Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος 2011-2012.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Μαθητές σε εθελοντική δράση» 2 ο Γυμνάσιο Καλλιθέας.
Advertisements

Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006
Σκοπός της δικής μας ομάδας ήταν να υλοποιήσουμε την φάση της κατασκευής του ρολογιού. Έτσι, επειδή έπρεπε να υπολογίσουμε την κλίση του τοίχου που θα.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΕΡΕΣΙΩΤΩΝ»
Γυμνάσια Βροντάδου & Καρδαμύλων
Πολιτιστικό πρόγραμμα
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Συνεργασία με το Δημοτικό Κάμπινγκ Αλεξανδρούπολης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΛΑΚΑΤΑΜΕΙΑΣ ΠΟΥ ΚΟΣΜΟΥΝ ΤΟ ΜΑΚΑΡΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η Τάξη μας (E’1)
Δημιουργική Απασχόληση
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
ΤΕΧΝΗ καινοτομώ και δημιουργώ. Σεμινάρια Μνημειακής Τέχνης Με στόχο την αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντα σχολικού χώρου. Οι καθηγητές παρακολούθησαν.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Το 1965 η Ρόζα Ιμβριώτη έγραφε για την αισθητική αγωγή και διακήρυσσε την αναγκαιότητα αισθητικά φροντισμένων αιθουσών, σχολείων και βιβλίων στα πλαίσια.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Museum Entrance Είσοδος στην Πινακοθήκη μας! Αίθουσα Ι Αίθουσα ΙΙ Αίθουσα IV Αίθουσα ΙΙΙ Πινακοθήκη Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου Ευκαρπίας.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Άλμπουμ φωτογραφιών Αισθητική παρέμβαση στο Αθλητικό Γυμνάσιο Πόμπιας, Ν. Ηρακλείου Κρήτης, Ευαγγελία Αγγελάκη, ΠΕ08.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Β Σχολ. Έτος «Η έμπνευση γεννά έμπνευση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ 06 Rob.
2 ο ΕΠΑΛ Σερρών «Εξωραϊσμός του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις» Σχολ. έτος
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο»
«Ο κόσμος μου μέσα από το φακό»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
2ο Δημοτικό Σχολείο Ασπροπύργου
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016 – 2017
Ιθκιέρδο Μαρία Ιωακίνα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Υπεύθυνη προγράμματος : Βανταράκη Χρυσάνθη
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
1ο ΓΕΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΞΗ – ΑΤΑΞΙΑ -ΕΠΙΝΟΗΣΗ
1ο Γυμνάσιο Μάνδρας Πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
Νηπιαγωγείο Λουσικών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος

Γενική περιγραφή προγράμματος Το πρόγραμμα «Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου» που υλοποιήσαμε τη φετινή χρονιά στο σχολείο μας εντάσσεται στην κατηγορία των σχολικών πολιτιστικών προγραμμάτων. Η ιδέα για το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε από την επιθυμία μας να διαμορφώσουμε στις αίθουσες διδασκαλίας ένα πιο δημιουργικό και ευχάριστο για τους μαθητές περιβάλλον.

Συντελεστές προγράμματος Υπεύθυνος του προγράμματος ήταν ο καθηγητής Καλλιτεχνικών κ. Βγόντζας Παναγιώτης. Υπεύθυνος του προγράμματος ήταν ο καθηγητής Καλλιτεχνικών κ. Βγόντζας Παναγιώτης. Έλαβαν μέρος οι μαθητές της Β’ και Γ’ Γυμνασίου: Αλεβιζάκη Πένυ, Ασημάκη Μαρία, Γαβαλάς Δημήτρης, Γουλιέλμος Ορέστης, Ζησόπουλος Γιώργος, Ζιμπουνούμης Γιάννης, Καμινιώτης Πέτρος, Κατσιάβου Στεφανία, Κολοβού Σταυρούλα, Μπόνης Χρήστος, Μπούχλα Κωνσταντίνα, Νάνο Σωτήρης, Αζεμάι Γιοργκένα, Αθανασίου Χριστίνα, Γεμενετζή Φωτεινή, Γιατράς Γιώργος και Ζαρέντη Μαρία. Έλαβαν μέρος οι μαθητές της Β’ και Γ’ Γυμνασίου: Αλεβιζάκη Πένυ, Ασημάκη Μαρία, Γαβαλάς Δημήτρης, Γουλιέλμος Ορέστης, Ζησόπουλος Γιώργος, Ζιμπουνούμης Γιάννης, Καμινιώτης Πέτρος, Κατσιάβου Στεφανία, Κολοβού Σταυρούλα, Μπόνης Χρήστος, Μπούχλα Κωνσταντίνα, Νάνο Σωτήρης, Αζεμάι Γιοργκένα, Αθανασίου Χριστίνα, Γεμενετζή Φωτεινή, Γιατράς Γιώργος και Ζαρέντη Μαρία.

Στόχοι  Η ανάπτυξη της ικανότητας για μετάδοση γνώσεων, ιδεών, απόψεων και συναισθημάτων σχετικών με την τέχνη.  Δημιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος για ένα πιο ευχάριστο μάθημα για τους μαθητές και τους καθηγητές μακριά από μια μουντή και μονότονη αίθουσα.  Αρμονική συνύπαρξη των παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μέσω της συνεργασίας, της ανταλλαγής απόψεων και της ομαδικής εργασίας.

Συναντήσεις και δράσεις του προγράμματος  Οι συναντήσεις των ομάδων γίνονταν κάθε Παρασκευή μετά την λήξη των μαθημάτων.  Στην πρώτη συνάντηση συγκεντρωθήκαμε για να αποφασίσουμε την κεντρική ιδέα του έργου.  Σε κάθε συνάντηση αποφασίζαμε τι θα συμπληρώναμε στην ζωγραφιά και στη συνέχεια προχωρούσαμε στην υλοποίηση των ιδεών μας. Ωστόσο, αρκετές φορές υπήρχαν και αντιρρήσεις που αντιμετωπίζονταν μέσα από το διάλογο.

Περιγραφή δράσης Στο τμήμα του Β1: Μετά την επιλογή του θέματος, κάναμε την αναγκαία προετοιμασία στο μουσαμά με ειδική κόλλα. Στην επόμενη συνάντηση με τη βοήθεια του κύριου Βγόντζα κάναμε τα αρχικά σχέδια. Ύστερα ζωγραφίσαμε το φόντο, μετέπειτα τα κύρια σχέδια και τέλος προσθέσαμε τις τελευταίες πινελιές. Αποφασίσαμε να αποτυπώσουμε ένα φυσικό τοπίο, διότι θέλαμε να νιώθουν και οι συμμαθητές μας την αγνότητα της φύσης.

Περιγραφή δράσης Στο τμήμα του Γ1: Αρχικά σχεδιάσαμε ένα πλαίσιο στον τοίχο της αίθουσας, το οποίο χωρίσαμε σε έξι μεγάλες επιφάνειες τις οποίες βάψαμε με έντονα χρώματα. Η κεντρική ιδέα ήταν να αποτυπώσουμε τα στοιχεία της φύσης κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης ημέρας ξεκινώντας από την ημέρα και φτάνοντας στην νύχτα. Συγχρόνως, αποτυπώσαμε τον ουρανό, τα δέντρα και την φωτιά. Για να δώσουμε ζωντάνια και αίσθηση του βάθους στην ζωγραφιά σχεδιάσαμε στη μέση ένα τρένο με την ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου.

Περιγραφή δράσης Στο τμήμα του Γ2: Στην αρχή ζωγραφίσαμε τα μεγάλα σχήματα όπως τη θάλασσα, την αμμουδιά και τον ήλιο. Στη συνέχεια προσθέσαμε διάφορες αποχρώσεις και τόνους χρωμάτων για να αποτυπώσουμε τη στιγμή της δύσης του ήλιου. Επιπλέον, σχεδιάσαμε σύννεφα σε διάφορα μέρη της εικόνας με σκοπό να κάνουμε την ζωγραφιά τρισδιάστατη. Ολοκληρώνοντας, προσθέσαμε τις τελικές λεπτομέρειες που έδωσαν παραστατικότητα στο έργο. Στο τμήμα του Γ2: Στην αρχή ζωγραφίσαμε τα μεγάλα σχήματα όπως τη θάλασσα, την αμμουδιά και τον ήλιο. Στη συνέχεια προσθέσαμε διάφορες αποχρώσεις και τόνους χρωμάτων για να αποτυπώσουμε τη στιγμή της δύσης του ήλιου. Επιπλέον, σχεδιάσαμε σύννεφα σε διάφορα μέρη της εικόνας με σκοπό να κάνουμε την ζωγραφιά τρισδιάστατη. Ολοκληρώνοντας, προσθέσαμε τις τελικές λεπτομέρειες που έδωσαν παραστατικότητα στο έργο.

Περιγραφή δράσης  Επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 03/05/2012. Με ξεναγό τον κ. Βγόντζα, γνωρίσαμε συλλογές με έργα ζωγραφικής τα οποία καλύπτουν την πορεία της ελληνικής τέχνης από τα μεταβυζαντινά χρόνια ως τις μέρες μας, καθώς επίσης και έργα ξένων καλλιτεχνών. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 03/05/2012. Με ξεναγό τον κ. Βγόντζα, γνωρίσαμε συλλογές με έργα ζωγραφικής τα οποία καλύπτουν την πορεία της ελληνικής τέχνης από τα μεταβυζαντινά χρόνια ως τις μέρες μας, καθώς επίσης και έργα ξένων καλλιτεχνών.

Συμπεράσματα:  Μέσα από αυτό το πρόγραμμα μας δόθηκε η ευκαιρία να δώσουμε μια πιο ευχάριστη νότα στις τάξεις του σχολείου μας.  Πετύχαμε μία καλή συνεργασία, καθώς οι δυνατότητες του ενός κάλυπταν τις αδυναμίες του άλλου.  Καταφέραμε να περάσουμε ευχάριστες και συγχρόνως δημιουργικές ώρες ζωγραφικής.  Κριτική των «θεατών»: υπήρχαν θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια τόσο από συμμαθητές όσο και από καθηγητές.