ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η κρίση και το πρόβλημα της διακυβέρνησης στην ελληνική κοινωνία Σταύρος Ιωαννίδης.
Advertisements

28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ.
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Βασίλης Συμεωνίδης.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Κίνημα στο Γουδί 1909 Ελευθέριος Βενιζέλος 1910
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
3. Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο
Μάθημα 5 Οι Μεγάλες Δυνάμεις στη Μεσόγειο, 17ος - 19ος αι. -Ανάπτυξη εμπορίου στη Μεσόγειο με πρωτεργάτες τη Βρετανία και την Ολλανδία -Ανταγωνισμός Βρετανίας-Γαλλίας.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Η περίοδος της Λατινοκρατίας
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα αντικείμενα της πολιτικής κοινωνιολογίας 1.Αλληλεξάρτηση κράτους και κοινωνίας: σχέση της κρατικής οργάνωσης με τις κοινωνικές δυνάμεις και τις κοινωνικές.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει ενεργά στις κοινές υποθέσεις ο πολίτης; Κοινές υποθέσεις είναι όλα όσα μας αφορούν ως πολίτες:
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση Κλασσική Σοσιαλδημοκρατία & Ο Τρίτος Δρόμος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
Αγροτική Κοινωνιολογία
Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Το θάυμα της Νότιας Κορέας
Κοινωνικό Ζήτημα
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )  α. Πλαίσιο διαμόρφωσης Τι είναι ο διαφωτισμός 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
Η γένεση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Το αγροτικό ζήτημα. Συνέπειες βιομηχανικής επανάστασης Αγροτικός τομέας: κυριαρχία μέχρι το 19 ο αιώνα Οικονομικές εξελίξεις (βιομηχανική επανάσταση)
Ο ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ
H τελευταία φάση της γαλλικής επανάστασης ( ) και η εποχή του Ναπολέοντα ( ) ΕΝΟΤΗΤΑ 4.
Το συνέδριο της Βιέννης
Ιστορία του γυναικείου κινήματος στην Ελλάδα 19ος & 20ος αιώνας
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
3. ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ. ΓΝΩΣΕΙΣ, ΑΞΙΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ. ΑΘΗΝΑ: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ηλιάδου-Τάχου Σοφία 1

ΕΥΡΩΠΗ ΕΛΛΑΔΑ Προσπάθειες κυριαρχίας αστικής τάξης Κοινωνίες επηρεάστηκαν από  Διαφωτισμό, Γαλλική Επανάσταση, έθνος- κράτος, φιλελεύθερη συνταγματική διακυβέρνηση Επιρροή από Ευρώπη Υιοθέτηση φιλελεύθερων θεσμών, στοιχείων νεωτερικότητας και εισαγωγή ιδεών Διαφωτισμού ΑΛΛΑ προσαρμοσμένα στην ελληνική κοινωνία  πολιτειακή κοινοτική συγκρότηση, πατριαρχικά και πελατειακά πρότυπα Εισχώρηση ιδιωτικών συμφερόντων στο δημόσιο ΚΟΙΝΩΝΙΑ 19 ος αιώνας 2

ΠΟΛΙΤΙΚΗ στην ΕΛΛΑΔΑ 3 Επικράτηση αστικής τάξης (1909)  δημιουργία κράτους-δικαίου σύμφωνα με το φιλελεύθερο δυτικό πρότυπο Ανάπτυξη καπιταλισμού  αλλαγές στην κοινωνία και πολιτικές εξελίξεις λόγω άφιξης πληθυσμών από τη Μ.Ασία

Νεοελληνική Ιδεολογία 4 Προαστικές και αστικές δυνάμεις είχαν κοινό τον νεοελληνικό εθνικισμό  ελληνικεντρισμός, υπεροχή του έθνους, θρησκευτική και πατριαρχική παράδοση Αποτέλεσμα  απουσία «κοινωνίας των πολιτών», εξυπηρέτηση ατομικών συμφερόντων από το δημόσιο και όχι συνολικών Πρότυπα νεοελληνικής ιδεολογίας  αρχαιότητα (κλασικισμός), βυζαντινή ορθόδοξη χριστιανική παράδοση «μακραίωνη συνέχεια της φυλής»

5 Η ανικανότητα σωστής διαχείρισης του κράτους αποδόθηκε στην πολιτική και οικονομική εξάρτηση από τις Μεγάλες Δυνάμεις Είχε θεωρηθεί πως η Δύση είχε την ευθύνη για τις ήττες και την άσχημη κατάσταση του ελληνικού κράτους Στην Ελλάδα  χαμηλή εκτίμηση για το κράτος, κλίμα παραίτησης, ωχαδελφισμού, καιροσκοπίας

6 Διατήρηση νεοελληνικής ιδεολογίας  πολιτικό σύστημα Ελλάδας  μετριοπαθής αστική κυριαρχία, βασιλιάς Πολιτική αστάθεια και διεθνής κρίση φιλελευθερισμού  εμπόδισαν την κατάργηση της βασιλείας και τη δημιουργία μιας κοινωνίας των πολιτών Επακόλουθο  επιβολή δικτατορίας «Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός»  κλασικιστικός ελληνοκεντρισμός, Μεγάλη Ιδέα Ενάντιοι στο καθεστώς θεωρήθηκαν ως «εχθροί του έθνους»

7 Κατά τον εθνικοαπελευθερωτικ ό αγώνα  δημιουργία ριζοσπαστικών κοινωνικοπολιτικών θεσμών  αντίθετοι με τον αστικό πολιτικό κόσμο Προσπάθειες επανόδου της αστικής τάξης Ψυχρός πόλεμος Εμφύλιος πόλεμος Ήττα Αριστεράς Επιβολή χούντας Πτώση χούντας (1974)

8 Κράτος Δεξιάς: καθεστώς βίας, οικονομική βοήθεια διεθνούς παράγοντα Ανασύσταση αστικής και μικροαστικής τάξης  οικονομική βοήθεια, ανάδειξη σε ομοϊδεάτες Παρακράτος  αυτόνομο αλλά νομιμοποιημένο, αποδοχή των πολιτών που δήλωναν πίστη στο κράτος αυτό, απόρριψη όσων ήταν αντίθετοι Αποτέλεσμα  ικανοποίηση συμφερόντων ομοϊδεατών πολιτών και όχι συλλογικών συμφερόντων, υπερχείλιση τριτογενή τομέα οικονομίας

ΣΧΟΛΕΙΟ 9 Πολιτική διαπαιδαγώγηση  αμφιταλάντευση στο τι είναι πολιτικά ορθό αφού επικρατούσαν έντονες αντιπαραθέσεις για τη δημιουργία μεταρρυθμίσεων ή όχι, σημαντική επιρροή άσκησε και η καθυστέρηση χωρισμού του κράτους από την κοινωνία

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! 10