ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΗΜΕΡΑ
Advertisements

Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Κρίση, Κοινωνική Συνοχή & Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
« Καταπολέμηση των διακρίσεων και της ανεργίας με τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ » ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
Προγράμματα Ανάπτυξης, Κοινωνικής Στήριξης & Ιατρικής Συνεργασίας
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
Κοινωνική Οικονομία και Τοπική Αυτοδιοίκηση Ιωάννης Μέξης Διευθύνων Σύμβουλος της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
3.5. Ο συνδικαλισμός Που αποβλέπει ο συνδικαλισμός και τι είναι τα εργατικά συνδικάτα; αποβλέπει κοινάεργασιακάσυμφέροντα Ο συνδικαλισμός αποβλέπει στη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «O ΑΡΔΗΤΤΟΣ» Έτος ιδρύσεως 1927 Συγκρότηση Επιτροπών Φωτογραφίες-επιμέλεια: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΑΤΡΟΥ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Η ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΚΑΜΠΕΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.
ΓΚΑΜΠΕΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΦΡΟΣΩ ΜΠΟΤΗ ΣΟΥΡΒΙΝΟΥ ΟΛΓΑ ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 8: ΜΟΝΤΕΛΑ Κοινωνικός Σχεδιασμός – Κοινοτική Εκπαίδευση Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 1: Βελτιστοποίηση Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 2:Εξέλιξη και Χαρακτηριστικά της Κοινότητας Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Τι είναι η Κοινωνική Εργασία; Ορισμοί Κοινωνικής Εργασίας
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Κοινοτική ανάπτυξη (1/10)
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Κοινοτική εκπαίδευση (1/8)
Η κοινοτική εργασία σήμερα (1/2)
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Κοινοτική ανάπτυξη (1/4)
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Κριτική κοινοτική εργασία (1/7)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Ευάγγελος Σπινθάκης ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Εισαγωγή στην μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Προγράμματα Προαγωγής Υγείας
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Αναστασία Γκαμπέτα Φρόσω Μπότη

Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ Για λόγους ταξινόμησης Για την πραγματοποίηση συγκρίσεων Την κατάθεση προβληματισμών Την άσκηση κριτικής στις διαφορετικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν ή και συνεχίζουν να εφαρμόζονται ΣΤΟΧΕΥΕΙ Στο συλλογικό παρά σε ατομικό επίπεδο και διαμορφώνει ένα σύστημα παροχής φροντίδας που στοχεύει στην ολιστική αντιμετώπιση των τοπικών ζητημάτων και όχι σε μεμονωμένα άτομα. ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κοινωνική αλληλεγγύη Σεβασμός στα κοινωνικά δικαιώματα Κοινωνική δικαιοσύνη

ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΕΞΙ: ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΕΞΙ: Φροντίδα στην κοινότητα Κοινοτική οργάνωση Κοινοτική ανάπτυξη Κοινωνικού-κοινοτικού σχεδιασμού Κοινοτικής εκπαίδευσης Κοινοτικής δράσης

ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Λειτουργία εξωυδριματικών δομών για την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών οι οποίες επιτρέπουν στα μέλη ευάλωτων ομάδων να συνεχίσουν την διαβίωση τους στο σπίτι (π.χ. ηλικιωμένοι) Μέλη του συγγενικού ή ευρύτερου περιβάλλοντος (π.χ. οικογένεια, γειτονιά , φίλοι), από εθελοντές ή από σχήματα συνεργασίας μεταξύ των παραπάνω. Στοχεύουν: Προαγωγή της ευημερίας του συνόλου Στην πρόληψη της ασθένειας και της αναπηρίας Στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής Στον περιορισμό του κοινωνικού αποκλεισμού και την πολύπλευρη ανάπτυξη του

ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Χρησιμοποιείται κατ’ εξοχήν στην Βρετανία ως ένα μέσω για την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων της συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών προνοιακών , κρατικών , εθελοντικών κ.τ.λ. φορέων. Πρόκειται για ένα αρκετά τεχνοκρατικό μοντέλο στο οποίο σύμφωνα με τον Τhomas (1983) δίνετε περισσότερο έμφαση στις ανάγκες των υπηρεσιών παρά σε αυτές της κοινότητας. Δέχτηκε έντονη κριτική από την ριζοσπαστική- φεμινιστική προσέγγιση.

Ο επαγγελματίας αναλαμβάνει ρόλους οργανωτή ή διαχειριστή , ανατίθενται σε αυτόν αυξημένες ευθύνες για την εξισορρόπηση των τοπικών αναγκών με τις δυνατότητες, τους πόρους και τα μέσα των υπηρεσιών που λειτουργούν στην κοινότητα μέσα στο υπάρχον σύστημα το οποίο θεωρείτε δεδομένο και δεν αμφισβητείται. ΣΤΟΧΟΣ Ο συντονισμός και η αποφυγή πιθανών επικαλύψεων μεταξύ υπηρεσιών Η εξεύρεση και η ορθολογική χρήση των απαιτούμενων πόρων για την παροχή περισσότερο αποτελεσματικών και αποδοτικών υπηρεσιών πρόνοιας σε μια συγκεκριμένη περιοχή

ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Επικεντρώνετε στην προσφορά βοήθειας σε ομάδες και κοινότητες προκειμένου να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες και την αυτοπεποίθηση που θα τους επιτρέψουν να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσης τους( Poople 2000)

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ Σύμφωνα με : Τον Thomas που εκπροσωπεί την πλουραλιστική προσέγγιση ,διακρίνει τρεις τύπους κοινοτικής ανάπτυξης: Προώθηση και υποστήριξη δικτύων αλληλοβοήθειας Συλλογικά σχήματα αυτοβοήθειας για την προσφορά οικονομικής ενίσχυσης ή άλλον υλικών βοηθημάτων Δημιουργία ομάδων δράσης σε επίπεδο συνοικίας Απορρίπτει τις επαναστατικού χαρακτήρα αλλαγές και δεν αμφισβητεί το ισχύον σύστημα

Τους υποστηρικτές ριζοσπαστικών απόψεων Θέτουν ως στόχο μια μετασχηματιστική προοπτική που βασίζεται στην κοινωνική δικαιοσύνη και αναπτύσσει ερμηνείες και παρεμβάσεις που δεν περιορίζονται στα συμπτώματα αλλά εμβαθύνουν στις αιτίες της καταπίεσης και της στέρησης Τον frezer (1996) η κοινοτική ανάπτυξη θα πρέπει να στοχεύει στην ενδυνάμωση αυτών που βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΈΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΟΙΝΩΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ασχολείται με την <Μεσίτευση> κοινωνικών παροχών Ασχολείται με ομάδες στόχους Ασχολείται με τον σχεδιασμό και την οργάνωση της κοινωνικής υποδομής και των κοινωνικών υπηρεσιών <σκέπτεται σε γεωγραφικές- τοπικές κατηγορίες>

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ- ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Κοινωνικός : γιατί αφορά όλους Σχεδιασμός: λαμβάνουμε υπόψη κάποιον τρόπο , συλλέγουμε δεδομένα και υπολογίζουμε τις επιπτώσεις , ώστε να επιτευχθούν τα πιο ευνοϊκά για εμάς αποτελέσματα Ανάγετε στους ουτοπιστές – σοσιαλιστές του 19ου αιώνα. Βρήκε εκτεταμένο πεδίο εφαρμογής στην Σοβιετική Ένωση ενώ στις Δυτικές χώρες συνδέθηκε κυρίως με το κράτος πρόνοιας και την άσκηση κοινωνικής πολιτικής . Ορίζετε ως μία διαδικασία που στοχεύει στον ορθολογικό σχεδιασμό υπηρεσιών και στην λήψη πρωτοβουλιών, που στηρίζονται σε ευρήματα κοινωνικών ερευνών. (Moffatt 1999) Αφορά την εκτίμηση των κοινοτικών προβλημάτων και αναγκών και στην συστηματική προσπάθεια σχεδιασμού στρατηγικών για την αντιμετώπιση τους

ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η κοινοτική εργασία έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα δεδομένου ότι δίνει την ευκαιρία στα άτομα να μάθουν μέσα από την πράξη, την αλληλεπίδραση και την συμμετοχή σε δράσεις. Σύμφωνα με την ουμανιστική άποψη στο χώρο της κοινοτικής εκπαίδευσης αποδίδουν έναν περισσότερο δημοκρατικό και ολιστικό χαρακτήρα. Η κοινοτική εκπαίδευση παίρνει τον χαρακτήρα της λαϊκής επιμόρφωσης και έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Επικεντρώνετε στις καθημερινές εμπειρίες των ατόμων Έχει πολιτικό περιεχόμενο και ασκεί κρητική στο status quo Επιδιώκει την κοινωνική αλλαγή Ακολουθεί μια μορφή συλλογικής παιδαγωγικής που εστιάζετε στην ομάδα

ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 Σύμφωνα με την μαρξιστική προσέγγιση, αντιλαμβάνεται την φτώχια, την ανάγκη , την δυστυχία , την περιθωριοποίηση , την καταπίεση και ην εγκληματικότητα ως καταστάσεις που δημιουργούνται και αναπαράγονται από την ταξική διάρθρωση της καπιταλιστικής κοινωνίας. Σύμφωνα με τον Thomas εστιάζετε στην οργάνωση αυτών που θίγονται από τις πολιτικές ή την απουσία πολιτικών- κρατικών και ιδιωτικών φορέων αλλά και από τα ευρύτερα δομικά χαρακτηριστικά της κοινωνίας.

Σύμφωνα με τον Alinsky (1971) αντιλαμβάνεται τις κοινωνικές σχέσεις ως σχέσεις μεταξύ αυτών που κατέχουν και αυτών που δεν κατέχουν δύναμη. Πιστεύει ότι η συλλογική οργάνωση και δράση των τελευταίων μπορεί αν ανατρέψει την ισορροπία δυνάμεων προς όφελος αυτών και αν αντιμετωπίζει φαινόμενα ρατσισμού φτώχιας και περιθωριοποίησης ΕΡΩΤΗΜΑ Κατά πόσο η Ελληνική κοινωνία αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη ενός μοντέλου κοινοτικής δράσης το οποίο , ανεξαρτήτως στόχων και ιδεολογικού προσανατολισμού παραπέμπει σε μία ακραιφνώς αγωνιστική μορφή διεκδίκησης αιτημάτων και απαιτεί υψηλό βαθμό συμμετοχής των ενδιαφερομένων για την διαμόρφωση των στόχων, πολύ δε περισσότερο για την υλοποίηση αυτών

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ανδρέας Ζωγράφου , Αθήνα 2002, 3η έκδοση , Κοινωνική εργασία με κοινότητα Δημήτρης Σ. Ιατρίδης , Αθήνα 2004 , Σχεδιασμός κοινωνικής πολιτικής Βασίλης Καραγκούνης, Εκδόσεις Τόπος, Αθήνα . Δ΄ έκδοση, Κοινοτική εργασία και τοπική ανάπτυξη