Ο Γύζης και η «ζουρλοκαντέρω» Άρθρο του Ζενάκου Αυγουστίνου στο «Τεχνηέντως» ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011 ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΒΑΜΒΑΚΙΔΟΥ, ΑΝΑΠΛ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

Ο ΟΛΟΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΑΡΟΣ Του Φρανσίσκο Κούνα Εάν έρθεις στο σπίτι μου, από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς μου θα δεις τη θάλασσα, την παραλία και πολλές.
Η ιστορία του Πέπε.
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Η φωτογραφία είναι του Είναι τραβηγμένη γωνία Πανεπιστημίου και Όθωνος, μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το τανκς είναι Γερμανικό,
Ο ΝΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΕΙΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Τα τρία γουρουνάκια Ονόματα μελών ομάδας:.
Ο Naudet (αγοραστής), ο ιδιοκτήτης της γκαλερί Pere Malgras και ο κριτικός τέχνης Edouard Carton έχουν συνεργαστεί για να σκοτώσουν τον Αρμάντο Φερνάντο.
ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Και ο θεός δημιούργησε τον άντρα …. - Αδάμ πέρνα αυτήν την κοιλάδα… Ο Θεός του είπε: Ο Αδάμ ρώτησε: - τι είναι η κοιλάδα, Κύριε?
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Η βασιλεία του Όθωνα.
7 1 0.
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
 Η Εθνική Πινακοθήκη δημιουργήθηκε κατόπιν δωρεάς του νομικού Αλεξάνδρου Σούτσου, που το 1896 άφησε την περιουσία του στο κράτος με σκοπό τη δημιουργία.
Η πνευματικότητα του καλλιτέχνη
Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το μήνυμα.
Έχεις δύο επιλογές! από το
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
ΑΝΕΡΓΟΣ Ενας άνεργος κάνει αίτηση στή Microsoft για την θέση ενός εργάτη καθαριότητας.
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ … «ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ»
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
Η γνώση μας βοηθά να κατανοήσουμε τις δυνάμεις μας, τις δημιουργικές τάσεις και τις δυνατότητες μας. Επίσης τις αδυναμίες ,τα πάθη μας και τις αρνητικές.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Η γιορτή της μητέρας Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι κινητή εορτή προς τιμήν της μητέρας και γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή.
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
Σπίτι για πέντε Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
Η ομορφιά δεν είναι το παν
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Ασφαλή χρήση διαδικτίου ΓεωργίακαιΈλενα. Δεν αποκαλύπτω ποτέ προσωπικές λεπτομέρειες στο διαδίκτυο Δεν αποκαλύπτω σε κανέναν, ούτε και στους καλύτερους.
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ Τάξη Ε2 Σχολικό Έτος
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ. ΜΟΝΟΛΕΚΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  Απλά επιρρήματα: Εγώ φεύγω σήμερα.  Απλές άναρθρες πτώσεις: Ώρες.
Χρήσεις του νερού Ας θυμηθούμε μερικούς αριθμούς: Στη Γη υπάρχουν χοντρικά km³ νερό. Αν σκεφτούμε ότι το κάθε κυβικό χιλιόμετρο ισοδυναμεί.
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
 Ήταν κάποτε, μία παρέα παιδιών που συναντήθηκε σε μια όμορφη παραλία. Ενώ τα παιδιά συζητούσαν, άκουσαν βήματα. Κρύφτηκαν πίσω από τα αρμυρίκια, γιατί.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Η αξία θέσης των ψηφίων στους φυσικούς αριθμούς. πόσες καρτέλες σαν αυτή;
25 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΤ΄1 Γιωργοσ Λυγουρησ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑΝΕΡΓΟΣ.
ΑΝΕΡΓΟΣ.
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ Ο ΚΑΪΖΕΡ ΜΟΥ!!!
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
Αρχιτεκτονική νεοκλασικισμός
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Τα παραμύθια μας 1η προσπάθεια.
ΑΝΕΡΓΟΣ.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Η αναχώρηση σε παλαιότερες εποχές Οι δυσκολίες του ταξιδιού
Μια γυναίκα φρόντιζε τον κήπο του σπιτιού της,
Και ο θεός δημιούργησε τον άντρα…
Δ1 Ελiνα και Αναστασiα.
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Γύζης και η «ζουρλοκαντέρω» Άρθρο του Ζενάκου Αυγουστίνου στο «Τεχνηέντως» ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011 ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΒΑΜΒΑΚΙΔΟΥ, ΑΝΑΠΛ. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΑΡΘΑ ΗΛΙΑΔΟΥ, ΥΠΟΨ. ΔΡ.

Έμπνευση και δημιουργία Όταν το 1897 η εκστρατεία της Ελλάδας κατά της Τουρκίας απέτυχε, ο Νικόλαος Γύζης πληγώθηκε για την τύχη της πατρίδας του. Λίγο νωρίτερα η βαυαρική κυβέρνηση του είχε αναθέσει να φιλοτεχνήσει έναν πίνακα με θέμα «τον θρίαμβο της Βαυαρίας» για ένα βιομηχανικό μουσείο στη Νυρεμβέργη. Ο Γύζης δέχτηκε, αλλά φέρεται ότι είπε: «εγώ θα ήθελα να κάνω τον θρίαμβο της Ελλάδος, όχι της Βαυαρίας». Όταν το 1897 η εκστρατεία της Ελλάδας κατά της Τουρκίας απέτυχε, ο Νικόλαος Γύζης πληγώθηκε για την τύχη της πατρίδας του. Λίγο νωρίτερα η βαυαρική κυβέρνηση του είχε αναθέσει να φιλοτεχνήσει έναν πίνακα με θέμα «τον θρίαμβο της Βαυαρίας» για ένα βιομηχανικό μουσείο στη Νυρεμβέργη. Ο Γύζης δέχτηκε, αλλά φέρεται ότι είπε: «εγώ θα ήθελα να κάνω τον θρίαμβο της Ελλάδος, όχι της Βαυαρίας». Με το προηγούμενο της εκστρατείας του 1897, ο Γύζης φιλοτέχνησε ένα δοξαστικό πίνακα για την Ελλάδα και εμπνεύστηκε από τη στροφή του Διονυσίου Σολωμού που ξεκινά: «Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη / περπατώντας η Δόξα μονάχη». Με το προηγούμενο της εκστρατείας του 1897, ο Γύζης φιλοτέχνησε ένα δοξαστικό πίνακα για την Ελλάδα και εμπνεύστηκε από τη στροφή του Διονυσίου Σολωμού που ξεκινά: «Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη / περπατώντας η Δόξα μονάχη». Η Μισιρλή (Μισιρλή, 1996) μάς δίνει την πληροφορία ότι ο Γύζης σε ένα από τα ταξίδια στην Ελλάδα από το Μόναχο σημείωσε αυτή τη στροφή στο σημειωματάριό του και φαίνεται ότι μετά πήγε στο Μόναχο και φιλοτέχνησε τον πίνακα. Η Μισιρλή (Μισιρλή, 1996) μάς δίνει την πληροφορία ότι ο Γύζης σε ένα από τα ταξίδια στην Ελλάδα από το Μόναχο σημείωσε αυτή τη στροφή στο σημειωματάριό του και φαίνεται ότι μετά πήγε στο Μόναχο και φιλοτέχνησε τον πίνακα.

Αρνητική κριτική Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς ο Γύζης τελείωσε το έργο, το συναντούμε ωστόσο το 1899 στην Πανελλήνια Έκθεση των Αθηνών. Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς ο Γύζης τελείωσε το έργο, το συναντούμε ωστόσο το 1899 στην Πανελλήνια Έκθεση των Αθηνών. Είναι αξιοσημείωτο ότι η κριτική υποδέχθηκε τη «Δόξα των Ψαρών» πολύ αρνητικά. Είναι αξιοσημείωτο ότι η κριτική υποδέχθηκε τη «Δόξα των Ψαρών» πολύ αρνητικά. Μάλιστα ο Γύζης έγραψε τότε ένα γράμμα στο φιλόλογο Αλέξανδρο Φιλαδελφέα, όπου παραπονιέται για την κριτική και λέει ότι αποκάλεσαν τη «Δόξα» του «ζουρλοκαντέρω» Μάλιστα ο Γύζης έγραψε τότε ένα γράμμα στο φιλόλογο Αλέξανδρο Φιλαδελφέα, όπου παραπονιέται για την κριτική και λέει ότι αποκάλεσαν τη «Δόξα» του «ζουρλοκαντέρω» έγραψε ένα γράμμα στον αδελφό της γυναίκας του, τον Γεώργιο Νάζο, ο οποίος ήταν διευθυντής του Εθνικού Ωδείου, και του παρήγγειλε να του στείλει τη «Δόξα» πίσω. έγραψε ένα γράμμα στον αδελφό της γυναίκας του, τον Γεώργιο Νάζο, ο οποίος ήταν διευθυντής του Εθνικού Ωδείου, και του παρήγγειλε να του στείλει τη «Δόξα» πίσω.

Η «Δόξα» στα ανάκτορα; Δεν γνωρίζουμε πώς η «Δόξα» περιήλθε στην κυριότητα της βασιλικής οικογένειας. Δεν γνωρίζουμε πώς η «Δόξα» περιήλθε στην κυριότητα της βασιλικής οικογένειας. «Ξέρουμε ότι πήγε σε κάποιες εκθέσεις μετά από την Πανελλήνια Έκθεση του 1899 και ύστερα την χάνουμε, ώσπου βρίσκεται στην κατοχή της βασιλικής οικογένειας. Ήταν, όμως, γνωστό ότι βρισκόταν στα ανάκτορα, επειδή το 1956, όταν εξεδόθησαν από τον Κορομηλά οι επιστολές του Γύζη, η φωτογραφία του έργου γράφει ότι υπάρχουν δύο παραλλαγές, μία των ανακτόρων και μία της κυρίας Παπαστράτου. «Ξέρουμε ότι πήγε σε κάποιες εκθέσεις μετά από την Πανελλήνια Έκθεση του 1899 και ύστερα την χάνουμε, ώσπου βρίσκεται στην κατοχή της βασιλικής οικογένειας. Ήταν, όμως, γνωστό ότι βρισκόταν στα ανάκτορα, επειδή το 1956, όταν εξεδόθησαν από τον Κορομηλά οι επιστολές του Γύζη, η φωτογραφία του έργου γράφει ότι υπάρχουν δύο παραλλαγές, μία των ανακτόρων και μία της κυρίας Παπαστράτου. Πράγματι η οικογένεια Παπαστράτου έχει μια παραλλαγή του πίνακα, μάλλον σε μικρότερη διάσταση. Πράγματι η οικογένεια Παπαστράτου έχει μια παραλλαγή του πίνακα, μάλλον σε μικρότερη διάσταση. Αλλά ότι η "Δόξα" των ανακτόρων είναι η πρώτη, διότι στις φωτογραφίες της Εθνικής Πινακοθήκης υπάρχει φωτογραφημένη και η πίσω πλευρά, όπου υπάρχει η πινακίδα της έκθεσης του 1899». Αλλά ότι η "Δόξα" των ανακτόρων είναι η πρώτη, διότι στις φωτογραφίες της Εθνικής Πινακοθήκης υπάρχει φωτογραφημένη και η πίσω πλευρά, όπου υπάρχει η πινακίδα της έκθεσης του 1899».

Τα ίχνη χάνονται Ο Μαρίνος Καλλιγάς, ιστορικός της τέχνης και διευθυντής από το 1949 ως το 1971 της Εθνικής Πινακοθήκης, γράφει ότι το 1982 η «Δόξα» είναι στα Ανάκτορα, αλλά λέει επίσης ότι παρά τις προσπάθειές του δεν κατάφερε να τη δει. Ο Μαρίνος Καλλιγάς, ιστορικός της τέχνης και διευθυντής από το 1949 ως το 1971 της Εθνικής Πινακοθήκης, γράφει ότι το 1982 η «Δόξα» είναι στα Ανάκτορα, αλλά λέει επίσης ότι παρά τις προσπάθειές του δεν κατάφερε να τη δει. Επειδή ο Καλλιγάς την είχε δει στο παρελθόν, όσο υπήρχε ακόμη βασιλεία, είναι ίσως βάσιμο να εικάσει κανείς ότι η αδυναμία του να τη δει σημαίνει μάλλον ότι δεν κατόρθωσε να εντοπίσει πού βρισκόταν ο πίνακας (Καλλιγάς, 1995). Επειδή ο Καλλιγάς την είχε δει στο παρελθόν, όσο υπήρχε ακόμη βασιλεία, είναι ίσως βάσιμο να εικάσει κανείς ότι η αδυναμία του να τη δει σημαίνει μάλλον ότι δεν κατόρθωσε να εντοπίσει πού βρισκόταν ο πίνακας (Καλλιγάς, 1995). Σε κάθε περίπτωση, λίγοι έχουν δει αυτούς τους δύο πίνακες. Σε κάθε περίπτωση, λίγοι έχουν δει αυτούς τους δύο πίνακες. κανένας ή τουλάχιστον κανένας δεν ξέρει πού βρίσκονται, αν έχουν πουληθεί ή βρίσκονται ακόμη στο Τατόι. κανένας ή τουλάχιστον κανένας δεν ξέρει πού βρίσκονται, αν έχουν πουληθεί ή βρίσκονται ακόμη στο Τατόι.

Η «Δόξα» κρεμόταν πάνω από το προσκέφαλό της Μας έχουν μείνει μόνο οι γραπτές πηγές και οι λιγοστές αφηγήσεις, όπως αυτή της Μισιρλή, η οποία είχε την τύχη να δει τη «Δόξα» του Γύζη. Μας έχουν μείνει μόνο οι γραπτές πηγές και οι λιγοστές αφηγήσεις, όπως αυτή της Μισιρλή, η οποία είχε την τύχη να δει τη «Δόξα» του Γύζη. «Την έχω δει» αφηγείται «το 1973, όταν έγινε η πρώτη καταγραφή των αντικειμένων της βασιλικής οικογένειας - εργαζόμουν στην Εθνική Πινακοθήκη. Πρώτα, λοιπόν, πήγαμε στην Ηρώδου Αττικού. «Την έχω δει» αφηγείται «το 1973, όταν έγινε η πρώτη καταγραφή των αντικειμένων της βασιλικής οικογένειας - εργαζόμουν στην Εθνική Πινακοθήκη. Πρώτα, λοιπόν, πήγαμε στην Ηρώδου Αττικού. Θυμάμαι ότι ήταν οι πόρτες βουλωμένες με βουλοκέρι και ήρθαν και μας άνοιξαν. Θυμάμαι ότι ήταν οι πόρτες βουλωμένες με βουλοκέρι και ήρθαν και μας άνοιξαν. Είχαν έρθει βυζαντινολόγοι, αρχαιολόγοι, αργυροχόοι, άνθρωποι από όλες τις ειδικότητες. Τα πάντα μέσα στο ανάκτορο ήταν εντελώς άθικτα, όπως τα είχαν αφήσει όταν έφυγαν - θυμάμαι ακόμη και τη λακ και τη χτένα της βασίλισσας να είναι στη θέση τους, σαν απλώς να κλείδωσαν την πόρτα τους και να βγήκαν έξω. Είχαν έρθει βυζαντινολόγοι, αρχαιολόγοι, αργυροχόοι, άνθρωποι από όλες τις ειδικότητες. Τα πάντα μέσα στο ανάκτορο ήταν εντελώς άθικτα, όπως τα είχαν αφήσει όταν έφυγαν - θυμάμαι ακόμη και τη λακ και τη χτένα της βασίλισσας να είναι στη θέση τους, σαν απλώς να κλείδωσαν την πόρτα τους και να βγήκαν έξω. Εμείς καταγράφαμε τα έργα τέχνης και έτσι βγήκε η λίστα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η «Δόξα», ωστόσο, δεν ήταν εκεί. Την ίδια εποχή, όμως, μας κάλεσαν να κάνουμε μια πρώτη επίσκεψη και στο σπίτι της βασιλομήτορος, η οποία έμενε τότε στο Παλαιό Ψυχικό. Όταν μπήκαμε στην κρεβατοκάμαρά της, η «Δόξα» κρεμόταν πάνω από το προσκέφαλό της». Εμείς καταγράφαμε τα έργα τέχνης και έτσι βγήκε η λίστα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η «Δόξα», ωστόσο, δεν ήταν εκεί. Την ίδια εποχή, όμως, μας κάλεσαν να κάνουμε μια πρώτη επίσκεψη και στο σπίτι της βασιλομήτορος, η οποία έμενε τότε στο Παλαιό Ψυχικό. Όταν μπήκαμε στην κρεβατοκάμαρά της, η «Δόξα» κρεμόταν πάνω από το προσκέφαλό της».

Βιβλιογραφία Καλλιγάς, Μ. (1995). Νικόλας Γύζης. Η ζωή και το έργο το. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ). Καλλιγάς, Μ. (1995). Νικόλας Γύζης. Η ζωή και το έργο το. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ). Μισιρλή, Ν. (1996). Γύζης. Αθήνα: Αδάμας. Μισιρλή, Ν. (1996). Γύζης. Αθήνα: Αδάμας. age/23/ age/23/ age/23/ age/23/