Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

(Διαδικασία της Μπολόνια)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "(Διαδικασία της Μπολόνια)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 (Διαδικασία της Μπολόνια)
Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) και Διασφάλιση Ποιότητας (Διαδικασία της Μπολόνια) Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Βλαχάκη Λαμπρινή (Α.Μ: 9) Βασιλική Διονυσοπούλου (Α.Μ: 13) Μαρία Μπεμπένη (Α.Μ: 35) Αρετή Χαλμούκη (Α.Μ: 68)

2 Α΄ ΜΕΡΟΣ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ

3 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ (1993) ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΜΑΑΣΤΡΙΧ (1992) ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ. Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΘΕΣΜΙΚΑ ΠΛΕΟΝ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟ.

4 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 149 ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ :
Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ-ΜΕΛΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ Ή ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ. Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΘΑ ΑΠΟΒΛΕΠΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΣΤΗΝ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ, ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ, ΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

5 ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: (1)
ΤΟ 1986 ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΗ ΜΠΟΛΟΝΙΑ ΥΠΕΒΑΛΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ MAGNA CHARTA ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΗΚΕ ΜΕ ΑΞΟΝΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΒΛΕΠΑΝ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ Σ ΈΝΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟ. Η ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. Ο ΕΠΑΡΚΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Η ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΟΤΙΜΙΑΣ ΤΙΤΛΩΝ Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΔΡΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΕΘΝΙΚΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ

6 ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: (2)
Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΣΟΡΒΟΝΝΗΣ (1998)-SORBONNE DECLARATION: ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΗΤΑΝ: Η ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΑΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (HARMONISATION) Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (MOBILITY) ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ (EMPLOYABILITY) ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

7 ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: (3)
Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΣΟΡΒΟΝΝΗΣ ΕΣΤΙΑΣΤΗΚΕ: ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΥΚΛΩΝ Σ ΈΝΑ ΚΟΙΝΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΣΕ ΚΟΙΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (BACHELORS DEGREE & MASTERS AND DOCTORAL DEGREE). ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ

8 Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΣΟΡΒΟΝΝΗΣ (1998) ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ (1999)

9 Β΄ ΜΕΡΟΣ Ορισμός και στόχοι του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μονάδων Κατοχύρωσης Μαθημάτων (ECTS)

10 Θέσπιση ECTS Το 1989 θεσπίστηκε το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων ή European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) χρησιμοποιήθηκε πιλοτικά με σκοπό την πλήρη ακαδημαϊκή αναγνώριση των περιόδων σπουδών των μετακινούμενων φοιτητών στο πλαίσιο του προγράμματος Socrates/ Erasmus

11 Ιστορική εξέλιξη Στη διασκεψη της Μπολόνια (1999)
οι Υπουργοί έθεσαν την ανάγκη υιοθέτησης ενός συστήματος πιστωτικών μονάδων, σαν το ECTS, ως έναν από τους έξι άξονες στόχους της συνεργασίας (Διακήρυξη της Μπολόνια) ή συμβατό με το ECTS (ανακοινωθέν της Πράγας) για την ενίσχυση της κινητικότητας των φοιτητών εντός του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Το ECTS υιοθετήθηκε στην Υπουργική Σύνοδο του Βερολίνου (2008) και αυτό ανάγκασε τα κράτη να προβούν σε νομοθετικές ρυθμίσεις καθολικής εφαρμογής του

12 Διαδικασία της Μπολόνια
εγκαινιάστηκε με τη διακήρυξη της Μπολόνια (1999) αξιολογείται ανά τριετία σε υπουργική συνδιάσκεψη έχει ως στόχο την εισαγωγή ενός πιο συγκρίσιμου, συμβατού και συνεκτικού συστήματος για την ευρωπαϊκή τριτοβάθμια εκπαίδευση. είναι μια συλλογική προσπάθεια δημόσιων αρχών, πανεπιστημίων, διδασκόντων και φοιτητών, καθώς και ενώσεων ενδιαφερομένων, εργοδοτών, φορέων διασφάλισης ποιότητας, διεθνών οργανισμών και οργάνων, περιλαμβανομένης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αν και η διαδικασία προχωρεί πέρα από τα σύνορα της ΕΕ, είναι στενά συνδεδεμένη με τις πολιτικές και τα προγράμματα.

13 Στόχοι της διαδικασίας της Μπολόνια
η καθιέρωση του συστήματος τριών κύκλων σπουδών (πτυχίο/μεταπτυχιακό/διδακτορικό) η αυξημένη διασφάλιση ποιότητας και η ευκολότερη αναγνώριση των τίτλων και των περιόδων σπουδών

14 Φόρτος εργασίας και ECTS (1)
στην Ευρώπη ανέρχεται σε περίπου ώρες ανά έτος μια πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 έως 30 ώρες εργασίας 60 πιστωτικές μονάδες αντιπροσωπεύουν το φόρτο εργασίας ενός ακαδημαϊκού έτους, 30 ενός εξαμήνου και 20 ενός τριμήνου κατανέμονται και στις πρακτικές ασκήσεις και στην προετοιμασία διατριβών με την προϋπόθεση ότι αποτελούν μέρος κανονικών προγραμμάτων

15 Φόρτος εργασίας και ECTS (2)
απονέμονται στους φοιτητές μόνο όταν αυτοί έχουν παρακολουθήσει και εξετασθεί με επιτυχία στα συγκεκριμένα μαθήματα κάθε τετραετές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον  240  πιστωτικές μονάδες κάθε πενταετές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον  300  πιστωτικές μονάδες

16 Περί... ECTS Το ECTS χρησιµοποιείται στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) και αφορά όλες τις χώρες που συµµετέχουν στη ∆ιαδικασία της Μπολόνια η χρήση του έχει επεκταθεί και σε άλλες ηπείρους (π.χ. Λατινική Αμερική) Το ECTS είναι το μόνο σύστημα πιστωτικών μονάδων που έχει δοκιμαστεί επιτυχώς και έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη έχοντας ενισχύσει την ποιότητα και τον όγκο της κινητικότητας των φοιτητών Καθιστά εύκολη την ανάγνωση και τη σύγκριση των προγραμμάτων σπουδών, διευκολύνει την ακαδημαϊκή αναγνώριση και βοηθά τα πανεπιστήμια να οργανώσουν και να αναθεωρήσουν τα προγράμματα των σπουδών τους

17 Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ECTS
όσο το δυνατόν περισσότερα πανεπιστήμια πρέπει να στραφούν προς ένα σύστημα χορήγησης και μεταφοράς ακαδημαϊκών μονάδων που είναι δοκιμασμένο, στις παρούσες συνθήκες, το ECTS είναι το καλύτερο πρότυπο που υπάρχει τα πανεπιστήμια που υποβάλλουν αίτηση για ενίσχυση στο πλαίσιο του ERASMUS ενθαρρύνονται έντονα να καταρτίσουν σχέδια για την εφαρμογή του ή του ECTS ή, εάν εφαρμόζουν ήδη το σύστημα πειραματικά, να επεκτείνουν τη χρήση του σε ευρύτερο φάσμα Τμημάτων / Σχολών

18 Tο ECTS έχει εξελιχθεί…
...σε ένα σύστημα συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί σε ιδρυματικό, περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο το ECTS σε καμία περίπτωση δεν ρυθμίζει το περιεχόμενο, τη διάρθρωση ή την ισοτιμία των ακαδημαϊκών προγραμμάτων

19 Bασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται το ECTS (1)
πλήρες φάσμα μαθημάτων που προσφέρονται στους επισκέπτες σπουδαστές, αναφέροντας σαφώς τις ακαδημαϊκές μονάδες που αντιστοιχούν σε κάθε μάθημα υπογράφεται, ΠΡΙΝ από την αναχώρηση του σπουδαστή για το εξωτερικό, επίσημη «Σύμβαση Εκμάθησης» (learning agreement) μεταξύ του Πανεπιστημίου προέλευσης, του Πανεπιστημίου υποδοχής και του σπουδαστή, που θα περιγράφει το πρόγραμμα σπουδών του σπουδαστή στο εξωτερικό και θα συνοδεύεται από ένα «πιστοποιητικό βαθμολογίας», το οποίο θα παρουσιάζει τις προηγούμενες ακαδημαϊκές επιδόσεις του σπουδαστή

20 Bασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται το ECTS (2)
το Πανεπιστήμιο υποδοχής χορηγεί στους σπουδαστές για όλα τα μαθήματα που παρακολούθησαν επιτυχώς στο εξωτερικό, επίσημο «πιστοποιητικό βαθμολογίας» με τους τίτλους των μαθημάτων και τις μονάδες που αντιστοιχούν στο καθένα το Πανεπιστήμιο προέλευσης να αναγνωρίζει τις ακαδημαϊκές μονάδες που έλαβαν οι σπουδαστές από τα ιδρύματα-εταίρους για τα μαθήματα που παρακολούθησαν εκεί, έτσι ώστε οι μονάδες των μαθημάτων που έλαβαν οι σπουδαστές στο εξωτερικό να αντικαθιστούν τις μονάδες που θα τους χορηγούνταν από το πανεπιστήμιο προέλευσης σε ισοδύναμη περίοδο σπουδών

21 Bασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται το ECTS (3)
Η κατανομή πιστωτικών μονάδων στα μαθήματα δεν έχει την έννοια ποιοτικής αξιολόγησης και δεν σχετίζεται με τη σημαντικότητα ή το επίπεδο του μαθήματος (εισαγωγικό, προχωρημένο)

22 Η Εφαρμογή του ECTS στην Ελλάδα.
Γ΄ ΜΕΡΟΣ Η Εφαρμογή του ECTS στην Ελλάδα.

23 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1)
Στην Ελλάδα σύμφωνα με τα άρθρα 14 και 16 του νόμου Ν.3374/05 θεσμοθετήθηκε η χρήση του ECTS και εξεδόθη η Υπουργική Απόφαση Φ5/89656/Β3 στις 13/08/2007 με θέμα: «Εφαρμογή του Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS)», η οποία αποσαφηνίζει πλήρως τον τρόπο εφαρμογής των ECTS στη χώρα μας. Ν.3374/05: Εφαρμογή του Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων

24 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (2)
Άρθρο 1 - Ν.3374/05: «Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι.) οργανώνουν τα προγράμματα Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών σπουδών τους με βάση το Ευρωπαϊκό Σύστημα Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων, ώστε τα προγράμματα σπουδών να μπορούν να περιγραφούν με την απόδοση Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) σε όλα τα αυτοτελή εκπαιδευτικά συστατικά στοιχεία και δραστηριότητες που τα συνθέτουν και να είναι επίσης δυνατή η μεταφορά και συσσώρευση επιτυχών επιδόσεων σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών του ιδίου ή άλλου Α.Ε.Ι. σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο». Ν.3374/05: Εφαρμογή του Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων

25 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (3)
Ν.3374/05: Εφαρμογή του Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων

26 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (4)
Συγχρόνως, η παραπάνω Υπουργική απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι: τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα έχουν την ευθύνη της οργάνωσης τόσο των προπτυχιακών όσο και των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών τους. τα Τ.Ε.Ι. θεωρούνται πλέον Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Τ.Ε.Ι.) θεωρεί αυτονόητο πως τα Α.Τ.Ε.Ι. μπορούν να οργανώσουν και να λειτουργήσουν αυτόνομα Μεταπτυχιακά Προγράμματα σπουδών χωρίς απαραίτητα τη σύμπραξη τους με κάποιο Α.Ε.Ι. Υπ. Απ. Φ5/89656/Β3 - 3/08/2007: Εφαρμογή ECTS στην Ελλάδα

27 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (5)
Α.Ε.Ι. 2ο Έτος Master 60 ECTS Master 120 ECTS Πτυχίο 240 ECTS 1o Έτος Master 60 ECTS 4ο Έτος ECTS 3ο Έτος ECTS 2ο Έτος ECTS 1ο Έτος ECTS Σύνολο: 360 ECTS

28 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (6)
Α.Τ.Ε.Ι. Master ECTS Master 60 ECTS Πτυχίο 240 ECTS 4ο Έτος 60 ECTS 3ο Έτος 60 ECTS 2ο Έτος 60 ECTS 1ο Έτος 60 ECTS Σύνολο: 300 ECTS ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ / ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ 5ο Έτος ECTS Πτυχίο 300 ECTS 4ο Έτος ECTS 3ο Έτος ECTS 2ο Έτος ECTS 1ο Έτος ECTS Σύνολο: 300 ECTS

29 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (7)
1η Αναντιστοιχία: Ένας φοιτητής των Α.Τ.Ε.Ι. που αποκτά πτυχίο συγκεντρώσει 240 ECTS και με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης αποκτά ακόμα 60 ECTS (συνολικά 300 ECTS), ενώ ο διπλωματούχος του Πολυτεχνείου με 300 ECTS θα έχει απλώς το βασικό τίτλο σπουδών του Ε.Μ.Π. και δεν θα έχει Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών. Σχέδιο Νόμου (18/06/2015): Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις.

30 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (8)
Λύση: Άρθρο 11 παρ. 1.2α του Σχεδίου Νόμου – 18/06/2015 : «Τα πτυχία ή διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο από πέντε έτη, με 300 κατ’ ελάχιστον ECTS αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.». Σχέδιο Νόμου (18/06/2015): Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις.

31 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (9)

32 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (10)
Στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης στον οποίο συμμετέχουν και τα Ελληνικά Α.Ε.Ι., υπάρχουν τριών ειδών πτυχία: τα πενταετούς φοίτησης Ελληνικά Πολυτεχνεία δίνουν διπλώματα. τα τριετούς φοίτησης Αγγλικά Πανεπιστήμια δίνουν Bachelor. τα τριετούς φοίτησης Γαλλικά Πανεπιστήμια δίνουν Licence. Για την καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των ECTS στην Ελλάδα και στην υπόλοιποι Ευρώπη παρατίθονται οι παρακάτω πίνακες:

33 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (11)
ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.Ι. 2ο Έτος Master 60 ECTS Master 120 ECTS Πτυχίο 240 ECTS 1ο Έτος Master 60 ECTS 4ο Έτος ECTS 3ο Έτος ECTS 2ο Έτος ECTS 1ο Έτος ECTS Σύνολο: 360 ECTS ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ Α.Ε.Ι. 2ο Έτος Master ECTS Master 120 ECTS Πτυχίο 180 ECTS 1ο Έτος Master ECTS 3ο Έτος ECTS 2ο Έτος ECTS 1ο Έτος ECTS Σύνολο: 300 ECTS

34 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (12)
2η Αναντιστοιχία: Στα κράτη μέλη της Ε.Ε. που συνιστούν τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης το πρώτο πτυχίο απονέμεται στους επιτυχώς αποφοιτήσαντες μετά από 3 έτη σπουδών και οι πτυχιούχοι πιστώνονται με 180 ECTS, ενώ στην Ελλάδα το πρώτο πτυχίο απονέμεται στους επιτυχώς αποφοιτήσαντες μετά από 4 έτη σπουδών και οι πτυχιούχοι πιστώνονται με 240 ECTS. Δημιούργούνται τα εξής ερωτήματα: Αναγνωρίζονται τα τριετούς φοίτησης Ευρωπαϊκά πτυχία ισότιμα με τα τετραετούς φοίτησης Ελληνικά ή το τέταρτο έτος θα πρέπει να θεωρηθεί ως το πρώτο έτος ενός Master; Συνιστά "καλή υπηρεσία" προς τον Έλληνα φοιτητή η τετραετής φοίτηση όταν στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. ο αντίστοιχος φοιτητής θα αποκτά ισότιμο πτυχίο σε τρία μόνο χρόνια;

35 A. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (13)
Λύση: Παρ. 3, αρ.4 του Ν. 3328/2005: Εάν ο ενδιαφερόμενος είναι πτυχιούχος Πανεπιστημίου της αλλοδαπής τριετούς φοίτησης (180 ECTS) για να αναγνωριστεί η ισοτιμία ή η αντιστοιχία του πτυχίου του με αντίστοιχο της ημεδαπής πρέπει να απευθυνθεί στο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. και να χρεωθεί 6 έως 10 μαθήματα τα οποία πρέπει να περάσει επιτυχώς σε κάποιο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Απόφαση Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.: Αν ο ενδιαφερόμενος κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών μονοετής φοίτησης (60 ECTS) σε συναφή αντικείμενο σπουδών μπορεί να αναγνωριστεί η ισοτιμία ή αντιστοιχία του πτυχίου του με το αντίστοιχο της ημεδαπής χωρίς εξετάσεις (3ετές Bachelor + Μεταπτυχιακό = 4ετής φοίτηση, δηλαδή 240 ECTS). Παρ. 3, αρ.4 του Ν. 3328/2005 και Απόφαση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. με θέμα: «Συνεκτίμηση Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης».

36 Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (1)
Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (1) Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας του Μεταπτυχικού Προγράμματος «Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή - Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης» για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης απαιτείται η συγκέντρωση 120 πιστωτικών μονάδων ECTS και η φοίτηση και η επιτυχής ολοκλήρωση των συναφών υποχρεώσεων των φοιτητών κατά τη διάρκεια διετούς φοίτησης/τεσσάρων διδακτικών εξαμήνων (30 ECTS ανά εξάμηνο). Π.Μ.Σ. Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή - Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης»

37 Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (2)
Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (2) Εντός των υποχρεώσεων του φοιτητή συμπεριλαμβάνονται: η επιτυχής παρακολούθηση 2 Υποχρεωτικών Μαθημάτων ανά εξάμηνο (7,5 ECTS/μάθημα για τα δύο πρώτα εξάμηνα και 5 ECTS/μάθημα για το τρίτο εξάμηνο, συνολικά 4*7,5 + 2*5 = 40 ECTS) η επιτυχής παρακολούθηση 2 Μαθημάτων Επιλογής (5 ECTS/μάθημα) ανά εξάμηνο για τα τρία πρώτα εξάμηνα φοίτησης (συνολικά 6*5 = 30 ECTS) πραγματοποίηση Πρακτικής Άσκησης (5 ECTS για την Π.Α. Ι και ΙΙ, 10 ECTS για την Π.Α. ΙΙΙ)σε δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (συνολικά 20 ECTS) η εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διατριβής κατά τη διάρκεια του τεταρτου εξαμήνου (συνολικά 30 ECTS). Π.Μ.Σ. Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή - Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης»

38 Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (3)
Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (3) 1Ο Εξάμηνο: 3 Υποχρεωτικά Μαθήματα και 2 Επιλογής Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων: 30 Υποχρεωτικά Μαθήματα Μαθήματα Επιλογής Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή (7,5 ECTS) Ηγεσία και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Ειδική Αγωγή (5 ECTS) ΤΠΕ και Ειδική Αγωγή Θεωρίες Μάθησης με Εφαρμογές στην Ειδική Αγωγή Πρακτική Άσκηση I Γλώσσα και Γλωσσική Ανάπτυξη Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας I Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας Π.Μ.Σ. Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή - Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης»

39 Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (4)
Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (4) 2Ο Εξάμηνο: 3 Υποχρεωτικά Μαθήματα και 2 Επιλογής Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων: 30 Υποχρεωτικά μαθήματα Μαθήματα Επιλογής Μαθησιακές Δυσκολίες (7,5 ECTS) Θεσμικό Πλαίσιο Εδικής Αγωγής - Δομές Εδικής Αγωγής (5 ECTS) Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών Γνωστικές και Μεταγνωστικές Δεξιότητες Πρακτική Άσκηση IΙ Μεθοδολογία Επιστημονικής ‘Ερευνας II και Στατιστική-Πρόγραμμα SPSS Παθολογία του Λόγου (5 ECTS) Π.Μ.Σ. Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή - Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης»

40 Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (5)
Β. Παράδειγμα Εφαρμογής του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005 (5) 3Ο Εξάμηνο: 3 Υποχρεωτικά Μαθήματα και 2 Επιλογής Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων: 30 Υποχρεωτικά Μαθήματα Μαθήματα Επιλογής Παιδαγωγική της Ένταξης (5 ECTS) Αυτισμός Προγράμματα Παρέμβασης στην Ειδική Αγωγή (5 ECTS) Νοητική Αναπηρία Πρακτική Άσκηση IΙΙ (10 ECTS) Προβλήματα Συμπεριφοράς- ΔΕΠΥ (5 ECTS) Χαρισματικοί Μαθητές 4Ο εξάμηνο Υποχρεωτική Μεταπτυχιακή Διατριβή (30 ECTS) Π.Μ.Σ. Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή - Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης»

41 Γ. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (1)
1. Από ποιον γράφονται τα Μαθησιακά Αποτελέσματα; Τα μαθησιακά αποτελέσματα συγγράφονται αποκλειστικά και μόνο από τον διδάσκοντα του κάθε μαθήματος. 2. Ποιος συγγράφει τα μαθησιακά αποτελέσματα του Τίτλου Σπουδών; Για τη συγγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων του Τίτλου Σπουδών είναι υπεύθυνος ο Πρόεδρος του Τμήματος και οι Καθηγητές, στο πλαίσιο συλλογικής προσπάθειας. Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών – Ανώτερη Εκπαίδευση (Erasmus) – Συχνές Ερωτήσεις

42 Γ. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (2)
3. Η εκάστοτε βαρύτητα για την αντιστοίχιση των πιστωτικών μονάδων είναι αρμοδιότητα του Τμήματος; Το κάθε Τμήμα αποφασίζει, με τη συμμετοχή όλων των Ακαδημαϊκών του, την κατανομή των πιστωτικών μονάδων στο κάθε μάθημα. Αυτές οι πιστωτικές μονάδες πρέπει να γίνονται σεβαστές από τους εταίρους. 4. Καταργείται το σύστημα μετατροπής των βαθμών στο εθνικό μας σύστημα βαθμολόγησης (0-10) στο σύστημα του ECTS; Το ECTS ως σύστημα δεν επεμβαίνει στην κλίμακα βαθμολογίας των Ιδρυμάτων των Κρατών-Μελών και δεν καταργεί καμία εθνική κλίμακα. Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών – Ανώτερη Εκπαίδευση (Erasmus) – Συχνές Ερωτήσεις

43 Γ. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (3)
5. Πώς θα πρέπει να είναι ο Οδηγός Σπουδών, ώστε να είναι σαφής και κατανοητός; Σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες που περιέχονται στον ECTS Οδηγό ο Οδηγός Σπουδών πρέπει να περιλαμβάνει τις εξής πληροφορίες: Μέρος Πρώτο: Πληροφορίες σχετικά µε το Ίδρυµα Μέρος Δεύτερο: Πληροφορίες σχετικά µε τα Προγράµµατα Σπουδών: Γενική περιγραφή Περιγραφή των επιµέρους µαθηµάτων Μέρος Τρίτο: Γενικές πληροφορίες για τους φοιτητές Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών – Ανώτερη Εκπαίδευση (Erasmus) – Συχνές Ερωτήσεις

44 Το ECTS και η Δια Βίου Μάθηση
Δ΄ ΜΕΡΟΣ Το ECTS και η Δια Βίου Μάθηση

45 ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1)
Το ECTS θεμελιώνεται σε τρία κύρια στοιχεία: Την πληροφόρηση Την αμοιβαία συμφωνία Τη χρήση πιστωτικών μονάδων ECTS Και γίνονται λειτουργικά μέσα από τρία βασικά έγγραφα: Τον Ενημερωτικό Οδηγό Σπουδών, έντυπο αίτησης, Τη Συμφωνία Σπουδών για μετακινούμενους φοιτητές ή πρακτική άσκηση, Το Πιστοποιητικό Αναλυτικής Βαθμολογίας και το πιστοποιητικό σπουδών(Παράρτημα Διπλώματος).

46 ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (2)
Το ECTS: γίνεται λειτουργικό από τους φοιτητές, το διδακτικό προσωπικό και τα Ιδρύματα. δεν ρυθμίζει με κανένα τρόπο το περιεχόμενο ή τη δομή ή την ισοδυναμία των προγραμμάτων σπουδών. παρέχει στους συντελεστές τα εργαλεία για να δημιουργηθεί  διαφάνεια και να διευκολυνθεί η ακαδημαϊκή αναγνώριση των σπουδών. Η χρήση του είναι εθελοντική και βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και στην βεβαιότητα ως προς τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των Ιδρυμάτων.

47 Το ECTS και τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης
Bασικά βήματα στην εφαρμογή του ECTS H κατανομή των πιστωτικών μονάδων ECTS H απονομή πιστωτικών μονάδων ECTS H συσσώρευση πιστωτικών μονάδων ECTS Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων σύμφωνα με το σύστημα ECTS.

48 H κατανομή των πιστωτικών μονάδων ECTS
Είναι η διαδικασία χορήγησης ενός αριθμού πιστωτικών μονάδων σε τίτλους σπουδών/ προγράμματα ή σε εκπαιδευτικές συνιστώσες. Kατανέμονται βάσει του τυπικού φόρτου εργασίας που χρειάζεται για την επίτευξη των απαιτούμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. ο υπολογισμένος φόρτος εργασίας είναι το αποτέλεσμα του αθροίσματος: των ωρών διδασκαλίας για την εκπαιδευτική συνιστώσα, του χρόνου που αφιερώνεται σε ατομικές ή ομαδικές εργασίες, του χρόνου που απαιτείται για την προετοιμασία και τη διαδικασία αξιολόγησης(π.χ. εξετάσεις), και τέλος του χρόνου που απαιτείται για υποχρεωτική πρακτική άσκηση.

49 Η απονομή πιστωτικών μονάδων ECTS
Πιστοποιεί ότι ένας εκπαιδευόμενος πληροί τις προϋποθέσεις της εκπαιδευτικής συνιστώσας. Ο αριθμός των πιστωτικών μονάδων που απονέμονται στον εκπαιδευόμενο είναι ίδιος με τον αριθμό των πιστωτικών μονάδων που κατανέμονται στη συνιστώσα. Απονέμονται πιστωτικές μονάδες ECTS μόνο όταν με την κατάλληλη αξιολόγηση αποδειχθεί πως έχουν επιτύχει τα απαραίτητα μαθησιακά αποτελέσματα για μια εκπαιδευτική συνιστώσα ενός προγράμματος ή για τον τίτλο σπουδών.

50 Συσσώρευση πιστωτικών μονάδων ECTS
Το Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών της Μπολόνια καθορίζει το εύρος διακύμανσης των πιστωτικών μονάδων που απαιτείται να συσσωρεύσει κάποιος εκπαιδευόμενος. Η συσσώρευση των πιστωτικών μονάδων καταγράφεται σε ένα επίσημο Πιστοποιητικό Αναλυτικής Βαθμολογίας από το ίδρυμα, προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να έχουν μια έγγραφη απόδειξη ή επιβεβαίωση για την παρακολούθηση του.

51 Μεταφορά πιστωτικών μονάδων σύμφωνα με το σύστημα ECTS
Μπορεί να γίνει μόνο εάν το ίδρυμα που χορηγεί τον τίτλο αναγνωρίζει τις πιστωτικές μονάδες και τα συνδεόμενα με αυτές μαθησιακά αποτελέσματα. Στην περίπτωση συμφωνημένης φοιτητικής κινητικότητας, τα τρία εμπλεκόμενα μέρη- το ίδρυμα προέλευσης, το ίδρυμα υποδοχής και ο φοιτητής- θα πρέπει να υπογράψουν μια Συμφωνία Σπουδών για κινητικότητα πριν από την έναρξη της περιόδου της κινητικότητας.

52 Έλεγχος από το διαδίκτυο σχετικά με το προσφερόμενο πρόγραμμα σπουδών
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Έλεγχος από το διαδίκτυο σχετικά με το προσφερόμενο πρόγραμμα σπουδών Γλώσσα διδασκαλίας Ακαδημαϊκό ημερολόγιο Αντιστοιχία μαθημάτων περίπου κατά 80 % όσον αφορά στο περιεχόμενο του κάθε μαθήματος Μαθησιακά αποτελέσματα περίπου παρόμοια με εκείνα που έχουν οι δικοί μας φοιτητές ανά μάθημα Κόστος ζωής Διευκολύνσεις που προσφέρει το ίδρυμα στους εισερχόμενους φοιτητές

53 Η διαδικασία συνεργασίας του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος με άλλο στο εξωτερικό
Έλεγχος της κατάστασης των συνεργαζόμενων με αυτό άλλων πανεπιστημίων από τον διεθνή χώρο Στελεχωμένο Γραφείο Erasmus ανάλογα με το μέγεθος του Ιδρύματος Ο ακαδημαϊκός συντονιστής μπορεί να εγκρίνει σε αυτό το πλαίσιο μαθήματα που δεν προσφέρονται στο δικό του πρόγραμμα σπουδών αλλά θεωρεί ότι θα είναι επ’ ωφελεία του φοιτητή Επιτόπια επίσκεψη στο ξένο πανεπιστήμιο για διερεύνηση δυνατότητας συνεργασίας στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus Επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος με το Ίδρυμα που μας ενδιαφέρει για αναζήτηση πληροφοριών.

54 Το ECTS και η Δια Βίου Μάθηση
Η αναγνώριση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης δίνει τη δυνατότητα απόκτησης ενός τίτλου ανώτατης εκπαίδευσης σε αυτούς που δεν μπόρεσαν ή δεν επιθυμούσαν να κάνουν κάτι τέτοιο με τον παραδοσιακό τρόπο.

55 Η διαδικασία της χορήγησης πιστωτικών μονάδων σε Μη Τυπική ή Άτυπη Μάθηση
Αρχική παροχή συμβουλών και καθοδήγηση (τί περιλαμβάνει η διαδικασία για τον εκπαιδευόμενο, ποιά όρια πιστωτικών μονάδων υπάρχουν για τη μη τυπική/άτυπη μάθηση, ποιό είναι το κόστος, ποιοί οι ρόλοι και οι υποχρεώσεις του εκπαιδευόμενου και του επόπτη/συμβούλου, και διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές με στόχο τον τίτλο σπουδών) Υποστήριξη (αντανακλαστική διαδικασία, κατανόηση μαθησιακών αποτελεσμάτων, προσδιορισμός ιδίων μαθησιακών αποτελεσμάτων, συλλογή και επιλογή αποδεικτικών στοιχείων) Αναγνώριση/αξιολόγηση (αξιολόγηση των αποδεικτικών στοιχείων της επίτευξης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και κριτήρια αξιολόγησης) Απονομή πιστωτικών μονάδων (οι πιστωτικές μονάδες που χορηγούνται μέσω αυτής της διαδικασίας είναι ισάξιες με τις πιστωτικές μονάδες που αποκτώνται μέσω της τυπικής μάθησης)

56 Διασφάλιση ποιότητας στην Ελλάδα
Η διασφάλιση ποιότητας είναι μια συστηματική αναθεώρηση ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, η οποία παρακολουθεί, αξιολογεί και παρέχει εποικοδομητική ανατροφοδότηση που αφορά τις δραστηριότητες του κάθε οργανισμού. Διάφοροι φορείς διασφάλισης ποιότητας έχουν αναπτύξει διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας και σχετικές οδηγίες που μπορούν να ακολουθήσουν οι Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί. Αυξημένη προσοχή δίνεται στα μαθησιακά αποτελέσματα και στις μεθόδους αξιολόγησης.

57 Το ελληνικό πλαίσιο διασφάλισης ποιότητας
Ο Νόμος 3374/2005 θέσπισε: Ένα πλαίσιο για τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση που στοχεύει στην ενίσχυση της αυτονομίας των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει την εφαρμογή μιας αυστηρής και συστηματικής διαδικασίας διασφάλισης ποιότητας. Σχετικές διαδικασίες και μεθόδους. Την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

58 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
Ε΄ ΜΕΡΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ 2014

59 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ & ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (1)
Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΚΤΙΜΑ ΟΤΙ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ, ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΩΡΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΣΤΗΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΥΣ, ΕΝΕΡΓΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΙΜΟΤΗΤΑ. Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ, ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ. ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΜΕΣΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (EQF) ΣΥΝΕΙΣΕΦΕΡΑΝ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΣΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ. ΟΙ ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ.

60 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ & ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (2)
Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΟΤI: ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΓΝΗΣΙΑΣ, ΕΜΠΕΔΩΜΕΝΗΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΗΧΥ ΚΑΙ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΕ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΕ ΚΑΙ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ. Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ – ΕΠΙΚΟΥΡΕΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΙΤΕ) ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥΣ. Η ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΧΕΙ ΖΩΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ ΤΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ.

61 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ & ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (3)
Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΟΤI: ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΕΚ), ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ EQAVET ΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ «ΠΟΙΟΤΙΚΗ» ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ, ΕΝΩ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΕΙΤΕ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΘΕΣΕΙ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΙΤΕ ΕΚΠΟΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ EQAVET. Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΟΜΙΣΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ EQAVET ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΕΥΣΕΙ ΩΣ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. Η ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗ ΤΥΠΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ –ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΕΠΙΓΡΑΜΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ– ΘΑ ΕΥΝΟΟΥΣΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΕΡΑΤΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΩΝ.

62 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ & ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (4)
Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΛΕΙ ΤΑ ΚΡΑΤΗ-ΜΕΛΗ: NA ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΑΓΑΓΟΥΝ ΕΝΑ ΚΛΙΜΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΙΚΑΝΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ KAI ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ. ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.

63 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ & ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (5)
ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΟΥΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΕΘΝΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ. ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑΣ, ΤΗΝ ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ, ΟΠΟΥ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ, ΤΗ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ.

64 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ & ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (6)
ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΙΤΕ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ EQAVET ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ, ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΕΕΚ. ΝΑ ΜΕΡΙΜΝΗΣΟΥΝ ΩΣΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΝΑ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΤΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΗΝΕΚΕΣ.

65 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ & ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (7)
ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΜΙΑΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ, ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ECTS ΚΑΙ ΤΟ ECVET. ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ Η ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΩΣ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΧΕΡΕΣΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΦΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ.

66 Βιβλιογραφία:

67 Ερωτήσεις – Συζήτηση....

68 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!


Κατέβασμα ppt "(Διαδικασία της Μπολόνια)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google