Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

2  Διαφημιστικά Κείμενα που Πουλάνε  Βασικοί Κανόνες  Τεχνάσματα  Στοιχεία του Διαφημιστικού Κειμένου Στοιχεία Ενότητας ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

3 Διαφημιστικά Κείμενα που Πουλάνε ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Η συγγραφή διαφημιστικών κειμένων είναι η τέχνη της συγγραφής μηνυμάτων πώλησης, η τέχνη του « πωλείν » σε έντυπη μορφή.  Αν το κείμενο δεν καταφέρει να προκαλέσει την αναμενόμενη αντίδραση, ενδιαφέρον, πεποίθηση και δράση, σημαίνει ότι απέτυχε.  Φυσικά μπορεί να υποστηρίζεται και από άλλα δημιουργικά μέσα όπως φωτογραφία, τυπογραφική απόδοση και χρώμα.  Όπως και να έχει πάντως ο κειμενογράφος πρέπει να σκέφτεται οπτικά και να χρησιμοποιεί όλα τα παραπάνω στοιχεία για την επίτευξη του σκοπού του.  Ο σχεδιασμός ή η μορφοποίηση του κειμένου πρέπει να αποδίδει αποτελεσματικά τις λέξεις, οι εικόνες να δίνουν έμφαση και να υποστηρίζουν το κείμενο, και η τυπογραφική του απόδοση να κάνει το κείμενο ευανάγνωστο και να δίνει έμφαση εκεί που απαιτείται.

4 Βασικοί Κανόνες ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Πρέπει να « πουλάει », ακόμα κι αν ο στόχος είναι απλώς να υπενθυμίσει.  Το μυστικό της επιτυχημένης διαφήμισης είναι η επανάληψη, που επιτυγχάνεται είτε με τη συνεχή διαφήμιση είτε με επαναλήψεις μέσα στην ίδια διαφήμιση.  Δεν έχουν όλοι τη διάθεση να διαβάσουν την διαφήμιση. Γι ’ αυτό το μήνυμα δεν πρέπει να σπαταλά λέξεις αλλά να μεταδίδει το νόημα με συντομία.  Αν ο αναγνώστης κομπιάσει μπροστά σε μια άγνωστη λέξη, η προσοχή του αυτομάτως διασπάται. Γι ’ αυτό οι λέξεις πρέπει να είναι κατανοητές και χωρίς ασάφειες.  Οι σύντομες λέξεις, προτάσεις και παράγραφοι συμβάλλουν στην καλή παρουσίαση του μηνύματος και κάνουν εύκολη και σύντομή την ανάγνωση και αφομοίωσή του.

5 Τεχνάσματα ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

6 Κλισέ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Υπάρχουν μερικές απλές, εύχρηστες και φαινομενικά κοινότυπες λέξεις που λειτουργούν πολύ καλά στη διαφήμιση. Αυτές οι λέξεις αποκαλούνται πολλές φορές λέξεις εντυπωσιασμού.  Οι δύο αποτελεσματικότερες λέξεις στη διαφήμισης είναι οι λέξεις « δωρεάν » και « χωρίς χρέωση » που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους.  Άλλα αποτελεσματικά διαφημιστικά κλισέ είναι οι λέξεις « Τώρα », « Νέο », « Εδώ », « Επιτέλους » και « Σήμερα ».  Παρόλα αυτά, τα άνευ νοήματος κλισέ σαν αυτά που συχνά χρησιμοποιούν οι πολιτικοί ( όπως « Αλλαγή εδώ και τώρα »), πρέπει να αποφεύγονται.

7 Υποβλητικές ή Συναρπαστικές Λέξεις ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Πρόκειται για περιγραφικά επίθετα που ενισχύουν τα γεγονότα.  Ενδεικτικά, τέτοια επίθετα μπορεί να είναι λέξεις όπως « Εντυπωσιακό, Μαγευτικό, Συναρπαστικό, Θαυμάσιο, Πανέμορφό, Φανταστικό ».  Παρόλο που δεν δίνουν πολλές λεπτομέρειες, αυτέ οι λέξεις βοηθούν στο να φτιάξουμε στη φαντασία μας μια εικόνα του προϊόντος ή της υπηρεσίας, δημιουργούν την επιθυμία απόκτησής του και εμπνέουν εμπιστοσύνη.

8 Παρήχηση ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Η παρήχηση προκύπτει από την επανάληψη ήχων και κατά συνέπεια, αποτελεί μια μορφή επανάληψης ( π. χ. Κάντε ένα διάλειμμα, κάντε ένα Κιτ - κατ, ή Όλη μέρα, κάθε μέρα ).  Αυτή η επανάληψη ήχων πρέπει να ηχεί ευχάριστα στα αυτιά και να μην είναι υπερβολική ή πολύ προφανής, ώστε να μην καταντά εκνευριστική.  Όλα τα τεχνάσματα που αναφέρονται σε αυτό το κεφάλαιο πρέπει να ηχούν στον αναγνώστη σαν κάτι φυσικό, άσχετα αν το αποτέλεσμά τους είναι προσχεδιασμένο.  Το διαφημιστικό κείμενο πρέπει να είναι έξυπνο αλλά να μην δίνει ποτέ αυτή την εντύπωση, γιατί τότε θα φανεί στημένο και ο αναγνώστης θα αισθανθεί εξαπατημένος.  Η παρήχηση προσφέρεται για διαφημιστικά σλόγκαν γιατί διευκολύνει την απομνημόνευσή τους. Πρέπει όμως να χρησιμοποιείται διακριτικά και να ηχεί ευχάριστα στα αυτιά.

9 Εκφράσεις της Καθομιλουμένης ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Μια φορά κι ένα καιρό, οι διαφημίσεις κύρους που δημοσιεύονταν σε σοβαρές εφημερίδες ήταν διατυπωμένες σε άπταιστα Ελληνικά. Δεν συμβαίνει πια το ίδιο.  Στις μέρες μας, τα διαφημιστικά κείμενα είναι σύντομα και ζωηρά, όπως ακριβώς και τα διαφημιστικά κείμενα για τα καταναλωτικά αγαθά ταχεία κίνησης.  Σήμερα, οι περισσότερες διαφημίσεις χρησιμοποιούν προφορικές εκφράσεις και λέξεις της καθομιλουμένης ή ακόμα και ξένες λέξεις που είναι στη μόδα, ειδικά στους κύκλους των νέων.

10 Στίξη και Γραμματική ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Ο σύγχρονος κειμενογράφος μπορεί και να αποτύγχανε στο μάθημα της Έκθεσης στις Πανελλαδικές εξετάσεις, αν μη τι άλλο εξαιτίας της κατάχρησης που κάνει στη στίξη, προκειμένου να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα.  Ο κειμενογράφος συχνά χρησιμοποιεί ελλειπτικές προτάσεις, αποτελούμενες από μία μόνο λέξη που δεν μπορούν να αναλυθούν συντακτικά.  Παραλείπει τις προθέσεις και τους συνδέσμους και συνδέει τα ουσιαστικά, τα ρήματα, τα επιρρήματα και τα επίθετα με παύλες ή τελείες.  Ευρέως χρησιμοποιούνται και τα θαυμαστικά που κατά κάποιο τρόπο λειτουργούν ως « κράχτες ».  « Τώρα - μεγάλη προσφορά !- μόνο 200€ αν τρέξετε σήμερα - πιο φθηνά δε γίνεται.»

11 Επανάληψη ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Χρησιμοποιώντας την ίδια λέξη στην αρχή κάθε παραγράφου του κειμένου.  Διαφημίζοντας έντονα την εταιρία ή τη μάρκα από την αρχή μέχρι το τέλος του κειμένου.  Επαναλαμβάνοντας το όνομα στον τίτλο, στις φωτογραφίες, στη λεζάντα, στους υπότιτλους, στο κείμενο, στο σλόγκαν υπογραφής και το λογότυπο.  Επαναλαμβάνοντας την ίδια τη διαφήμιση ή διατηρώντας το ίδιο ύφος σε μια σειρά διαφημίσεων ή στη μορφοποίηση του κειμένου και στα τυπογραφικά στοιχεία, κάθε φορά που εμφανίζεται η διαφήμιση.

12 Στοιχεία Διαφημιστικού Κειμένου ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Αφού εξετάσαμε διάφορα λογοτεχνικά τεχνάσματα του κειμενογράφου, ας εξετάσουμε τη διαφήμιση στο σύνολό της αναλύοντας τα επτά στοιχεία που απαρτίζουν μια επιθετική πώληση. ΤίτλοςΥ π ότιτλοιΚυρίως Κείμενο (Body Copy) ΤιμήΌνομα και ΔιεύθυνσηΚου π όνι ( αν υ π άρχει ) Σλόγκαν Υ π ογραφής

13 Τίτλος * ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Παλιότερα, οι τίτλοι ήταν συνήθως σύντομοι, και πολύ συχνά αποτελούσαν σλόγκαν.  Σήμερα ο τίτλος αποτελείται από μία ή δύο προτάσεις και είναι τυπωμένος με τόσο έντονα γράμματα που απλώς τον « βλέπεις », δεν τον διαβάζεις.  Η οπτική αλλαγή στον τρόπο γραφής των τίτλων είναι απόρροια της τηλεόρασης που δίνει έμφαση στην οπτική διάσταση.  Υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά είδη τίτλων που ο κειμενογράφος μπορεί να επιλέξει τον πιο ταιριαστό την περίπτωσή του.

14 Υπότιτλοι ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Στον υπότιτλο, ο κειμενογράφος έχει την ευκαιρία να γράψει « οπτικά » γιατί ο υπότιτλος συμβάλλει σημαντικά στο σχεδιασμό και την τυπογραφική απόδοση της διαφήμισης. Σκοπός των υπότιτλων είναι :  Να δώσουν μια αίσθηση κίνησης, ώστε το μάτι να διατρέξει προοδευτικά όλα το κείμενο.  Να δημιουργήσουν τυπογραφικές αντιθέσεις.  Να δώσουν έμφαση στα επιχειρήματα πώλησης.  Να χωρίσουν τη διαφήμιση σε τμήματα, αν χρειάζεται να παρουσιαστούν διαφορετικές ιδέες ή στοιχεία.  Να απορροφήσουν το ενδιαφέρον όσων ρίχνουν απλώς μια ματιά στους τίτλους.  Να κάνουν τη διαφήμιση πιο ενδιαφέρουσα, πιο ευανάγνωστη και όχι μια μάζα μονότονων γκρίζων γραμμάτων.

15 Κυρίως Κείμενο (Body Copy) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Το κείμενο αποτελεί το κυρίως μέρος της διαφήμισης και είναι τυπωμένο με μικρότερα τυπογραφικά στοιχεία από τις γραμμές τίτλου.  Όταν ο κειμενογράφος γράφει το body copy μιας διαφήμισης, πρέπει να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του για να δει με ποιο τρόπο θα δώσει έμφαση στο κείμενο, για να ενθαρρύνει τους αναγνώστες να το διαβάσουν.  Οι παράγραφοι με εσοχή καθοδηγούν το μάτι στο κείμενο.  Όπως υπάρχουν πολλά είδη τίτλων, έτσι υπάρχουν και πολλοί τρόποι για να γράψει κανείς ένα body copy.*

16 Τιμή ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Οι αναγνώστες θέλουν να γνωρίζουν την τιμή και συχνά ενοχλούνται όταν η διαφήμιση δεν αναφέρει τουλάχιστον μια ενδεικτική τιμή.  Αν ρίξει κανείς μια ματιά σε μια εφημερίδα ή περιοδικό, θα διαπιστώσει ότι σε πολλές διαφημίσεις η τιμή αποτελεί σημαντικό επιχείρημα πώλησης και συχνά προβάλλεται με έντονα τυπογραφικά στοιχεία.  Η τιμή έχει ψυχολογική έλξη : μια ευκαιρία που κανείς δεν πρέπει να χάσει ή ένα προϊόν που αξίζει πραγματικά τα λεφτά του, ενώ μια υψηλή τιμή μπορεί να υποδηλώνει καλή ποιότητα και να προκαλεί, ίσως, μεγαλύτερη επιθυμία.

17 Όνομα και Διεύθυνση ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Μερικοί διαφημιζόμενοι αρκεί απλώς να δηλώσουν το όνομα του προϊόντος ή της εταιρίας συνοδεύοντας το με το λογότυπό τους.  Κάποιοι άλλοι, όμως, για να προσδιορίσουν την ταυτότητα τους με σαφήνεια και να προκαλέσουν ανταπόκριση πρέπει να δηλώσουν το όνομα και τη διεύθυνση τους με έντονα γράμματα.  Συνήθως αυτά εμφανίζονται στο τέλος της διαφήμισης.  Αν υπάρχει κουπόνι, το όνομα και η διεύθυνση του διαφημιζόμενου θα πρέπει να αναγράφονται τόσο στο κυρίως μέρος της διαφήμισης όσο και του κουπόνι, διαφορετικά στέλνοντας το κουπόνι, ο αναγνώστης χάνει στα στοιχεία του διαφημιζόμενου και δεν θα μπορεί να επικοινωνήσει ξανά στο μέλλον.

18 Σλόγκαν Υπογραφής ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ  Πρόκειται για τη γραμμή κορύφωσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τέχνασμα για την εδραίωση της « ταυτότητας » μιας επιχείρησης.  Το κλείσιμο μιας διαφήμισης με ένα σλόγκαν υπογραφής (signature slogan), είναι πια κοινή πρακτική. Ορισμένα παραδείγματα : Slogan Διαφημιζόμενος Συμβόλαιο με την ποιότητα. Fourlis Το μόνο μικρό πολυμορφικό. Renault Twingo Γιατί έτσι σας αρέσει ! Amstel Ποιότητα που δεν αντιγράφεται. Neff


Κατέβασμα ppt "ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google