Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑελλα Νικολάκος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Οι ΚΟΕ ξεκινούν το 1974 με το αριθ. 131/74 Νομοθετικό Διάταγμα και εξελίσσονται σταδιακά μετά την είσοδό μας στην ΕΟΚ, αφού μιλάμε για την πρώτη “κοινή πολιτική” η οποία διαμορφώνεται με τη συνεργασία Κρατών - Μελών και Ευρωπαϊκής Ένωσης (κοινή αρμοδιότητα)
2
Οι ενισχύσεις που χορηγούνται από τα κράτη – μέλη μέσω των κρατικών πόρων, είναι ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 107 παρ. 1 της Συνθήκης. Κρατικές ενισχύσεις μπορεί να καταβάλλονται μόνο, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 107 παρ. 2 στοιχ. β) της Συνθήκης (ΣΛΕΕ), για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται από θεομηνίες ή άλλα έκτακτα γεγονότα. Αυτές οι ενισχύσεις θεωρούνται ως μέτρα συμβατά προς την κοινή αγορά κατά παρέκκλιση. Στις περιπτώσεις αυτές κατατίθεται προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων, βάσει του άρθρου 108 παρ. 3 της Συνθήκης
3
Το ενδιαφερόμενο κράτος δεν μπορεί να εφαρμόσει τα μέτρα πριν η Επιτροπή καταλήξει σε τελική Απόφαση. Δηλαδή, τα καθεστώτα κρατικών ενισχύσεων, πριν τεθούν σε εφαρμογή, πρέπει να κοινο- ποιούνται στην Επιτροπή. Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις εξαιρέσεων από την κοινοποίηση, όπως οι ενισχύσεις που απαλλάσσονται με ειδικούς Κανονισμούς Εξαίρεσης (πχ. ενισχύσεις ήσσονος σημασίας «de minimis» ή Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός).
4
Τα προγράμματα ενισχύσεων για την αντιστάθ- μιση ζημιών στη γεωργία θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τις Κοινοτικές Κατευθυντήριες Γραμμές (ΚΚΓ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις στον γεωργικό και τον δασονομικό τομέα και στις αγροτικές περιοχές για την περίοδο 2014-2020 (2014/C 204/01). Συνεπώς, ότι θέλουμε να ενισχύσουμε, πρέπει να το κοινοποιούμε ή να προσπαθούμε να το προωθούμε ως κοινή αγροτική πολιτική
5
Από το 2009, είναι ακόμα πιο στενά τα περιθώρια, αφού οι ΚΟΕ εντάχθηκαν στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, παρακολουθούνται αυτοτελώς από το ΓΛΚ του Υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή συμπεριλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρό- γραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) που θέτει τα ανώτατα όρια δαπανών για κάθε δράση σε χρονική περίοδο τριετίας. Το ισχύον Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2015-2018 ψηφίστηκε με τον Ν.4263/2014 (ΦΕΚ.117 Α΄/14-5- 2014) και θέτει για τον Προϋπολογισμό του ΥΠΑΑΤ για τις δράσεις ΚΟΕ ανώτατο όρια δαπανών τα 16.000.000 €
6
ΚΟΕ σημαίνει επίσης ανάληψη υποχρέωσης της δαπάνης από το κράτος, δηλαδή δέσμευση κρατικών πόρων, που είναι πλέον λίγοι και πολύτιμοι Επομένως θα πρέπει στα σχετικά προγράμ- ματα να εντάσσονται θεομηνίες και δυσμε- νείς καιρικές συνθήκες με τεκμηρίωση αιτίου και κατά την εισήγηση θα πρέπει να υπάρχει κατά το δυνατόν ακρίβεια προϋπολογισμού της ζημιάς
7
Από την ημέρα ανάθεσης του έργου των ενισχύσεων στον ΕΛ.Γ.Α. και ύστερα από συνεννόηση και επαφές με την Ε.Ε., συντάχθηκε από τον ΕΛ.Γ.Α. ειδικός Κανονισμός - πλαίσιο, με απλοποιημένους πίνακες κόστους ο οποίος αποτελεί τη νομική βάση υποβολής όλων των προγραμμάτων κρατικών οικονομικών ενισχύ- σεων που υποβάλλονται από τον ΕΛ.Γ.Α. και ο οποίος μετά την έγκριση του από την Ε.Ε. και την υπογραφή του από τους αρμόδιους Υπουργούς, δημοσιεύεται σε ΦΕΚ
8
Με τον Κανονισμό ΚΟΕ διευκολύνεται η έγκριση των υποβαλλόμενων προγραμμάτων, αφού για κάθε νέο πρόγραμμα ενισχύσεων που προκύπτει, οι ελληνικές αρχές πρέπει να υποβάλλουν απλά μία «συμπληρωματική» Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία αναφέρονται τα ζημιογόνα αίτια, οι ημερο- μηνίες ζημιάς, οι καλλιέργειες που επλήγησαν, η διάρκεια ισχύος του προγράμματος και κυρίως το συνολικό ύψος ενίσχυσης που θα καταβληθεί από το κράτος – μέλος. Κάθε έτος γίνεται αποστολή 2 προγραμμάτων ΚΥΑ (ένα για πυρκαγιές και ένα για θεομηνίες και δυσμενείς καιρικές συνθήκες έτους).
9
Στα προγράμματα κρατικών οικονομικών ενισχύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 1409/83 (άρθρο 3), μπορούν να ενταχθούν μόνο οι ζημιές που δεν καλύπτονται ασφαλιστικά «… χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται στη γεωργία γενικά από γεγονότα ανώτερης βίας ή άλλα έκτακτα περιστατικά που δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΟΓΑ». Δηλαδή ότι καλύπτεται ασφαλιστικά, αλλά βάσει περιορισμών του Κανονισμού ΕΛ.Γ.Α. δεν αποζημιώνεται, δεν μπορεί να ενταχθεί σε πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων
10
Έκτακτα γεγονότα ›Π›Π›Π›Πόλεμος ›Ε›Ε›Ε›Εσωτερικές ταραχές ›Α›Α›Α›Απεργίες ›Π›Π›Π›Πυρηνικά- βιομηχανικά ατυχήματα ›Π›Π›Π›Πυρκαγιές Θεομηνίες –Σ–Σ–Σ–Σεισμοί –Χ–Χ–Χ–Χιονοστιβάδες –Κ–Κ–Κ–Κατολισθήσεις –Π–Π–Π–Πλημμύρες –Α–Α–Α–Ανεμοστρόβιλοι
11
ΕΕίδη δυσμενών καιρικών συνθηκών ›ο›ο παγετός ›τ›το χαλάζι ›ο›ο πάγος ›η›η βροχή ›η›η ξηρασία ΜΜέγεθος ζημιών ΔΔιατήρηση κατώτατου ορίου ζημιών
12
Ύψος ζημιάς Προσδιορισμός ζημιάς ανά αγροτεμάχιο Εναλλακτικοί μέθοδοι Ποσό ενίσχυσης Υπολογισμός βασει εργασιών
13
Ύψος ζημιάς Προσδιορισμός ζημιάς Εναλλακτικοί μέθοδοι Ποσό ενίσχυσης Υπολογισμός ενίσχυσης
14
Τρόπος Εφαρμογής Είδος ζωικού κεφαλαίου Είδη ζωικής παραγωγής › κτηνοτροφική › αλιευτική
15
ΓΓεωργικά κτίσματα - Θερμοκήπια ΕΕξοπλισμός-Μηχανήματα
16
Κάτοχοι γεωργικής εκμετάλλευσης, Αρχηγοί της γεωργικής τους εκμετάλλευσης γεωργοί με την ευρύτερη έννοια Μόνιμοι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της εκμετάλλευσης
17
Συνέχιση γεωργικής δραστηριότητας Αφαίρεση αποζημιώσεων από προγράμματα ασφάλισης και εξόδων καλλιέργειας Στοιχεία τεκμηρίωσης › Μετεωρολογικά › Επιστημονικές εκθέσεις › Εποπτικό υλικό Προϋπολογισμός ενισχύσεων Σχέδιο Προγράμματος (ΚΥΑ)
18
Απαιτείται να δηλώνεται το αγροτεμάχιο στη ΔΚΕ το έτος που ο παραγωγός υποβάλει την αίτηση ανασύστασης (σχετικός έλεγχος) Να διατηρεί την εκμετάλλευση για το ανάλογο χρονικό διάστημα (μακροχρόνιες υποχρεώσεις) και να την ασφαλίζει (ως παραγωγική ή μη ανάλογα με τη ζημιά και την ανασύσταση)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.