Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετάδοση Θερμότητας με μεταφορά
Advertisements

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Εσωτερική Ενέργεια.
Φυσικές ιδιότητες των υλικών
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Θερμοκρασία και Θερμότητα
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία
ΗΗΜΕΙΑ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Δυναμική ενέργεια Ενέργεια ταλάντωσης.
Νόμοι αερίων.
6.1 ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
6.5 ΘΕΡΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ & ΣΥΣΤΟΛΗ
«ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ-ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ»
Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΡΕΗ ΥΓΡΗ ΑΕΡΙΑ ΡΕΥΣΤΑ
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
5.5 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
Νόμος Boyle π ί ε σ η (P) ό γ κ ο ς (V) Μικρός όγκος, Μεγάλη πίεση Μεγάλος όγκος, Μικρή πίεση (θερμοκρασία σταθερή)
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
Κινητική θεωρία αερίων
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Θερμότητα.
(ΔΑΣΚΑΛΑ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΧ.Τ.)
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Εσωτερική Ενέργεια ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
Το φαινόμενο ΔΙΑΣΤΟΛΗ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο μεγαλύτερη είναι η γέφυρα, τόσο περισσότερες γίνονται;

Ένταξη στο Αναλυτικό πρόγραμμα Το σενάριο αυτό μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα της Β΄ Γυμνασίου στο κεφάλαιο της θερμότητας, στην ενότητα της θερμικής διαστολής και συστολής. Μπορεί να διδαχθεί τόσο πριν την εισαγωγή των μαθητών στο φαινόμενο της θερμότητας, όσο και στο τέλος του κεφαλαίου αυτού σαν μία εναλλακτική διδακτική προσέγγιση και εφαρμογή των αποκτηθέντων γνώσεων..

Οι μαθητές θα πρέπει :  Να προσδιορίσουν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η γραμμική διαστολή των στερεών  Να προσδιορίσουν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η διαστολή όγκου στα στερεά υγρά κ αέρια σώματα  Να περιγράφουν εφαρμογές της θερμικής διαστολής των σωμάτων κ την σημασία τους στην καθημερινή ζωή

 Η χρήση των συγκεκριμένων οπτικών μέσων και των υπόλοιπων εργαλείων, παρέχουν τη δυνατότητα στους μαθητές:  Να εκφραστούν-οργανώσουν–‘τακτοποιήσουν’ (αυτορρύθμιση)- συνειδητοποιήσουν (μετάγνωση) τα δεδομένα τους ώστε να διευκολυνθούν στην εξαγωγή συμπερασμάτων και στην εύρεση λύσεων.  Να μάθουν να συνεργάζονται με τα άλλα μέλη της ομάδας για να συζητήσουν τις παρατηρήσεις τους, να οργανώσουν τα συμπεράσματά τους, να καταχωρίσουν τα δεδομένα τους, να κατασκευάσουν σχέσεις που συνδέουν μεγέθη, να παρουσιάσουν την εργασία τους στις άλλες ομάδες.  Να οικοδομήσουν κώδικες επικοινωνίας ώστε να γίνονται αντιληπτοί από τα άλλα μέλη της ομάδας, από όλους τους συμμαθητές τους και από τον καθηγητή τους ή την καθηγήτριά τους.

Όλοι μας έχουμε παρατηρήσει ότι κατά την διάρκεια μιας καλοκαιρινής μέρας μια παραμόρφωση στις σιδηροτροχιές

Όλες οι γέφυρες έχουν κενά…

Τα σύρματα της ΔΕΗ το χειμώνα είναι σχεδόν τεντωμένα κ το καλοκαίρι είναι σχεδόν χαλαρά σχηματίζοντας μια μικρή κοιλιά προς τα κάτω…

Πώς μπορεί να μακρύνει ένα αλουμινόχαρτο; Τι χρειάζεσαι: Μια λωρίδα από αλουμινόχαρτο μήκος περίπου 80 εκατοστών του μέτρου (cm) και πλάτους 2cm, δύο άδεια μπουκάλια κρασιού με τους φελλούς τους (ή πλαστικά μπουκάλια με τα καπάκια τους), ένα γκαζάκι, σπίρτα.

Τι χρειάζεσαι: Ένα μικρό γυάλινο μπουκάλι με βιδωτό καπάκι, ένα διαφανές (ή έστω ανοιχτόχρωμο) καλαμάκι, ένα χοντρό καρφί, ένα σφυρί, ρευστή κόλλα, νερό, ένα γκαζάκι ή ένα ηλεκτρικό μάτι, ένα μπρίκι, τέμπερα, π.χ. κόκκινη ή μαύρη, ένα μπολ

Τι θα κάνεις : Γέμισε το μπρίκι με νερό και βάλε το να ζεσταθεί. Γύρισε το καπάκι ανάποδα, πάνω σε ένα άχρηστο κομμάτι ξύλου και με τη βοήθεια του καρφιού και του σφυριού τρύπησέ το, έτσι ώστε από την τρύπα να χωράει να περάσει το καλαμάκι. Βάλε το καλαμάκι όρθιο μέσα στην τρύπα, έτσι ώστε ένα πολύ μικρό του μέρος να είναι στο μέσα μέρος από το καπάκι (δηλ. μέσα στο μπουκάλι όταν βιδωθεί το καπάκι στη θέση του) και το μεγαλύτερο μέρος έξω από το μπουκάλι. Γύρισε το καπάκι ανάποδα και ρίξε μέσα σε αυτό κόλλα ρευστή, ώστε να κλείσει (με τρόπο που να μη στάζει νερό) όποια μικρή τρύπα τυχόν έμεινε ανάμεσα στο καλαμάκι και στο τοίχωμα από την τρύπα που είχες κάνει στο καπάκι. Γέμισε τελείως το μπουκάλι με νερό, στο οποίο έχεις ρίξει λίγη τέμπερα (ώστε να φαίνεται, όταν ανεβαίνει στο καλαμάκι). Βίδωσε το καπάκι στη θέση του. Βάλε το μπουκάλι μέσα στο μπολ. Ρίξε στο μπολ το ζεστό νερό. Αν δεν έχεις εύκολο ένα μπολ φτιάξε χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο πλαστικό μπουκάλι από αναψυκτικό.

Τι χρειάζεσαι: Ένα γυάλινο μπουκάλι (π.χ. μπύρας), ένα μπαλόνι, ένα μπολ με ζεστό νερό.

Τι θα δεις: Το μπαλόνι φουσκώνει (το αποτέλεσμα είναι πιο έντονο αν προηγουμένως έχεις φουσκώσει και κρατήσει το μπαλόνι φουσκωμένο για λίγη ώρα, ώστε να χαλαρώσουν τα τοιχώματά του).

Όταν θερμαίνουμε ένα σώμα, η θερμότητα που προσφέρουμε μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια των μορίων δηλ. η κίνηση των μορίων γίνεται πιο έντονη (βλέπε και προηγούμενη ενότητα). Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνει η μέση απόσταση μεταξύ των μορίων, άρα το σώμα διαστέλλεται.

Όπως τα στερεά, έτσι και τα υγρά θερμαινόμενα διαστέλλονται και ψυχόμενα συστέλλονται. Τα υγρά θερμαινόμενα διαστέλλονται πολύ περισσότερο από ότι τα στερεά. Όταν θελήσουμε να θερμάνουμε ένα υγρό εκτός από την διαστολή του υγρού θα έχουμε διαστολή και του δοχείου που είναι μέσα το υγρό. Η διαστολή επομένως που θα δούμε δεν θα είναι η πραγματική, αλλά μικρότερη.

Όπως τα στερεά και τα υγρά έτσι και τα αέρια θερμαινόμενα διαστέλλονται και ψυχόμενα συστέλλονται. Η μεταβολή των αερίων, για δεδομένη μεταβολή της θερμοκρασίας, είναι πολύ μεγαλύτερη της μεταβολής των στερεών και των υγρών. Μεγάλη σημασία για τα αέρια, εκτός από την μεταβολή του όγκου τους σε σχέση με την θερμοκρασία, έχει και η μεταβολή της πίεσης τους. Ο Charles και ο Gay Lussac ήταν δύο Γάλλοι επιστήμονες που ασχολήθηκαν ταυτόχρονα με τη διαστολή των αερίων.