29/11/2004Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα DI267 - Τεχνολογία διαδικτύου και ηλεκτρονικό εμπόριο Aφροδίτη Τσαλγατίδου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

Galaxy είναι DO YOU SPEAK FUTURE ?  Η μεγαλύτερη επένδυση στην Πληροφορική  Τεχνολογία αιχμής  Συσσωρευμένη τεχνογνωσία  Μοναδική εμπειρία χρήσης.
Eξειδικευμένες υπηρεσίες internet Κάντε κλικ για την συνέχεια της παρουσίασης.
Κεφάλαιο 7: Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε) 7.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του Η.Ε 7.2 Τα επίπεδα διάκρισης του Η.Ε 7.3 Οι επιπτώσεις του Η.Ε στον χώρο των.
Μάιος 2010 NETMODE Network Management & Optimal Design Lab “ Προγενέστερες Μορφές και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου ” Μαρία Γραμματικού
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ e-business
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ: ΠΡΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΠΙΔΑ
. “Η Στρατηγική Σημασία του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για την Ελλάδα της Κρίσης” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης, Διευθυντής Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΑΤΕΙΘ-ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011.
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό και κινητό επιχειρείν Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002.
Κατεύθυνση Τεχνολογιών Ηλεκτρονικών και Κινητών Υπηρεσιών
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών
Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε.)
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Devices 1 billion smartphones by 2016, 350M of those being used at work People 82 % of the world's online population engages in social networking Cloud.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Προσπάθεια κάποιων εταιριών να προωθήσουν τα sites τους, είτε για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών, είτε.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.Μ.Σ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό και κινητό επιχειρείν Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Κανάλια Διανομής. Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 =
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
0.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Εισαγωγή Μαρία Καρύδα Γραφείο Β13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Δευτέρα 10-12, Πέμπτη
Network Inference Μπαλάφα Κασιανή - Αδριανή Πλασταρά Κατερίνα.
Προηγμένες υπηρεσίες προς τους Πολίτες Σταύρος Αλεξάκης Public Sector Lead– Microsoft Hellas.
Απρίλιος 2010 NETMODE Network Management & Optimal Design Lab “ Προγενέστερες Μορφές και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου ” Μαρία Γραμματικού
Αναμενόμενα αποτελέσματα: SODIUM (IST-FP ) Service-Oriented Development In a Unified fraMework Service-Oriented Development In a Unified fraMework.
Ο χρήστης του συστήματος Billing Mall έχει στη διάθεσή του ένα πολύ απλό εργαλείο που του επιτρέπει την παρακολούθηση και την ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών.
TRUST MODELS FOR P2P E-COMMERCE ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΑΜ: ΑΘΗΝΑ, 12/10/2006 ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.
Channel Managment - ΗΥ Customer Relationship Management Concepts and Systems Θέμα: „ Channel Management“ Ομάδα εργασίας: Αμπατζίδης Κωνσταντίνος.
Επιχειρησιακά Μοντέλα στο Η-Εμπόριο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΜΣ 513 Ακαδημαϊκό Έτος Εαρινό Εξάμηνο.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας – EDI & Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου Περιεχόμενα Μαθήματος B. Μάγκλαρης
2 Μικρές Επιχειρήσεις Μεσαίες Επιχειρήσεις Μεγάλες Επιχειρήσεις Καταναλωτές Κατηγορία Πελατών Ολοκληρωμένες Λύσεις Servers Γενικής Χρήσης Αριθμός Χρηστών.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Σερρών Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών Διερεύνηση της επίδρασης που έχει η εφαρμογή μεθόδων.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Η Μετάβαση από το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στην ανάπτυξη Υπηρεσιών
Commercial Broadcasters IPTV providers Mobile Service Providers
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

29/11/2004Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα DI267 - Τεχνολογία διαδικτύου και ηλεκτρονικό εμπόριο Aφροδίτη Τσαλγατίδου

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Δομή του Μαθήματος Διαλέξεις Παρουσιάσεις από προσκεκλημένους σε: –Νομικά θέματα –Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Hλεκτρονική Δημοκρατία

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Βαθμολογία Ενεργή Συμμετοχή στην τάξη Γραπτά

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Περιεχόμενο του Μαθήματος Μερικά από τα θέματα που θα εξετασθούν στο μάθημα συμπεριλαμβάνουν: –Εισαγωγή στο ΗΕ καί Επιχειρησιακά Μοντέλα –Η-Κατάστημα –Aρχιτεκτονικές καί Τεχνολογίες γιά HE –Νομικές Πτυχές Ηλεκτρονικού Εμπορίου –ΗΕ γιά κινητά –Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Ηλεκτρονική Δημοκρατία

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο Εισαγωγή (1/6) Γενική έννοια Καλύπτει πολλές μορφές επιχειρησιακών συναλλαγών ή ανταλλαγής πληροφορίας μεταξύ επιχειρήσεων, επιχειρήσεων καί πελατών, επιχειρήσεων καί δημόσιων φορέων που γίνονται με τη χρήση της τεχνολογίας πληροφορικής καί επικοινωνιών

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο Εισαγωγή (2/6) Περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα επιχειρησιακών δραστηριοτήτων καί λειτουργιών που συμπεριλαμβάνουν: –Επίτευξη αρχικής επαφής μεταξύ π.χ. Ενός πιθανού πελάτη καί πιθανού προμηθευτή –Ανταλλαγή Πληροφορίας –Πωλήσεις –Ηλεκτρονικές Πληρωμές –Διανομή προϊόντος –Υποστήριξη πριν καί μετά την πώληση Πληροφορίες γιά διαθέσιμα προϊόντα καί υπηρεσίες, τεχνική καθοδήγηση στη χρήση του προϊόντος, κλπ. –Εικονικές Επιχειρήσεις –Διαμοιραζόμενες Επιχειρησιακές Διαδικασίες μεταξύ μιάς επιχείρησης καί των συνεργατών της

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο Εισαγωγή (3/6) Φορείς: Κυβέρνηση Προμηθευτές Έμποροι Καταναλωτές Διαδικασίες: Marketing Πωλήσεις Πληρωμές Προμήθεια Υποστήριξη Δίκτυα: Διαδίκτυο Εμπορικά Δίκτυα

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο Εισαγωγή (4/6) Eπηρεάζει σημαντικά τη δομή καί τις διαδικασίες του εμπορίου Οι Επιχειρησιακές Διαδικασίες που υποστηρίζονται –Διασχίζουν τα όρια μιάς μεμονωμένης εταιρείας –Εκτελούνται συνεργατικά με άλλους εταίρους –Απευθύνονται σε μιά συγκεκριμένη αγορά. Βλ. Εικονικές Επιχειρήσεις. Αρκετές εταιρείες ξεκίνησαν αναδιοργάνωση προς αυτή την κατεύθυνση Κάθε εταιρεία είναι υπεύθυνη γιά το επί μέρους τμήμα μιάς συνολικής διαδικασίας

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο Εισαγωγή (5/6) Γιά την επιτυχία του ΗΕ χρειάζεται να παρέχονται επιλογές διαφορετικές από το παραδοσιακό εμπόριο. Αυτό χρειάζεται: Ευέλικτη υποδομή που υποστηρίζει πολύπλοκες καί ευέλικτες υπηρεσίες που να μπορούν να διαχειρίζονται τα αιτήματα των πελατών σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό δίκτυο από προμηθευτές. Τα δομικά στοιχεία αυτής της υποδομής πρέπει να εξασφαλίζουν ασφάλεια καί να παρέχουν μηχανισμούς γιά αναζήτηση, διαφήμιση, διαπραγμάτευση, match making, παραγγελίες, τιμολόγηση, πληρωμές, διανομή, υπηρεσίες λογιστηρίου καί υποστήριξης πελατών, κλπ.

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο Εισαγωγή (5/6) Επομένως η τεχνολογία ΗΕ σχετίζεται με πολλές περιοχές της επιστήμης των υπολογιστών όπως: –Βάσεις δεδομένων, επεξεργασία συναλλαγών, διαλειτουργικότητα ετερογενών συστημάτων καί πηγών πληροφόρησης, έξυπνοι πράκτορες, πολυμέσα, ασφάλεια, συστήματα εργασιορροών, κατανεμημένη επεξεργασία, mobile computing κλπ. Γίνεται πολλή έρευνα σε όλα τα παραπάνω πεδία

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Κυριότερα Είδη Εφαρμογών ΗΕ Επιχειρησιακές εφαρμογές (business-to-business applications) Εφαρμογές για τον πελάτη (business-to-customer applications) Άτομο προς Άτομο (person to person)

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Επιχειρησιακές Εφαρμογές ΗΕ Ανταλλαγή δεδομένων Παραγγελίες Εσωτερική οργάνωση μίας επιχείρησης Απομακρυσμένη συνεργασία (virtual corporation) Προώθηση προϊόντων σε εμπόρους, προμηθευτές κτλ Πληρωμές

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Επιχειρησιακές Εφαρμογές ΗΕ Πλεονεκτήματα Μείωση χρόνου παραγγελιών και εξυπηρέτησης παραγγελιών Just-In-Time παράδοση γιά manufacturers ή Quality Response γιά συστήματα λιανικής πώλησης Μείωση του όγκου εργασιών και του χρησιμοποιούμενου χαρτιού Παρακολούθηση του δικτύου διανομής Ενδυνάμωση επαγγελματικών σχέσεων Βελτίωση της Ποιότητας των Παρεχομένων Υπηρεσιών

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Διαδικασία Συστήματος Quick Response

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Επιχειρησιακές Εφαρμογές ΗΕ Εργαλεία - Συστατικά WWW Τηλεδιάσκεψη Management support systems, Decision support systems, Structured Document & Imaging Databases Ηλεκτρονικοί κατάλογοι Τεχνικές Αναζήτησης, Profiles Πίνακες ανακοινώσεων, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο EDI, ebXML, UDDI

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Επιχειρησιακές Εφαρμογές ΗΕ Στρατηγική Ανάπτυξης 1.Καθορισμός στόχων 2.Εξέταση του τρόπου διεξαγωγής εμπορίου από τους συνεργάτες 3.Εξασφάλιση υποστήριξης από συνεργάτες 4.Βοήθεια στην εισαγωγή της νέας εφαρμογής 5.Ξεκίνημα εφαρμογής με μικρές απαιτήσεις 6.Πιλοτικό πρόγραμμα με λίγους συνεργάτες 7.Βαθμιαία εξέλιξη 8.Κοινή αναπαράσταση δεδομένων

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΠΕΙΛΕΣ Εμφάνιση χρηστών με πλαστή ταυτότητα Μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε δίκτυο Παράνομη πρόσβαση στα δεδομένα Τρόποι αντιμετώπισης ΛειτουργίαΤεχνολογία ΚρυπτογράφησηΚωδικοποίηση δεδομένων Συμμετρική και Ασύμμετρη κρυπτογράφηση Authentication Πιστοποίηση ταυτότητας Ηλεκτρονικές υπογραφές Firewalls Eλέγχει την κυκλοφορία

29/11/2004Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Επιχειρησιακά Μοντέλα στο ΗΕ

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ορισμός Επιχ. Μοντέλου Μιά αρχιτεκτονική γιά Προϊόν Υπηρεσία καί Ροή Πληροφοριών Μία περιγραφή των Εμπλεκόμενων Φορέων (Business Actors) καί των Ρόλων τους Μιά περιγραφή γιά τα Πιθανά Οφέλη των διαφόρων εμπλεκόμενων φορέων Μιά περιγραφή των Πηγών Κερδών (Sources of Revenue)

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα A Business Model in itself is not enough to... Provide an understanding of how it contributes in realizing the business mission and objectives Answer questions like –how competitive advantage is being built –what the positioning is –what the marketing mix is –which product-market strategy is being follow These questions need a Marketing Model to be answered

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Definition of a Marketing Model A Business Model and The Marketing Strategy of the Business Actor under consideration (definitions given by Paul Timmers in “Electronic Commerce: Strategies and Models for Business-to- Business Trading”, Wiley, 1999)

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Internet Business Models (some examples) E-Shops, e.g. E-Procurement, e.g. E-Auctions, e.g. E-Malls, Third-Party Market Places, e.g.tradezone.onyx.net Value-Chain Integrators, e.g. MarshallNet Virtual Communities, e.g. Value-Chain Service Providers, e.g. FedEx.com Information Brokerage, e.g. yahoo Trust and Other Services, e.g. belsign

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Η-Κατάστημα (Ε-Shop) Δικτυακό marketing μιάς εταιρείας ή ενός καταστήματος γιά –προώθηση προϊόντων καί υπηρεσιών –παραγγελία, αγορά προϊόντων, υπηρεσιών Οφέλη: Αυξημένη ζήτηση, παγκόσμια παρουσία με χαμηλό κόστος καί μείωση εξόδων γιά διαφημίσεις καί πωλήσεις Οφέλη γιά καταναλωτές: χαμηλότερες τιμές, περισσότερες επιλογές, καλύτερη πληροφόρηση, 24ωρη διαθεσιμότητα, ευκολία στην επιλογή, αγορά, παραλαβή Πηγές εσόδων: μειωμένα έξοδα, αυξηση πωλήσεων, διαφήμιση Παραδείγματα:

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Η-Προμήθειες (Ε-Procurement) Ηλεκτρονική προσφορά καί προμήθεια αγαθών καί υπηρεσιών. Οι βασικές λειτουργίες περιλαμβάνουν: –Παρουσίαση καταλόγων προϊόντων, διαχείριση παραγγελιών, διαχείριση πληρωμών, μηχανισμό αξιολόγησης προσφορών Οφέλη: Μεγάλη επιλογή προμηθευτών, χαμηλότερα έξοδα, καλύτερη ποιότητα, βελτιωμένη διανομή πληροφορίας καί μειωμένα έξοδα προμηθειών, μείωση χρόνου. Οφέλη γιά προμηθευτές: μεγαλύτερη ευκαιρίες προσφορών κάι σε παγκόσμια κλίμακα, χαμηλότερα έξοδα (αυτοματοποιημένη διαδικασία προσφορών) Παραδείγματα: home.publicity.net/solutions/index.htm,

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα H-Δημοπρασίες (E-Auctions) Hλεκτρονική αυτοματοποίηση δημοσιοπρασιών με ταυτόχρονη παρουσίαση των αγαθών. Ενσωμάτωση της δημοπρατικής διαδικασίας με τις διαδικασίες συμβάσεων, πληρωμών καί παράδοσης Πηγές εσόδων γιά τον παροχέα της δημοπρασίας: πώληση πλατφόρμας, αμοιβές συναλλαγών, διαφήμιση Οφέλη γιά προμηθευτές & αγοραστές: αυξ. αποδοτικότητα, εξοικ. χρόνου, πώληση μικροτέρων ποσοτήτων σε χαμηλότερες τιμές, καλύτερη χρησιμοποίηση του όγκου παραγωγής auctions.yahoo.com,

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα E-mall Συλλογή από η-καταστήματα κάτω από την ίδια ομπρέλα (συνήθως πολύ γνωστό εμπορικό κατάστημα), εμπλουτισμένη από εγγυημένη μέθοδο πληρωμών Μπορεί να ειδικεύεται σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα της αγοράς καί να προσφέρει & υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας: φόρουμ συζητήσεων, κλειστές ομάδες χρηστών κλπ. Οφέλη γιά το e-mall: από τις προσφερόμενες υπηρεσίες, το διαφημιζόμενο χώρο, χρήση του εμπορικού σήματος, αυξημένη δικτυακή κίνηση, πελάτης επισκέπτεται γειτονικά καταστήματα. Οφέλη γιά πελάτες: ίδια με το η- κατάστημα καί επι πλέον ευκολία πρόσβασης σε άλλα καταστήματα, ευχρηστία κοινού περιβάλλοντος αλληλεπίδρασης, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη λόγω του γνωστού εμπορικού καταστήματος. Οφέλη γιά τα η-καταστήματα: μείωση εξόδων και πολυπλοκότητας γιά δικτυακή παρουσία, αύξηση εμπορικής κίνησης

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Third Party Market Place Μοντέλο κατάλληλο γιά εταιρείες που επιθυμούν να παραχωρήσουν το δικτυακό τους μαρκετινγκ σε τρίτο φορέα. Προσφέρουν ένα τουλάχιστον περιβάλλον αλληλεπίδρασης σους καταλόγους προϊόντων των προμηθευτών τους. Επιπρόσθετα χαρακτηριστικά όπως εμπορικό σήμα, πληρωμές, λογιστικά, παραγγελίες κλπ προστίθενται στα third party market places

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Eικονικές Κοινότητες (Virtual Communities) Οι πληροφορίες προέρχονται από τα μέλη Έσοδα από αμοιβές συμμετοχής καί διαφημίσεις Επιπρόσθετο εργαλείο στις υπάρχουσες τεχνικές μαρκετινγκ

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Value Chain Provider Ειδικεύεται σε μιά συγκεκριμένη λειτουργία της αλυσίδας αξιών, π.χ. Πληρωμές, με την πρόθεση να την καταστήσουν ξεχωριστό καί ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Value Chain Integrator Ενοποίηση πολλαπλών βημάτων στην αλυσίδα αξιών με την προοπτική να εκμεταλλευτεί τη ροή πληροφορίας μεταξύ αυτών των βημάτων καθώς προστίθεται αξία. Κέρδη από αμοιβές συμβουλών καί συναλλαγές

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Information Brokerage, Trust and Other Services Προστιθέμενη αξία στα τεράστια ποσά δεδομένων που προέρχονται από ενδοεπιχειρησιακές λειτουργίες όπως είναι η αναζήτηση πληροφοριών π.χ. δημιουργία προφιλ πελατών, συμβουλές γιά επενδύσεις, υπηρεσίες εμπιστοσύνης που παρέχονται από ηλεκτρονικούς συμβολαιογράφους καί από έμπιστους τρίτους φορείς Έσοδα από συνδρομές, αμοιβές γιά χρήση υπηρεσιών, πωλήσεις λογισμικού ή συμβουλών παροχέας έμπιστων υπηρεσιών

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Τάσεις καί Εξέλιξη στα Επιχ. Μοντέλα ΗΕ (1/2) A move towards increased integration of information flows The development of specialized, highly innovative services

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Τάσεις καί Εξέλιξη στα Επιχ. Μοντέλα ΗΕ (2/2) Degree of Innovation Lower Higher Functional Integration Single Function Multiple functions integrated

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Ταξινόμηση Επιχειρηματικών Μοντέλων e-shop Trust services e-auction e-procurement e-mall Third-party market place Info brokerage Value-chain integrator Collaboration Platform Virtual Business Community Value-chain service provider Degree of Innovation Lower Higher Functional Integration Single Function Multiple functions integrated

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα The case of Amazon Publishers Authors Bookstores Readers Reference: Electronic Commerce, by P. Timmers, Wiley, 1999

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα The case of Amazon Community Building Sales Interface Core Information Management Core Handling and Processing Functionality

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα The case of Amazon Advantage:Advantage: Catalogue service for publishers (sharing revenues: 45% to publisher, 55% to Amazon) Associates:Associates: A referral service for on line bookstores and anyone who wishes to sell books on line (revenue sharing: 15% to on line bookstore) Products and services b-to-b

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα The case of Amazon Publishers via the Advantage Programme On line Bookstores via the Associates Programme. The following groups of Associates are distinguished by amazon.com: publishers authors familiar web sites print publications on line special interest web sites B-to-B Customers

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα The case of Amazon Low set up cost for the Advantage and Associates programmes to bring immediate and visible financial benefits Offer to publishers a share to customer information Offer to online booksellers a share in Amazon’s largest catalogue and information about books Management and combination of catalogue and customer information with delivery and payment systems from third parties such as DHL, UPS, VISA, Mastercard Still missing links in local distribution and in multilingual support Marketing Strategy

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα The case of Amazon E-ShopE-Shop for end-customers (book buyers) Third-Party Market Place ProviderThird-Party Market Place Provider for Publishers (via the Associates programme) Virtual CommunityVirtual Community for book buyers Value-Chain ProviderAlso, allows booksellers and virtual communities to become a Value-Chain Provider to Amazon. The provided service is marketing, including marketing for Amazon itself Business Models supported

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα The Empowered Consumer

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα A New Business Model: 1-for-all-and-all-for-1 A community of business partners and customers that is connected using information technology (IT). The members work together to maximize their combined value for the benefit of the end consumer Fluid relationships (supplier -> customer-> competitor) Supports the diverse business goals and decisions of all members and interested investors

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Components of the New Business Model Digital Value Chain - Anchor Digital Function Platform The Infomediary Reference: Mastering the Digital market Place by Douglas Aldrich, Wiley, 1999

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Roles of Infomediaries Integrate/Aggregate services and needs e.g. Add-a-Photo with Photo Net & American Greetings or Freight Forwarders Create a floating price system based on supply & demand, e.g. online auction houses like eBay Managing the flow of products from the initial supplier to the final customer Monitoring the performance of all members Saving time for its members Managing Operational functions that include warranty, exchange, charge- backs, returns and general troubleshooting activities Developing new customers and markets, e.g. Telia with its Vision 2001 service Superinfomediary, e.g. AOL

29/11/2004Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Επιχ. Μοντέλα στο Κινητό ΗΕ Βusiness Models in Mobile Commerce

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Τι είναι Κινητο ΗΕ Ορίζουμε το Κινητό ΗΕ σαν οποιοδήποτε τύπο συναλλαγής μεταξύ διαφόρων μερών που έχει μιά οικονομική αξία, που τουλάχιστον σε ένα άκρο της μία κινητή συσκευή καί επομένως χρησιμοποιεί το ασύρματο τηλεποικοινωνιακό δίκτυο

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Customer Content/Service/Product Providers Mobile Portals Mobile Network Operator Financial Institutions Main Participating Entities in Mobile E-Commerce Transactions

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Roles of MNO in Mobile E-Commerce Passive Active and Dynamic

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Roles of MNO in Mobile E-Commerce Degree of Involvement of the MNO in the M-Commerce Value Chain MNO additionally acts as an Intermediary and Trusted Third Party MNO additionally acts as an Intermediary and Trusted Third Party MNO provides Mobile Portal MNO provides Mobile Portal Low High Simple & Passive Strategic and Dynamic Role of the MNO MNO additionally provides a WAP Gateway MNO additionally provides a WAP Gateway MNO offers only wireless network MNO offers only wireless network

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Key to Figures Customer Financial institution/Bank Service/Product/Content Provider Network Operator

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα MNO provides the wireless connection

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα MNO provides the WAP Gateway

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα MNO provides the Mobile Portal

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα M-Portal Characteristics Information/Applications are: –Personalized –Localized Personal information management –maintenance of personal address book, calendar, memos, notes, … –alert notifications for auctions, , stock price changes, etc. Examples:

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Myshadowpack ( NEWS - Top Stories, Business, Technology, ….(subscriber sets time s/he would like to receive notifications about selected informations) WEATHER - Current conditions (Use Default Zip Code, Use alternate location) SPORTS - Scoreboard ENTERTAINMENT - Movies (show times..), Events, Restaurants,... REFERENCE- City, , People... Lookup, Directions,…. FINANCE - Set Yahoo Login, Company News, AccountMinder,... TRAVEL - Set Travelocity Login, Find a flight, Book a flight, hotel, etc. BANKING - Set Login, General Account Info, Checking, Transfer Funds,.. TRADING - Datek, SuperTrade, E*Trade (S Send Message et Login, Account Profile, History, Buy/Sell Funds SHOPPING - Amazon, eBay, Kozmo, BarPoint MESSAGES - , Nextel Send Message, Sprint Send Message, Bell Atlantic Send Message UTILITIES- Personal Info, Credit Card info, shipping address, notifications,...

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Advantages of MNO over other portal players They already have a billing relationship with the customer relationship They maintain personal data They can identify location of the customer Therefore, MNOs can easily establish trust and constant relationships with customers

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Sources of Revenue for M-Portals Special agreements with content/service providers Special agreements with customers Advertising...

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα MNO acts as an Infomediary and Trusted Third Party

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Services Provided Bundle services Front end to a bank or a financial institution Undertake liability for buys of different products from different suppliers which have to interoperate, arrive on time,...

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Some Success factors Business Model has to be aligned with core competences Competences should be supplemented through partnerships

4/9/2004 Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα Βιβλιογραφία A. Tsalgatidou and E. Pitoura, " Business Models and Transactions in Mobile Electronic Commerce: Requirements and Properties ", Journal of Computer Networks, Special Issue on Electronic Business Systems, Vol. 37, No. 2, Nov. 2001, pp " Business Models and Transactions in Mobile Electronic Commerce: Requirements and Properties " Ο.τι σχετικό υπάρχει στο eclass.uoa.gr