ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Προετοιμασία μαθητών για Πανελλαδικές Εξετάσεις Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δυσκολίες προσαρμογής των παιδιών και των εφήβων. Ιδιαιτερότητες – διάκριση απο την ομαλή συμπεριφορά.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
εκπαιδευτικη μεταβαση
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΦΟΒΙΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΓΟΝΕΑ Μόνιος Αλέξανδρος1, Αμπραχίμ Σάρα – Ελένη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Καθηγητής,
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)

ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Διαχείριση ιδιαιτεροτήτων μαθη-τών με μαθησιακές δυσκολίες. Προβλήματα συμπεριφοράς με έμ-φαση στη διαχείριση της επιθετι-κότητας στο σχολικό περιβάλλον.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ–ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ–ΔΥΣΛΕΞΙΑ Ο όρος «μαθησιακές δυσκολίες»: σειρά από εξελικτικές διαταραχές, όπως η δυσαριθμησία, η δυσπραξία, ο δυσγραμματισμός. Ο όρος δυσλεξία: ξεχωριστή μαθησιακή δυσκολία. Η δυσλεξία είναι ειδική γλωσσική διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση μεμονωμένων λέξεων.

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες Χαρακτηριστικά γνωρίσματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες Οι μαθησιακές δυσκολίες, συμπεριλαμβανο-μένης και της δυσλεξίας, επηρεάζουν τις βα-σικές σχολικές δεξιότητες καθώς και την σχολική επίδοση. Οι μαθητές παρουσιάζουν ατέλειες στην ανάγνωση, στην ομιλία, στη γραφή, στο συλλαβισμό και στην ορθογραφία ή στην επίλυση μαθηματικών πράξεων και δυσχέρειες στις κοινωνικές επαφές.

Διαχείριση των μαθησιακών δυσκολιών από τις/τους εκπαιδευτικούς [α] Η αξιόπιστη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών Η συστηματική ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονέων από τους ειδικούς Μαθησιακή και ψυχολογική υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στη σχολική τάξη Ιδιαίτερη προσοχή στη συμπεριφορά των εκπαιδευτικών στους μαθητές.

Διαχείριση των μαθησιακών δυσκολιών από τις/τους εκπαιδευτικούς [β] Προγράμματα παρέμβασης στη σχολική τάξη Στόχοι των προγραμμάτων: Η παραμονή των μαθητών σε όσο το δυνατόν λιγότερο περιοριστικό πλαίσιο Η βελτίωση της μαθησιακής ικανότητάς τους στην κανονική τάξη Η δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος μάθησης, το οποίο αποτρέπει την εκδήλωση προβλημάτων συμπεριφοράς.

Η νομοθεσία για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Η νομοθεσία για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Οι μαθητές τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης, με τη θεσμοθέτηση προνομίων: Προφορική εξέταση αντί γραπτής Παροχή αρκετού χρόνου προετοιμασίας Παροχή επιπλέον χρόνου στην εξέταση Ιατρική μέριμνα στις σχολικές εξετάσεις.

ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ με μαθησιακές δυσκολίες ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ με μαθησιακές δυσκολίες Χαρακτηριστικά γνωρίσματα μαθητών με επιθετική συμπεριφορά Συναισθήματα σχολικής αποτυχίας: Χαμηλή αυτοεκτίμηση Άγχος, φόβος, απομόνωση Προβληματική διαγωγή ή ακόμη και παρα- βατικότητα.

Αίτια της επιθετικότητας: Εξωσχολικοί και ενδοσχολικοί παράγοντες Αίτια της επιθετικότητας: Εξωσχολικοί και ενδοσχολικοί παράγοντες To προβληματικό οικογενειακό περιβάλλον Οι διδακτικές μέθοδοι Οι μέθοδοι αξιολόγησης Τα αυστηρά συστήματα πειθαρχίας Οι μη ικανοποιητικές σχέσεις μαθητών-εκπαι-δευτικών Η έλλειψη ενδιαφερουσών εξωδιδακτικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων.

Αντιμετώπιση των προβλημάτων επιθετικότητας στη σχολική τάξη [α] Αντιμετώπιση των προβλημάτων επιθετικότητας στη σχολική τάξη [α] Ανάπτυξη εξατομικευμένων εναλλακτικών στρατηγικών Δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τα παιδιά Αποφυγή στιγματισμού των παιδιών Οριοθέτηση κανόνων με τη συμμετοχή των παιδιών.

Αντιμετώπιση των προβλημάτων επιθετικότητας στη σχολική τάξη [β] Αντιμετώπιση των προβλημάτων επιθετικότητας στη σχολική τάξη [β] Συνεχής αναφορά στους κανόνες Επιβραβεύσεις, η χρήση χιούμορ Γνώση του χαρακτήρα και της ψυχολογίας των παιδιών Γνώση των προβλημάτων του παιδιού στην οικογένεια και συνεχής επαφή με τους γονείς.

Δυσκολίες στη διαχείριση προβλημάτων της σχολικής τάξης Μη κοινή στάση των εκπαιδευτικών Έλλειψη σύμπνοιας και ομόνοιας του Συλλόγου Διδασκόντων Αρνητικές στρατηγικές: τιμωρίες, επιπλήξεις, αποπομπή από το μάθημα ή και παραπομπή στο διευθυντή Η χρυσή τομή: η ύπαρξη πνεύματος κατανόησης και ανθρωπισμού εκ μέρους των εκπαιδευτικών.

Κατάλληλο ψυχοπαιδαγωγικό κλίμα σχολικής τάξης Κατάλληλο ψυχοπαιδαγωγικό κλίμα σχολικής τάξης   Η επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών συνιστά την πεμπτουσία της εκπαιδευτικής πράξης Οι μαθητές έχουν ανάγκη από καθοδήγηση, για να ολοκληρώσουν την προσωπικότητά τους Ο εκπαιδευτικός είναι ο υπεύθυνος λειτουργός για την καλλιέργεια των κατάλληλων ψυχοπαι-δαγωγικών συνθηκών εκπαίδευσης των μαθητών στη σχολική τάξη.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Ζαφειροπούλου Μαρία (2004), Προσαρμογή στο σχολείο: πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών, Εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα. Λιβανίου Ελένη (2004), Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στην κανονική τάξη, Εκδ. Κέδρος, Αθήνα. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2007), Θέματα Διαχείρισης Προβλημάτων Σχολικής Τάξης, Επιμ. Ευανθία Μακρή – Μπότσαρη, Αθήνα. Χρηστάκης Κώστας Γ. (2001), Προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική συμπεριφορά. Εκτίμηση – καταγραφή – πρόληψη – αντιμετώπιση : θεωρία και πράξη. Εκδ. Ατραπός, Αθήνα. Fontana, D. (1996), Ο Εκπαιδευτικός στην Tάξη. Εκδ. Σαββάλας, Αθήνα. Wragg E.C. (2003),Διαχείριση της σχολικής τάξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Εκδ. Σαββάλας, Αθήνα.  

Τέλος Παρουσίασης