«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διδάσκοντας Μαθηματικά
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Είναι η δυσλεξία χάρισμα;. Τι είναι η δυσλεξία; Χάρισμα; Ιδιαιτερότητα; Πρόβλημα; Κακιά μοίρα; Μαθησιακή δυσκολία;
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Αποδόσεις αιτίων.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Εφηβεία και σχολείο Πώς βλέπουν οι νέοι το σημερινό σχολείο και ποιο είναι το ιδανικό σχολείο γι’ αυτούς.
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M.
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο.
Λιμναίου Ναυσικά Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης O ρόλος του γραφείου διασύνδεσης : Πώς μπορεί να με βοηθήσει ;
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου
Είμαστε το ίδιο. Να το θυμάσαι. Μην το ξεχνάς.
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Διευθύντρια, Κέντρου Συμβουλευτικής και

1 Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι παιδιά με Φυσιολογική Νοημοσύνη (ορισμένα μάλιστα είναι και ιδιαίτερα χαρισματικά, gifted children) αλλά εξαιτίας κάποιας νευρολογικής διαφοροποίησης που έχει ο εγκέφαλος τους προκαλείται μια Μαθησιακή Διαφορετικότητα και αποκωδικοποιούν πληροφορίες διαφορετικά. Έτσι λοιπόν επεξεργάζονται και οργανώνουν πληροφορίες διαφορετικά και μαθαίνουν διαφορετικά από το γενικό πληθυσμό. Εξαιτίας αυτής της διαφορετικότητας αυτά τα παιδιά στιγματίζονται και απομονώνονται (marginalization) στο σχολικό χώρο και από το κοινωνικό περίγυρο.

2 Συχνά, από άγνοια, δίνονται σε αυτά τα παιδιά διάφοροι αρνητικοί χαρακτηρισμοί «ταμπέλες» (labels), που όχι μόνο στιγματίζουν τα παιδιά αλλά και θίγουν την προσωπικότητα τους, αλλά και επηρεάζουν την μελλοντική ακαδημαϊκή και ψυχολογική τους επιτυχία και ισορροπία. Ακόμα περισσότερο, αν αυτά τα παιδιά βρίσκονται στην ηλικία της εφηβείας, που από μόνη της είναι μια δύσκολη μεταβατική ηλικία, (από μία περίοδο εξαρτημένης παιδικότητας σε μία περίοδο σταδιακής ανεξαρτικοποίησης και ενηλικίωσης), όπου ο έφηβος προσπαθεί να καθορίσει την καινούρια του ταυτότητα και να τονώσει την πίστη στον εαυτό του και στις ικανότητές του. Σε αυτή την ηλικία είναι ακόμα πιο δύσκολο το παιδί να αντιμετωπίσει και τα εφηβικά του προβλήματα και ταυτόχρονα και τις μαθησιακές του δυσκολίες.

3 Δυστυχώς, στην εφηβεία αν ένα παιδί έχει Μαθησιακή Δυσκολία που έχει αρχίσει από νεαρή ηλικία και δεν έχει διαγνωστεί σωστά και βοηθηθεί έγκαιρα, μπορεί να αντιμετωπίσει πολλά ακαδημαϊκά προβλήματα, να βιώσει μεγάλη απόρριψη, αδικία, να νοιώσει αβοήθητο και περιθωριοποιημένο κοινωνικά, ακαδημαϊκά, και προσωπικά και έτσι να αναπτύξει ακόμα πιο χαμηλή εικόνα για τον εαυτό του και ακόμα πιο χαμηλή πίστη στην προσωπικότητα και τις ικανότητές του.

4

5

6 1.Να σπάσουμε τον Φαύλο Κύκλο των ΜΔ και αδιέξοδο που βιώνουν τα παιδία 2. Να κατανοήσουμε την φύση των Μαθησιακών Δυσκολιών όχι σαν μια αναπηρία, ένα εμπόδιο στην ανάπτυξή τους αλλά σαν μία διαφορετικότητα σεβαστή που με σωστό χειρισμό και συστηματική αντιμετώπιση μπορεί να ξεπεραστεί 3. Να επιτρέψουμε και να βοηθήσουμε το παιδί να αναπτυχθεί ακαδημαϊκά, ψυχολογικά, και κοινωνικά Τι μπορούμε να κάνουμε σαν γονείς, καθηγητές, σύμβουλοι για να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά;

7 4.Να προσφέρουμε στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες την δυνατότητα να έχουν: α) Έγκαιρη και σωστή διάγνωση της μαθησιακής δυσκολίας με σωστά διαγνωστικά testς από σωστούς επαγγελματίες β)Γραπτή αξιολόγηση των δυνατών και αδύνατων σημεία του παιδιού γ)Σωστή και συστηματική ακαδημαϊκή υποστήριξη στα παιδιά μέσα και έξω από την τάξη (περισσότερο χρόνο, εξατομικευμένο πρόγραμμα κτλ.) δ)Ψυχολογική υποστήριξη στα παιδιά, στους γονείς και καθηγητές ε)Κοινωνική Ένταξη και Υποστήριξη οπότε το παιδί και οι γονείς να αποδεχτούν την διαφορετικότητα και να μάθουν να ζουν με αυτή και να προχωρήσουν στην ζωή και πρόοδο.

8 Τότε η Μαθησιακές Δυσκολίες, όχι μόνο δεν θα γίνουν εμπόδια αλλά θα γίνουν ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ για Ανάπτυξη (ψυχολογική και κοινωνική), θα γίνουν ΔΩΡΑ ("The Gift of Dyslexia" by Ronald Davis), μπορούν να γίνουν μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Σαν Σύμβουλοι, Καθηγητές Ψυχολόγοι και Ειδικοί Εκπαιδευτικοί αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να σταθούμε δίπλα σε αυτά τα παιδιά με τις ιδιαιτερότητες με υπομονή, επιμονή, αγάπη, πίστη, ιδιαίτερα στην εφηβεία που είναι μία ακόμη πιο δύσκολη ηλικία. Να τους εμπνεύσουμε: 1.να αποδεχτούν τον εαυτό τους όπως είναι, 2.να τα βοηθήσουμε να καλλιεργήσουν τις πραγματικές ικανότητές τους και να δουλέψουν πάνω στις αδυναμίες τους, 3.να σχεδιάσουμε ένα ειδικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών, 4.και ιδιαίτερα να τονώσουμε την πίστη στον εαυτό τους και τις ικανότητές τους.

9 Παιδοκεντρικό Θεραπευτικό Τρίγωνο

10 Μόνο με την διαρκή Υποστήριξη, Ψυχολογική Συμβουλευτική, και σωστή Ακαδημαϊκή Παρέμβαση, μπορούν αυτά τα παιδιά να ξεκλειδώσουν τους θησαυρούς που έχουν στην ψυχή και στο μυαλό τους, να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους, να μάθουν να χειρίζονται ευεργετικά τις αδυναμίες τους, να κτίζουν πάνω στις δυνάμεις τους, να πιστέψουν στον εαυτό τους, να καλλιεργούν τα μοναδικά τους ταλέντα και με αυτό τον τρόπο τελικά να αναπτύσσουν τον αληθινό ψυχολογικό και ακαδημαϊκό τους εαυτό.

11 Γι' αυτό πρέπει να πιστέψουν στα παιδία τους και να τα αποδεχτούν έτσι ακριβώς όπως είναι, και όχι όπως θα ήθελαν να είναι. Ο Ρόλος του Γονέα Είναι Καταλυτικός και Αναντικατάστατος !!! Οι γονείς μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στο να τονώσουν τα παιδιά για να πιστέψουν στον εαυτό τους και να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και να καλλιεργήσουν τις πραγματικές ικανότητές τους. Οι γονείς γίνονται καθρέφτες των παιδιών τους.

12 Τα παιδιά έχουν την ανάγκη να ξέρουν ότι οι γονείς τους: 1.πιστεύουν σε αυτά 2.τα υποστηρίζουν 3.τα ακούν 4.συζητούν μαζί τους 5.δημιουργούν μαζί τους 6. τα εμπιστεύονται και, 7. κτίζουν ΜΑΖΙ ένα μέλλον πετυχημένο Μόνο όταν υπάρχουν υποστηρικτικοί γονείς, καθηγητές, και σύμβουλοι που στέκονται δίπλα στα παιδία και τα καθοδηγούν, τα εμπνέουν, τα τονώνουν, μόνο τότε τα παιδία μπορούν να πιστέψουν στον εαυτό τους, στις αληθινές ικανότητές τους μπορούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και να κτίσουν μια δυνατή ισορροπημένη προσωπικότητα και να αναπτύξουν ένα σωστό ακαδημαϊκό μέλλον.