Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Εξάρτηση  Η κατάσταση εκείνη κατά την οποία το άτομο δε μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της καθημερινότητας χωρίς τη βοήθεια κάποιου μέσου.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Φιλία.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
ΑΝΤΩΝΙΑ ΠΑΠΑΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΙΣΟΙ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση Αντωνίου Αθανασία Ιωάννου Σπυριδούλα Σκαφιδά Αρετή Στασινοπούλου Μαρία

Ερευνητικά ερωτήματα Α) Η οικονομική, κοινωνική και μορφωτική κατάσταση της οικογένειας, πως επηρεάζει την ψυχολογία των ατόμων που απαρτίζουν την οικογένεια και πως τη λειτουργία της. Β) Οι σχέσεις μεταξύ των γονέων και η επίδραση στη λειτουργία της οικογένειας. Γ) Εκδηλώσεις παθογένειας μέσα στην οικογένεια(π.χ. κακοποίηση κ.α.). Δ) Η οικογένεια ως πηγή δημιουργίας ή επίλυσης των προβλημάτων της.

Η οικονομική, κοινωνική και μορφωτική κατάσταση της οικογένειας, πως επηρεάζει την ψυχολογία των ατόμων που απαρτίζουν την οικογένεια και πως τη λειτουργία της. Η οικογένεια αποτελείται από μια ομάδα ατόμων στην οποία καλλιεργούνται πληθώρα αξιών όπως για παράδειγμα η αίσθηση του «εμείς», η αλληλεγγύη κ.α. Α) Οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Ένα φαινόμενο από το οποίο υποφέρουν πολλές οικογένειες είναι η μάστιγα της ανεργίας που δυσχεραίνει τη ζωή όλων των μελών της. Β)Μορφωτική κατάσταση της οικογένειας. Ένα παιδί που μεγαλώνει σε μια οικογένεια με ελλιπή μόρφωση γονέων δε λαμβάνει τα κατάλληλα ερεθίσματα για να αναρωτηθεί για τα γεγονότα που συμβαίνουν.

Γ) Κοινωνική κατάσταση της οικογένειας Γ) Κοινωνική κατάσταση της οικογένειας. Η άτονη κοινωνική ζωή μιας οικογένειας είναι ένα πρόβλημα που επηρεάζει την ψυχολογία των μελών. Αισθάνονται απομόνωση και μοναξιά. Όλα τα παραπάνω θέματα θα πρέπει να κινητοποιήσουν τις κυβερνήσεις και φορείς π.χ. πρόνοια και έπειτα από όλους εμάς κ.α. Η προσπάθεια επίλυσης αυτών των προβλημάτων θα επιδράσει θετικά στις ψυχές των μελών. Θα νιώσουν ότι προσπαθούν όλοι μαζί για το καλύτερο.

Οι σχέσεις μεταξύ των γονιών και η επίδραση στη λειτουργία της οικογένειας. Α)Πρότυπα. Συνήθως τα παιδιά παραδειγματίζονται από τους γονείς τους και τους έχουν ως πρότυπα για τη μελλοντική ζωή τους. Ένα πρότυπο μπορεί να είναι ο «σωστός οικογενειάρχης». Έτσι το παιδί θα έχει ως κύρια ασχολία την οικογένεια. Όμως πρότυπο αποτελεί και ο γονιός ο οποίος μπορεί να κάνει χρήση ουσιών. Τότε το παίδι θα προσπαθήσει να αντιγράψει αυτόν τον αρνητικό χαρακτήρα.

Β)Χωρισμός. Υπάρχουν δύο είδη χωρισμού: α) Ο «ήπιος» χωρισμός, στον οποίο και οι δύο γονείς είναι σύμφωνοι με αυτήν τους την απόφαση, ενώ δεν υπάρχουν εντάσεις ή συγκρούσεις. β)Ο «αιματηρός» χωρισμός, ο οποίος κυριαρχείται από φωνές, αντιθέσεις, κακολογίες, ακόμα και από ξυλοδαρμό. Γ)Επικοινωνία. Κύριο προτέρημα στην οικογένεια είναι ο διάλογος και η επικοινωνία. Τα μέλη της οικογένεια κυριεύονται από συναισθήματα λύπης και μοναξιάς όταν δεν υπάρχει επικοινωνία, καθώς είναι λιγότερο δεμένα μεταξύ τους. Το πρόβλημα της ελλιπής επικοινωνίας εμφανίζεται συνήθως λόγω έλλειψης χρόνου.

Εκδηλώσεις παθογένειας μέσα στην οικογένεια Α) Η ενδοοικογενειακή βία(σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική), η οποία οφείλεται στην αποδοχή της ως τρόπο συμπεριφοράς και σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες(ψυχοπαθολογικούς και κοινωνικούς), οδηγεί στην εξάπλωση του φαινομένου. Β)Εθισμός ενός μέλους(ναρκωτικά, αλκοόλ, τσιγάρο κ.τ.λ.).Η οικογένεια επιδρά καταλυτικά, ωθώντας κάποιο μέλος στη χρήση ουσιών. Εμφανίζεται συνήθως λόγω: α) απώλειας ενός μέλους β) ενδοοικογενειακής βίας γ) προβλημάτων υγείας ή οικονομικών.

Εκδηλώσεις παθογένειας μέσα στην οικογένεια Γ)Παραβατικότητα των παιδιών(καταλήψεις κτηρίων, πράξεις βίας, καταστροφές περιουσιών, εγκληματικές πράξεις κ.α.).Συχνός παράγοντας είναι η οικογένεια λόγω έλλειψης επίβλεψης, ελέγχου και γενικότερα αδιαφορίας. Δ)Ζητήματα ψυχικής υγείας(κατάθλιψη).Φαινόμενο που παρουσιάζεται κυρίως στην εφηβική ηλικία. Υπάρχουν δύο μορφές κατάθλιψης. Η πρώτη στην οποία

Η οικογένεια ως πηγή δημιουργίας ή επίλυσης προβλημάτων. Α)Οι λόγοι που ευθύνονται για τη δημιουργία προβλημάτων μέσα στην οικογένεια: α)Η έλλειψη χρόνου ή η αποφυγή των μελών για να συζητήσουν πιθανά θέματα που τους απασχολούν. β)Η αδιαφορία και η ενδεχόμενη εκμετάλλευση ενός μέλους από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. γ)Η βίαιη συμπεριφορά των γονιών προς τα παιδιά τους. δ)Ο ανταγωνισμός μεταξύ των μελών(π.χ. εξαιτίας της ζήλιας). ε)Η λανθασμένη διαχείριση καταστάσεων από τους γονείς. στ)Η παράβαση των κανόνων και η αδυναμία καταμερισμού ρόλων για κάθε μέλος της οικογένειας. ζ)Η έλλειψη εκτίμησης μεταξύ των μελών της οικογένειας. η)Η άρνηση αναγνώρισης ή αποδοχής της γνώμης των άλλων. θ)Η αυξημένη χρήση αρνητικών τρόπων επικοινωνίας(π.χ. κριτική, φωνές, βλοσυρότητα κ.α.) ι)Ο γονιός ασκεί εξουσία και διοικεί μόνος του την οικογένεια.

Β)Η σωστή διαχείριση και κατά συνέπεια επίλυση των προβλημάτων που εμφανίζονται μέσα σε μια οικογένεια, γίνεται με την ύπαρξη όλων των παρακάτω: α)Η αλληλοεκτίμηση μεταξύ των μελών μιας οικογένειας. β)Ο πολύτιμος χρόνος που περνούν μαζί τα μέλη της οικογένειας. γ)Το πνεύμα της ομαδικής εργασίας μέσα σ’ αυτήν. δ)Η επικοινωνία που χαρακτηρίζεται από κατανόηση, αγάπη και υπομονή είναι ενεργητική για τα παιδιά και τους γονείς. ε)Η έκφραση αγάπης με λόγια και με έργα, και δίνοντας χρόνο επιτρέπουν την δημιουργία θετικού κλίματος. στ)Η ανταλλαγή απόψεων και σκέψεων, χωρίς κριτική διάθεση, η ελεύθερη έκφραση αρνητικών ή θετικών συναισθημάτων συμβάλλουν στην αποφυγή δημιουργίας έντασης. ζ)Η ύπαρξη αυτοεκτίμησης, η αίσθηση ότι θα τα καταφέρουν και η εμπιστοσύνη, ώστε να μπορέσουν να πιστέψουν στον εαυτό τους. η)Η ύπαρξη ισοτιμίας, συνεργασίας και σεβασμού μεταξύ των μελών της οικογένειας.

Συμπεράσματα Μαρτυριών. Οικογενειακές σχέσεις: α)Πηγή χαράς. β)Πηγή λύπης. Πηγή χαράς: α)επικοινωνία μεταξύ των μελών. β)ομαλός, στο πέρας του χρόνου καθημερινός, βίος της οικογένειας. γ)συντροφικότητα. δ)αλληλεγγύη. Πηγή λύπης: α)έλλειψη χρόνου. β)απομάκρυνση των μελών. γ)εντάσεις – διαφωνίες. δ)έλλειψη συνεργασίας.

Συμπεράσματα Συνέντευξης. Α)Βασικές προϋποθέσεις για την δημιουργία οικογένειας: α)ψυχική ωριμότητα. β)οικονομική ανεξαρτησία. Β)Η υποστήριξη των γονιών προς το παιδί είναι ιδιαίτερα σημαντική(ψυχική ικανοποίηση των γονιών και των παιδιών). Γ)Συχνότεροι επισκέπτες κέντρου: γονείς(λόγω ωριμότητας). Δ)Φυσιολογικός χωρισμός: σεβασμός και κατανόηση του παιδιού για αυτήν την απόφαση των γονιών του. Ε)Αφύσικος χωρισμός: εντάσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας, κακολογίες κ.α.