Project 2013 Α΄ Ομάδα : Η πειθώ στον διαφημιστικό λόγο Μιχαλακίδου Μαρίνα Μπαλταγιάν Αγκόπ Φέτσιος Δημήτρης Καλλιτσουνάκη Χαρίκλεια Κατσαμακίδου Έλενα Μανδήλας Μιλτιάδης Μέκος θωμάς
Η ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ Η ΠΕΙΘΩ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ Ερευνητική εργασία: Λόγος – Αντίλογος
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΕΙΘΩ Οι διάφορες διαφημιστικές εταιρείες κάνουν χρήση: Οι διάφορες διαφημιστικές εταιρείες κάνουν χρήση: Συνειρμικών ιδεών (επίκληση στο συναίσθημα) Των ιδιοτήτων και προτερημάτων των προϊόντων τους (επίκληση στη λογική) Γνωστών προσώπων για την προώθηση των προϊόντων (επίκληση στη αυθεντία)
Εξυπνοι οδηγοΥν μΟνο Renault Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΕΙΘΩ Ζωντανών εικόνων και ήχου, ώστε να γίνει πιο πειστική η διαφήμιση (πολυτροπικότητα) Των μέσων επίδειξης των προτερημάτων των προϊόντων τους (επίκληση στη λογική) Του λανθάνοντα αξιολογικού χαρακτηρισμού (επίκληση στο ήθος π.χ. Οι έξυπνοι οδηγούν Renault) Εξυπνοι οδηγοΥν μΟνο Renault
Η ΔΙΑΦΗΜΗΣΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Η διαφημιστική γλώσσα χαρακτηρίζεται από: Η διαφημιστική γλώσσα χαρακτηρίζεται από: Την επανάληψη, την αντίθεση, την ομοιοκαταληξία και τις παρηχήσεις για την άμεση εντύπωση του μηνύματος στον δέκτη. Πολλά σχήματα λόγου φορτίζοντας συναισθηματικά και στοχεύοντας στο υποσυνείδητο του δέκτη.
Η ΔΙΑΦΗΜΗΣΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Τη χρήση οριστικής ενεστώτα (βεβαιότητα και αποφασιστικότητα) και προστακτικής (έντονη παρότρυνση) Οικείο, άμεσο, λιτό και καθημερινό ύφος με στοιχεία προφορικότητας Λεκτικό πληθωρισμό (εντυπωσιασμός) Νεολογισμούς (δημιουργία νέων λέξεων και παραλλαγή ήδη υπαρχόντων)