Η ιστορική εξέλιξη των Θεραπευτικών Κοινοτήτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης του ΟΗΕ (INCB) για τα ναρκωτικά 2009.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Προσωπικές δεξιότητες
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ – Υ.Υ.Κ.Α. ΟΡΓΑΝΩΣΗ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΙΣΗΣ της ΧΡΗΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, με την.
Κατανόηση των εθιστικών ουσιών και εθισμός:
Νεαροί Παραβάτες Χρήστες Ουσιών Εκπαίδευση σε μια ζωή καθαρή, με προσωπικό νόημα. Η εμπειρία του προγράμματος ΚΕΘΕΑ – ΣΤΡΟΦΗ στις φυλακές Αυλώνα Παρασκευή.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
3η Ημερίδα Τομέα Kοινοτικής Νοσηλευτικής& Π.Φ.Υ. ΕΣΝΕ 5 Νοέμβρη 2005 Η Ομοσπονδία Νοσηλευτών Επαγγελματικής Υγείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση - FOHNEU- Ο ρόλος.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΕΦΗΒΩΝ Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΞΕΝΩΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2006.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΛΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑΣ- ΕΙΡΗΝΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΘΗΝΑ ΠΕΪΟΥ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
Προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση της εξάρτησης Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής.
Η κοινωνική εργασία και οι εξαρτήσεις Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Α. ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  ΔΥΟ ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ◦ PATH DEPENDENCE ◦ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη ΘΚ Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
Σωματείο μη κερδοσκοπικό Διοικείται από 5μελές Δ.Σ.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
1 Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ. 2 ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ: Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά  Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά προβλήματα.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Κοινωνική Εργασία στις Εξαρτήσεις
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Κεφάλαιο 2 Αναδυόμενοι Πληθυσμοί και Υγεία
Πρόληψη Υποτροπής Χαράλαμπος Πουλόπουλος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Το περιβάλλον και η ΘΚ: πολιτικές και κοινωνία
Είναι η διακοπή της θεραπείας αποτυχία;
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Η αιτιολογία της εξάρτησης
Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Φυσιολογικό και παθολογικό
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΛΗΨΗ ΟΥΣΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ιστορική εξέλιξη των Θεραπευτικών Κοινοτήτων Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Οι πρόδρομοι της ΘΚ Ομάδες Αυτοβοήθειας (ΑΑ ΄30) Οι κοινότητες για ψυχιατρικούς ασθενείς του Μ.Jones (Βρετανία ’30) Οι “μεταβατικές” κοινότητες επανένταξης των τραυματιών του παγκοσμίου πολέμου (Βρετανία, τέλος 2ου παγκοσμίου πολέμου, H. Bridger)

Ιστορικά οι ΘΚ αντιλαμβάνονται τον εξαρτημένο ως άτομο με κοινωνικό έλλειμα που χρειάζεται κοινωνική θεραπεία τη θεραπεία ως κοινωνική θεραπεία που στοχεύει στην επανακοινωνικοποίηση του εξαρτημένου την κοινότητα ως φορέα της προσωπικής αλλαγής

Δεν είναι όλα τα προγράμματα διαμονής θεραπευτικές κοινότητες Δεν ακολουθούν όλες οι θεραπευτικές κοινότητες το ίδιο μοντέλο

προβληματισμός αδιαφορία απόφαση δράση συντήρηση Δημιουργία εωτερικών συγκρούσεων Ενίσχυση της κινητοποίησης Μείωση αρνητικών συνεπειών της χρήσης προβληματισμός αδιαφορία απόφαση Προετοιμασία για αλλαγή δράση συντήρηση Αλλαγή σε άλλα επίπεδα Αλλαγή συμπεριφοράς Πρόληψη υποτροπής

Το συνεχές της θεραπείας Πρόληψη Σχολείο Εκκλησία Οικογένεια Ομάδες Παιχνιδιού Έγκαιρη Παρέμβαση Φροντίδα του Παιδιού Headstart Δεξιότητες για Γονείς Ομάδες Ομοτίμων Παρέμβαση Ομάδες 1 με 1 Μακροχρόνια ή σύντομη φροντίδα Φροντίδα Εξωτερικής Παρακολού-θησης Σύντομη μέχρι 6 μήνες 1 με 2 φορές την εβδομάδα Εντατική Φροντίδα Εξωτερικής Παρακολού-θησης Χωρίς περιορισμό χρόνου 2 με 6 ημέρες την εβδομάδα Ημερήσια Φροντίδα Εναλλακτικό Σχολείο 9 με 5 Μετά το Σχολείο και τη δουλειά Υποβοηθούμενη ανάρρωση Προσφορά στέγης ξενώνες Κοινωνικό Μοντέλο και Ενδονοσοκο-μειακή Φροντίδα 2 με 4 μήνες Διαμονής μικρής διάρκειας μακράς διάρκειας 6 με 18 μήνες Faith-based 12-΄βήματα Θ.Κ. Γνωσιακή Συμπεριφορική Μέσα στη Φυλακή 12-Βήματα Μεταθεραπευτική Φροντίδα Συνεχής Φροντίδα Θεραπεία * Έναρξη από τη λιγότερο εντατική μορφή, εκτίμηση των αναγκών και κλιμάκωση προς την περισσότερο απαιτητική Αλλαγή σε άλλα επίπεδα Μείωση αρνητικών συνεπειών της χρήσης Πρόληψη υποτροπής Αλλαγή συμπεριφοράς Προετοιμασία για αλλαγή Ενίσχυση της κινητοποίησης Δημιουργία εωτερικών συγκρούσεων προβληματισμός αδιαφορία απόφαση δράση συντήρηση

Η δημοκρατική θεραπευτική κοινότητα Bion, Rickman, Bridger, Foulkes (Northfield Hospital, ψυχανάλυση, ομαδική ανάλυση). Μ. Jones (Maudsley Mill Hill, Ηenderson Hospital) δημοκρατική διαχείριση Μεταβατικό (transitional) μοντέλο για τους αιχμάλωτους πολέμου T. Main (Cassel Hospital, 1946, θεραπευτική κοινότητα)

Κύρια χαρακτηριστικά Αμφίδρομη επικοινωνία Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων Καταμερισμός της ισχύος Συναινετική λήψη αποφάσεων Κοινωνική μάθηση μέσω της κοινωνικής αλληλεπίδρασης

Βασικά στοιχεία της δημοκρατικής ΘΚ Συμμετοχή στην κοινότητα (ανοιχτή επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων Δημοκρατία (δικαίωμα ισότιμης ψήφου) Επιτρεπτικότητα (ανοχή και αντιμετώπιση, αντί τιμωρίας) Άμεση αντιπαράθεση (προβλήματα, θέσεις των άλλων, κατά πρόσωπο)

1960 Βρετανία και Ευρώπη Προγράμματα διαμονής και ημερήσιας φροντίδας Σύνδεση με το αντιψυχιατρικό κίνημα Κοινωνική ψυχιατρική «Ανοιχτές πόρτες»

Ιεραρχημένη ΘΚ 1958 S. Monica, Ca AA (W. G. Wilson – Bill W.1935) και ΝΑ (1952) C. Dederich (Synanon) αντιπαράθεση και «εδώ και τώρα» Σχέση ΑΑ και Synanon 15 χρόνια Χωρίς δημόσια χρηματοδότηση Κοινότητα λατρείας (cult)

Άλλες προσπάθειες στις ΗΠΑ Lexington Hospital (Kentucky) και Ft Worth (Texas) Dole και Nyswander (1965) δουλεύουν με τη μεθαδόνη Η «άρρωστη κοινωνία» του Dederich και το τέλος του Synanon (1975) DAYTOP, D. Deitch (1964) Drug Addicts treated on Probation Drug Addicts Yelding to Persuasion Gaudenzia Inc., Phoenix House, Marathon House, Amity, Odyssey House

Η κριτική Χρήση αυστηρών και επιθετικών μεθόδων Χρήση αυστηρών και επιθετικών μεθόδων Αποκρουστικά για πολλούς εξαρτημένους τοξικομανείς Συγχρωτισμός χρόνιων με νεότερους χρήστες Όλες οι ουσίες είναι ίδιες, εστίαση στην εξάρτηση Αδυναμία τεκμηρίωσης με την αμέλεια διατήρησης αρχείων Μεγάλα ποσοστά εγκατάλειψης της θεραπείας.

ΘΚ για εξαρτημένους στην Ευρώπη I. Chriestie, Portsmouth, Alpha House, 1970 G. Edwards, London, 1970, Pheonix House (D. Yusson) M. Kooyman, Emiliehoeve, (B.Dempsey) Breegeestee και Hoog Hullen (NL) Δεν αξιοποιούνται πρώην χρήστες ’70: Σουηδία, Γερμανία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Ιταλία ’80: Ελβετία, Νορβηγία, Φινλανδία, Ισπανία, Ποσρτογαλλία, Δανία, Ελλάδα.

Ελλάδα 1983 ΙΘΑΚΗ 1987 ΚΕΘΕΑ 1988 Στροφή 1989 Παρέμβαση, Έξοδος ’90: Νόστος, Διάβαση ’00: 90 θεραπευτικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα στο ΚΕΘΕΑ

Όροι αποτελεσματικότητας της ΘΚ Ελεύθερη και ανοικτή επικοινωνία Μοίρασμα εμπειριών και συναισθημάτων Μεταφορά ισχύος και εξουσίας από το προσωπικό στα μέλη Επαναπροσδιορισμός μέσω δημιουργικής εργασίας Τα παλιά μέλη μοντέλα ρόλων Ένταξη των νέων μελών

Αξιοποίηση προσεγγίσεων στη ΘΚ Ψυχοκοινωνική θεραπεία Ψυχαναλυτική θεώρηση Γνωσιακή θεραπεία, Συμπεριφορική θεραπεία, Συστημική Ομαδική θεραπεία Οικογενειακή θεραπεία Μοντέλο των 12 βημάτων των ΑΑ Μοντέλο κοινωνικής μάθησης

Αρχές στη λειτουργία της ΘΚ Οπτιμισμός Λογική, εμπειρία αι συναίσθημα Προσωπική ακεραιότητα Ειλικρίνεια Ανοιχτή επικοινωνία, δημιουργικότητα Aλληλοσεβασμός Ενεργός συμμετοχή Αυτοβοήθεια και αλληλοβοήθεια (mutual help)

Στόχοι της ΘΚ για εξαρτημένους Αποχή από τη χρήση παρανόμων ουσιών Αποχή από παραβατική συμπεριφορά Ένταξη στην αγορά εργασίας και συστηματική απασχόληση Κοινωνική ένταξη με αυτονομία και όρους ανάπτυξης

Ελάχιστη προϋπόθεση για ενεργό συμμετοχή Εθελούσια προσέλευση Εθελοντική εισαγωγή Επιλογή Δικαίωμα διακοπής Προβλεπόμενες διαδικασίες Χωρίς διαδικασίες

Το περιβάλλον της ΘΚ Ασφάλεια και εμπιστοσύνη Όρια προνόμια και ευθύνες Κυρώσεις για την ανεπιθύμητη συμπεριφορά Χαρακτηριστικά διευρυμένης οικογένειας Φροντίδα «σπιτιού»

Παράγοντες διαφοροποίησης Εθελοντική προσέλευση Ομάδες αντιπαράθεσης Έμφαση στις ομαδικές μεθόδους Αξιοποίηση των πρώην εξαρτημένων Ισότιμη συμμετοχή στη λειτουργία της κοινότητας

Βασικά κριτήρια εισαγωγής στη ΘΚ Εθελοντική προσέλευση Έλλειψη σοβαρών ψυχιατρικών διαταραχών

Θεραπευτικές φάσεις Προετοιμασία και εισαγωγή Εντατική θεραπεία Επανένταξη