους ώς θεμέλιο για τη μάθηση;
12
Πως ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί το κοινωνικο- πολιτισμικό «κεφάλαιο» του κάθε μαθητή;
Με ποιούς τρόπους βεβαιώνεται η γλώσσα καταγωγής των μαθητών και πως συνδέεται με την πρότυπη γλώσσα την αγγλική; Γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί πως να χρησιμοποιούν την γλώσσα καταγωγής των μαθητών ως εργαλείο για την ανάπτυξη της διδασκαλίας του εγγραμματισμού στην εκπαίδευση ; Πόσο καλά το σχολείο εφαρμόζει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και το ξεχωριστό προσωπικό στυλ του κάθε μαθητή;
13
Με ποιούς τρόπους μπορούμε να ενθαρρύνουμε και να διδάξουμε τα διαφορετικά μαθησιακά στυλ των μαθητών; Πώς λειτουργεί το σχολείο ώστε να ενθαρρύνει τους μαθητές να αρθρώσουν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους, συνδέοντας τα μέσω της μάθησης;
14
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.