Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος 2012-2013 23ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών.
1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Στοματική υγιεινή 1 ο στάδιο: Τι τρώμε; Σωστή διατροφή Ομάδες τροφίμων μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής Επίσκεψη από τη διαιτολόγο-
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μαθητές/τριες Δημοτικού: 12 Μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου: 1
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
ΕΣΟΧΗ ΝΟΜΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
Νηπιαγωγείο Φαρρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος 2012-2013 23ο Νηπιαγωγείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Νικολοπούλου Ευγενία ΠΕ60 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Νικολοπούλου Ευγενία ΠΕ60 Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Νηπιαγωγείο Τμήμα: Κλασσικό

ΟΡΓΑΝΩΣΗ Η πρότασή μου να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τα παιδιά. Έσπευσαν να μοιραστούν τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους που όμως γρήγορα ανακάλυψαν ότι δεν συνέπιπταν μεταξύ τους και υπήρχαν πολλά πράγματα που δεν ήξεραν. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε πληροφοριακό υλικό. Τα παιδιά ανέλαβαν να φέρουν εγκυκλοπαίδειες με εικόνες σχετικές με το θέμα και πληροφορίες από το διαδίκτυο. Δανειστήκαμε από το Δημοτικό το ανθρώπινο πρόπλασμα και φτιάξαμε με όλα αυτά μια γωνιά για το πεπτικό σύστημα.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Η απόφαση να ασχοληθούμε φέτος με το πεπτικό μας σύστημα πάρθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς μετά από τον προβληματισμό πολλών μητέρων για την κακή λειτουργία του πεπτικού συστήματος των παιδιών τους, κυρίως λόγω της προτίμησής τους σε ζωικής προέλευσης τροφές και την άρνησή τους να τρώνε φρούτα και λαχανικά.

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ… •Με το πληροφοριακό υλικό που συγκεντρώσαμε και στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε επιτεύχθηκε ο πρώτος στόχος που είχα βάλει, δηλαδή να γνωρίσουν τα παιδιά τα όργανα που αποτελούν το πεπτικό σύστημα καθώς και τη λειτουργία τους. Όταν κλήθηκαν να τα αποτυπώσουν , ζωγραφίζοντάς τα μέσα στο φωτοτυπημένο περίγραμμα του ανθρώπινου σώματος, το κατάφεραν με ευκολία , αποδίδοντας ακόμα και λεπτομέρειες.

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Η ανάγνωση της ιστορίας «Ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» υπήρξε καταλυτική και έγινε ο κεντρικός άξονας άντλησης συμπερασμάτων και πληροφοριών και για την πέψη αλλά και των συνηθειών μας που τη δυσχεραίνουν αλλά και αυτών που τη διευκολύνουν. Το θέμα της αμάσητης τροφής που πέφτει στο στομάχι, έφερε στο προσκήνιο το θέμα με τα δόντια μας και τη σημασία της στοματικής υγιεινής ώστε να μπορούν να μασήσουν αποτελεσματικά την τροφή. Διαβάσαμε σχετικά βιβλία, όπως «Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα», «Ο Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος» κ.α. και κατηγοριοποιήσαμε τις τροφές που χαλούν τα δόντια μας και αυτές που τα ενδυναμώνουν. Συνεχίζοντας το θέμα των τροφών και διαβάζοντας κι άλλα βιβλία όπως «Ο Ωραίος Δαρείος» και το «Ο Ορέστης έχει ορέξεις και πόνους στην κοιλιά», μάθαμε για την υγιεινή διατροφή, τις τροφές που βοηθούν την καλή λειτουργία του εντέρου, τη συντήρηση των τροφίμων, την ημερομηνία λήξης τους, τις τροφικές δηλητηριάσεις κ.λπ.

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Γνωρίσαμε ότι πολλά βότανα βοηθούν το πεπτικό μας σύστημα. Αφού αντλήσαμε πληροφορίες από το ίντερνετ για το ποια είναι αυτά και σε τι ακριβώς μας ωφελούν, τα παιδιά ανέλαβαν να φέρουν και στην τάξη μας μερικά από αυτά. Έτσι γνωρίσαμε το χαμομήλι, το τσάι, το φασκόμηλο, τη λουίζα, το τσάι του βουνού, τα μυρίσαμε και τα δοκιμάσαμε. Τα συμπεράσματα και τις γνώσεις που αποκομίσαμε, τα καταγράψαμε σε ένα πίνακα με τίτλο «Συμβουλές για καλή πέψη»

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και ανέλαβαν να ζωγραφίσουν – εικονογραφήσουν την κάθε εντολή και έτσι έφτιαξαν η κάθε ομάδα ένα βιβλίο με επτά εικονογραφημένες συμβουλές για καλή πέψη.

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Μας επισκέφθηκαν… Μας επισκέφθηκε μια μητέρα η οποία είχε φυτέψει στον κήπο της πολλά βότανα. Μας μίλησε γι’αυτά, για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, για τη συμβολή τους στη σωστή πέψη και για την ανακούφιση που προσφέρουν στις στομαχικές διαταραχές. Τέλος, μοίρασε σε κάθε παιδί δείγματα από αυτά τα βότανα

Η παρουσίασή μας… Τα τρία βιβλία που δημιούργησαν τα παιδιά, τα παρουσιάσαμε στο άλλο τμήμα του νηπιαγωγείου μας και τα τοποθετήσαμε στην είσοδο του σχολείου μας ώστε να τα βλέπουν οι γονείς και οι επισκέπτες μας. Δημιουργήσαμε ένα αντίγραφο από τα βιβλία για το κάθε παιδί, το οποίο και πήρε μαζί του με τη λήξη του σχολικού έτους.

Ας αξιολογηθούμε… Τελειώνοντας το πρόγραμμα αυτό, διαπίστωσα με ικανοποίηση ότι τα παιδιά όχι μόνο έμαθαν για το «ταξίδι της τροφής» αλλά άλλαξαν και οι συνήθειές τους, καθώς μασούσαν με μεγαλύτερη προσοχή. Εμπλούτισαν τη διατροφή τους με περισσότερα φρούτα και λαχανικά ώστε να μην στεναχωριούνται τα … «ενζυμάκια» τους. Καταφέραμε να πετύχουμε τον αρχικό μας στόχο για σωστή διατροφή και καλή πέψη χωρίς προβλήματα με διάχυση σε όλους τους τομείς του αναλυτικού προγράμματος.