Δ.Ε.32: Ο Ινδουϊσμός (Α).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα ονόματα των πλανητών, σύνδεση με τη μυθολογία!
Advertisements

Ο ΙΝΔΟΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Α΄.
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
33. Ο Ινδουισμός (B’) Σελίδες
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Γ1.6 Τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι…
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Ινδουϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Ο ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
ΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΗ ΔΟΜΗ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Σιχισμός.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
(Κίνα, Θιβέτ, Μογγολία, Ιαπωνία, Κορέα, Βιετνάμ)
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Γιορτή Χόλι στην Ινδία Φεστιβάλ Χρωμάτων.
Πληροφορίες για το Κάρμα
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΥΙΣΜΟ
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ιερά βιβλία των μεγάλων θρησκειών
ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Εικόνες αρχαίων κειμένων από τις Βέδες
Η Γιόγκα Εργασία Θρησκευτικών ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Τάξη Β’1 Καθηγήτρια: Ερυφιάδου Αναστασία
Γιώργος Βέλης Β Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης
ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2.1.
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ.Ε.32: Ο Ινδουϊσμός (Α)

Ορισμός Ο Ινδουϊσμός δεν αποτελεί μία ενιαία θρησκεία, αλλά πολυσύνθετο σύνολο που συνδέει αρμονικά θρησκευτικές διδασκαλίες, παραδόσεις και λατρείες.

Στην αχανή ινδική χώρα οι ποικίλες γεωγραφικές και κλιματολογικές ιδιαιτερότητες, η εθνολογική ποικιλία, η μακραίωνη ιστορία και άλλοι παράγοντες, γέννησαν στη διάρκεια των αιώνων ένα πλήθος θρησκευτικών αντιλήψεων και παραδόσεων. Οι περισσότερες από αυτές τις παραδόσεις προϋποθέτουν το ίδιο θεωρητικό υπόβαθρο. Εμείς, θα περιγράψουμε αυτό το κοινό θεωρητικό υπόβαθρο.

Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών, μετά τον Χριστιανισμό και το Ισλάμ, με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, εκ των οποίων πάνω από το 90% κατοικεί στην Ινδία. Ινδουιστικές κοινότητες βρίσκονται επίσης στο Νεπάλ, τη Σρι Λάνκα, τη Μαλαισία, την Σιγκαπούρη, το Μαυρίκιο, τα Νησιά Φίτζι, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και τις ΗΠΑ.

Ο όρος Ινδουισμός είναι ξενικός, αλλά είναι αυτός που έχει επικρατήσει Ο όρος Ινδουισμός είναι ξενικός, αλλά είναι αυτός που έχει επικρατήσει. Ετυμολογικά προέρχεται από τον ποταμό Ινδό και χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τους μουσουλμάνους που έφταναν στην Ινδία, για να προσδιορίσει τους μη μουσουλμάνους Ινδούς. Οι ίδιοι οι Ινδουιστές αποκαλούν τη θρησκεία τους «Σανατάνα Ντάρμα», δηλ. «Αιώνιος Νόμος / Τάξη».

Ο «Αιώνιος Νόμος» δεν έχει ιδρυτή, ούτε υπάρχει συγκεκριμένο πρόσωπο-σωτήρας. Ο πιστός μπορεί να έχει έναν προσωπικό Θεό- δημιουργό, ή να πιστεύει απλά στην ιδέα ενός νόμου που διέπει τον κόσμο. Σε διάφορες εποχές εμφανίστηκαν διδάσκαλοι και σοφοί άνδρες, οι οποίοι με τα κηρύγματα και τη διδασκαλία τους έδωσαν νέα κατεύθυνση και νέα πνοή στα θρησκευτικά πιστεύω του ινδουισμού. Βισνού

Ο πολιτισμός του Ινδού και οι Άριοι Στην κοιλάδα του ποταμού Ινδού, απ’ το 3000 π.Χ. έως το 1500 π.Χ. άκμασε πολιτισμός με κύριο χαρακτηριστικό της θρησκευτικής ζωής τη λατρεία του Θείου, ως γενεσιουργού δύναμης που παράγει τη ζωή (π.χ. λατρεία της Μητέρας – Θεάς). Γύρω στο 1500 π.Χ. εισβάλουν και εγκαθίστανται στην Ινδία οι Άριοι, οι οποίοι φέρνουν το δικό τους πολιτισμό. Η σύνθεση των δύο αυτών πολιτισμών δημιούργησε τον Ινδουϊσμό.

Η Βεδική θρησκεία Η θρησκεία των Αρίων ήταν πολυθεϊστική. Θεοί ήταν ο ουρανός, ο ήλιος, η φωτιά, ο θεός της γονιμότητας, της καταιγίδας, του πολέμου κ.ά. Κέντρο της λατρείας αποτελούσε η θυσία στους Θεούς. Όλα αυτά τα πληροφορούμαστε από τα ιερά βιβλία των Αρίων, τις Βέδες (στα σανσκριτικά σημαίνει Ιερή Γνώση), που γράφτηκαν από το 1500 έως το 1000 π.Χ.

Όταν οι Άριοι εισέβαλαν στην Ινδία, ήταν ήδη χωρισμένοι σε τρεις τάξεις: Ιερείς (βραχμάνους): ήταν η ανώτερη τάξη. Πολεμιστές – Αριστοκράτες. Καλλιεργητές. Αργότερα, προστέθηκε και η τάξη των χειρωνακτών , στην οποία κατέταξαν τους κατακτημένους ντόπιους λαούς. Επιπλέον, δημιουργήθηκε και η τάξη εκείνων που ήταν έξω από κάθε Κάστα (οι Άθικτοι). Η κοινωνική και θρησκευτική ζωή κάθε τάξης ρυθμιζόταν από ένα σύνολο κανόνων, τους οποίους καθόριζαν οι Βραχμάνοι.

Το ινδικό όνομα των τάξεων αυτών είναι Βάρνα = χρώμα Το ινδικό όνομα των τάξεων αυτών είναι Βάρνα = χρώμα. Είναι όμως γνωστές με το όνομα Κάστες, που δόθηκε από τους πορτογάλους αποίκους, τον 16ο αιώνα. Στη διάρκεια των αιώνων οι κάστες απέκτησαν ένα πλήθος υποδιαιρέσεις, με βάση κυρίως το επάγγελμα και το βαθμό καθαρότητας. Η μεταπήδηση από μία Κάστα σε άλλη, μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε μία επόμενη ζωή, ανάλογα με τις πράξεις κατά την παρούσα.

Παράλληλα με τον πολυθεϊσμό, στις Βέδες συναντάται η ιδέα του «Ντάρμα» Παράλληλα με τον πολυθεϊσμό, στις Βέδες συναντάται η ιδέα του «Ντάρμα». Το Ντάρμα είναι η παγκόσμια τάξη που συγκροτεί τον κόσμο και την κοινωνία και, επειδή είναι Θείας καταγωγής, ο άνθρωπος πρέπει να συμμορφώνεται με το θέλημά του. Και οι Κάστες ανήκουν στην παγκόσμια τάξη που συγκροτεί τον κόσμο, γι’ αυτό και δεν διαταράσσονται.

Οι Ουπανισάδες Οι Ουπανισάδες είναι το δεύτερο ιερό βιβλίο του Ινδουϊσμού (800 – 500 π.Χ.). Κυρίαρχη ιδέα σε αυτά τα βιβλία είναι η διάκριση μεταξύ φαινόμενου κόσμου και θεμελιώδους θείας πραγματικότητας. Ο κόσμος στον οποίο ζούμε, είναι το επιφανειακό ή εξωτερικό στρώμα μιας Θείας πραγματικότητας, που βρίσκεται στο βάθος ή στη βάση του κόσμου. Όλα όσα υπάρχουν ,συμπεριλαμβανόμενων και των Θείων, απέρρευσαν απ’ αυτήν. Ο φαινόμενος κόσμος αποτελείται από όντα περιορισμένα στα όρια της μορφής τους, ενώ η θεμελιώδης Θεία Πραγματικότητα είναι απεριόριστη και άμορφη.

Οι έννοιες που συναντιούνται στις Ουπανισάδες είναι οι εξής: Οι έννοιες που συναντιούνται στις Ουπανισάδες είναι οι εξής: Το Μπράχμαν: η Θεία Πραγματικότητα, που αποτελεί το υπόστρωμα του σύμπαντος, στην οποία οφείλονται όλα όσα υπάρχουν, ακόμη και οι Θεοί.

Το Άτμαν: είναι ένα μέρος της Θείας Πραγματικότητας, του Μπράχμαν, ένα Θείο στοιχείο, που υπάρχει μέσα στον κόσμο αλλά και σε κάθε ον, όπως και στον άνθρωπο. Με τον τρόπο αυτό, όλα τα όντα είναι στο βάθος τους Άτμαν και άρα μέρος του Μπράχμαν. Ο άνθρωπος όμως, είναι γοητευμένος από τον εξωτερικό κόσμο και έχει συνεχώς στραμμένο το νου του σ’ αυτόν και όχι προς τα μέσα του. Έτσι, αγνοεί ότι το βάθος του εαυτού του είναι η Θεία Πραγματικότητα.

Η Σαμσάρα: είναι η ανακύκληση των υπάρξεων Η Σαμσάρα: είναι η ανακύκληση των υπάρξεων. Τα έμβια όντα δε ζουν μόνο μία φορά αλλά, αφού μία μορφή ύπαρξης διαλυθεί, κάτι από αυτήν επιβιώνει και μεταβαίνει σε άλλη μορφή ύπαρξης. Δημιουργείται έτσι ένας ατελείωτος κύκλος μετενσαρκώσεων, που διατηρεί συνεχώς τα όντα σε κάποια μορφή ύπαρξης.

Το Κάρμα: σημαίνει πράξη Το Κάρμα: σημαίνει πράξη. Είναι το σύνολο των πράξεων που προσδιορίζουν τη μορφή στην οποία θα μεταβεί ένα ον, όταν θα ξαναγεννηθεί. Ανάλογα με τις πράξεις του (δηλ. το Κάρμα του) θα μεταβεί σε ανώτερη ή σε κατώτερη μορφή ύπαρξης (ζωική, δαιμονική ή ακόμα και θεϊκή).

Η Μόξα: η λύτρωση. Στον Ινδουισμό, η λύτρωση ταυτίζεται με την απελευθέρωση από την οδύνη που προκαλεί η ατέρμονη παραμονή σε κάποια μορφή ύπαρξης.

Η Γιόγκα: η λέξη σημαίνει τη σύζευξη, την ένωση Η Γιόγκα: η λέξη σημαίνει τη σύζευξη, την ένωση. Είναι η σταδιακή απόσυρση του νου από τον εξωτερικό κόσμο και η στροφή προς τον εσωτερικό κόσμο, με σκοπό τη γνώση και την ταύτιση με το Άτμαν και μέσω αυτού με το Μπράχμαν.