ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Κατασκευή προγραμμάτων στον υπολογιστή με τη βοήθεια του MSWLogo
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Σενάριο.
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Παιδαγωγική Σχολή Πάτρας της ΣΕΛΕΤΕ
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
«Διδακτικός σχεδιασμός» ή «Σχεδιασμός της διδασκαλίας» ή «Αρχιτεκτονική της διδασκαλίας» ή «Προγραμματισμός της διδασκαλίας»
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Μαθησιακή διαδικασία και Σύγχρονες Τεχνολογίες
Σχεδίαση Περιβαλλόντων Μάθησης. Μαθησιακοί στόχοι Μαθησιακά πλαίσια Διαδοχική σειρά στη Μάθηση Διδακτικές μέθοδοι.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ I
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η Ρομποτική στην Εκπαίδευση
Χρήση ψηφιακών εργαλείων και πρόσθετη παιδαγωγική αξία
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού

Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Ορισμοί Μικρόκοσμου η δραστηριότητα του προγραμματισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μαθηματική δραστηριότητα ένας αυτοτελής κόσμος, όπου οι μαθητές μπορούν να ‘μάθουν να μεταφέρουν συνήθειες διερεύνησης από την προσωπική τους εμπειρία στο τυπικό χώρο της επιστημονικής δημιουργίας’ (Papert, 1980, σ. 177). Είναι λοιπόν ένα υπολογιστικό περιβάλλλον, το οποίο ενσωματώνει ένα συνεκτικό σύνολο από μαθηματικές έννοιες και σχέσεις, σχεδιασμένο έτσι ώστε συνοδευόμενο από ένα σύνολο κατάλληλων ασκήσεων και διδακτικής καθοδήγησης οι μαθητές μπορούν να εμπλακούν σε διερευνητική και δημιουργική δραστηριότητα παραγωγής μαθηματικών νοημάτων (Κυνηγός υπ. Δημ.)

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Διδακτικές Μέθοδοι Μικρόκοσμων Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να του ‘λείπει’ μια ή περισσότερες ιδιότητες για να κατασκευαστεί ένα γεωμετρικό σχήμα. Αυτό γίνεται συνήθως με το να υπάρχουν στην αρχή ανεξάρτητες παράμετροι για την κατασκευή στοιχείων του σχήματος που κανονικά υπάγονται σε μια ιδιότητα και έχουν μια σχέση η οποία θα μπορούσε να εκφραστεί με μια παράμετρο. Ο μαθητής καλείται να παίξει το ρόλο του διορθωτή του προγράμματος κάνοντας πειράματα και προσπαθώντας να βρεί τη σχέση αυτή και μετά να αλλάξει το πρόγραμμα ώστε να δουλεύει ‘σωστά’.

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Διδακτικές Μέθοδοι Μικρόκοσμων Δεν δίνεται συγκεκριμένο πρόγραμμα αλλά ζητιέται από τους μαθητές να φτιάξουν ένα για ένα συγκεκριμένο σχήμα. Αναμένεται να συνειδητοποιήσουν σταδιακά οτι ένα παραμετρικό πρόγραμμα που ενέχει τις ιδιότητες του σχήματος είναι πιο ‘ισχυρό’ δηλαδή μπορούν να φτιάξουν πολύ περισσότερα πράγματα με αυτό.

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Διδακτικές Μέθοδοι Μικρόκοσμων Το πρόγραμμα ενέχει τις απαραίτητες ιδιότητες για να φτιάξει ο μαθητής ένα σχήμα και η διερεύνηση συνίσταται στο να διαπιστώσει επιπρόσθετες ιδιότητες από τη χρήση του.

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Διδακτικές Μέθοδοι Μικρόκοσμων Το πρόγραμμα ενέχει τις ιδιότητες και ο μαθητής καλείται να αλλάξει κάτι σε αυτό διατηρώντας όμως τις ιδιότητες αναλλοίωτες.

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Παιδαγωγικά χαρακτηριστικά μικρόκοσμων Εξατομικευμένη εμβάθυνση μαθητών Διαθεματικότητα – τι είναι χρήσιμο ή/και ενδιαφέρον Να έχει προσωπικό νόημα για τους μαθητές Να καλλιεργεί δεξιότητες και όχι συγκεκριμένη ικανότητα Δημιουργία – κατασκευές Αυθεντικότητα Ανοικτές δραστηριότητες – επεκτασιμότητα Εκπαιδευτικός - συνερευνητής

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Πρόσθετη παιδαγωγική αξία μικρόκοσμων Αναπαράσταση πραγματικής κατάστασης Δημιουργία – κατασκευή Ελκυστικότητα – προσωπικό νόημα Ανταπόκριση εργαλείων Τι θα κάνει ο μαθητής και τι θα κάνει η μηχανή γι’ αυτόν Υποστήριξη διαφορετικών ικανοτήτων και τρόπων μάθησης / επεκτασιμότητα - διαμόρφωση

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Χαρακτηριστικά της Logo Διαδικαστική Δομημένη Αλληλεπιδρασιακή Αναδρομική Επεξεργασία λιστών Χωρίς τύπους δεδομένων Επεκτάσιμη Χωρίς πάτωμα ή ταβάνι Συμβολική

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Βασικές έννοιες προγραμματισμού με τη Logo Εντολές – πράξεις Διαδικασίες Δομή Μεταβλητές Αναδρομή Συνθήκες Λίστες Πού απευθύνομαι Πληροφορίες και εντολές

ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού Στυλ προγραμματισμού με τη Logo Σχεδιασμός, δοκιμή και πλάνη Αναδυόμενα προγράμματα Αξιοποίηση μηνυμάτων λάθους Συλλογική - συνεργατική διαδικασία Πειραματισμός και διερεύνηση