Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΦορτουνάτος Μεσσηνέζης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
2
Οι παγκόσμιες μελέτες μαθητικής επίδοσης από άποψη ερευνητικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης
3
Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (Ο.Ο.Σ.Α.) Programme for International Student Assessment (PISA) Adult Literacy Study (IALS) www.pisa.oecd.org/pisa/outcome.htm Learning for Tomorrow’s World: First Results from PISA, 2005
4
International Association for the Evaluation of Student Achievment (ΙEA). Έτος ιδρύσεως 1958. “A Nation at Risk” 1983
5
Μισός αιώνας έρευνες ΙΕΑ 1959 - 1960Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, κατανόηση κειμένου, Γεωγραφία, μη λεκτική επικοινωνία (Pilot Twelve- Country Study) 1961 - 1965Μαθηματικά (First International Mathematics Study) 1966 - 1975Φυσικές Επιστήμες (First International Science Study) + 1967 - 1973Κατανόηση Κειμένου (Study of Reading Comprehension + ) 1966 - 1973Δεκτικότητα στη Λογοτεχνία (Study of Literature Education) + 1968 - 1975Αγγλική Γλώσσα, Γαλλική Γλώσσα (English as a Foreign Language +, French as a Foreign Language + )
6
1967 – 1976Πολιτική και Κοινωνική Αγωγή (Study of Civil Education + ) 1976 – 1989Μαθηματικά (Second International Mathematics Study) 1978 – 1989Κλίμα της Σχολικής Τάξης (Classroom Environment Study) 1979 - 1991Φυσικές Επιστήμες (Second International Science Study) 1980 – 1988Σύνθεση κειμένου (Written Composition Study) 1985 - 1994Ανάγνωση (Reading Literacy Study)*
7
1985 – 1993Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (Computers in Education Study, ComPed)* 1993 – 1996Ξένες Γλώσσες (Languages Education Study, LES) 1988 - 1995Δεξιότητες προσχολικής εκπαίδευσης (Pre- Primary Study) 1995Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες (Third International Mathematics and Science Study, ΤIMSS)* 1997 – 1999Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές Μέρος Ι (Second Information Technology in Education Study, SITES-Μ1) 1997 – 2001Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες (Επαναληπτική, TIMSS – R)
8
2001Ανάγνωση (Progress in International Reading Literacy Study, PIRLS)* 1994 – 2002Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Civic Education Study)* 1986 - 2003Προσχολική Εκπαίδευση (Pre-Primary Project)* 1999 – 2002Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές Μέρος ΙΙ (Second Information Technology in Education Study, SITES-Μ2) 1998 – 2004Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Third International Mathematics and Science Study Video Project, TIMSS-R Video) 2001 – 2005Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Trends in Mathematics and Science Study, TIMSS) 2001Ανάγνωση (Progress in International Reading Literacy Study, PIRLS)*
9
University of Cambridge Local Examination Syndicate ( UCLES ) “World leader in educatinonal evaluation” National Fountation for Educational Research ( NfER ) “Active in international comparisons” Educational Testing Service ( ETS ) (Princeton) “Centre for global assessment” Άλλοι οργανισμοί αξιολόγησης
10
Μεθοδολογικές προκλήσεις του χθες 1.Κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά μαθητών και οικογένειας 2.Αναλυτικά Προγράμματα (επίσημα και υλοποιούμενα) 3.Δειγματοληψία και ορισμός του πληθυσμού 4.Βαθμός ανταπόκρισης 5.Ζητήματα μετάφρασης 6.Ευκαιρίες μάθησης 7.Κατασκευή κλίμακας 8.Ιεραρχικά μοντέλα 9.Προηγούμενη επίδοση
11
Μεθοδολογικές προκλήσεις του σήμερα Διαφορετικές ευκαιρίες μάθησης Ζητήματα κουλτούρας και χρηματοδότησης Ζητήματα μετάφρασης Ζητήματα σύνδεσης με τα αναλυτικά προγράμματα
12
Λειτουργία των «σκιώδων» εκπαιδευτικών συστημάτων (Παραπαιδεία) Διαφορετικές ευκαιρίες μάθησης Baker, D., Akiba, M., LeTendre, G., & Wiseman, A. (2001) Worldwide shadow education: outside- school learning, institutional quality of Schooling, and cross-national mathematics achievement. Educational Evaluation and Policy Analysis, 23(1), 1-7.
13
Ζητήματα κουλτούρας Στη Γερμανία, το σχολείο προσφέρει στους μαθητές «Παιδεία», κάτι το οποίο δεν θεωρείται από τους Γερμανούς ότι μπορεί να μετρηθεί με αντικειμενικούς δείκτες. Ο Goldstein (2004) έδειξε ότι ceteris paribus οι Γάλλοι μαθητές που έλαβαν μέρος στο PISA 2000 είχαν δυσκολίες με τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
14
“The educational World Cup” Harvey Goldstein
15
Τελευταία έχει γίνει προσπάθεια, ώστε τα τεστ και τα ερωτηματολόγια να κατασκευάζονται αρχικά σε γλώσσες άλλες από την Αγγλική (Grisay, 2003). Όμως, τόσο στη περίπτωση της IEA, όσο και στη περίπτωση του PISA, η γλώσσα εργασίας και επικοινωνίας ανάμεσα στους εθνικούς εκπροσώπους των κρατών εξακολουθεί να είναι η Αγγλική. Ζητήματα μετάφρασης
16
Επικέντρωση σε βασικές δεξιότητες (“Knlowledge and skills for life” (OECD, 2001), “Learning for tomorrow’s world” (OECD, 2004). Αναλυτικά προγράμματα Αν και υπάρχουν παραδείγματα χωρών, όπως ο Καναδάς, η Ισλανδία, και η Ουγγαρία οι οποίες σχεδίασαν αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα των μαθηματικών, ως αποτέλεσμα των ερευνών του ευρύτερου κύκλου TIMSS. “Reading proficiency among the PISA population cannot be so directly related to the reading curriculum” Kirsch (2002). Reading for Change. Paris, OECD.
17
Ζητήματα Στατιστικής Ανάλυσης: Χρήση ιεραρχικών γραμμικών μοντέλων
18
Οι διαφορές μεταξύ σχολείων
19
Ψυχομετρία: Item Response Theory
20
“Una Technica Mafiosa” Harvey Goldstein
21
Είναι αλήθεια ότι για πολλές δεκαετίες οι διεθνείς μελέτες για την αξιολόγηση της μαθητικής επίδοσης έχουν προσφέρει πολλά. Κυρίως, μας έχουν βοηθήσει να ξεφύγουμε από τη «μυθολογία» και να διαβάσουμε τεκμηριωμένα στοιχεία για την εκπαίδευση˙ να επαληθεύσουμε ψυχολογικές και εκπαιδευτικές θεωρίες, να μετρήσουμε σχέσεις. Η συμβολή αυτή είναι πάνω και πέρα από συγκρίσεις εκπαιδευτικών συστημάτων. Κατά τη γνώμη μας, είναι ανάγκη να ασχοληθούμε περισσότερο με την μελέτη και ανάλυση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προβλημάτων σε τοπικό και επίπεδο.
22
Ερωτήματα προς διερεύνηση Ποιον ακριβώς σκοπό εξυπηρετεί μια παγκόσμια μελέτη; Ποιος είναι ο λόγος κόστους και αποδοτι- κότητας; Μπορούμε να διενεργήσουμε τις δικές μας αξιολογικές έρευνες;
23
Κείμενα στο 1 ο cd 37392756(Education at a grance 2006) Σύντομο κείμενο Education and growth Wolf Εκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη Global ranking 2005Κατάταξη χωρών Goldstein pisaΚριτική του PISA Goldstein pisa2Κριτική του PISA International comparisonsΚριτική των παγκόσμιων διαγων Learning targetsΑξιολογώντας τους στόχους
24
Περιεχόμενα του 1 ου cd oecd 2006Η τελευταία έκθεση Pisa gernamy finlandΣύγκριση pisa irtΨυχομετρικές θεωρίες private tutoringΠαραπαιδεία Shadow education greece Παραπαιδεία swproxyΗ έκρηξη της εκπαίδευσης
25
Περιεχόμενα του 1 ου cd Έκθεση Ο.Ο.Σ.Α. Ελλάδα 1995 Η Αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.