1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
Σενάριο Μαθήματος Ο Θεσμός της οικογένειας στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Τι θα γνωρίσουμε στην ιστορία της Δ΄ Τάξης
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ηλεκτρονικό λεξικό του Τριανταφυλλίδη : μνημειακός , αρχαϊκός
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Έθιμα γάμου ● Κατά την κλασική εποχή ο γάμος συνοδευόταν πάντοτε με θυσίες και τελετές προς τους θεούς. ● Οι γυναίκες παντρέυονταν σε μικρή ηλικία, δηλαδή.
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ ΑΝΤΡΕΑΣ ΣΕΡΓΙΔΗΣ. ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ Ο ΛΑΟΣ Τα κέντρα των μεγάλων πόλεών τους περιλάμβαναν μια ορθογώνια πλατεία που περιβαλλόταν από τις.
ΕΘΙΜΑ ΓΑΜΟΥ-ΤΑΦΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ζάββα Σταυρούλα Καραογλάνη Τάνια Κερεμίδου Έφη Κιρεζίδου Αλίκη.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
Αυτόχθονες λαοί- Πάπουα Όνoμα: Αντριάνα Θεοχαρίδου Tάξη: Στ΄2 Μάθημα: Νέα Ελληνικά.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΖΗΣΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου
Επιμέλεια: Βικτώρια Χούντρα, Τάξη Α3 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ελένη Γκόνου
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Ε5. Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία- η Αθήνα γιορτάζει (σελ ) πηγές:
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
8 άτομα ανά τραπέζι, 10 τραπέζια στην αίθουσα συν το πρώτο τραπέζι
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ Ερευνητική Εργασία στη θεματική ενότητα «Τέχνη και Πολιτισμός» και θέμα: «Η καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων μέσα από την τέχνη» – «Η γυναίκα στην αρχαία Αθήνα και Σπάρτη μέσα από την τέχνη»

Με τι θα ασχοληθούμε: Ο γάμος στην αρχαία Αθήνα Ο γάμος στην αρχαία Σπάρτη Ο καλλωπισμός των γυναικών (ενδυμασία, μακιγιάζ, κόμμωση) στην αρχαία Αθήνα Αρώματα και αρωματικά έλαια και η χρήση τους

Η γαμήλια τελετή στην αρχαία Αθήνα Ο γάμος σφραγίζει για την αρχαία Αθηναία την μετάβαση από τον οίκο του πατέρα στον οίκο του συζύγου. Η διαδικασία ενός γάμου ξεκινούσε με την προφορική συμφωνία (ένα είδος συμβολαίου) που δίνονταν ανάμεσα στον πατέρα της νύφης και τον γαμπρό. Λεπτομέρεια αττικής ερυθρόμορφης λουτροφόρου με παράσταση της προγαμιαίας συμφωνίας

Ο γάμος διαρκούσε 3 μέρες και πραγματοποιούνταν σε 3 φάσεις: Ο γάμος διαρκούσε 3 μέρες και πραγματοποιούνταν σε 3 φάσεις: Τα προαύλια: οι μελλόνυμφοι προσφέρουν θυσίες που είχαν κυρίως εξευμενιστικό χαρακτήρα προς τους θεούς. Εν συνεχεία πραγματοποιούνταν το λουτρό της νύφης και του γαμπρού, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της γαμήλιας τελετουργίας που σηματοδοτεί το τέλος και την έναρξη μιας νέας περιόδου.

Την επόμενη μέρα γίνονταν η κύρια τελετή Την επόμενη μέρα γίνονταν η κύρια τελετή. Η νυμφεύτρια, η υπεύθυνη δηλαδή του γάμου, φρόντιζε για την ένδυση και τον καλλωπισμό της νύφης-όπως φανερώνουν και οι αναπαραστάσεις από τα αθηναϊκά αγγεία. Ο καλλωπισμός της νύφης πριν από τη γαμήλια τελετή. Λεπτομέρεια από το ερυθρόμορφο επίνητρο του ζωγράφου της Ερέτριας. Περίπου 425-420 π.Χ.

Ακολουθούσε γιορτή και το γαμήλιο δείπνο, ενώ σημαντικότατο στοιχείο του αθηναϊκού γάμου αποτελεί η γαμήλια πομπή με άρμα που σκοπό είχε να συνοδέψει τη νύφη στη νέα της κατοικία. Γαμήλια πομπή Ο γαμπρός οδηγεί τη νύφη στο νέο της σπίτι. Λεπτομέρεια από αττική ερυθρόμορφη λουτροφόρο. Περίπου 425 π.Χ.

Την επόμενη του γάμου, τα επαύλια, οι συγγενείς προσέφεραν δώρα στη νύφη και στο γαμπρό. Απεικόνιση των επαυλίων. Γυναίκες προσφέρουν δώρα στη νύφη. Αττικός ερυθρόμορφος λέβητας του ζωγράφου του Λούβρου

Η γαμήλια τελετή στην αρχαία Σπάρτη Η τελετή σε αντίθεση με την αρχαία Αθήνα δεν αποτελούσε δημόσιο γεγονός. Χωρίς συγγενείς ή προσκεκλημένους ο γαμπρός απήγαγε, όπως όριζε το έθιμο, τη νύφη. Όπως αναφέρει ο Πλούταρχος η νυμφεύτρια αναλάμβανε το «αιχμάλωτο» κορίτσι που περίμενε το μέλλοντα σύζυγό του. Η πρακτική αυτή, να επισκέπτεται δηλαδή κρυφά ο γαμπρός τη νύφη στη συζυγική κλίνη θα συνεχιζόταν μέχρι να γίνει ο άντρας 30 έτών ή να αποκτίσουν παιδιά.

Σημαντική εμπειρία στα πλαίσια των Ερευνητικών Εργασιών ήταν η επίσκεψή μας στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και στην έκθεση με τίτλο: «Σκηνές από την καθημερινή ζωή στην αρχαιότητα», αφού έτσι μας δόθηκε η δυνατότητα να περιηγηθούμε και να παρακολουθήσουμε τις δραστηριότητες των γυναικών και των ανδρών στον ιδιωτικό και δημόσιο χώρο, με τη βοήθεια εικογραφημάτων και δύο μικρών μήκους ταινιών.