Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεÔΠρωτεύς Κρεστενίτης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΔΙΑΛΕΞΗ 12η Αξιολόγηση απόδοσης Στόχοι Πρότυπα απόδοσης
Περιγραφή θέσης εργασίας Αξιολόγηση εργασίας Συνέντευξη Αξιολόγηση από συναδέλφους Αυτό-αξιολόγηση Ομαδικά προγράμματα
2
Εισαγωγή Οι εργαζόμενοι: Παρέχουν την περίθαλψη στους ασθενείς Είναι αυτοί που κάνουν τους υγειονομικούς οργανισμούς να επιτυγχάνουν ή να αποτυγχάνουν Καθώς γίνεται ανατροφοδότηση, ο οργανισμός που παρέχει την υπηρεσία ανταποκρίνεται κάνοντας αλλαγές στους στόχους και στις κατευθύνσεις του Ο οργανισμός βασίζεται στον κάθε ένα εργαζόμενο ξεχωριστά, ώστε να το γενικότερο σύστημα αν είναι επιτυχές
3
ποιους θα επιτρέψεις να παραμείνουν στην ομάδα σου
Ορισμός Η αξιολόγηση απόδοσης είναι ένας μηχανισμός ελέγχου με βάση τον οποίο αξιολογείται η απόδοση του εργαζόμενου ανάλογα με κάποια πρότυπα που είναι σημαντικά για τις λειτουργίες του οργανισμού Αποτελεί μια μορφή επικοινωνίας και συνίσταται σε μια τυποποιημένη αλληλεπίδραση μεταξύ προϊσταμένου και εργαζόμενου Οι τρεις σημαντικότερες αποφάσεις που θα πρέπει να πάρει ποτέ ένας διευθυντής είναι: ποιους θα προσλάβεις ποιους θα προάγεις ποιους θα επιτρέψεις να παραμείνουν στην ομάδα σου
4
Στόχοι της αξιολογικής απόδοσης
Αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο του μάνατζερ Η διαδικασία της αξιολόγησης απόδοσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά ώστε να: - προσανατολιστεί η πρακτική των εργαζομένων προς την κατεύθυνση της ποσότητας και ποιότητας - χρησιμοποιηθεί για τον σχεδιασμό και την οργάνωση των υπηρεσιών - την εκπαίδευση του προσωπικού - τη διακοπή συμβάσεων - για αποζημιώσεις - κινητοποιήσει τον υπάλληλο - προσφέρει μια δίκαιη μισθολογική
5
Πρότυπα απόδοσης Προέρχονται από την ανάλυση της εργασίας, την περιγραφή της θέσης εργασίας, την αξιολόγηση της εργασίας και από άλλα έγγραφα στα οποία αναλύονται λεπτομερώς τα ποσοτικά και τα ποιοτικά στοιχεία των εργασιών Tα επαγγελματικά πρότυπα καθορίζονται από ένα φορέα Τα πρότυπα απόδοσης για μια εργασία καταγράφονται και χρησιμοποιούνται για να εκτιμηθεί η απόδοση του κάθε ατόμου που αναλαμβάνει ένα έργο Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτά τα πρότυπα χρησιμοποιούνται καθώς και ποια είναι Το πρότυπο είναι μια μονάδα μέτρησης που μπορεί να χρησιμεύσει ως σημείο αναφοράς για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων
6
Πρότυπα απόδοσης – κλινικός νοσηλευτής
Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών Διοίκηση νοσηλευτικού προσωπικού (επιβλέπει τις ομαδικές δραστηριότητες) Διαχείριση εξοπλισμού και προμηθειών Εκπαίδευση των μελών της ομάδας Εκπαίδευση των ασθενών Έρευνα Ένας επαγγελματίας νοσηλευτής με ακαδημαϊκή προετοιμασία επιπέδου BSc, ο οποίος παρέχει εξειδικευμένη νοσηλευτική φροντίδα βασισμένη σε επιστημονικές αρχές. Παρέχει άμεση φροντίδα στον ασθενή και αποτελεί πρότυπο στην ηγεσία, τη διοίκηση και την παροχή ποιοτικής νοσηλευτικής φροντίδας ενσωματώνοντας στοιχεία δασκάλου, συμβούλου και ερευνητή
7
Περιγραφή θέσης εργασίας
Είναι μια σύμβαση που θα πρέπει να περιλαμβάνει τις λειτουργίες και τις υποχρεώσεις της δουλειάς και να ορίζει σαφώς το άτομο έναντι του οποίου είναι υπεύθυνος ο εργαζόμενος Αποτελεί μια γραπτή αναφορά που περιγράφει τα καθήκοντα, τις ευθύνες και τις συνθήκες του έργου που γίνεται ανάθεση Αποτελεί περιγραφή μιας εργασίας και όχι του ατόμου που μπορεί να κατέχει τη θέση Τα περισσότερα πρότυπα περιλαμβάνουν έναν τίτλο για την εργασία και αναφορές των βασικών λειτουργιών
8
Σκοποί περιγραφής θέσης εργασίας
καθιερώνει το μισθό διασαφηνίζει τις σχέσεις ανάμεσα στις διάφορες εργασίες αξιολογεί την απόδοση στην εργασία προσανατολίζει τους νέους υπαλλήλους τοποθετεί τους σωστούς ανθρώπους στη σωστή θέση αναγνωρίζει εκπαιδευτικές ανάγκες βελτιώνει τη ροή της εργασίας λειτουργεί σαν βάση για το σχεδιασμό στελέχωσης προδιαγράφει την κάθε δουλειά αναλύει τα καθήκοντα στον υπάλληλο βοηθάει στις προσλήψεις
9
Αξιολόγηση εργασίας (1/2)
Είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιείται για την εκτίμηση των στοιχείων και παραμέτρων σε μια δουλειά Με την αξιολόγηση εργασίας ταξινομούνται οι εργασίες εντός μιας συγκεκριμένης υπηρεσίες Υπάρχουν διάφορα συστήματα αξιολόγησης εργασίας Το περισσότερο γνωστό είναι από τον όμιλο Hay που αναφέρει ότι μετρώνται η τεχνογνωσία, η επίλυση προβλημάτων και η υπευθυνότητα Η τεχνογνωσία περιλαμβάνει πρακτικές διαδικασίες, εξειδικευμένες τεχνικές, επιστημονικές αρχές, διοικητική γνώση και δεξιότητες στις ανθρώπινες σχέσεις
10
Αξιολόγηση εργασίας (2/2)
Ο Helton προτείνει ένα σύστημα ταξινόμησης εργασιών με στόχο τη βελτίωση της εργασίας Το σύστημα περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες: ειδικός, επαγγελματίας, βοηθητικό προσωπικό και υπάλληλος γραφείου Ο νοσηλευτής που έχει πτυχίο master θεωρείται ειδικός, αυτός που έχει bachelor επαγγελματίας, οι πρακτικοί νοσηλευτές θεωρούνται βοηθητικό προσωπικό, ενώ οι υπάλληλοι διοικητικό προσωπικό
11
Συνέντευξη Οι καλές συνεντεύξεις αξιολόγησης ακολουθούν τις βασικές κατευθυντήριες οδηγίες: βασίζονται σε λεπτομερείς, ειδικές σημειώσεις που αφορούν επιτεύγματα και μειονεκτήματα δεν περιλαμβάνουν εκπλήξεις το προσχέδιο της αξιολόγησης τίθεται προς συζήτηση και στη συνέχεια οριστικοποιείται προσδιορίζονται οι απαραίτητες αλλαγές η κριτική γίνεται σεβαστή επιτρέπονται οι γραπτές απαντήσεις ζητείται από τα μέλη του προσωπικού να αξιολογήσουν την απόδοση του μάνατζερ
12
Αξιολόγηση από συναδέλφους
Οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι συνάδελφοι ενός εργαζομένου αποτελούν μια περισσότερο αξιόπιστη πηγή για την αναγνώριση της ηγετικής ικανότητας του από τους προϊσταμένους του Η αξιολόγηση από συναδέλφους έχει βαρύτητα όταν τα μέλη της ομάδας έχουν ικανοποιητική αλληλεπίδραση και όταν η συμμετοχή στην ομάδα είναι σταθερή στο χρόνο Η αξιολόγηση συναδέλφων αποτελεί το επαγγελματικό μοντέλο της αξιολόγησης που χρησιμοποιείται από τους ιατρούς και κερδίζει συνεχώς έδαφος και μεταξύ των επαγγελματιών νοσηλευτών Καθιστά τις αξιολογήσεις απόδοσης περισσότερο αντικειμενικές
13
Αυτό-αξιολόγηση Αποτελεί μια ακόμη μέθοδο αξιολόγησης της απόδοσης που όμως χρησιμοποιείται σπάνια Η αυτό-αξιολόγηση μπορεί να αναπτυχθεί με τη χρήση μικρών ομάδων Μια καλή περιγραφή της θέσης εργασίας διευκολύνει την ανάπτυξη καλών προτύπων αξιολόγησης της συμπεριφορικής προσδοκίας τα οποία εξατομικεύονται για κάθε θέση Η αυτό-αξιολόγηση έχει φανεί να είναι προβληματική επειδή ο εργαζόμενος πρέπει να εκθέσει τον εαυτό του στη θέα των άλλων Αποτελεί μια συμμετοχική διοικητική προσέγγιση που υποστηρίζεται από την έρευνα Οι εργαζόμενοι μπορούν να εκπαιδευτούν στην αξιολόγηση
14
Άλλες μέθοδοι αξιολόγησης
Ομοφωνία ομαδικής αξιολόγησης (χρησιμοποιούνται πολλοί βαθμολογητές έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται οι προκαταλήψεις και οι ανακρίβειες που προέρχονται από τον βαθμολογητή) Μέθοδος μέτρησης της συμπεριφοράς (καταγράφονται ειδικοί περιγραφικοί όροι για την καλή, μέση και κακή απόδοση για κάθε μία από την πλευρά μιας εργασίας. Είναι χρονοβόρες και δύσκολες) Σύστημα αξιολόγησης της επίδοσης με επίκεντρο τα καθήκοντα (εστιάζει στα καθήκοντά της δουλειάς αντί για τη συμπεριφορά. Είναι νομικά βάσιμο επειδή σχετίζεται άμεσα με την εργασία. Είναι περισσότερο αντικειμενικό από τις άλλες μεθόδους, επειδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μετρηθεί ποσοτικοποιημένη η απόδοση)
15
Προγράμματα ανταμοιβής
ανταμοιβή υπαλλήλου και για αυξημένη παραγωγικότητα (το συχνότερο) κατανομή κερδών από αύξηση παραγωγικότητας μεταξύ επιχείρησης και εργαζομένων (συμμετοχή στα κέρδη) μετρητά ή εφάπαξ μπόνους αμοιβή ανάλογα με τις γνώσεις (συνδέεται με την απόκτηση νέων δεξιοτήτων) συμμετοχή των εργαζομένων στο μετοχικό κεφάλαιο εξαγορά μετοχών από τους εργαζόμενους ατομικά κίνητρα (καταβάλλεται αποζημίωση για την απόδοση του ατόμου) κίνητρα μικρών ομάδων προγράμματα αναγνώρισης (βραβεία)
16
Ομαδικά προγράμματα Τα προγράμματα ομαδικών κινήτρων περιλαμβάνουν μικρές ομάδες ή εργασιακές μονάδες για τις οποίες προορίζονται ανταμοιβές για ομαδική απόδοση που ξεπερνά τα προκαθορισμένα πρότυπα, προγράμματα βελτίωσης της παραγωγικότητας και προγράμματα συμμετοχής στα κέρδη Ενθαρρύνουν την ομαδική δουλειά, τη συνεργασία, την πληροφόρηση, την υπευθυνότητα, τη λογοδοσία και τη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων Η ποιότητα μπορεί να γίνει συλλογικός στόχος και προϋπόθεση του αμοιβαίου κέρδους Οι ομάδες και όχι τα άτομα είναι αυτοί που όλο και περισσότερο ανταμείβονται για την καλή τους δουλειά
17
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.