ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Τάνια Χριστοφοράτου Βιολόγος tanchris@otenet.gr.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Το «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου Σκοπός των ενοτήτων του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου είναι: -Η.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
John Dewey
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Προσχολική Παιδαγωγική
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Τάνια Χριστοφοράτου Βιολόγος tanchris@otenet.gr

  Φίλοι καλωσορίσατε εδώ στο θέατρό μας Συνήθως είσαστε γονείς, τώρα είστε το κοινό μας! Θα δείτε και θ’ακούσετε μια ωραία ιστορία που θα σας μάθει όμορφα κι απλά βιολογία 

- Ποιο σκάφος σ’έφερε ως εδώ και από ποιο πλανήτη; τι σ’έκανε τόσο μακριά να φύγεις απ’το σπίτι; -Μ’έφερε η Περιέργεια απ’τον πλανήτη Πλήξη γιατί εκεί αδέρφια μου στ’αλήθεια είχα πήξει! Έχουνε όλοι άγνοια και πλήρη αδιαφορία. Για τη ζωή γνώση καμιά, μα ούτε κι απορία. Μα εγώ είμαι διαφορετικός, μ’αρέσει να ρωτάω γι’αυτό και ήρθα ως εδώ κι ίσως κι αλλού να πάω. Θέλω να μάθω για τη Γη, να μάθω για τη φύση και κάποιος πρέπει τώρα δα να μου τα εξηγήσει!

Το παρόν εγχείρημα έχει αναπτυχτεί σε δύο άξονες: 1. γραπτό έμμετρο λόγο, επενδεδυμένο με εικονογράφηση, ως βιβλίο 2. τη δραματοποίηση του κειμένου, η οποία μπορεί να είναι: α. είτε ενταγμένη στο καθημερινό μάθημα μέσα στην τάξη β. είτε πρόγραμμα καινοτόμου δράσης με ομάδα παιδιών και παρουσίαση θεατρικής παράστασης στο τέλος της χρονιάς.

ΒΙΒΛΙΟ -έμμετρη προσέγγιση Βιολογίας Α΄ Γυμνασίου -έμμετρη προσέγγιση Βιολογίας Α΄ Γυμνασίου -βασισμένο στο σχολικό εγχειρίδιο -αφορά τη φυσιολογία του ανθρώπου: οργανικά συστήματα που εξυπηρετούν τις λειτουργίες της ζωής: κίνηση, θρέψη, κυκλοφορία, αναπνοή, ερεθιστικότητα Έμφαση: παράγοντες που επηρεάζουν δυσμενώς την καλή λειτουργία των οργανικών συστημάτων (ακινησία, κακή διατροφή, κάπνισμα, αλκοόλ)

Το κείμενο ακολουθεί μία κλασική θεατρική πλοκή, με πρωταγωνιστή, κοπέλα, αντίζηλο και χορό που συντρέχει και συμπαραστέκεται στον πρωταγωνιστή.

Χρήση ως εργαλείο διδασκαλίας - ανάγνωση στην αρχή κάθε ενότητας ώστε να διεγερθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και η θετική τους στάση απέναντι στο κάθε κεφάλαιο. - ανάγνωση στο τέλος της ενότητας σαν μία διασκεδαστική επανάληψη. - διανομή ρόλων και παίξιμο στην τάξη κάθε ενότητας για καλύτερη εμπέδωσή της.

Εξυπηρετεί πολλαπλούς στόχους: το να δουν οι μαθητές το γνωστικό αντικείμενο από άλλη οπτική γωνία. να καταλάβουν τα παιδιά ότι υπάρχουν ποικίλοι τρόποι να μάθουν και ότι η μάθηση δεν είναι, υποχρεωτικά, κάτι ανιαρό την ευκολότερη απομνημόνευση των όρων, λόγω της ένταξής τους σε έμμετρο λόγο την ψυχαγωγία και την αγάπη προς το μάθημα την αλλαγή στάσεων και συμπεριφοράς και τη στροφή προς υγιεινότερους τρόπους διαβίωσης την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως: ομαδική εργασία, πειθαρχία, αφοσίωση, περηφάνεια για την εργασία, εμπιστοσύνη, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, ηθική, αυτοεκτίμηση, θάρρος, επίλυση διαφορών, αισθητική ανάπτυξη, αντίληψη, ενδιαφέρον, κρίση.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ α. ενταγμένη στο μάθημα μέσα στην τάξη α. ενταγμένη στο μάθημα μέσα στην τάξη σωματική κίνηση, φωνητική δράση, πνευματική συγκέντρωση το θέατρο, που συγχωνεύει μουσική, εικαστικές τέχνες, κίνηση και προφορικό λόγο είναι άμεση έκφραση πολιτισμού και δίνει στο παιδί την ευκαιρία να ενταχτεί σε ένα πλαίσιο, μέσα στο οποίο μπορεί να μάθει, αποκτώντας άλλη κοινωνική διάσταση από αυτή που έχει στο συνηθισμένο του περίγυρο Βιγκότσκι η αλληλεπίδραση με το φυσικό περιβάλλον και με τους άλλους ανθρώπους είναι ουσιαστική για τη γνωστική ανάπτυξη Πιαζέ η δραματοποίηση φέρει τα παιδιά σε μία κατάσταση αλληλεπίδρασης, καθοδηγούμενη από τον εκπαιδευτικό β. παρουσίαση θεατρικής παράστασης θετικά αποτελέσματα

Στα ίδια τα παιδιά που παίζουν: - Στα ίδια τα παιδιά που παίζουν: - κοινωνικοποίηση (συμμετοχή και συνεργασία σε μία κοινή προσπάθεια) - υπευθυνότητα και θάρρος - προσέγγιση σχολικού περιβάλλοντος και διδασκόντων - εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και αυτοεκτίμηση Στα παιδιά που παρακολουθούν την παράσταση: - Αφύπνιση ενδιαφέροντος για το δραματοποιημένο αντικείμενο - Ψυχαγωγία - Θέληση να λάβουν και τα ίδια μέρος σε κάτι παρόμοιο - Εξοικείωση με το σχολείο που υποστηρίζει τέτοια προγράμματα Στους εκπαιδευτικούς: - η διδασκαλία ενός αντικειμένου μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους - στενότερη επαφή με τα παιδιά, σε διαφορετικά πλαίσια - Αναγνώριση ιδιαίτερων ταλέντων των παιδιών Στους γονείς: - Προσέγγιση του σχολείου και στενότερη επαφή με τους εκπαιδευτικούς - Αναγνώριση πολύπλευρης προσωπικότητας του παιδιού τους - Αίσθηση περηφάνειας και θετική στάση απέναντι στο παιδί τους Στην τοπική κοινωνία: - Άνοιγμα του σχολείου προς την τοπική κοινωνία με αμοιβαία οφέλη: - Αναγνώριση σχολείου ως χώρος μάθησης αλλά και πολύπλευρης ανάπτυξης των πολιτών - Αναγνώριση σχολείου ως φορέας πολιτισμού - Αποκόμιση γνώσεων και αλλαγή κάποιων συμπεριφορών

Φορτέτζα, Ρέθυμνο

Το έργο κλήθηκε να παρουσιαστεί στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών “Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο 1” (Science on Stage) στο CERN, Γενεύη 21-25 Νοεμβρίου 2005.

Στην παρουσίαση συμμετείχαν 6 μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που έπαιξαν το έργο στα Αγγλικά αποσπώντας το ενδιαφέρον, το χειροκρότημα και τα συγχαρητήρια όλων Στόχος προγράμματος: ενημέρωση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ανθρώπων των Μ.Μ.Ε. σχετικά με τους νέους, καινοτόμους, τρόπους διάδοσης πληροφοριών και μεθόδους διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών αύξηση ενδιαφέροντος των νέων να σπουδάσουν Φυσικές Επιστήμες

Ευχαριστώ Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία για το βιβλίο ή το κείμενο του θεατρικού, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου στο e-mail: tanchris@otenet.gr Ευχαριστώ