Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Μάθημα 3 Dr Magdalini Kolokitha -
2
Αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας (Υπ
Αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας (Υπ. ΠΔΒΜΘ) Πρόκειται για μια εσωτερική συλλογική διαδικασία διαμόρφωσης των στόχων της σχολικής μονάδας, ανάδειξης των προβλημάτων, ανάπτυξης πνεύματος συνεργασίας, αλληλεγγύης και συνευθύνης, με βασικό στόχο την αλλαγή της κουλτούρας των σχολείων, την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών
3
Αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
Αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας επιδιώκει να εμπεδώσει συνεργατικές συμπεριφορές και δράσεις, να αναδείξει τις καινοτόμες παρεμβάσεις των σχολείων να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση όλων των εμπλεκομένων. Τα σχολεία πρέπει να προγραμματίζουν υλοποιούν αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, αντιμετωπίζουν αδυναμίες, λάθη και προβλήματα Αναθεωρούν επανακαθορίζουν τους στόχους τους αξιολογούν το εκπαιδευτικό τους έργο Υποχρέωση της Πολιτείας και του Υπ. ΠΔΒΜΘ είναι να στηρίξει τον εκπαιδευτικό και το έργο του προς όφελος του μαθητή να εξασφαλίσει τα μέσα για τη συνεχή εκπαίδευση & επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα αναβαθμίζουν το ρόλο του και θα βελτιώνουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
4
Στόχος της αυτό-αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
Να συμβάλει στην ανάπτυξη και στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία. Να εφοδιάσει τη σχολική μονάδα με μέσα βελτίωσης των διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Η αυτό-αξιολόγηση είναι ένα δυναμικό εργαλείο κριτικής θεώρησης της σχολικής πραγματικότητας, ανατροφοδότησης του σχολικού έργου, βελτίωσης των εκπαιδευτικών πρακτικών και ανάπτυξης της σχολικής μονάδας.
5
Γιατί προτείνουμε την Αυτό-αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας;
μπορεί να συμβάλει στην υπέρβαση εμπειριών του παρελθόντος, τις οποίες έχουν βιώσει με οδυνηρό τρόπο οι εκπαιδευτικοί. Μια σοβαρή παρέμβαση στο ζήτημα της αναβάθμισης του σχολείου προϋποθέτει την απόκτηση εμπειριών (ΑΕΕ) από τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης Η ΑΕΕ κινητοποιεί όλους τους παράγοντες του σχολείου, τους εμπλέκει σε κοινά αποφασισμένες δράσεις, τους δεσμεύει απέναντι στους προαποφασισμένους από τους ίδιους σχεδιασμούς, εμπεδώνει συνεργατικές συμπεριφορές, βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να αναδείξουν τις καινοτόμες παρεμβάσεις τους, ενισχύει το αυτοσυναίσθημα όλων των εμπλεκομένων και συγκεκριμενοποιεί τις ανάγκες για αυτομόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών. η Εξωτερική Αξιολόγηση εκτιμούμε ότι σήμερα, αντί να κινητοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, μπορεί να προκαλέσει άγχος στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι το πιθανότερο είναι να δώσουν έμφαση σε επιφανειακές δραστηριότητες που δεν συμβάλλουν στην ουσιαστική Βελτίωση της Ποιότητας του Εκπαιδευτικού Έργου. η Αυτοαξιολόγηση αποτελεί προτεραιότητα στα περισσότερα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα.
6
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ (ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου ΑΕΕ) Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας υλοποιείται σε δύο παράλληλους χρονικούς κύκλους: στον κύκλο της ετήσιας λειτουργίας της σχολικής μονάδας και στον κύκλο των Σχεδίων Δράσης με σκοπό τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
7
Κύκλος της Ετήσιας Λειτουργίας
Ο ξεκινά με τον Ετήσιο Προγραμματισμό στην αρχή του σχολικού έτους συνεχίζεται με την ανάπτυξη όλων των δράσεων του σχολικού προγράμματος (εφαρμογής, παρακολούθησης, ενδιάμεσης αξιολόγησης, ανατροφοδότησης) ολοκληρώνεται με την Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, τα αποτελέσματα της οποίας αξιοποιούνται στον προγραμματισμό και τον σχεδιασμό των δράσεων του επόμενου σχολικού έτους.
8
Κύκλοι των Σχεδίων Δράσης
εντάσσονται στον ετήσιο κύκλο λειτουργίας του σχολείου είναι συνεχείς και επαναλαμβανόμενοι και η διάρκειά τους μπορεί να είναι μικρότερη ή να υπερβαίνει το σχολικό έτος Κάθε σχολείο, αξιοποιώντας τη γνώση που έχει παραχθεί από την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, επιλέγει προτεραιότητες, ιεραρχεί στόχους και σχεδιάζει δράσεις, προκειμένου η υλοποίησή τους να συμβάλει με συστηματικό τρόπο στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
9
Πλαίσιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου
Η ΑΕΕ στηρίζεται στην παραγωγή και αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεκμηρίων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης λαμβάνονται υπόψη τεκμήρια από τον ατομικό φάκελο (portfolio) των εκπαιδευτικών και τεκμήρια της σχολικής μονάδας (ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία για το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο), τα οποία αντιστοιχούν στις ακόλουθες αναλυτικές/ ερμηνευτικές κατηγορίες του εκπαιδευτικού έργου: Δεδομένα του σχολείου, Διαδικασίες του σχολείου, Αποτελέσματα του σχολείου. Σε καθεμία από τις παραπάνω κατηγορίες, η σχολική πραγματικότητα προσδιορίζεται μέσα από τρία επίπεδα ανάλυσης: Τομείς, Δείκτες ανά τομέα, Κριτήρια ανά δείκτη. Κάθε επίπεδο ανάλυσης έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και συμβάλλει με διαφορετικό τρόπο στη διαδικασία και στα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Επίσης οι τομείς, οι δείκτες και τα κριτήρια αποκτούν διαφορετική σημασία κατά την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου και η αξία τους επηρεάζεται από τις διαφορές μεταξύ των σχολικών μονάδων.
10
Το Θεματικό πλαίσιο της ΑΕΕ
12
Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης
Στο τέλος κάθε σχολικού έτους, το σχολείο αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο συνολικά καθώς και την πρόοδο ή/και τα αποτελέσματα των Σχεδίων Δράσης που υλοποιήθηκαν. Η ετήσια αξιολόγηση αποτελεί μια συλλογική διαδικασία λήψης απόφασης, η οποία πραγματοποιείται με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων. Στη διαδικασία αυτή λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις των συλλογικών οργάνων του σχολείου, οι οποίες βασίζονται στα τεκμήρια του σχολείου (στοιχεία που προκύπτουν από το αρχείο του σχολείου, τους ατομικούς φακέλους/ portfolio των εκπαιδευτικών, ερευνητικά δεδομένα που παρήχθησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, κλπ.). Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης καταγράφονται στην Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου, η οποία αναρτάται στο Δίκτυο της ΑΕΕ και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
13
Ο Ρόλος του Διευθυντή του Σχολείου και του Συλλόγου Διδασκόντων
Η υλοποίηση της ΑΕΕ βασίζεται στην ανάπτυξη ουσιαστικών σχέσεων επικοινωνίας, συνεργασίας και ανατροφοδότησης μεταξύ όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Την ευθύνη εφαρμογής της αξιολόγησης έχουν ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, ενώ τη διαδικασία υλοποιούν ομάδες εργασίας από μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.