 Στις 13 Μαίου 1927, συνέβη ένα παράδοξο γεγονός σε ένα χωριό της Καρδίτσας, την Πορτίτσα. Τέσσερις μαθητές, άκουσαν έναν «βρυχηθμόν» λέοντος, είδαν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να διερευνήσουμε πώςπαρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ >Να μάθουμε να.
Δασκάλες: Ολυμπία Κουκουμά
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Μαθήματα Management - 1 Ξαφνικά, εμφανλιστηκε μια τίγρις,
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Συλλογισμός ModellingTasks LessonsAssessment Reflecting ΜοντελοποίησηΈργαΜαθήματαΑξιολόγησηΑναστοχασμός.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Κελεσίδης Βαγγέλης.
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΤΖΕΝΕΜΠΑ Το παραμύθι του 2 ου Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας, στα πλαίσια της δράσης «όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους». ( Τα παιδιά.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
Φιλία.
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
Γεωργιάδης Μιχάλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. 1 η φάση (σε ολομέλεια) : Ποιο είναι το θέμα μας; (ιδεοκαταιγίδα, αφήγηση εμπειριών, προβολή εικονιστικού.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΛΦΑ!!~!! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
 έθιμο : κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής που διατηρείται και επιβάλλεται από τη συνήθεια και την παράδοση. Κάθε λαός κρατούσε με θρησκευτική ευλάβεια.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 ος Διαγωνισμός Έφηβου Μεσσήνιου Καταναλωτή.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΠΟΣΟΣΤΑ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Προετοιμασία της Βιβλικής
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
Η Αγγελική Διπλός τόνος Αρβανιτάκη Μαρία. Παίζουμε σχολείο ; Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου. Κι εγώ ο μαθητής σου. Εμείς θα είμαστε οι δάσκαλοί σας.
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Στις 13 Μαίου 1927, συνέβη ένα παράδοξο γεγονός σε ένα χωριό της Καρδίτσας, την Πορτίτσα. Τέσσερις μαθητές, άκουσαν έναν «βρυχηθμόν» λέοντος, είδαν έναν «φωτεινόν δίσκον όστις πηγαινοήρχετο(…) και λαμβάνοντα χρώματα ποικίλλα». Αυτό έγινε τρεις φορές. Το απόγευμα ο δάσκαλος της τάξης, αφού χτύπησε τα πόδια τρεις φορές άκουσε τον ήχο «γρρρ» και συνομίλησε με το Πνεύμα.

-Διδάσκαλος: Θα μου μιλήσης; -Πνεύμα: Γχ-γχ-γχ ( μάλιστα). Διδάσκαλος: Καλώς όρισες. Πνεύμα: Καλώς σε βρήκα. -Διδάσκαλος: Πού ήσουνα τέτοιαν ώρα; -Πνεύμα: Στο βουνό. -Διδάσκαλος: Έφαγες; Και τι έφαγες; -Πνεύμα: Γχ-γχ, αίμα. -Διδάσκαλος: Θέλεις ψωμί; -Πνεύμα: Θέλω καθάριο με τυρί. -Διδάσκαλος:Ποιος θέλεις να σου το φέρει; -Πνεύμα: Ο Βαγγέλης Πετσιάς.

Το απόσπασμα δημοσιεύτηκε στη εφημερίδα της Καρδίτσας Θεσσαλική Φωνή, στις 24 Μαίου 1927 με τίτλο «Το Πνεύμα που τρώει αίμα». Σύμφωνα με τον Van Maanen, το κείμενο περιέχει στοιχεία ιμπρεσιονισμού. Όμως, η εφημερίδα, αποτελεί «βιότοπο» για το περιστατικό.

-Ο Turner, ισχυρίζεται ότι σε διάφορες τέλετουργίες, εκδηλώνεται η κανονιστική communitas, που σε μεταβατικές ιστορικές περιόδους, όπου τίθενται υπό αμφισβήτηση μερικές ή το σύνολο των θεσμοθετημένων κοινωνικών και αξιακών συστημάτων συντελείται επανεργοποίηση παραδοσιακών μορφών. - Στην περίπτωση της Πορτίτσας, δεν είναι τυχαίο ότι ο δάσκαλος προέρχεται από τη Μικρά Ασία, ούτε και ότι πολλοί είναι αυτοί που φτάνουν στο χωριό για να συνομιλήσουν με το «Πνεύμα» και να αντλήσουν πληροφορίες για αγνοούμενους της Μικρασιατικής Καταστροφής.

-Κατά τον Le Goff, το Πνεύμα αναλαμβάνει λειτουργίες μνήμονα. -Γενικότερα πάντως, ανασυγκροτεί σχέσεις, συγκρατεί μνήμες και λειτουργεί ως χώρος εκδήλωσης συγκρούσεων και αντιθέσεων. Αυτό φαίνεται από την αναστάτωση που προκάλεσε ένα μικρό χωριό σε ολόκληρη την Καρδίτσα.

 Η Θεσσαλική Φωνή αναφέρει: Πνεύμα παρουσιάστηκε, ο διάβολος μεταμορφώθηκε(…) Και ιδού, μία μέρα συγκεντρωμένοι σε εκδρομική παρέα όλων των κλάδων οι επιστήμονες εμπήκαν στ’ αυτοκίνητα διότι ένα δεν τους έπαιρνε και τράβηξαν στην Πορτίτσα(…) χρειάζονταν τρία τέταρτα πεζοπορίας(…) Στην πόρτα του σχολείου, ο διδάσκαλος, πελώριος ανήρ, τρυφερός την όψιν και το βλέμμα έτι γλυκύτερος, υπεδέχετο με τις κλασσικές λέξεις: « Καλώς ορίσατε, κύριοι, το προσκύνημα της περιέργειά σας έγινε το χωριό μας».

Οι ντόπιοι νιώθουν περήφανοι που το χωριό τους κατόρθωσε να αποκτήσει δημοσιότητα (Ε.Αυδίκος). Το θέμα μεταφέρθηκε όχι μόνο στην εφημερίδα, της Καρδίτσας, αλλά και στην «Πολιτεία» στην Αθήνα καθώς επίσης και σε μία ομογενειακή εφημερίδα της Ν.Υόρκης. Το θέμα τροφοδοτεί και ο δάσκαλος και παντοπώλης Δημήτριος Τσιακίρης. Αυτός, διέθετε και ενοικιαζόμενα δωμάτια οπότε η συντήρηση του θέματος τον συνέφερε.

Στην διατήρηση του θέματος συμβάλλουν και α)όσοι πιστεύουν στην ιστορία και κολακεύονται από το ενδιαφέρον όλων β) οι παντοπώλεις και όσοι έχουν συμφέρονταν από αυτή. Στο χωριό έρχονται οι εκπρόσωποι που υπηρετούν τη δομή για να διερευνήσουν την αντι-δομή.

Η ιστορία για το «Πνεύμα» κάνει αναγκαία την αναστοχαστικότητα των όσων θεωρούμε δεδομένα. Ο αναστοχασμός, βοηθάει υη μετάβαση από το κείμενο στα συμφραζόμενα. - Ο Bauman, θεωρεί ότι η πίστη, όπως και η αλήθεια ποικίλλει. Για τον δάσκαλο, το περιστατικό ήταν μια ευκαιρία να εφαρμόσει τα παραψυχικά, παραψυχολογικά φαινόμενα όπως υποστηρίζεται. Για του μαθητές, η πίστη στην ιστορία, βοήθησε στη γελοιοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Για τους κατοίκους η κατάσταση ήταν μπερδεμένη. Υπήρχαν οι μπακάληδες και όσοι πρωτοστατούσαν στην ιστορία. Υπήρχαν και οι κάτοικοι που πίστευαν σε αυτή με σκοπό να γίνει γνωστό το χωριό τους.

 Η κατάσταση περιπλέχθηκε, όταν στην ιστορία εισχώρησαν αληθινά περιστατικά: « Ο διδάσκαλος έσχημάτισεν πλέον την γνώμην ότι το παρουσιαζόμενον πνεύμα ήτον το πνεύμα του άρτι θανόντος Νικολάου Καλούτσα, όστις ήτο νάνος βοσκός εκ του χωρίου Μπεζιούλα και είχεν εν ζωή εξ’ αδερφούς και την μητέρα του».

 Το Πνεύμα μετασχηματίστηκε σε βρικόλακα και διαδόθηκε η άποψη ότι ο βοσκός παρέμεινε άθαφτος για κάποιο διάστημα, οπότε πέρασαν από πάνω του γάτες, κάτι που για την τοπική αντίληψη οδηγεί σε βρικολάκιασμα. Στο Πνεύμα εκδηλώνεται και μία μορφή επιθετικότητας: « ο κ.Παν.Τσίτσας(…) τυφλός ων(…) εδέχθη εις τους πόδας του υπό αοράτου τινός αντικειμένου αλλεπάλληλα χτυπήματα(…) μολοπισθείς ελαφρώς. Επίσης, έτερος συγχωριανός, ο κ.Απόστολος Μαλισιόβας(…) εδέχθη τρις ελαφρά χτυπήματα εις την ωμοπλάτην υπό αοράτου τινός δυνάμεως». Θεσσαλική Φωνή, 7/6/1927.

 Το Πνεύμα επανήλθε με την ίδρυση του συλλόγου Πορτίτσης «Το Πνεύμα». Είναι ένα πολύπλοκο περιστατικό και δεν αρκεί μία θετική ή αρνητική αντιμετώπισή του.