ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ για το μάθημα των ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ της Α΄ Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Τα πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Π ε ρ ι κ λ ή ς ε μ φ ύ λ ι ο ς λ ό γ ι α ο ι ρ ο π μ ε
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
Η απόλυτη εγκυκλοπαίδεια
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Εργασία για τους Τριάκοντα τυράννους
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
Τα πολιτεύματα της Αρχαίας Ελλάδας
Η Αθήνα γίνεται η πιο ισχυρή πόλη
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
Πώς οργανώνονται οι άνθρω π οι ; Αρχαϊκή Ε π οχή.
‘’ Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ’’ ( ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ : 404 ΠΧ -362 ΠΧ ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Νικήτρια του π ολέμου η Σ π άρτη. Όμως αθετεί.
Δ5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αρχαία Ιστορία.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Ιστορική εισαγωγή.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΗΣΙΛΑΟΥ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΝΘΕΣΗ
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η νομοθεσία του Δράκοντα
Ιστορικά πορτρέτα.
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Αντικειμενικοί ιστορικοί
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑ ΤΥΡΑΝΝΟΙ
Πελοποννησιακός πόλεμος ( π.Χ.)
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
5Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΛΕΟΝΑ ΟΡΟΥΤΣΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΜΙΔΗΣ ΚΙΛΚΙΣ.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντίνα Σελβίδου Χριστίνα Ποπονίδου Κιλκίς.
5Ο Δημοτικό Σχολείο Χρήστος Λασκάκης Χάρης Φιλιππίδης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Γεωργία Καραμπάτσου Λαμπρινή Σιδηροπούλου Κιλκίς.
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ για το μάθημα των ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ της Α΄ Λυκείου ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ για το μάθημα των ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ της Α΄ Λυκείου ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Πελοποννησιακός Πόλεμος Συνοπτική περιγραφή των γεγονότων ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Πελοποννησιακός Πόλεμος Πελοποννησιακός Πόλεμος ονομάστηκε η πολυετής αναμέτρηση μεταξύ των Αθηναίων, των Σπαρτιατών και των εκατέρωθεν συμμάχων τους. Έναρξη του πολέμου: 431 π.Χ. Τέλος του πολέμου: 404 π.Χ. Διάρκεια: 27 χρόνια Αποτέλεσμα: Συντριβή της δημοκρατικής Αθήνας και την ενδυνάμωση της ολιγαρχικής Σπάρτης και των πόλεων που μετείχαν στην Πελοποννησιακή συμμαχία. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Τυραννία των Τριάκοντα ΕΚΛΟΓΗ και ΑΝΟΔΟΣ στην εξουσία ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Η λήξη του Πελοποννησιακού πολέμου ουσιαστικά επήλθε με την καταστροφή του Αθηναϊκού στόλου στους Αιγός Ποταμούς. Η είδηση παρέλυσε την πόλη που παραδόθηκε λίγους μήνες αργότερα στους Λάκωνες το 404 π.Χ. Το πρώτο μέτρο που πήραν οι νικητές ήταν η κατεδάφιση των Μακρών Τειχών της πόλης. Έπειτα, οι Σπαρτιάτες : απέδωσαν σε όσες πόλεις είχαν πληγεί από τους Αθηναίους τα παλιά τους εδάφη, έκαναν ανεξάρτητο κράτος τη Δήλο και τοποθέτησαν αρμοστές * σε όλες τις πόλεις της Αθηναϊκής Συμμαχίας. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 *Αρμοστής : Αυτός που στελνόταν στις υποταγμένες πόλεις, με σκοπό την τήρηση της υποταγής τους, την κατάλυση των δημοκρατικών τους πολιτευμάτων και την ίδρυση όμοιων καθεστώτων με αυτό της Σπάρτης. Μεταγενέστερα, αρμοστής ήταν εκείνος που κυβερνούσε μια ξένη χώρα υποταγμένη στρατιωτικά ή και ημιαυτόνομη και είχε στην προστασία της. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Οι Αθηναίοι, μετά την κατεδάφιση των τειχών, αποφάσισαν να εκλέξουν τριάντα άντρες, για να καταγράψουν τους πατρίους νόμους, προσδοκώντας έτσι διέξοδο από την κρίση στην οποία είχε περιέλθει μετά από την καταστροφή στους Αιγός Ποταμούς. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Έτσι, μετά από την πρόταση κάποιου ανθρώπου με το όνομα Δρακοντίδης και κάτω από την πίεση του Λυσάνδρου, η Εκκλησία δημιουργεί ένα σώμα 30 ανθρώπων (Τριάκοντα), με στόχο τη δημιουργία μιας νέας «πολιτείας». Απώτερος σκοπός ήταν η επιστροφή σε αυτό που αποκαλέστηκε «πάτριος πολιτεία», δηλαδή πολίτευμα των προγόνων, εκκαθαρίζοντας το εκλογικό σώμα και καταργώντας τους «μισθούς» (καταβολές χρημάτων προς τους φτωχότερους πολίτες). Τα μέλη του σώματος επιλέχτηκαν από τους φίλους του Θηραμένη, ο οποίος διαπραγματεύτηκε την ειρήνη, και του Κριτία, ενός φιλολάκωνα αριστοκράτη. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Τυραννία των Τριάκοντα ΜΕΛΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Αισχίνης Αναίτιος Αρεσίας Αριστοτέλης Διοκλής Δρακοντίδης Ερασίστρατος         Ερατοσθένης Ευκλείδης Ευμάθης Θεογένης Θέογνις Θηραμένης Ιέρων Ιππόλοχος Ιππόμαχος Κλεομήδης Κριτίας   ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Μηλόβιος Μνησιθείδης  Μνησίλοχος Ονομακλής Πείσων Πολυχάρης Σοφοκλής Φαιδρίας Φείδων Χαιρέλεως          Χαρικλής Χρέμων ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Τυραννία των Τριάκοντα Εκμετάλλευση της εξουσίας Ἀρχή ἄνδρα δείκνυσι… Σοφοκλής ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Οι Τριάκοντα, αρχικά επιχείρησαν να κρύψουν τις αληθινές τους διαθέσεις. Αντί να εκλέξουν τους ‘πατρίους νόμους’, να φέρουν δηλαδή εις πέρας την αποστολή που τους είχε ανατεθεί, έλαβαν κάποια μέτρα δήθεν εκκαθάρισης της πόλης από τους συκοφάντες, με σκοπό τη δημοκόπηση των Αθηναίων πολιτών. Όταν όμως έλαβαν την  στρατιωτική βοήθεια της Σπάρτης, τότε φανέρωσαν το αληθινό τους πρόσωπο, στρεφόμενοι εναντίον εκείνων που έδιναν την εντύπωση ότι δεν επρόκειτο να ανεχθούν την δικτατορία τους. Η τιμωρία για όποιους προλάβαιναν να διαφύγουν ήταν η δήμευση της περιουσίας τους.  ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ουσιαστικά ένα καθεστώς τρόμου, το οποίο διατήρησε τα πολιτικά δικαιώματα μοναχά 3.000 ατόμων, που σαφώς ήταν μέλη της δικής τους παράταξης. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Οι αυθαιρεσίες των Τριάκοντα Όταν ανέλαβαν την εξουσία οι Τριάκοντα τύραννοι: αγνόησαν ό,τι είχε αποφασιστεί για το πολίτευμα. Διόρισαν: πεντακόσιους βουλευτές δέκα άρχοντες στον Πειραιά έντεκα δεσμοφύλακες τριακόσιους μαστιγοφόρους. ανέβαλαν τη σύνταξη των Πολιτειακών αρχών, δηλαδή του Συντάγματος. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Τυραννία των Τριάκοντα Μέθοδοι επιβολής και χειραγώγησης του λαού ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Ποιες μεθόδους χρησιμοποιούσαν για να επιβάλουν την εξουσία τους : Αφαίρεσαν από τον Άρειο Πάγο τους νόμους του Εφιάλτη και του Αρχιστράτου περί Αρεοπαγιτών, ακόμη και κάποιους από τους νόμους του Σόλωνα και κατήργησαν την τελεσιδικία από τους δικαστές. Άφησαν τον καθένα να δωρίζει την περιουσία του σε όποιον θέλει και κατήργησαν τις προϋποθέσεις που υπήρχαν πριν: δηλαδή αν κανείς δεν είχε τα λογικά του, αν ήταν υπέργηρος ή αν τον είχε παρασύρει γυναίκα. Έτσι οι συκοφάντες δεν θα είχαν πεδίο δράσης. Με τον ίδιο τρόπο αποφάσιζαν για τα άλλα ζητήματα. Καταδίωξαν όσους μιλούσαν στον λαό εναντίον του συμφέροντος των Τριάκοντα. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Ζήτησαν από το Λύσανδρο φρουρά. Σκοπός τους ήταν η βίαιη επιβολή του τυραννικού καθεστώτος. Η έλευση σπαρτιατικής φρουράς της Αθήνας σήμαινε προδοσία της Αθήνας. Συνέλαβαν όχι τα ‘κακά στοιχεία’ αλλά πρόσωπα που θα αντιδρούσαν στα σχέδια τους. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Στις δικτατορίες όμως δεν χωρούν οι μετριοπαθείς και αυτοί που επαναστατούν. Ο Θηραμένης επιθυμούσε ένα πολίτευμα που θα στηριζόταν σε μια μεγάλη βάση εύπορων πολιτών, η οποία θα περιελάμβανε και πλούσιους μη πολίτες. Ο Θηραμένης θεωρήθηκε ανυπόφορη απειλή για την κυβέρνηση των Τριάκοντα και πολύ γρήγορα είχε την ίδια τύχη με πολλούς άλλους πολίτες. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Τυραννία των Τριάκοντα Ο θάνατος του Θηραμένη ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Βασική αιτία της θανάτωσής του Η μετριοπάθεια με την οποία αντιμετώπιζε την άσκηση της τυραννίας εξόργιζε τον Κριτία και τους υπόλοιπους τυράννους. Ο Θηραμένης θεωρούσε υπερβολικό το να εκτελούν οποιονδήποτε έδειχνε ότι αντιπαθούσε την ολιγαρχία. Ο Κριτίας του απαντούσε : ‘Όποιος θέλει να κυριαρχή είν' υποχρεωμένος να βγάζη από τη μέση εκείνους που θα μπορούσαν να του σταθούν εμπόδιο. Κι αν φαντάζεσαι ότι επειδή είμαστε τριάντα κι όχι ένας η εξουσία μας δε χρειάζεται τόση φροντίδα όσο και μια προσωπική τυραννία, είσαι ανόητος.’ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Ο Κριτίας και οι ηγέτες των Τριάκοντα, μετά από λίγο καιρό, δημοσίευσαν ένα κατάλογο 3.000 ανδρών (οπαδών των ολιγαρχικών) που θα συμμετείχαν στην άσκηση της εξουσίας. Οι άνδρες αυτοί θα θανατώνονταν μόνο με την έγκριση των 500 Βουλευτών. Για τη θανάτωση όσων δε συμπεριλαμβάνονταν στον κατάλογο, αποφάσιζαν μόνο οι Τριάκοντα. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Με το πέρασμα του καιρού, οι Τριάκοντα προχώρησαν σε ανήκουστα μέτρα. Για να πληρώνουν τους μισθούς της σπαρτιατικής φρουράς, ο Κριτίας και οι υπόλοιποι ηγέτες διέταξαν τον καθένα από τους Τριάκοντα να συλλάβει, να εκτελέσει ένα αλλοδαπό και να κατάσχει την περιουσία του. Ο Θηραμένης, διαμαρτυρόμενος ότι αυτή η κίνηση ήταν χειρότερη από τη χειρότερη υπερβολή της δημοκρατίας, αρνήθηκε να ακολουθήσει τη διαταγή. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Ο Θηραμένης οδηγήθηκε σε δίκη. Επειδή όμως κατέστη φανερό, μετά την απολογία του, ότι η βουλή θα έπαιρνε το μέρος του, ο Κριτίας που παρευρίσκονταν ειδοποίησε νεαρούς με μαχαίρια να σταθούν μπροστά στα κιγκλιδώματα της βουλής, προφανώς για να ασκούν ψυχολογική βία στους βουλευτές. Έπειτα διέγραψε το όνομα του Θηραμένη από τον κατάλογο των 3.000 και τον καταδίκασε σε θάνατο. Μετά από αρκετή ώρα, οι έντεκα συνέλαβαν το Θηραμένη και τον ανάγκασαν να πιει το κώνειο. Εκείνος καθώς το έπινε φώναξε : ‘Αυτό στην υγειά του όμορφου Κριτία!’, του ευχήθηκε, δηλαδή, κατά κάποιο τρόπο: ‘Και στα δικά σου!’ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Τυραννία των Τριάκοντα Το τέλος ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Οι δημοκρατικοί που είχαν εξοριστεί, καθοδηγούμενοι από το Θρασύβουλο, εγκατέλειψαν τη Θήβα και κυρίευσαν το οχυρό της Φυλής (περιοχή στα νότια της Πάρνηθας). Από εκεί, επιτέθηκαν και κατέλαβαν τα λιμάνια του Πειραιά και της Μουνιχίας (το δεύτερο φιλοξενούσε τα πολεμικά πλοία). Οι 3.000 εξέλεξαν μια νέα δεκάδα αρχόντων, οι οποίοι ξεκίνησαν να διαπραγματεύονται με τους δημοκρατικούς. Οι Τριάκοντα κατέφυγαν στην Ελευσίνα, σκοτώνοντας τους κατοίκους της. Παράλληλα, στην Αθήνα την εξουσία εξακολούθησαν να έχουν οι Τρισχίλιοι. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Εν τω μεταξύ, λόγω του ότι ο Λύσανδρος είχε χάσει την εύνοια της Σπάρτης, η σπαρτιατική φρουρά εγκατέλειψε την πόλη. Ο Παυσανίας Α', βασιλιάς της Σπάρτης, παρενέβη με διπλωμάτες, για να πετύχει ειρήνη ανάμεσα στις δύο αντίπαλες πλευρές. Η ειρήνη αυτή είχε τη μορφή του συμβιβασμού και περιελάμβανε πολιτική μετριοπάθεια. Επίσης η συμφωνία περιελάμβανε γενική αμνηστία. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Τυραννία των Τριάκοντα Η μετέπειτα Αθήνα ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014 Oι πηγές αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια αυτής της στυγνής και αιματηρής τυραννίας αυτοί που θανατώθηκαν έφτασαν τους 1.500 ενώ αυτοί που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, τους 5.000 (συμπεριλαμβανομένων και των Αθηναίων και των μετοίκων). ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

Το γεγονός ωστόσο παραμένει : Σύμφωνα με τον Πλάτωνα και τον Ξενοφώντα, ο Σωκράτης, ο οποίος γνώριζε προσωπικά ορισμένους από τους Τριάκοντα (και μάλιστα τον ίδιο τον Κριτία) και που ίσως δεν ήταν κι εντελώς αντίθετος με την προοπτική μιας τέτοιας «ολιγαρχικής επανάστασης», αρνήθηκε πεισματικά να συμμετάσχει στις πράξεις τους. Το γεγονός ωστόσο παραμένει : Tα έργα και οι ημέρες των Tριάκοντα αποτέλεσαν μια θλιβερή περίοδο στην ιστορία των Aθηνών. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014

ΧΡΙΣΤΟΦΑΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Σχ. Έτος: 2013-2014 Εργάστηκε η μαθήτρια: ΧΡΙΣΤΟΦΑΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Σχ. Έτος: 2013-2014 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣΟΥ 2013-2014