Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

2 Αφορά την μετακίνηση του εργαζομένου μέσα στην επιχ/ση και πιο συγκεκριμένα:
Προαγωγές Μεταθέσεις Υποβιβασμοί Διακοπές εργασίας Παραιτήσεις Απολύσεις Συνταξιοδοτήσεις

3 Πλεονεκτήματα ο ήδη υπάρχον προσωπικό γνωρίζει τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα και συνεπώς μειώνεται το κόστος για την εκπαίδευση προσωπικού π.χ. στο εστιατόριο με barman Η προαγωγή αποτελεί βασικό κίνητρο για κάποιον να είναι πιο επιμελής και εργατικός Το ηθικό των εργαζομένων είναι πιο υψηλό, όταν εργάζονται σε μια επιχ/ση που τους επιτρέπει να έχουν φιλοδοξίες Αναβαθμίζοντας έναν υπάλληλο από το εσωτερικό της επιχ/σης μειώνεται αισθητά ο κίνδυνος επιλογής για κάποιον άλλο άτομο και κυρίως όταν είναι ανειδίκευτος Μειονεκτήματα η προαγωγή ενός εργαζομένου μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια ορισμένους συναδέλφους και ιδιαίτερα αυτούς που φιλοδοξούσαν να καταλάβουν την ίδια θέση Νέα αναζήτηση προσωπικού και διαδικασία Τα νέα άτομα είναι συνήθως φορείς νέων ιδεών που συγκρούονται μερικές φορές Πρόβλημα αποδοχής του εργαζομένου στο νέο πόστο πχ σερβιτόρος που προάγεται στην θέση του Μaitre Ο εργαζόμενος μπορεί να αρνηθεί την προαγωγή και εδώ θα πρέπει να βρεθεί μια άμεση εναλλακτική λύση Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο και δίκαιο σύστημα αξιολόγησης εργαζομένων

4 Πολιτική προαγωγών η επιλογή του ατόμου που θα προαχθεί θα γίνει με βάση την αρχαιότητα στην επιχ/ση? Η επιλογή θα γίνει με βάση τα τυπικά προσόντα ? Η επιλογή θα γίνει ύστερα από αξιολόγηση της προσφοράς και των δυνατοτήτων των εργαζομένων? Η επιλογή θα γίνεται ύστερα από πρόσκληση ενδιαφέροντος ? Η προαγωγή θα συνοδεύεται και από επιπλέον εκπαίδευση του εργαζομένου και με ποιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί αυτή ? Ποιοι είναι αυτοί που θα πάρουν την τελική απόφαση της επιλογής και με ποιο τρόπο?

5 Διαδικασίες αξιολόγησης και επιλογής
Αποτελεί μια διαρκή ενημέρωση των στοιχείων της επιχ/σης, σχετικά με τους εργαζομένους σε αυτήν , καθώς και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των πληροφοριών που συλλέγονται. Διακρίνουμε: Διαρκής αξιολόγηση Περιοδική αξιολόγηση

6 Η πρώτη παρέχει καλύτερα αποτελέσματα από την περιοδική, εξαιτίας του μεγάλου όγκου πληροφοριών που μπορούν να συγκεντρωθούν. Σημαντικό μειονέκτημα είναι η δυσκολία διαχείρισης του όγκου των πληροφοριών και η μεγάλη της διάρκεια, καθώς επίσης και η πρόσληψη καλύτερα καταρτισμένο προσωπικό για την πραγματοποίηση της.

7 Οι διαδικασίες ποικίλουν από επιχ/ση σε επιχ/ση και πιο συγκεκριμένα :
Με βάση την αρχαιότητα στην επιχ/ση Με βάση τα τυπικά και επιθυμητά προσόντα Μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος στον πίνακα ανακοινώσεων της επιχ/σης Με την δημιουργία κέντρων εκτίμησης

8 Μετάθεση εργαζόμενου σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχ/σης
Αποτελεί εκείνη την διαδικασία σύμφωνα με την οποία η επιχ/ση αξιολογεί τις ανάγκες της σε άλλες θέσεις εργασίας και αναλόγως προτείνει σε εργαζομένους την μετακίνηση τους. Συνήθως αυτές του είδους οι θέσεις συνοδεύονται από αντίστοιχες προαγωγές και μισθολογικές εξελίξεις με σκοπό την δημιουργία επιπλέον κινήτρων για τους εργαζομένους που θα μετακινηθούν. Για παράδειγμα: Μια ξενοδοχειακή αλυσίδα που έχει ανάγκη από Chef σε ένα ξενοδοχείο νησιού ή πόλεως άλλης μπορεί να μεταθέσει εκεί έναν Sous Chef από κάποιο άλλο ξενοδοχείο της. Θα πρέπει να επισημανθεί πως μια εντελώς οριζόντια μετακίνηση εργαζομένου (χωρίς προαγωγή και μισθολογική εξέλιξη) μπορεί να θεωρηθεί (από τον εργαζόμενο) σαν έμμεσος υποβιβασμός και σαν προσπάθεια απομάκρυνσης του από την επιχ/ση. Αυτά αποτελούν λεπτά ζητήματα και θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή από την επιχ/ση ώστε να μην προκύψουν τυχόν παρενέργειες

9 Υποβιβασμοί Είναι η εναποθέτηση του εργαζομένου σε άλλη θέση εργασίας μικρότερου κύρους, ευθύνης αμοιβής από την προηγούμενη. Λόγοι : Μείωση εργατικού δυναμικού μιας επιχ/σης, με αποτέλεσμα την σύμπτυξη τμημάτων και την κατάργηση θέσεων Ανεπάρκεια εργαζόμενου να εκτελέσει τα καθήκοντα του στην παρούσα θέση Λόγοι υγείας Σαν μέσο επιβολής κύρωσης

10 Διακοπή εργασίας Είναι αφαίρεση του μισθωτού για ένα χρονικό διάστημα από τις μισθολογικές καταστάσεις της επιχ/σης. Η απόφαση για αυτήν την απομάκρυνση βαραίνει αποκλειστικά την επιχ/ση. Σκοπός της επιχ/σης είναι η μείωση του εργατικού κόστους με την καταβολή λιγότερων μισθών κατά τις περιόδους μειωμένης κίνησης.

11 Απόλυση Αποτελεί την οριστική αποπομπή ενός εργαζομένου από τον χώρο εργασίας. Συνήθως γίνεται για πειθαρχικούς λόγους ή για λόγους ανεπάρκειας του εργαζομένου Η απόλυση σαν πειθαρχικό μέσο έχει σημαντικά μειονεκτήματα όχι μόνο για τον εργαζόμενο αλλά και για την επιχ/ση. Πρωταρχική ενέργεια από την επιχ/ση είναι η αποζημίωση και στη συνέχεια η όλη διαδικασία για την εύρεση του κατάλληλου προσωπικού στην κενή θέση. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι άλλη βασική αιτία απολύσεων είναι και η δύσκολη οικονομική κατάσταση της επιχ/σης

12 Παραίτηση Είναι η εθελούσια αποχώρηση του μισθωτού από την επιχ/ση και τις μισθολογικές καταστάσεις. Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι: Αναζήτηση καλύτερης θέσης εργασίας εκτός της επιχ/σης Χαμηλές αποδοχές Έλλειψη προοπτικών επαγγελματικής ανέλιξης Δυσκολία προσαρμογής στην εργασία του Συγκρούσεις με συναδέλφους ή την επιχ/ση Προσωπικοί λόγοι Φυσικά ο παραιτηθείς δεν δικαιούται αποζημίωση παρά μόνο τα δώρα και τις άδειες. Πολλές επιχ/σεις επισιτισμού δίνουν ιδιαίτερη σημασία στους λόγους της παραίτησης ενός εργαζομένου αφού αποτελεί αρνητική εξέλιξη κυρίως για την επιχ/ση που χάνει ένα συνεργάτη. Ακόμη υπάρχει ο φόβος της δημιουργίας αρνητικού ονόματος και φήμης στην αγορά εργασίας. Δεν είναι ότι καλύτερο για μια επιχ/ση να υπάρχουν συχνές παραιτήσεις

13 Συνταξιοδότηση Αποτελεί την προγραμματισμένη-αναμενόμενη αποχώρηση εργαζομένων και διαγραφή τους από την μισθολογική κατάσταση της επιχ/σης εξαιτίας συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας εργασίας και των απαιτούμενων ενσήμων. Εδώ η επιχ/ση θα πρέπει να προγραμματίσει την διάδοχη κατάσταση και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Για παράδειγμα εάν κάποιος από το προσωπικό του εστιατορίου αποφασίσει να βγει στην σύνταξη, θα πρέπει να το γνωρίζει έγκαιρα ο Maitre d hotel ή ο F/B ώστε να προβεί έγκαιρα στην πλήρωση της κενής θέσης με το να εκπαιδεύσει κάποιο άλλο άτομο .


Κατέβασμα ppt "ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google