’’Καιρός’’ για σωστή διατροφή!! 1 Παρακάτω ακολουθεί η μορφοποιημένη ενότητα «Ισορροπημένη διατροφή», (Φυσική Ε’ Δημοτικού, σελ 38-39).«Ισορροπημένη διατροφή»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Ισορροπημένη διατροφή
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Γ 1 Παρουσίαση δράσεων της Γ 1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαραβαλίου Πατρών Με την υποστήριξη υλικού της.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΦΥΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
Τι είναι φτώχια; Καταιγισμός ιδεών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Τα παράδοξα των καιρών μας
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Ομάδα εργασίας ( ΚΙΤΡΙΝΗ ) : Δημήτρης Γ. Βασίλης Κ. Μαρία Γ. Νεκταρία Λ. Συντονιστές καθηγητές : Καραΐσκου Ελισάβετ, Πιτσιλαδής Βασίλης.
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
ΟΙ ΒΡΟΜΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΛΥΣΜΕΝΟΙ ΩΚΕΑΝΟΙ!
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Οι ενότητες του φυσικού περιβάλλοντος είναι:
ΜΑΘΗΜΑ :ομαδεΣ τροφιμων
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Υλικό για Διδακτική Πρόταση 1, Διδακτική Πρόταση 2 Διδακτική Πρόταση 3.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
ΒΙΟΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ ΑΤΥΧΗΜΑ MINIMATA (ΙΑΠΩΝΙΑ)
Εκπονώντας εκπαιδευτικά προγράμματα ευαισθητοποιούμε τους μαθητές μας σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα Με τους μαθητές του Γ1 ασχοληθήκαμε με.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
Ενότητα 5 Πάμε για ψώνια; Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
2ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΤΑΞΗ Β5 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΑΡΑΚΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΝΓΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Βιβλιογραφία: σχολικό.
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Τροφή και τρόφιμα.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Διατροφή και υγεία Πρόγραμμα Αγωγής υγείας Υπεύθυνη δασκάλα : Τσουλφά Μαρία Τάξη Δ΄ Σχ. έτος
ΙΩΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΕ ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΕΤΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΦΛΩΡΟΥ
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Πεπτικό σύστημα Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα;
ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ...ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ!
Βιολογία Γυμνασίου.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Το όνομά σας Ο δάσκαλός σας Ο βαθμός σας
Διερευνώντας το οικολογικό μας αποτύπωμα
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Το όνομά σας Ο δάσκαλός σας Ο βαθμός σας
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Η ζωή στα τροπικά δάση Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
ΤΑΞΗ: Α2 ΣΧΟΛΕΙΟ: 2ο Γυμνάσιο Μετaμόρφωσης
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης
Επικρατεί εύκρατο κλίμα: βρέχει κυρίως το χειμώνα, η θερμοκρασία παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ανάλογα με τις εποχές και η ημέρα είναι μικρότερη το χειμώνα.
Ομάδες τροφίμων.
Β1.2 Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

’’Καιρός’’ για σωστή διατροφή!! 1 Παρακάτω ακολουθεί η μορφοποιημένη ενότητα «Ισορροπημένη διατροφή», (Φυσική Ε’ Δημοτικού, σελ 38-39).«Ισορροπημένη διατροφή» Βιβλίο μαθητή Τετράδιο εργασιών μαθητή Bιβλίο δασκάλου Bιβλίο δασκάλου

2 Εισαγωγή Είμαστε ότι τρώμε Διατροφή στον ανεπτυγμένο και στον υποανάπτυκτο κόσμο... Διατροφή στον ανεπτυγμένο και στον υποανάπτυκτο κόσμο... Αλλάζει το κλίμα..Αλλάζει και η διατροφή μας.. Ας ζωγραφίσουμε!!! Σερφάροντας στο διαδίκτυο!! ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ Ισορροπημένη Διατροφή

3 Ποια είναι τα είδη των τροφών και σε τι χρησιμεύουν οι ουσίες τους στον άνθρωπο. Για τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων στον ανεπτυγμένο και στο υποανάπτυκτο κόσμο και πως αυτές επηρεάζονται από το κλίμα. Πως συνδέεται η κλιματική αλλαγή με τη διατροφή μας.

Είμαστε ότι τρώμε!! 4

5 Τώρα που μάθαμε ποια είναι τα είδη των τροφών και τι προσφέρουν στον άνθρωπο δημιούργησε με τη βοήθεια του δασκάλου έναν εννοιολογικό χάρτη με θέμα τη διατροφή. Κάνε κλικ εδώ για να αρχίσεις!εδώ Πρόσθετα συστατικά Όλα σχεδόν τα συσκευασμένα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά περιέχουν πρόσθετες ουσίες. Οι ουσίες αυτές είναι απαραίτητες για τη συντήρηση των τροφίμων αλλά και για τη βελτίωση της γεύσης και της εμφάνισής τους. Χωρίς αυτές, τα περισσότερα τρόφιμα δε θα έφταναν ποτέ στα ράφια ενός καταστήματος ή αν έφταναν, θα έπρεπε να καταναλωθούν αμέσως. Στα περιεχόμενα κάθε συσκευασίας αναγράφονται τα πρόσθετα που περιέχουν τα τρόφιμα. Η χρήση αυτών των ουσιών είναι απαραίτητη στα περισσότερα συσκευασμένα τρόφιμα. Κάποιες απ’ αυτές όμως δεν είναι πάντοτε αβλαβείς για τον οργανισμό μας. Γι’ αυτό, αν έχουμε τη δυνατότητα να καταναλώνουμε φρέσκα τρόφιμα, πρέπει να τα προτιμάμε από τα συσκευασμένα.

6

Αντίθετα στον υποανάπτυκτο κόσμο… 7..η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Το παρακάτω βίντεο μας δείχνει τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στις χώρες της Αφρικής.βίντεοΑφρικής

8 Φτώχια - Κλιματικές αλλαγές και το δικαίωμα στην τροφή ΠΑΡΑΜΥΘΙ Ο δάσκαλος είπε: «Ακούστε την αληθινή ιστορία ενός ακόμη ανθρώπου. Ο Χαμιντού ζει στην Αφρική, στο Νίγηρα στην περιοχή του Σαχέλ. Εδώ έρημος και γη είναι σχεδόν ένα. Κι όμως εδώ ζουν εδώ και αιώνες άνθρωποι, ζώα, φυτά…Σε μία πολύ πολύ λεπτή ισορροπία. Η οικογένεια του Χαμιντού έχει περίπου 40 άτομα. Είναι όλοι τους πολύ φτωχοί και βγάζουν το ψωμί τους καλλιεργώντας τα μικρά, άγονα χωράφια τους. Ο ίδιος και οι γιοι του έχουν ένα κοπάδι με 60 περίπου βόδια. Είναι νομάδες που θα πει ότι ταξιδεύουν ανάλογα με την εποχή μαζί με το κοπάδι σε μέρη που υπάρχει νερό και τροφή για τα ζώα. Οι κάτοικοι του Σαχέλ ζουν σε ένα σκληρό τόπο που όμως τον αγαπούν πολύ. Εδώ και αιώνες έχουν μάθει να ζουν σε ένα μέρος όπου όλα είναι λίγα. Τόσο η τροφή όσο και το νερό. Επίσης έχουν μάθει ότι όλοι και όλα εξαρτώνται από τον καιρό. Ειδικά από την περίοδο των βροχών που θα φέρουν το νερό που χρειάζονται τα χωράφια για να βγάλουν καρπό και να φυτρώσει. Στις ειδήσεις είπαν ότι η περιοχή του Σαχέλ είναι από τις πρώτες περιοχές του κόσμου που πλήττει η κλιματική αλλαγή. Οι προβλέψεις μιλούν για ελάχιστες βροχές. Ο Χαμιντού δεν το άκουσε ποτέ αυτό γιατί δεν έχει ούτε τηλεόραση, ούτε ηλεκτρικό. Ο Χαμιντού δεν ξέρει τι θα πει κλιματική αλλαγή. Όμως στο συμβούλιο του χωριού όλοι ανησυχούν γιατί οι βροχές χρόνο με το χρόνο έρχονται και πιο αραιά. Ο καρπός ξεραίνεται, τα ζώα είναι πολύ αδύνατα και αν συνεχίσει έτσι… *βασισμένο σε αληθινή ιστορία

9

10

11  Χωριζόμαστε σε τέσσερις ομάδες και ψάχνουμε πληροφορίες (εικόνες, βίντεο, άρθρα)σχετικά με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στη τροφική αλυσίδα και σε άλλους τόπους του πλανήτη. Έπειτα, κάθε ομάδα παρουσιάζει το υλικό που συνέλεξε στις άλλες ομάδες και όλοι μαζί φτιάχνουμε ένα άρθρο.Kάντε κλικ εδώ για να γράψετε το άρθρο σας.εδώ

12

13 Επισκεπτόμαστε στο Σκαλάνι Ηρακλείου τους αμπελώνες και το οινοποιείο Μπουτάρη και παίρνουμε συνέντευξη από τους οινοπαραγωγούς. Ρωτάμε κατά πόσο έχει επηρεαστεί ο τρόπος παραγωγής, η ποιότητα και η ποσότητα της σοδειάς τη τελευταία δεκαετία από τις κλιματικές αλλαγές. Καταγράφουμε τις πληροφορίες που συλλέξαμε και τις συζητάμε στη τάξη.

14

15

Βιβλίο Δασκάλου 16 Διδακτικοί στόχοι: Να γνωρίσουν ποια είναι τα είδη των τροφών και σε τι χρησιμεύουν οι ουσίες τους στον άνθρωπο Να μάθουν για τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων στον ανεπτυγμένο και στο υποανάπτυκτο κόσμο και πως αυτές επηρεάζονται από το κλίμα Να ερευνούν και να καταγράφουν πληροφορίες σχετικά με τις περιοχές και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη των παιδιών σχετικά με το θέμα. Να εκτιμούν ένα βιώσιμο τρόπο ζωής που θα σέβεται το περιβάλλον. Να προβληματίζονται,δηλαδή, για το πώς θα εξελιχθεί το πρόβλημα στο μέλλον αν δεν αλλάξουμε στάση Να αναπτύσσουν μια προσωπική συναισθηματική και ηθική σχέση με το φυσικό περιβάλλον και συγκεκριμένα να μάθουν να σέβονται το περιβάλλον και να αντιλαμβάνονται το κλίμα και τη τροφή ως ανεκτίμητα αγαθά που αυτό μας προσφέρει.

17

18 Πρόσθετο υλικό για τη διδασκαλία: Ηλεκτρονικός υπολογιστής. Σύνδεση στο διαδίκτυο.