ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ:ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ε’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ :ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΠΑΙΔΙΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Ας μιλήσουμε για την Εθελοντική Αιμοδοσία…
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Κανόνες και όρια κατά τη διάρκεια της εφηβείας
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια (www
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Πρακτική άσκηση στην κοινότητα «Βοήθεια στο σπίτι» Δήμος Γλυφάδας Κωνσταντίνος Κορομπόκης Α.Μ.:
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Συνέντευξη Τύπου: ένας χρόνος δράσης του Κέντρου Αλληλεγγύης Αθήνας
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Μια φορά ήταν ένα κοριτσάκι….
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ένα είδος επιβλαβούς ακτινοβολίας είναι αυτή του κινητού :
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Οργανισμός για τους πρόσφυγες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ:ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ε’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ :ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΠΑΙΔΙΟΥ ΘΕΜΑ «ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΟΧΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ» ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΔΡΟΣΟΥ ΔΑΦΝΗ ΚΙΚΙΝΗ ΘΕΚΛΑ ΠΑΛΙΟΥΡΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΦΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗ ΕΛΕΝΑ

Νομοθεσία περί αναδοχής Νομοθετήθηκε με το άρθρο 9 του Ν.2082/1992 και του διατάγματος 337/26 το 1993, το οποίο όμως στην συνέχεια αναιρέθηκε και αφομοιώθηκε στο Α.Κ. Ορίζεται έμμεσα η αναδοχή ανηλίκου ως η ανάληψη φροντίδας από τρίτους, είτε σε συμφωνία με τους γονείς είτε και χωρίς, πάντα όμως με δικαστική απόφαση. Η αναδοχή όμως, δεν συνεπάγεται με μεταβολή στις έννομες σχέσεις μεταξύ του ανήλικου και της φυσικής τους οικογένειας (άρθρο 1655). Όσον αφορά τις υποχρεώσεις των ανάδοχων γονέων, οφείλουν να διευκολύνουν τις προσωπικές σχέσεις και την επικοινωνία μεταξύ του ανήλικου, των φυσικών γονέων και του επιτρόπου (άρθρο 1656) καθώς και να τους ενημερώνουν για τη διαβίωση του παιδιού ενώ δεν έχουν δικαίωμα να ενεργούν ενάντια στη θέληση τους (άρθρο 57,58).

Οι ανάδοχοι γονείς μπορούν να ασκούν στο όνομα και για λογαριασμό των φυσικών γονέων ή του επιτρόπου, όσες αρμοδιότητες τους είναι απαραίτητες για να μεριμνούν για τις επείγουσες υποθέσεις του ανηλίκου (άρθρο 59). Καθιερώνεται, επίσης ότι για την αφαίρεση αρμοδιοτήτων απαιτείται απόφαση του δικαστηρίου. Οι ανάδοχοι γονείς έχουν το δικαίωμα να ζητούν αυτή την αφαίρεση όταν η ένταξη του ανηλίκου σε αυτήν την οικογένεια παίρνει διαρκέστερη μορφή, ενώ παράλληλα χαλαρώνονται οι δεσμοί με τους φυσικούς γονείς (άρθρο 60,61). Όσον αφορά την ανάθεση της φροντίδας του προσώπου του ανηλίκου από τους φυσικούς γονείς ή από τον επίτροπο, στους ανάδοχους γονείς έχει γίνει με μια συμφωνία, σύμφωνα με την οποία, οι πρώτοι έχουν το δικαίωμα να ανακαλούν την ανάθεση, όποτε το επιθυμούν και να ολοκληρώνουν την ανάθεση (άρθρο 62,63).

Ο ανήλικος μπορεί να τεθεί σε δικαστική συμπαράσταση, πρώτον όταν αδυνατεί να φροντίζει μόνος του για τις υποθέσεις του λόγω ψυχικής, διανοητικής διαταραχής ή σωματικής αναπηρίας και δεύτερον όταν λόγω ασωτίας, αλκοολισμού ή τοξικομανίας, εκθέτει στον κίνδυνο της στέρησης τον εαυτό του, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του (άρθρο 1666).

ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΑΔΟΧΗΣ «Αναδοχή» σημαίνει να βοηθάς κάποιο άτομο να αναπτυχθεί και να μεγαλώσει, να φροντίζεις για τις ανάγκες του, όταν οι γονείς του αδυνατούν να αναλάβουν τις γονικές τους υποχρεώσεις ή έχουν πεθάνει. Άρα, ανάδοχοι γονείς προσφέρουν φροντίδα σε παιδιά άλλων γονιών, για ένα χρονικό διάστημα, έναντι χρηματικής αμοιβής. Μπορεί αυτό να διαρκέσει μερικές μέρες, μήνες ή και για χρόνια. Όμως, δεν μπορούν να γίνουν όλοι οι ενήλικες ανάδοχοι γονείς. Χρειάζεται κάποιος να είναι πολύ ξεχωριστό άτομο για να αναλάβει αυτό το δύσκολο έργο. Η αναδοχή, συνήθως, είναι ένας προσωρινός τρόπος για να προσφερθεί σπιτικό σε παιδιά και εφήβους, μέχρι να είναι δυνατό να επιστρέψουν στις δικές τους οικογένειες. Αποτελεί ένα μέρος υπηρεσιών που προσφέρονται από τις κοινωνικές υπηρεσίες, για να διατηρούνται μαζί οι οικογένειες.

ΕΙΔΗ ΑΝΑΔΟΧΗΣ «Συγγενική αναδοχή» αναφέρεται στην αναδοχή παιδιού από μέλη του ευρύτερου συγγενικού του περιβάλλοντος (παππούς, γιαγιά, θείοι, νονοί). «Βραχυπρόθεσμη αναδοχή» η οποία είναι από μία νύχτα μέχρι και μερικούς μήνες και προσφέρει σταθερό οικογενειακό περιβάλλον και φροντίδα στο παιδί του οποίου οι γονείς χρειάζονται κάποιο χρόνο για να αντιμετωπίσουν κάποια από τα προβλήματα τους. Η φροντίδα αυτού του τύπου, συστήνεται και για το παιδί που προορίζεται για υιοθεσία. «Μακροπρόθεσμη αναδοχή» προσφέρεται στο παιδί που προορίζεται για υιοθεσία. Μακροπρόθεσμη αναδοχή, προσφέρεται σε παιδί το οποίο δεν προβλέπεται να επιστρέψει στην οικογένειά του. Η σχέση μεταξύ παιδιού και γονιού παραμένει σημαντική με ισχυρό συναισθηματικό δεσμό. Η αναδοχή αυτή, επιτρέπει στο παιδί να μεγαλώσει σε ένα ασφαλές, σταθερό και υποστηρικτικό περιβάλλον, διατηρώντας ταυτόχρονα την επαφή με την οικογένειά του.

«Ανάδοχη φιλοξενία» αφορά φιλοξενία παιδιών που ζουν κυρίως σε ίδρυμα, για να περάσουν τις γιορτές τους, τα καλοκαίρια τους ή τα Σαββατοκύριακα τους σε ανάδοχες οικογένειες. «Έκτακτη αναδοχή» αφορά περιπτώσεις που, οι γονείς τελούν υπό κράτηση για σύντομο διάστημα ή χρειάζεται να νοσηλευτούν άμεσα ή για περιπτώσεις που το παιδί επιβάλλεται να μετακινηθεί άμεσα από την οικογένειά του λόγω συγκεκριμένης κατάστασης. «Ημερήσια αναδοχή» γίνεται για ενίσχυση της λειτουργικότητας της οικογένειας και για να προληφθεί μια πιο μόνιμη μετακίνηση του παιδιού, το παιδί φροντίζεται σε ανάδοχη οικογένεια σε καθορισμένες ώρες ανάλογα με τις ανάγκες του, κατά τη διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας.

Ποια παιδιά τοποθετούνται σε ανάδοχες οικογένειες; Τα παιδία που τοποθετούνται σε ανάδοχες οικογένειες είναι συνήθως παιδιά που προέρχονται από οικογένειες, οι οποίες αντιμετωπίζουν τόσες πολλές δυσκολίες, ώστε δεν κρίνεται σοφό για τα παιδιά να παραμένουν με τους γονείς τους. Όταν συμβαίνει αυτό, οι κρατικές υπηρεσίες έχουν υποχρέωση και ευθύνη να μεριμνήσουν για τη φροντίδα των παιδιών αυτών. Οι ανάδοχοι γονείς αναλαμβάνουν αυτή τη φροντίδα, δίνοντας την ευκαιρία στις οικογένειες των παιδιών να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους. Αυτές οι δυσκολίες μπορεί να κυμαίνονται από βραχύβιες σε χρόνιες ή ανίατες ασθένειες. Κάποια, πάλι, παιδιά μπορεί να έχουν κακοποιηθεί η παραμεληθεί..

Οι κοινωνικοί λειτουργοί συνεργάζονται με τις οικογένειες των παιδιών, βοηθώντας τις να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους, ώστε να εξασφαλίσουν ένα ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον για το παιδί τους. Επιπλέον, τα παιδιά που τοποθετούνται σε ανάδοχες οικογένειες αναγκάζονται συχνά να αλλάζουν σχολείο και κατά συνέπεια να χάνουν τους φίλους, συμμαθητές και γενικά το κοινωνικό τους περιβάλλον. Νέοι δάσκαλοι, νέοι συμμαθητές, νέοι κανονισμοί και τόσα άλλα έχουν αλλάξει μεμιάς. Δεν εκπλήσσει το γεγονός, ότι τα παιδιά με την αναδοχή έχουν να χειριστούν διάφορα συναισθήματα. Μπορεί να είναι ευτυχισμένα και ασφαλή σε μια δοτική ανάδοχη οικογένεια, παράλληλα, όμως, αισθάνονται θλίψη και ανησυχία για τους βιολογικούς τους γονείς. Μπορεί ακόμη να φοβούνται ή να είναι θυμωμένα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Όλα αυτά προκαλούν πολύ μεγάλη ένταση.

Για κάθε παιδί υπάρχει ένας κοινωνικός λειτουργός. Έτσι, τα παιδιά βοηθούνται να προσαρμοστούν πιο εύκολα. Ο κοινωνικός λειτουργός, βεβαιώνεται για τις καταστάσεις που επικρατούν και διευθετεί επισκέψεις μεταξύ παιδιού, αδελφών και γονιών. Οι κοινωνικοί λειτουργοί ή/και τα δικαστήρια πρέπει να πάρουν αποφάσεις προς το συμφέρον του παιδιού. Μελετούν για το πόσο καλά έχουν προχωρήσει οι γονείς στην επίλυση των προβλημάτων τους και κατά πόσο είναι ασφαλές για το παιδί να επιστρέψει στο σπίτι του. Τα περισσότερα παιδιά που βρίσκονται σε αναδοχή, επιστρέφουν τελικά στο σπίτι τους. Μερικά, όμως, μπορεί να παραμείνουν μέχρι την ενηλικίωση τους. Για μερικά ίσως η μετακίνηση σε συγγενείς να είναι η καλύτερη λύση, ενώ για άλλα οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορεί να προχωρήσουν σε υιοθεσία.

Κριτήρια ανάδοχων γονέων Δεν υπάρχουν περιορισμοί στις ηλικίες όπως στην υιοθεσία. Μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να εγκριθούν και άτομα που ζουν μόνα τους. Τα βασικά κριτήρια είναι να είναι ενήλικα άτομα με καλή φυσική, ψυχική και συναισθηματική υγεία. Κύριο κίνητρό τους θα πρέπει να είναι τα αποθέματα αγάπης για ένα ξένο παιδί, τα δε δικά τους παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν και να αναμένουν ότι θα μοιράζονται την αγάπη αυτή. Να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν ποικίλες καταστάσεις, συμπεριφορές και συναισθήματα των ανάδοχων παιδιών. Να διαθέτουν υπομονή και ικανότητα όσον αφορά το χειρισμό και τη φροντίδα παιδιών. Να προσφέρουν θετικές εμπειρίες ομαλής οικογενειακής ζωής. Να είναι ευέλικτοι και να διαθέτουν ψηλό επίπεδο κατανόησης, ανοχής και αποδοχής της φυσικής οικογένειας του παιδιού. Να σέβονται και να δέχονται την ταυτότητα, σεξουαλικότητα, θρησκεία, φυλή, γλώσσα, καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες των νέων ατόμων.

Να προωθούν την υγεία, την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ικανοτήτων του παιδιού. Να αναπτύξουν στο παιδί το αίσθημα ότι αξίζει, καθώς και το αίσθημα της ταυτότητάς του καθώς και να υποστηρίζουν το παιδί στις καλές και κακές του στιγμές. Να συνεργάζονται με τον κοινωνικό λειτουργό με στόχο πάντοτε το συμφέρον του παιδιού. Η αξιολόγηση για το αν πληρούν τα κριτήρια οι ανάδοχοι γονείς γίνεται από εξειδικευμένο κοινωνικό λειτουργό.

Άρση της αναδοχής Η άρση της αναδοχής μπορεί να γίνει : Όταν οι φυσικοί γονείς ανακαλέσουν την ανάθεση άτυπα χωρίς να είναι απαραίτητη κάποια αναγγελία στην αρμόδια υπηρεσία. Όταν το δικαστήριο αποφασίσει την επιστροφή του παιδιού, εφόσον έχουν διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι για τους οποίους θεωρήθηκε σκόπιμη η απομάκρυνση Και τέλος, όταν οι ανάδοχοι γονείς να υιοθετήσουν το παιδί, άρα να ανήκει πλήρως στην οικογένεια.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!