Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΛαλαγη Φωτόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Η παιδαγωγική είναι η πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του εκπαιδευτή Το πώς εφαρμόζεται διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς /εκπαιδευτές και επιτρέπει να φτάσουν οι ομάδες σε επιτυχημένο αποτέλεσμα 1
2
Να υπάρχει γνώση βασικών αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων Να γίνει επεξεργασία εκπαιδευτικής στρατηγικής που να επιτρέπει επίτευξη στόχων Να επιλέγονται και να χρησιμοποιούνται μέσα και τεχνικές που να αντιστοιχούν στην εκπαιδευτική στρατηγική 2
3
Ο εκπαιδευτικός στόχος είναι ο τελικός προορισμός Τα παιδαγωγικά ρεύματα είναι ο δρόμος που ακολουθούμε Δεν μπορεί να αλλάξουν αλλά μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας Η μέθοδος σχεδιασμού είναι η προετοιμασία που κάνουμε για την εκπαιδευτική διαδικασία 3
4
Δημιουργία φιλικού κλίματος Χειρισμός των μαθητών που αντιστέκονται στην αλλαγή Χειρισμός των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους και των μαθητών με τον εκπαιδευτή/ εκπαιδευτικό Γνώση από τον εκπαιδευτή των θεωριών εμψύχωσης της ομάδας Γνώση της τυπολογίας των εκπαιδευομένων και πως εκδηλώνονται 4
5
Ο Πιβετό αναγνωρίζει 4 παιδαγωγικά ρεύματα : το παραδοσιακό το συμπεριφοριστικό το ανθρωπιστικό το φανξιοναλιστικό. 5
6
Στο παραδοσιακό ρεύμα η γνώση ανήκει στον εκπαιδευτή Ο εκπαιδευτής να μεταφέρει τη γνώση στον εκπαιδευόμενο Προφορική παρουσίαση Χρήση διαφανειών ταινιών ή άλλων εποπτικών μέσων ευνοείται η αφομοίωση του υλικού Εδώ η έμφαση δίνεται στον εκπαιδευτή και στο προς μετάδοση μήνυμα 6
7
Skiner Μεταβολή της συμπεριφοράς του εκπαιδευομένου λόγω εξωτερικών ερεθισμάτων Στάδια συμπεριφοράς και κάθε στάδιο επιβραβεύεται Εφαρμογή της προγραμματισμένης διδασκαλίας Έμφαση στην παιδαγωγική διαδικασία και στο εργαλείο 7
8
Σκοπός του εκπαιδευτή είναι η αυτονομία του εκπαιδευομένου Ο εκπαιδευόμενος έχει διάθεση να μάθει Μαθαίνω = αλλάζω με τη βοήθεια του εκπαιδευτή Rogers Έμφαση στον εκπαιδευόμενο 8
9
Εκπαιδευτής =καθοδηγητής που πετυχαίνει εκπαιδευτικούς στόχους Ο μαθητευόμενος γνωρίζει τους στόχους και το πρόγραμμα της μαθησιακής δραστηριότητας ώστε να ελέγχει την μαθησιακή του πορεία Έμφαση εδώ στον εκπαιδευτικό στόχο και τις εκπαιδευτικές τεχνικές 9
10
Επιλέξει πρακτικές εμψύχωσης Διευρύνει το γνωστικό του πεδίο με παραπάνω από έναν εκπαιδευτικούς τρόπους. Ποια εκπαιδευτική διαδικασία θα ακολουθηθεί αποφασίζεται βάσει α) των προϋποθέσεων εκπαίδευσης ενηλίκων και β)των στόχων που έχουν τεθεί στην κάθε συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία 10
11
α) Δεν θεωρούν δεδομένο το κύρος του εκπαιδευτή, β) αρνούνται το σύστημα βαθμολόγησης γιατί συνδέονται με δυσάρεστες αναμνήσεις γ)Θέλουν να λαμβάνεται υπόψη η γνώση και η εμπειρία τους. δ)Είναι φορείς μιας πραγματικότητας και ζητάνε ένα εργαλείο που θα τους βοηθήσει στην πορεία τους. 11
12
Ο ενήλικάς μαθαίνει όταν καταλαβαίνει. Ο ενήλικας μαθαίνει όταν η εκπαίδευση έχει άμεση σχέση με την καθημερινότητά του. Ο ενήλικας μαθαίνει όταν αντιλαμβάνεται κατανοεί και αποδέχεται τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος. Ο ενήλικας μαθαίνει όταν ενεργεί και εμπλέκεται 12
13
Ο ενήλικας μαθαίνει όταν αντιλαμβάνεται κατανοεί και αποδέχεται τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος Ο ενήλικας μαθαίνει όταν ο εκπαιδευτής ξέρει να χρησιμοποιεί και την αποτυχία και την επιτυχία Ο ενήλικας μαθαίνει όταν είναι ενταγμένος σε ομάδα. 13
14
Παρουσιάσεις (παραδοσιακό ρεύμα), ασκήσεις ανακάλυψης συζήτηση σε ομάδες (ανθρωπιστικό ρεύμα ) Τεστ και ασκήσεις που βαθμολογούνται (συμπεριφοριστικό ρεύμα) και προσομοιώσεις (φανξοναλιστικό ρεύμα) Η δοσολογία υλοποιείται μέσα από την εκπαιδευτική στρατηγική 14
15
Η εκπαιδευτική στρατηγική είναι η επαγωγική υλοποίηση σειράς δραστηριοτήτων μέσα από τις οποίες επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι. Αυτό σημαίνει εναλλασσόμενες δραστηριότητες 15
16
Ο προσδιορισμός των στόχων επιτρέπει : Διαίρεση της ύλης σε διδακτικές ενότητες και Οργάνωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συνυπολογίζοντας την παράμετρο του χρόνου. Διακρίνονται τριών ειδών εκπαιδευτικοί στόχοι: Ο γνωστικός ο ψυχοκινητικός (τεχνογνωσία ικανότητες), ο θυμικός (συμπεριφορά, αυτογνωσία) 16
17
Εκπαιδευτική στρατηγική μαθησιακά στάδια Ο ενήλικος μαθαίνει κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις Κατάκτηση της μάθησης μέσα από 4 χρονολογικά στάδια 17
18
Στάδιο Ασύνειδης ανικανότητας Δεν ξέρω κάτι που δεν έχω προσπαθήσει ποτέ να κάνω Πρωταρχικό στάδιο κάθε μάθησης. Στάδιο συνειδητής ανικανότητας Απαραίτητο να περάσουν αυτό το στάδιο για να φτάσουν στο επόμενο. Εκτιμούν ότι πρέπει να μάθουν τη νέα πληροφορία. Ενέχει τον κίνδυνο της απόρριψης και της αποθάρρυνσης Στάδιο συνειδητής ικανότητας Καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος Περιλαμβάνει εξάσκηση και εφαρμογή. 18
19
Φτάνουμε σε αυτό το στάδιο με την εξάσκηση και την αυτομόρφωση. Αν είναι το πρόβλημα βραχυχρόνιο δεν φτάνει αυτό το στάδιο. Κάθε πρόγραμμα στοχεύει να φτάσει τους εκπαιδευόμενους στο στάδιο της συνειδητής ικανότητας σε σχέση με τις περισσότερες διδακτικές ενότητες Άρα πρέπει να προσφέρεται το υλικό που θα τους βοηθήσει να φτάσουν στην υποσυνειδη ικανότητα στο μέλλον. 19
20
Δραστηριότητα διερεύνησης- ανακάλυψη Δραστηριότητα επίδειξης -παρουσίαση Δραστηριότητα εφαρμογής -εξάσκηση 20
21
Τεχνικές εργασία σε υπό-ομάδες προβληματισμό ανά δυο ομαδική συζήτηση ή και ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Ενέχει προβληματισμό Εξηγεί στην αρχή πως θα χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες Τέλος ο εκπαιδευτής συγκεντρώνει τις πληροφορίες που έδωσε η ομάδα διευκρινίζει τον επιδιωκόμενο στόχο και την βασική ορολογία και συνδέει αυτά που ειπώθηκαν από τους μαθητές με την πληροφορία που αυτός θέλει να μεταδώσει. 21
22
βοηθά στο συσχετισμό της εμπειρίας των εκπαιδευομένων με τις εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται αλλά και της καθημερινότητας των εκπαιδευομένων με την εκπαιδευτική πράξη οδηγεί στη δραστηριοποίηση των εκπαιδευομένων και την εμπλοκή τους μέσα από την παρουσίαση των γνώσεων τους ενισχύει τη συνεργεία μέσα στην ομάδα με την ανταλλαγή εμπειριών ωθεί στην αυτονομία αποδεικνύοντάς τους ότι η γνώση βρίσκεται μέσα τους βοηθά στην ενεργητική συμμετοχή τους στη συνέχεια του εκπαιδευτικού προγράμματος 22
23
Περιλαμβάνει παρουσίαση ταινία επίσκεψη σε site η επίδειξη σε μηχάνημα. Μπορεί να γίνει και πριν τη δραστηριότητα διερεύνησης Ο εκπαιδευτής πρέπει να συνδέσει ότι ειπώθηκε από την ομάδα με την παρουσίαση Ανήκει στο παραδοσιακό ρεύμα και βοηθά στην κατανόηση και αφομοίωση του μηνύματος που προκύπτουν από τη διερεύνηση 23
24
Ενεργητική εκπαιδευτική μέθοδος Τεστ βιντεοσκοπημένες προσομοιώσεις χρήση εργαλείων και μηχανημάτων Δράση Αντιμετώπιση επιτυχίας –αποτυχίας Όχι μόνο νοητική αντίληψη της διδασκόμενης ύλης αλλά οικειοποίησή της Συμπεριφοριστικό ρεύμα Στάδιο συνειδητής ικανότητας Συνήθως δραστηριότητες διερεύνησης προηγούνται της παρουσίασης της νέας γνώσης ή τεχνικής και ακολουθούν δραστηριότητες εφαρμογής 24
25
Ένας ενήλικος δεν μπορεί να κατά το βέλτιστο των δυνατοτήτων του για περισσότερο από 45 λεπτά Η στρατηγική που θα επιλεγεί πρέπει να σέβεται τους ρυθμούς των συμμετεχόντων Πρέπει να υπολογίζει διαστήματα συγκέντρωσης και χαλάρωσης Ο ενήλικας όταν δεν συμμετέχει συγκρατεί μόνο μέρος των πληροφοριών που μεταδίδονται Μετά τα 20 λεπτά η συγκέντρωση και τα κίνητρά του μειώνονται σταδιακά Έτσι με γνώμονα 90 λεπτών προτείνεται Άσκηση ανακάλυψης 25 σύνθεση 10 παρουσίαση 15 άσκηση εφαρμογής 30 και σύνθεση 10 αντίστοιχα. 25
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.