Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘησεύς Μπότσαρης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Tζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ Πανεπιστημίου ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
2
Εργασίες φοιτητών για προετοιμασία
για πρακτική άσκηση Να κάνετε σε power point μια θεματική ενότητα από αυτές που παρουσιάστηκαν στο μάθημα χρησιμοποιώντας πληροφορίες από βιβλία και το διαδίκτυο. Να γίνει σε power point μια εργασία για τα μέρη του υπολογιστή που να είναι κατανοητή από παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης Παράδειγμα εργασίας ακολουθεί …..
3
Παρουσίαση μέρους εργασιών φοιτητών
4
«ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ YOUTUBE ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
ΕΠΩΝΥΜΟ:ΔΗΜΑ ΟΝΟΜΑ: ΜΕΛΙΝΑ Α.Μ: 5173 ΕΞΑΜ.: Ζ’ ΜΑΘΗΜΑ: «Εισαγωγή στην πληροφορική και εκπαίδευση- Νέες τεχνολογίες» ΚΑΘΗΓ.: Παγγέ Τζένη ΤΜΗΜΑ: Π.Τ.Ν ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στις μέρες μας, παρατηρούμε ότι όλα γύρω μας αλλάζουν από την υγειονομική περίθαλψη μέχρι και τα μέσα μεταφοράς. Ωστόσο, η εκπαίδευση δεν έχει αλλάξει σημαντικά. Εδώ λοιπόν κάνουν την εμφάνιση τους τα MOOCs, τα οποία μεταμορφώνουν την εκπαίδευση σε ποιότητα, σε κλίμακα και σε πρόσβαση μέσω της τεχνολογίας.
6
ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (Coursera, Edx, Udemy, Udacity)
H πλατφόρμα μάθησης Coursera ιδρύθηκε από τους Andrew Ng και Daphne Koller, καθηγητές επιστημών πληροφορικής στο πανεπιστήμιο Stanford. Τα περισσότερα μαθήματα διαρκούν 5-12 εβδομάδες. Το διδακτικό υλικό βασίζεται κυρίως σε: βιντεοσκοπημένες διαλέξεις(10 λεπτών η καθεμία), σε άρθρα, σημειώσεις, βιβλία σε ηλεκτρονική αλλά και έντυπη μορφή. Οι μαθητές έχουν την ικανότητα να αλληλοβοηθιούνται(Peer Learning) αλλά και να προσλαμβάνουν ουσιαστική βοήθεια από τους βοηθούς των καθηγητών(teacher’s assistants), μέσω ,διάφορα forum και blogs. Greekedu Team, Αναρτήθηκε Τρίτη , 18:40, mathimata-apo-ta-kalitera-panepistimia-tou-kosmou Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Πανεπιστήμιο Πατρών,Anant Agarwal ,
7
Διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία με την πλατφόρμα Coursera όσον αφορά:
Η πλατφόρμα μάθησης edX, παρέχει μαθήματα που αφορούν κυρίως τις θετικές επιστήμες, την φιλοσοφία αλλά και την ιστορία. Συνεργάζεται με διάφορα πανεπιστήμια όπως: το MIT, το Harvard και το Berkeley. Διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία με την πλατφόρμα Coursera όσον αφορά: Εκπαιδευτικό υλικό: εβδομαδιαία βίντεο, links, ηλεκτρονικά βιβλία. Αξιολόγηση: εβδομαδιαία τεστ, εργασίες Βοήθεια-Καθοδήγηση στον μαθητή: Peer Learning, teacher’s assistants(TAs) Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Πανεπιστήμιο Πατρών,Anant Agarwal ,
8
Μερικά από τα μαθήματα παρέχονται δωρεάν και μερικά έχουν δίδακτρα.
Προσφέρει μαθήματα: παιδαγωγικά, οικονομικά, υγείας και διατροφής, τεχνών, γλώσσας, τεχνολογίας και μουσικής. Μερικά από τα μαθήματα παρέχονται δωρεάν και μερικά έχουν δίδακτρα. Όσον αφορά την παιδαγωγική μέθοδο διαφέρει σε σχέση με τις πλατφόρμες που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Στην συγκεκριμένη το εκπαιδευτικό υλικό δίνεται εξαρχής στον μαθητή, παρέχοντας του την αυτονομία να μελετήσει με τους δικούς του ρυθμούς. Wikipedia, the free encyclopedia,
9
ΜΑΘΗΜΑ: «Πώς να αφυπνίσεις του μαθητές χρησιμοποιώντας την τεχνολογία»
Πρόκειται για ένα μάθημα σχεδιασμένο για: να εμφυσήσει στους δασκάλους νέες γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την διδασκαλία τους να τους μάθει πώς να ενσωματώσουν και να εφαρμόσουν την τεχνολογία στο καθημερινό περιβάλλον Να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και το διαδίκτυο στα μαθήματα τους, κεντρίζοντας και αφυπνίζοντας το ενδιαφέρον των μαθητών Το κόστος του μαθήματος ανέρχεται στα 32 ευρώ
10
ΜΕΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα περιλαμβάνει 27 σύντομες διαλέξεις σε μορφή βίντεο και εγγράφων και δεν απαιτείται καμία προηγμένη γνώση ή εκπαίδευση Οι διαλέξεις αναδεικνύουν την χρήση των διαφόρων εργαλείων τεχνολογίας για άμεση χρήση στην τάξη Οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν «εικονικό βοηθό» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εισαγωγή Εργαλεία τεχνολογίας για την τάξη του 21ου αιώνα Εργαλεία τεχνολογίας βασισμένα στην αποδοτικότητα Ένα δεύτερο ζευγάρι χέρια: Χρησιμοποιώντας μια εικονική βοηθό Τι να κάνετε στη συνέχεια
11
Ενδιάμεσος(Intermediate) Προχωρημένος(Advanced)
Η πλατφόρμα Udacity προσφέρει μαθήματα που αφορούν τους τομείς των θετικών επιστημών και της πληροφορικής. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το Udemy. Αυτό που τις διαχωρίζει είναι ότι η πλατφόρμα Udacity χωρίζει τα προσφερόμενα μαθήματα σε 3 επίπεδα: Αρχάριος(Beginner) Ενδιάμεσος(Intermediate) Προχωρημένος(Advanced) Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών και Εκπαίδευσης από Απόσταση , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Συγγραφείς: Ροζίτα Τσώνη, Πηνελόπη Γκέκα, Ευδοξία Σιόλου, Αθανάσιος Σύψας, Τζένη Παγγέ, E%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%84%CE%B1_MOOCs
12
ΜΑΘΗΜΑ: « Γλώσσα προγραμματισμού JavaScript»
Σε αυτό το μάθημα οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν την γλώσσα προγραμματισμού JavaScript, δημιουργώντας μια διαδραστική εκδοχή του βιογραφικού τους Εκτός από την ενίσχυση του βιογραφικού, μαθαίνοντας την συγκεκριμένη γλώσσα μπορούν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι HTML5 ή να υλοποιήσουν μια εφαρμογή που σκέφτηκαν. Το μάθημα διεξάγεται περίπου σε 3 εβδομάδες Περιλαμβάνει 6 ώρες την εβδομάδα αλλά ο καθένας μπορεί να δουλεύει με τον δικό του ρυθμό Το επίπεδο του μαθήματος είναι Αρχάριος(Beginner) Για να μπορεί ο μαθητής να ανταπεξέλθει στις δραστηριότητες απαιτείται: Κάποια εμπειρία προγραμματισμού σε άλλη γλώσσα, π.χ Python Η γνώση για HTML και CSS δεν απαιτείται, ωστόσο η γνώση των CSS θα μπορούσε να βοηθήσει στην δημιουργία του βιογραφικού.
13
MOOC και Εκπαιδευτικοί
Ένας από τους βασικούς στόχους του δασκάλου είναι η κοινωνικοποίηση των μαθητών, πράγμα αρκετά δύσκολο όταν τα μαθήματα γίνονται κατά αυτόν τον τρόπο. Έρχεται αντιμέτωπος με την πρόκληση να κρατήσει και να προσελκύσει τους συμμετέχοντες να παρακολουθούν τα μαθήματα του. Βασικό ρόλο παίζει το λεξιλόγιο των καθηγητών. Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών και Εκπαίδευσης από Απόσταση , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Συγγραφείς: Ροζίτα Τσώνη, Πηνελόπη Γκέκα, Ευδοξία Σιόλου, Αθανάσιος Σύψας, Τζένη Παγγέ, E%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%84%CE%B1_MOOCs
14
Στα περισσότερα συστήματα παροχής MOOC, ο δάσκαλος αποτελεί την βασική πηγή πληροφορίας( βιντεοδιαλέξεις, ) . Το αρνητικό στην όλη διαδικασία είναι η απρόσωπη επικοινωνία καθώς οι μαθητές δεν έχουν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους καθηγητές παρά μόνο με τους βοηθούς(ΤΑs). Τέλος, τα κριτήρια επιλογής καθηγητών στις πλατφόρμες αυτές διαφέρουν από ότι έχουμε συνηθίσει. Πλατφόρμες όπως το Udacity διαλέγουν τους δασκάλους με βάση τις διδακτικές τους ικανότητες και όχι τον όγκο πληροφοριών που διαθέτουν . Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών και Εκπαίδευσης από Απόσταση , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Συγγραφείς: Ροζίτα Τσώνη, Πηνελόπη Γκέκα, Ευδοξία Σιόλου, Αθανάσιος Σύψας, Τζένη Παγγέ, %BF%CF%85_%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%84 %CE%B1_MOOCs
15
παρουσίαση εργασίας φοιτητών
16
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Θέμα γενικής εργασίας : «Υπολογιστές και θέματα εκπαίδευσης στο You tube και στο διαδίκτυο» Θέμα ατομικής εργασίας: «Διάκριση εκπαιδευτικών λογισμικών» ΕΠΩΝΥΜΟ:ΠΕΓΚΑ ΟΝΟΜΑ: ΑΘΗΝΑ Α.Μ: 5283 ΕΞΑΜ.: Ζ’ ΜΑΘΗΜΑ: «Εισαγωγή στην πληροφορική και εκπαίδευση- Νέες τεχνολογίες» ΟΜΑΔΑ:12 ΚΑΘΗΓ.: Παγγέ Τζένη ΤΜΗΜΑ: Π.Τ.Ν ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
17
Τα εκπαιδευτικά λογισμικά αποτελούν μέσα για την ποιοτική
βελτίωση της διαδικασίας διδασκαλίας και μάθησης. Αρχικά, σκόπιμη είναι η αναφορά του τι ορίζουμε εκπαιδευτικό λογισμικό. Είναι λοιπόν το εξειδικευμένο λογισμικό που μπορεί να υποστηρίξει διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες μέσα στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών(Ι.Τ.Υ., 2002) . Τα συνηθέστερα λοιπόν εκπαιδευτικά λογισμικά κατηγοριοποιούνται: σε λογισμικά εξάσκησης και πρακτικής: Το hot potatoes είναι ένα παράδειγμα τέτοιου λογισμικού Μέσω αυτού ο εκπ/κος μπορεί να δημιουργήσει δραστηριότητες διαφόρων μορφών εξάσκησης ή αξιολόγησης ,αλληλεπιδραστικά τέστ πολλαπλών ερωτήσεων, σταυρόλεξα ,ασκήσεις αντιστοίχισης ,ταξινόμησης και συμπλήρωση κενών. «Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού»,
18
σε λογισμικά ζωγραφικής και ανάπτυξης της δημιουργικότητας : Είναι πλούσια περιβάλλοντα ζωγραφικής ανοιχτού τύπου που υποστηρίζουν τη μάθηση μέσα από την ανάδειξη της δημιουργικότητας ,της αισθητικής έκφρασης και της καλαισθησίας. Δυο παραδείγματα τέτοιου λογισμικού είναι: Το Revelation Natural Art : είναι εγκεκριμένο από το Π.Ι που περιέχει σχεδιαστικές δυνατότητες δημιουργικής γραφής ,σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών. Το Tux paint : βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής για παιδιά από 3-12 ετών. Προάγει τη σύνθεση ,διεγείρει τη φαντασία ,περιέχει εφέ ήχου και μία μασκότ που ενθαρρύνει τα παιδιά κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας. Μ. Μπέζη, Λ. Παππά, «Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής στο Νηπιαγωγείο –Το Λογισμικό Τux Paint»,2011 Σωτήρης Τερζίδης, Γιώργος Γαμβρινός, «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε στη διδακτική πράξη» ,2014
19
Εκπαιδευτικά λογισμικά προσομοίωσης ,εικονικής πραγματικότητας, οπτικοποίησης:
Η προσομοίωση είναι μία αναπαράσταση ή ένα μοντέλο που κατασκευάζεται για να αναπαραστήσει και να επιτρέψει την κατανόηση της λειτουργίας ενός συστήματος. Ένα παράδειγμα λογισμικού προσομοίωσης είναι η ΓΑΙΑ ΙΙ. Σημείο αφετηρίας της ΓΑΙΑΣ είναι: η ιδέα μιας διαθεματικής μελέτης της Γης και η διαπίστωση ότι η διδασκαλία με τα παραδοσιακά μέσα (κιμωλία & πίνακας, κλπ) συναντά δυσκολίες και έχει τα όριά της. Με την κατάλληλη παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων δυνατοτήτων που προσφέρουν οι υπολογιστικές και οι δικτυακές τεχνολογίες (προσομοιώσεις φαινομένων και αισθητοποίησή τους μέσω πολλαπλών αναπαραστάσεων), επιδιώκεται η υπερπήδηση αυτών των εμποδίων. Τ .Α Μικρόπουλος, «Προσομοιώσεις και Οπτικοποιήσεις στην Οικοδόµηση της Γνώσης στις Φυσικές Επιστήµες» Ιωάννα Φεργαδιώτου , «ΓΑΙΑ ΙΙ, Διασυνδεόμενοι μικρόκοσμοι πολυμέσων για τη διαθεματική προσέγγιση της γης»,2002
20
Με τον όρο οπτικοποίηση εννοούµε τη χρήση εικόνων για τη δηµιουργία
Με τον όρο οπτικοποίηση εννοούµε τη χρήση εικόνων για τη δηµιουργία πληροφορίας σε κάποιο συγκεκριµένο θέµα σε πιο απλοποιηµένη µορφή. Στόχος µιας οπτικοποίησης είναι να αποδώσει µε ευχάριστο και συνοπτικό τρόπο κάποιου είδους πληροφορίες ώστε να γίνουν ευκολότερα κατανοητές από τον άνθρωπο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα λογισμικού οπτικοποίησης είναι το Google earth το οποίο: παρέχει δορυφορικές εικόνες μεγάλης ευκρίνειας για όλη τη γη. Πέρα από αυτές τις εικόνες συμπληρωματικά υπάρχουν χάρτες και άλλες πληροφορίες. δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να μεταβεί και να δει δορυφορικές εικόνες, χάρτες , εδάφη, τρισδιάστατα κτίρια ,γαλαξίες κ.α. βοηθά το παιδί να εξερευνήσει το πλούσιο γεωγραφικό περιεχόμενο, να ανακαλύψει μέρη ή να βρει σημεία που το ενδιαφέρουν, να τα αποθηκεύσει και να τα μοιραστεί με άλλους. Χατζηκωνσταντίνου Λία , Δαουτοπούλου Δήμητρα, «Διδακτικό σενάριο για το νηπιαγωγείο, στη γλώσσα, στα μαθηματικά και στα εικαστικά με τη χρήση των ΤΠΕ»,
21
Υπερμεσικά περιβάλλοντα: (εγκυκλοπαίδειες, ηλεκτρονικά βιβλία)
Ένα δείγμα τέτοιου λογισμικού είναι το Kidogarten το οποίο περιλαμβάνει: διαδραστικά κουίζ φύλλα εργασιών μία εγκυκλοπαίδεια με προσεγμένη εικονογράφηση και πολυμεσικές εφαρμογές μία μουσική εγκυκλοπαίδεια καθώς γίνεται αναφορά σε μεγάλους συνθέτες γίνεται εκμάθηση μουσικών οργάνων. Vgkeleri, «kidogarten.com « Το διαδικτυακό νηπιαγωγείο»,2012
22
Λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης: Ανήκει στα περιβάλλοντα ποιοτικής μοντελοποίησης .Αποτελεί ένα ανοιχτό υπολογιστικό περιβάλλον. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Kidspiration όπου μέσω αυτού: Τα παιδιά καλούνται να υλοποιήσουν δραστηριότητες τριών κατηγοριών: Κατασκευή χάρτη συγκεκριμένης έννοιας που έχει οριστεί από τον εκπαιδευτικό Συμπλήρωση της δομής ενός νοητικού χάρτη για την συγκεκριμένη έννοια με την τοποθέτηση εννοιών-εικόνων στη θέση που το παιδί θεωρεί σωστή. Να τοποθετήσει σε ένα σύνολο (Super Grouper) αντικείμενα που έχουν μία κοινή ιδιότητα που ο εκπ/κος έχει ορίσει επιλέγοντας τα μέσα από πληθώρα εικόνων. Παρ’ ότι σαν διαδικασία φαίνεται δύσκολη για παιδί νηπιαγωγείου ωστόσο υπάρχει δυνατότητα ηχητικής υποστήριξης όλων των εντολών και των εργαλείων και δυνατότητα ηχογράφησης και καθίσταται εφικτή η εφαρμογή της και σε τέτοιες ηλικίες. Ειρήνη Βέµµου & ∆ηµήτρης Γκότζος, «To λογισµικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration. Μια πρόταση τεχνολογικής αξιολόγησής του»
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.