Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Advertisements

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
Leonardo Da Vinci Άνθρωπος
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Ο αριθμός φ και οι τέλειες αναλογίες σώματος
ΤΜΗΜΑ ΑΡ1 ΣΧΕΔΙΑΖΩ , ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Πολιτιστικό πρόγραμμα
ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ Η Μόνα Λίζα (γνωστή και ως Τζιοκόντα, ή Πορτραίτο της Λίζα Γκεραρντίνι, συζύγου του Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο[1]) είναι προσωπογραφία που ζωγράφισε.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Λεονάρντο Ντα Βίντσι Αγαθοκλής Πέτσας.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Προοπτική με ένα σημείο φυγής
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Ο αριθμος φ στην αρχιτεκτονικη
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Τα γλυπτά του Μιχαήλ Αγγέλου
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Η αναγέννηση ήταν η εποχή όπου όλα ξαναγεννήθηκαν.(1453)
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Μπορείς να πεις ποιος είναι ο διάσημος πίνακας ζωγραφικής ?
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
54Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Συχνά οι επιφάνειες των όψεων, ή τα πλάνα, τέμνονται σε γωνίες που δεν έχουν κάποιο αναγνωρίσιμο βάθος. Ο κυβισμός επηρέασε βαθειά τον καλλιτεχνικό.
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Χρυσh τομh.
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Γεννήθηκεστην πόλη Αντσιάνο, κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του έτους 1452 μ.Χ. Πλήρες όνομα: Leonardo di ser Piero da Vinci Υπέγραφε τα.
1)Πύργος του Άϊφελ 2)Μουσείο του Λούβρου 3)Παναγία των Παρισίων.
ΠΑμπλο Πικασο.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Σημαντικά έργα τέχνης ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ: 1.ΣΑΡΙΦΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ 3.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ 4.ΜΠΙΤΙΝΗΣ ΗΛΙΑΣ.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΦΙΜΠΟΝΑΤΣΙ Μαρία Καρκαλά Ευρυδίκη Φατώλια.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
4 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡ0ΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ-ΤΖΟΚΟΝΤΑ.
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Η σχέση ανάμεσα στα μαθηματικά και την τέχνη
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
ΚΑΝΟΝΑΣ 1 Ο Αγωνιστικός Χώρος.
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Τι είναι η ζωγραφική; Η ζωγραφική είναι μία από τις Καλές Τέχνες που ονομάζονται εικάστικες

Έργο της είναι η απόδοση πάνω σ' επίπεδη επιφάνεια, με γραμμές, σκιές ή χρώματα, του κόσμου που περιβάλλει τον καλλιτέχνη. Επίσης η έκφραση της εντύπωσης, των αισθημάτων, της ψυχικής διάθεσης και των ιδεών τις οποίες δημιουργεί ο έξω κόσμος.

Μπορεί ακόμα να εκφράσει ο καλλιτέχνης, σύμφωνα με τη φαντασία του, μυθολογικά πρόσωπα, φυσικές δυνάμεις, ιστορικά πρόσωπα, μεγάλες στιγμές στην ιστορία των λαών ή ακόμη και αφηρημένες έννοιες

Οι ατομικές διαφορές που παρουσιάζονται σε έργα της ίδιας εποχής, οφείλονται στην ξεχωριστή προσωπικότητα του καλλιτέχνη, τόσο πιο βαθιά αποτυπώνει τη σφραγίδα της στα έργα του

Leonardo Da Vinci Κατά την Αναγέννηση ο Λεοναρντο Ντα Βιντσι στα έργα του χρησιμοποίησε παραστατική γεωμετρία προκειμένου να διαμορφώσει τα πρώτα παραμορφωμένα πλέγματα ,τα οποία όταν ειδωθούν από κάποια συγκεκριμένη γωνία εμφανίζονται κανονικά

Escher O Escher είχε έργα βασισμένα στις μαθηματικές αρχές της <<συμμετρίας>> ή <<δομής>>

Salvator Dali Ο Salvator Dali απεικονιζει στους πίνακες του τον τετραδιάστατο χώρο

Van Gogh Τα έργα του Van Gogh ακολουθούν με ακρίβεια τις μαθηματικές περιγραφές, που τις χαρακτηρίζουν χαοτικές

Μόνα Λίζα

Η Μόνα Λίζα είναι προσωπογραφία που ζωγράφισε ο Ιταλός καλλιτέχνης Λεονάρντο ντα Βίντσι. Πρόκειται για ελαιογραφία σε ξύλο λεύκης, που ολοκληρώθηκε μέσα στη χρονική περίοδο 1503-1519. Αποτελεί ιδιοκτησία του Γαλλικού Κράτους, και εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι. Ο πίνακας, διαστάσεων 77 εκ. × 53 εκ., απεικονίζει μία καθιστή γυναίκα, τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, η έκφραση του προσώπου της οποίας χαρακτηρίζεται συχνά ως αινιγματική. Η Μόνα Λίζα θεωρείται το πιο διάσημο έργο ζωγραφικής

Ο Λεονάρντο ξεκίνησε να ζωγραφίζει τη Μόνα Λίζα το έτος 1503 ή το 1504 στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Σύμφωνα με τον σύγχρονο του Λεονάρντο, Τζόρτζιο Βαζάρι, "...αφότου ασχολήθηκε επί τέσσερα χρόνια με το έργο, το άφησε ημιτελές..." Είναι γνωστό πως αυτή ήταν μια συνήθης συμπεριφορά του Λεονάρντο ο οποίος, αργότερα, μετάνιωσε που "δεν ολοκλήρωσε ποτέ ούτε ένα έργο".Θεωρείται πως συνέχισε να ασχολείται με τη Μόνα Λίζα για τρία χρόνια αφότου εγκαταστάθηκε στη Γαλλία και πως την τελείωσε λίγο πριν πεθάνει το 1519

Ο Leonardo Da Vinci έδειξε ένα διακαές ενδιαφέρον για τα μαθηματικά στη τέχνη και την φύση και αποδόθηκε σε συστηματικές μελέτες. Μελέτησε τις αναλογίες του ανθρώπινου σώματος και ειδικότερα στο ανθρώπινο πρόσωπο.

Ο Leonardo ζωγράφισε το πρόσωπο της Μόνα Λίζα ώστε αυτό να χωράει τέλεια σε ένα χρυσό ορθογώνιο και δόμησε τον υπόλοιπο πίνακα γύρω από το πρόσωπο χωριζοντάς τον επίσης σε χρυσά ορθογώνια

Η χρυσή τομή έχει χρησιμοποιηθεί στις γραμμές του προσώπου, στο κομμάτι που ξεκινά από τον λαιμό και φτάνει ως την αρχή των χεριών κι από το ντεκολτέ ως χαμηλά στα χέρια

Ο Μυστικός Δείπνος

Ο Μυστικός Δείπνος του Salvator Dali πλαισιώνεται από ένα χρυσό ορθογώνιο. Χρυσοί λόγοι χρησιμοποιήθηκαν για να καθορίσουν τη θέση κάθε φιγούρας, ενώ ο θόλος του δωματίου σχηματίζεται από τις έδρες κανονικού δωδεκάεδρου που είναι ένα από τα στερεά που συνδέεται άμεσα με την χρυσή τομή

Εscher Ο Escher είναι περισσότερο γνωστός στους κρυσταλλογράφους για την επιτυχημένη τεχνική με την οποία χωρίζει το επίπεδο

Χωρίζοντας το επίπεδο με κυματιστές σειρές πουλιών, ψαριών, ερπετών, θηλαστικών και ανθρώπων κατάφερε να διμιουργήσει μεγάλη ποικιλία καταπληκτικών όσο και απροσδόκητων εικόνων, οι οποίες βασίζονται σε νόμους της συμμετρίας, της θεωρίας συνόλων, της προοπτικής, της τοπολογίας και της κρυσταλλογραφίας

Ο Βιτρούβιος Άνδρας

Το ανθρώπινο σώμα έχει δομηθεί και αναπτύσσεται σε αναλογίες φ Το ανθρώπινο σώμα έχει δομηθεί και αναπτύσσεται σε αναλογίες φ. Ο ομφαλός είναι φυσικά τοποθετημένος στο κέντρο του ανθρώπινου σώματος, και, αν σε έναν άνδρα ξαπλωμένο με το πρόσωπο στραμένο επάνω και τα χέρια και τα πόδια του ανεπτυγμένα, με τον ομφαλό του ως το κέντρο εγγράψουμε κύκλο, ο κύκλος αυτός θα ακουμπήσει τα δάκτυλα των χεριών και τα δάκτυλα των ποδιών του

Τοποθετώντας τον σε ένα τετράγωνο, μετρώντας από τα πόδια ως την κορυφή του κεφαλιού, και έπειτα κατά μήκος των χεριών σε πλήρη έκταση, βρίσκουμε την τελευταία μέτρηση ίση με την πρώτη. Αν διαιρέσουμε την πλευρά του κύκλου θα έχουμε τον χρυσό αριθμό

Η ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΝΩΣΗΣ ΕΛΕΝΗ ΧΑΛΔΑΙΟΥ ΠΑΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΟΣ

Ευχαριστούμε!!!