2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Advertisements

ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
1. Είδος τροφής 2. Ο τρόπος που γεννούν
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Τι είναι το άρθρο; Άρθρα: ο, η, το, οι, οι, τα, ένας,μια, ένα
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
Αναμνήσεις του καλοκαιριού
Το φαινόμενο του Bullying έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Αυτή η σύντομη παρουσίαση φτιάχτηκε με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο που άπραγος βλέπει.
ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΩ ΜΗ ΝΙΩΣΕΙΣ Ομάδα εργασίας: Ζησιμόπουλος Άγγελος
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
Υλικό για Διδακτική Πρόταση 1, Διδακτική Πρόταση 2 Διδακτική Πρόταση 3.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Σχ. Έτος: 2012 – 13 Μαθηματικά ΣΤ΄: ¨Εκτιμώ το ποσοστό¨ Υπεύθυνος τάξης: Γεωργακόπουλος Ανδρέας Στον Γιώργο και στην.
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία Επιμόρφωση των ομάδων εργασίας για την καταγραφή της κυπριακής νοηματικής γλώσσας Δρ. Χρυσόστομος Παπασπύρου, Λεμεσός,
Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Όλα αυτά αποτελούν την ταυτότητα του κάθε ανθρώπου.
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
Museum Entrance Είσοδος στην Πινακοθήκη μας! Αίθουσα Ι Αίθουσα ΙΙ Αίθουσα IV Αίθουσα ΙΙΙ Πινακοθήκη Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου Ευκαρπίας.
Στο τετράδιό σου, βάλε τις παρακάτω εικόνες σε δύο ομάδες
Η αλυσίδα αποτελείται από κρίκους.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Σχ. Έτος: 2012 – 13 Μαθηματικά ΣΤ΄: ¨Εξασκούμε στη λύση προβλημάτων με πίνακα στα ανάλογα ποσά¨ Υπεύθυνος τάξης: Γεωργακόπουλος.
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Βαθμοι του επιθετου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ. ΜΟΝΟΛΕΚΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  Απλά επιρρήματα: Εγώ φεύγω σήμερα.  Απλές άναρθρες πτώσεις: Ώρες.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ Αντιγονη, Γ΄ επεισοδιο, στ
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευθύς λόγος.
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Δάσκαλος τμήματος: Μαγόπουλος Θάνος 5ο Δημοτικό Ιλίου ΣΤ1 ΓΛΩΣΣΑ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Τα ποσά αυτά ονομάζονται αντίστροφα
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Τα εργοστάσια ______________προϊόντα τοποθετώ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
3 o Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας Αθήνα. Σεπτέμβρης 2007 “ψαρωμένα” πρωτάκια έρχονται στο σχολείο…
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Μαθηματικά Ε΄ ¨ Ισοδύναμα κλάσματα¨
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Κάλεσα τον υδραυλικό με σκοπό να μας φτιάξει τη βρύση.
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
Οι ερημικές περιοχές της Γης καταλαμβάνουν το 1/3 της ξηράς.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Ευθύς λόγος Ευθύς λόγος Ευθύς λόγος
Ας δημιουργήσουμε τώρα τους λόγους
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Σχ. Έτος:2012 – 13
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Γλώσσα Ε΄ ¨Πώς δίνω οδηγίες¨
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Καταπληκτικό! Ήλεκτρον ή Κεχριμπάρι
SILK 40 ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου ΤΑΞΗ Α’.
ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ Δ. κόλπος Α. κόλπος Δ. κοιλία Α. κοιλία Μέρη του Σώματος
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Αν κάνει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα. Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Σχ. Έτος: 2012-13 Γλώσσα ΣΤ΄ ¨Απλές και Επαυξημένες προτάσεις¨ Υπεύθυνος τάξης: Γεωργακόπουλος Ανδρέας 1.Ο Θανάσης ήταν σοβαρός. 3.Ο θείος ψαρεύει. Υ Ρ Κ Υ Ρ 2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα. 4.Τρέχω. Υ Ρ Α Ρ Όλες οι παραπάνω προτάσεις ονομάζονται απλές γιατί αποτελούνται μόνο από τους κύριους όρους μιας πρότασης: Υποκείμενο και κατηγόρημα ( ρήμα + κατηγορούμενο 1) ή ( ρήμα + αντικείμενο 2) Το υποκείμενο μερικές φορές εννοείται. ( 4 )

Ας πάρουμε τώρα δύο από τις προτάσεις που είδαμε πριν. Ο Θανάσης ήταν σοβαρός. σήμερα πολύ Ο Θανάσης ήταν σοβαρός. Ο θείος ψαρεύει. Δημήτρης συχνά στο λιμάνι. Ο θείος , ψαρεύει Οι παραπάνω απλές προτάσεις μας δίνουν ένα απλό μήνυμα. Στο τετράδιό σας προσθέστε σ’ αυτές τις προτάσεις (επίθετα – επιρρήματα – λέξεις ή φράσεις που θα τις μεγαλώσουν, θα τις ομορφύνουν). Οι λέξεις με το κόκκινο χρώμα, δεν αποτελούν κύριους όρους των προτάσεων, αλλά προσδιορίζουν κάτι σε αυτές ( χρόνο – τόπο κ.ά.). Οι προτάσεις που εκτός από τους κύριους όρους περιέχουν και διάφορους προσδιορισμούς ονομάζονται επαυξημένες προτάσεις. Οι προσδιορισμοί δεν είναι σημαντικοί για το νόημα της πρότασης. Είναι όμως χρήσιμοι γιατί μας δίνουν περισσότερες πληροφορίες και ομορφαίνουν το γραπτό μας.

Να μετατρέψετε τις παρακάτω απλές προτάσεις σε επαυξημένες. Η μητέρα μαγειρεύει. Οι πελάτες ήταν ευχαριστημένοι. Ο Γιώργος είναι εργατικός. Ο πατέρας κοιμάται. Οι θεατές ήταν ικανοποιημένοι. Πέρασα τη γέφυρα. Ο Παναγιώτης ήταν απρόσεκτος. Να μετατρέψετε τις παρακάτω επαυξημένες προτάσεις σε απλές. Η γέφυρα ήταν επικίνδυνη για τους περαστικούς. Ο αθλητής του στίβου έπεσε λίγο πριν τον τερματισμό. Ο πατέρας γύρισε απογοητευμένος από το κυνήγι. Η Μαρία αύριο θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης. Το αυτοκίνητο έπεσε στον γκρεμό με μεγάλη ταχύτητα. Φέτος ήμουν αρκετά επιμελής με τα μαθήματά μου.