Εισαγωγή στη δραματική ποίηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Advertisements

Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ο πατέρας των Ελλήνων μυθοποιών, στον οποίο αποδίδονται οι περισσότεροι από τους διδακτικούς μύθους. Κατά τον Ηρακλείδη "Θράξ ην το γένος". Κατά τον.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΕΛΕΝΗ ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΑΞΗ: Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ3 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 12/ 04 /2013 6) ΘΕΜΑ: Ο αντιπολεμικός.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας) Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Πνευματικά Δικαιώματα: Αμαλία Κ.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Ο ανατρεπτικός Ευριπίδης
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΑΛΑΝΤΗ-ΜΑΥΡΟΥ.
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
Μαθητές : Μαλαπάνη Βασιλική Μανωλεας Νικόλας Ντεμάι Τζένη.
Γεννήθηκε στην Αθήνα Γονείς : Κλεινίας , Δεινομάχη
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Πληβούρη Νικολίνα Ριγκλέα Μελίνα. Η ΖΩΗ Γεννήθηκε το 485 π.Χ. Κατάγονταν από την Φλύα, δήμο της Κεκρωπίας. Γονείς του ήταν ο Μνήσαρχος και η.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Ενότητα 7: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Γ΄ Στοιχεία παράδοσης και πρόσληψης του έργου του Ευριπίδη Αικατερίνη (Καίτη) Διαμαντάκου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
ΘΕΜΑ: Ο αντιπολεμικός χαρακτήρας του έργου
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΕΛΕΝΗ ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ
H όψις του δράματος της κλασικής εποχής : προβλήματα σύγχρονης επαναλειτουργίας των αρχαίων ελληνικών θεάτρων Νίκος Κ. Μπάρκας αναπληρωτής καθηγητής.
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
«Ιππείς» Μία πολιτειακή προσέγγιση του έργου του Αριστοφάνη
ΤΟ ΟΥΤΟΠΙΚΟΝ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Αντικειμενικοί ιστορικοί
Πελοποννησιακός Πόλεμος
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Η ζωή του Φαρνάβαζου Ο Φαρνάβαζος ήταν αξιωματούχος της Αχαιμενιδικής Αυτοκρατορίας από βασιλική γενιά. Η γέννησή του τοποθετείται πριν από το 444 π.Χ.
«Του γιοφυριού της Άρτας» Ν. Γ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στη δραματική ποίηση

Θέατρο Δωδώνης

Αισχύλος Οι χαρακτήρες του πλάθονται από τον ποιητή ανώτεροι από ό,τι μπορούν πραγματικά να είναι – είναι υπερφυσικοί Μειώνει το χορό από τους 50 στους 12 χορευτές. Εισάγει το 2ο υποκριτή.

Σοφοκλής Πλάθει τους χαρακτήρες του όπως θα πρέπει να είναι – είναι ιδανικοί. Αυξάνει το χορό σε 15 μέλη. Εισάγει τον 3ο υποκριτή.

Ευριπίδης Πλάθει τους χαρακτήρες του και τους παρουσιάζει όπως είναι στην πραγματικότητα – είναι ρεαλιστικοί. Ο άνθρωπος τελείως μόνος ευθύνεται ο ίδιος για τις πράξεις του. Συχνά η τραγικότητά του πηγάζει από καταστάσεις που είναι απότοκες της εσωτερικής ψυχικής του συγκρότησης και του χαρακτήρα του. Εισάγει τον από μηχανής θεό. Άλκηστις, Ικέτιδαι, Φοίνισαι, Μήδεια, Ιππόλυτος, Ιφιγένεια εν Ταύροις, Ιφιγένεια εν Αυλίδι, Ηρακλής μαινόμενος, Ίων, Ανδρομάχη, Εκάβη, Τρωάδες, Κύκλωψ (σατυρικό δράμα), Βάκχαι, Ορέστης, Ελένη, Ηλέκτρα, Ηρακλείδαι

Ιστορικό πλαίσιο: η τραγωδία «Ελένη» διδάσκεται για πρώτη φορά το 412 π.Χ., όταν: Οι Αθηναίοι βιώνουν τη φρίκη του μακροχρόνιου Πελ/νησιακού πολέμου(431-404 π.Χ.) Έχει προηγηθεί η καταστροφή του αθηναϊκού στόλου στη Σικελία (413 π.Χ.), όπου χάθηκαν πολλοί νέοι της Αθήνας. Εμπιστοσύνη στους άρχοντες κλονισμένη (Αλκιβιάδης τους έσυρε στη σικελική περιπέτεια, έπειτα δραπέτευσε, για να μη δικαστεί μετά από την κατηγορία που του είχαν προσάψει οι πολιτικοί του αντίπαλοι. Βρίσκεται στη Σπάρτη και προδίδει στους εχθρούς τα μυστικά της πόλης του, μένοντας ατιμώρητος.) Τον περισσότερο καιρό ζουν μέσα στα μακρά τείχη, μια και οι Σπαρτιάτες έχουν εγκατασταθεί γύρω από την Αθήνα και καταστρέφουν την ύπαιθρο. Δεινά πολέμου  κλονισμό των ηθικών και δημοκρατικών αξιών, ατομικισμός, νόμοι έχουν χάσει το κύρος τους.

Β. Οι σοφιστές έχουν συρρεύσει στη Αθήνα. Με τη διδασκαλία τους: Αμφισβητούν τις πατροπαράδοτες αξίες Υποστηρίζουν την φυσική ισότητα όλων των ανθρώπων Ασκούν κριτική στις αντιλήψεις για τους θεούς, μάντεις.

Όταν διδάσκεται η «Ελένη» Οι άνθρωποι ζουν την αναστάτωση του πολέμου Νιώθουν ανασφαλείς εφόσον το δίκαιο δεν επικρατεί πάντα, Δεν εμπιστεύονται Δεν ελέγχουν τη μοίρα τους.

Η υπόθεση : δεν είναι η «Ελένη» της παράδοσης Ελένη παράδοσης | Ελένη Ευριπίδη Σύμβολο ιδανικής ομορφιάς | πιστή σύζυγος Του ερωτικού πάθους | αφοσιωμένη στην πατρίδα της Της απιστίας-προδοσίας | ευαίσθητη σε θέματα τιμής, αξιοπρέπειας Θεϊκή κατάρα, αιτία πολέμου | θλίβεται για το κακό και θανάτου πολλών ανδρών | όνομα που έχει ανάμεσα στους Έλληνες. | θύμα του δόλου τω θεών, κυρίως της Ήρας.