Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας
Advertisements

Καλώς ήρθατε στην ενίσχυση της υγείας και της κοινωνικής φροντίδας μέσω Διεπαγγελματικής εκπαίδευσης.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
Κοκκαλίδης Δημοσθένης
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Πανεπιστήμιο Κρήτης Γραφείο Διασύνδεσης
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Το Νοσοκομείο «Σωτηρία» ιδρύθηκε από την Σ. Σλήμαν το 1902 ως πρώτο «λαϊκό» Σανατόριο της Ελλάδας και έκτοτε έχει συνδέσει το όνομά του με την αντιμετώπιση.
Επιμελεια: Σοφιάννα Κοτσανάδα (Α. Μ. 14/012) Ναυσικά Πανάρετου (Α. Μ
Το Εθνικό Σύστημα Υγείας πρέπει να αλλάξει, όχι να καταργηθεί Ι. Ν. Μπολέτης Τμήμα Νεφρολογίας και Μεταμόσχευσης ΓΝΑ «Λαϊκό» Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 17/1/2013.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Έντιμοι προσκεκλημένοι, αγαπητοί συνεργάτες Με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζω στην επίσημη ετήσια επιστημονική εκδήλωση της εταιρείας μας, την 7η ημερίδα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Παιδιατρικά νοσοκομεία στην Ελλάδα Το Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία» ιδρύθηκε το 1896 και τέθηκε σε λειτουργία το Είναι το μεγαλύτερο παιδιατρικό.
«ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ ΤΑΞΗ:
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
Διοικητικές μεταρρυθμίσεις και οικονομική αποτελεσματικότητα στον τομέα της Υγείας Γιάννη Υφαντόπουλου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η Χρήση των Φορητών Συσκευών όπως το Έξυπνο Κινητό Τηλέφωνο (Smartphone), η Φορητή Ταμπλέτα (Tablet) & ο Φορητός Η/Υ (Notebook) στην Καθημερινή Κλινική.
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Υπουργείο Υγείας Αθήνα Δεκέμβριος 2013 Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
1.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
Νοσηλευτική Δεοντολογία
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
Η έννοια της επιχείρησης
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα
EUPRON ΜΕΛΕΤΗ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ-ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Νοσηλευτική Μονάδα Κρεστένων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member, Faculty of Nursing, University of Alberta, Canada E-mail: anastasia.mallidou@ualberta.net Τμήμα Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Αθηνών, 6ο Εξάμηνο, Φεβρουάριος - Μάιος 2008

Διεπιστημονική Ομάδα: Ορισμός, Βασικές Έννοιες, Θεωρητικές Προσεγγίσεις

Ομάδα (Zwarenstein & Bryant, 2001) Διεπιστημονική/Δι-επαγγελματική ομάδα Αριθμός επιστημόνων / επαγγελματιών που συνεργάζονται (π.χ., πληροφορίες, συντονισμός, λήψη αποφάσεων) και έχουν εξ ίσου ευθύνη για το αποτέλεσμα Βασική παραδοχή: γνώση & επιδεξιότητες κάθε ατόμου είναι διαφορετικές Συνεργασία: ευαίσθητη & προβληματική

Teamwork = Ομαδική εργασία (The Royal College of General Practitioners, 1998) Μια ομάδα ατόμων που οργανώθηκε για να εργαστεί μαζί και έχει προκαθορισμένα & ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Κοινό στόχο που καθοδηγεί τις πράξεις τους Ο καθένας ξέρει επακριβώς τις λειτουργίες του και αναγνωρίζει κοινά ενδιαφέροντα Εργάζονται χρησιμοποιώντας γνώση, ικανότητες και τους πόρους όλων των ατόμων της ομάδας Η αποτελεσματικότητα της ομάδας εξαρτάται από την ικανότητα να ολοκληρώσουν την εργασία τους ως μια ανεξάρτητη ομάδα ατόμων

Μέλη Ομάδας; Γιατρός Νοσηλευτής ;;;; Διαιτολόγος; Τεχνικός; Πληροφορικός; Διοικητικός; Φαρμακοποιός; Κηπουρός, θυρωρός, καθαριστής, …;

Ομάδα ΠΦΥ Γιατροί: Γενικοί, αγροτικοί, ειδικοτήτων Νοσηλευτές και βοηθοί Επισκέπτες υγείας Μαιευτές Κοινωνικοί Λειτουργοί

Θεωρητικές Προσεγγίσεις Συνεργασία πού; Θεωρητικές Προσεγγίσεις Συνεργασία πού; Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας Δευτεροβάθμια & Τριτοβάθμια Φροντίδα Κλινικός τομέας (νοσηλευτικά τμήματα) Χειρουργικός (χειρουργείο) Επείγουσας & Εντατικής φροντίδας (ΤΕΠ, ΜΕΘ) Ψυχιατρικός Εργαστηριακός

Οι κανόνες του (ομαδικού) παιγνιδιού (Lingard et al., 2004) Ευελιξία στη σύνθεση της ομάδας Κατάργηση της ιεραρχίας Καλλιέργεια συλλογικής λήψης αποφάσεων Ομάδα: δεν είναι ομοιόμορφη οντότητα, αλλά συλλογή ατόμων με ξεχωριστές ταυτότητες επαγγελματικής ειδίκευσης κουλτούρες πρότυπα φροντίδας γνώσεις και ικανότητες πολιτικό όραμα του εθνικού συστήματος υγείας Μετατροπή της σκέψης από ατομική σε συλλογική ως μέλος ομάδας.

Κλειδιά-καταλύτες (Lingard et al., 2004) Εξουσία / Δύναμη Εκπαίδευση Ανάγκες ασθενών Γνώση Πόροι Χρόνος Ιδιοκτησία – Ανταλλαγή (μηχανισμοί για συνεργασία)

Η έννοια της Ανταλλαγής (Lingard et al., 2004) Αγαθά: αντικείμενα, εξοπλισμός, πόροι, σεβασμός, γνώση, ευμένεια Πόλεμος των κρεβατιών: έλλειψη νοσηλευτών – κλείσιμο κρεβατιών Κοινωνικό παιχνίδι: σεβασμός (Ν) για πληροφορίες, ευμένεια, γνώση Συγκρούσεις – διαχείρισή τους Εμπόδια συνεργασίας

Η έννοια της Ιδιοκτησίας (Lingard et al., 2004) Συλλογική ιδιοκτησία «Δεν διαπραγματευόμαστε στη ΜΕΘ, διότι εμείς οι νοσηλευτές είμαστε οι κύριοι υπεύθυνοι για την πορεία έκβασης του ασθενή» Ατομική ιδιοκτησία «Ο ρόλος του Φ/Θ αναπνευστικής λειτουργίας (respiratory therapist - RT) είναι σημαντικός, διότι εμείς οι ειδικευόμενοι γιατροί δεν έχουμε ούτε την εκπαίδευση, ούτε το χρόνο να μάθουμε τη λειτουργία των αναπνευστήρων. Έτσι, οι RTs συμβάλλουν σημαντικά στην περίθαλψη του ασθενή, εκεί που εμείς αδυνατούμε» «Γ: Υπάρχει κάτι που σε ανησυχεί στον ασθενή; Ν: Η αρτηριακή του πίεση είναι υψηλή… Γ: …εννοώ κάτι από νοσηλευτικής πλευράς. Η αρτηριακή πίεση είναι ιατρική ευθύνη»

Από την εμπειρία σας..... Ανακαλέστε ένα παράδειγμα από την πρακτική σας άσκηση που να σχετίζεται με όσα συζητήσαμε σήμερα.

Παράδειγμα Σταθμός μητέρας & παιδιού στο ΙΚΑ Παράδειγμα Σταθμός μητέρας & παιδιού στο ΙΚΑ Μετανάστρια έμμεσα ασφαλισμένη στο ΙΚΑ απευθύνεται στο σταθμό μητέρας και παιδιού διότι είναι έγκυος. Δεν μιλάει επαρκώς τη γλώσσα και ο σύζυγός της εργάζεται. Θέλετε να της εξηγήσετε τι υπηρεσίες μπορεί να της προσφέρει η υπηρεσία σας ώστε να της εξασφαλίσετε ασφαλή περάτωση της εγκυμοσύνης και περαιτέρω φροντίδα. Που θα απευθυνθείτε (άλλους επαγγελματίες υγείας ή υπηρεσίες); Πως θα διασφαλίσετε ότι η φροντίδα της θα έχει επαρκή φροντίδα;