Λαϊκά θέματα στη Ελλάδα και την Τουρκία: Μία παράλληλη ανάγνωση Διδάσκων: Ευάγγελος Αυδίκος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με αυτό το είδος μουσικής είναι γιατί μετά από πολλά χρόνια αναζήτησης κατάφερα επιτέλους να βρω τη.
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
AΤΛΑΣ Λαογραφίας Εκπαιδευτικό παιγνίδι  Κύριος στόχος της εφαρμογής είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον θησαυρό της Λαϊκής Παράδοσης.  Η εκπαιδευτική.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
Η Τοπική Ιστορία στο σχολείο: Αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Εισηγήτρια: Τσεμπέρη Καλλιόπη
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
… από την αρχή της μέχρι σήμερα ...
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Πρόγραμμα entwinning <Ο ηρωισμός >
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Υπερφυσικό και Κοινωνικές Πρακτικές Παρουσίαση: «Το νερό του Καματερού»: Όταν η απελπισία συναντά τον κομπογιαννιτισμό» Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα.
 Βουκουρέστι – παραδουνάβιες ηγεμονίες  Πάντοβα – ιατρική, νομικά, φιλολογία…  Έλαβε το αξίωμα του μεγάλου λογοθέτη  Γραμματική της Αιολοδωρικής.
Μαραγκός Γαρύφαλλος Σχολικό Έτος Η εξέλιξη των μέσων αναπαραγωγής της Μουσικής.
ΜΑΘΗΜΑ 9 Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ. NANCY GREEN ΚΕΦ. 5 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ.
ΣΙΑΜΕΤΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΑΘΗΜΑ : Λαϊκοί πολιτισμοί και σύνορα στα Βαλκάνια ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Ευάγγελος Γρ. Αυδίκος.
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ξεκίνησα τα πρώτα μου ταξίδια στην Ευρώπη, ένα από τα κατά την γνώμη μου πιο ενδιαφέροντα αξιοθέατα.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Αυτόχθονες λαοί- Πάπουα Όνoμα: Αντριάνα Θεοχαρίδου Tάξη: Στ΄2 Μάθημα: Νέα Ελληνικά.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Αγροτική Κοινωνιολογία
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Ένταξη χωρίς πίστη; Διαστάσεις του θρησκευτικού φαινομένου στην Ελλάδα
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
ΜΟΥΣΙΚΟΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λαϊκά θέματα στη Ελλάδα και την Τουρκία: Μία παράλληλη ανάγνωση Διδάσκων: Ευάγγελος Αυδίκος

RECONSIDERING GENDER AND GENRE: FEMALE AŞIKS, TRADITION AND TACTICS Hande Birkalan-Gedik

 Καθηγήτρια Λαογραφίας και Ανθρωπολογίας του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Yeditepe στην Κωνσταντινούπολη  Επιστημονικά ενδιαφέροντα: Φύλο και σεξουαλικότητα, φεμινιστική θεωρία, ανθρωπολογία της πόλης

aşik (ασίκης): λεβέντης, άντρας που συνδυάζει σωματικά και ψυχικά χαρίσματα. Στις γλώσσες της Ανατολής σημαίνει τραγουδιστής, πλανόδιος οργανοπαίκτης.Τα τραγούδια των Ασίκηδων ήταν μακροσκελή, περιείχαν και διηγήσεις, κομμάτια από έπη με λόγια προσαρμοσμένα στην επικαιρότητα. Στα αραβικά ασίκης σημαίνει ερωτευμένος, εραστής.

 Ποίηση των Aşik: Ένα από τα πιο ξεχωριστά είδη της τουρκικής Λαογραφίας  Πολυάριθμες μελέτες για αρσενικούς Αşik, για γυναίκες μόνο φήμες  Γυναίκες : Συμβαδίζουν, αλλά και αντιτάσσονται στις παραδοσιακές μορφές ποίησης.(Προσπάθεια ανατροπής)

 Επιρροές από άλλες θρησκείες και από σαμανικά χαρακτηριστικά των κεντροανατολικών παραδόσεων  Σύνδεση με το παραδοσιακό είδος bikaye (Boratav) Τι είναι ένας Aşik;  Λέξεις-κλειδιά: γυναίκα, ιερό πρόσωπο, ονειρικό μοτίβο, ερωτικό φίλτρο, ερωμένη, εφηβεία (μετάβαση), πόθος, μεταμόρφωση, σύνθεση, αναζήτηση  Προϋποθέσεις: 1) σχέση δασκάλου- μαθητευόμενου 2) ερωτικό φίλτρο

 Περίφημοι διασκεδαστές  Ανισόρροποι κοινωνικός αποκλεισμός  Έμφαση στη σύνθεση μουσικής, όχι στην εκτέλεση (γνώση μουσικών οργάνων) Aşik και Αλεβίτες  saz όργανο Αşik πρωταγωνιστικός ρόλος στις τελετουργίες των Αλεβιτών  To 90% αυτών των λαϊκών ποιητών είναι Αλεβίτες

 türkü ( τουρκικά λαϊκά τραγούδια)  ενσωμάτωση παραδόσεων Φυσικό πλαίσιο  αγροτικές περιοχές, μικρές πόλεις ΕΚΤΟΣ ΣΦΑΙΡΑΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Μέσω ραδιοφώνου, τηλεόρασης και φεστιβάλ  1970: Aşik παράδοση στον αστικό χώρο 1) Türkü café-bar ( προβλήματα μεταναστών, φτώχεια, απομόνωση) 2) Συναυλίες, ηχογραφήσεις νέα πλαίσια στην παράδοση

 Εθνικιστικός λόγος έμφυλος λόγος (κράτος: πατέρας, τόπος: μητέρα-πατρίδα) Γυναίκες Aşik  18 ος αιώνας και έπειτα, κυρίως σε οικογένειες dede (θεσμικό αξίωμα)  Γνωστές ως αδερφές (bakilar) περιορισμός στην απαγγελία ποιημάτων  Σήμερα: 35 δηλωμένες Aşik στο Υπ. Πολ. (8 παγκ. φήμης)  Αναπαράσταση: δραστήρια, παραγωγική αλλά και ρομαντική

 θρήνοι, νανουρίσματα παραμύθια ανήκουν στο βασίλειο των γυναικών (σύνδεση με διαβατήριες τελετές)  ηρωικές διηγήσεις, επικές ιστορίες συνυφασμένα με άνδρες (σύνδεση με την εθνική παράδοση)  Ποιητάρισσες Aşik: παράδοξο (ενεργητικός φορέας vs παθητικός φορέας maşuk)  Προκύπτουν ποικίλα ερωτήματα

 Βασ. όροι: μητρότητα, ιδεολογία, θρησκεία  Άλλα θέματα: βία, βάσανα, φτώχια Τακτικές  Έρωτας, γάμος, παρότρυνση, βοήθεια Ορισμένες περιπτώσεις γυναικών Αşik  Hürü Αşan (Engini): «H ζωή μου είναι μπερδεμένη, δεν είναι ούτε καλό, ούτε κακό. Απλά προσπαθώ να βρω μία μέση οδό»  Emine Ugur (Hurremi): θρησκευτική ποίηση, όχι με τη στενή έννοια (αφηρημένος κόσμος αγάπης και πίστης)

 Θεωρείτε ότι το ζήτημα του φύλου επηρέασε το περιεχόμενο της ποίησης των γυναικών Aşik;  Πώς φαίνονται οι έμφυλες σχέσεις μέσα από τις τακτικές μετατροπής μίας γυναίκας σε Aşik;

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας…